Nuhaviikko

Anonyymi

Nyt oon ollut viikon taudissa. Tämä alkoi kurkkukivulla, monta päivää. Sitten oli heikko olo ja kuin pää täynnä pumpulia. Sitten tuli nuhaa ja nyt kurkussa limaa. 🤧🤒💊💊

Kevätmessut oli ja sinne oisin mennyt. Paljoo mitään ei oo tehnyt. Makoillut ja kännykällä. Mehuja ja smoothieita ostanut ja kasat kurkkupastilleita. Monta erilaista teetä.

6

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nuha viiko alkaa siitepölyt,katupölyt. alergia oireet! Jos vaan makaa ja on netisssä.ei ulkoile yhtän aivan varmasti väsytää ja nenä on tukossa kurkkukin kipetyy,kun kodin ilmasto voi olla heikko?Tynyliinat pitää vaihtaa usein. Vaikka vaihtaisit lakanat 1-2 viikon välein tynylinat useammin.Ulos makaamasta sieltä.Kävele lähimetsä tai puisto .Johan alkaa oiret loppuu ja mene oireista kerto apteekki ,Antavat alergia lääkeet. Niitä on käsikauppa nykyisin myynissä.

    • Anonyymi

      Ei ole nuhaa kun jka päivä juon 1 lasin mehua.Itse tehtyä. 1. iso sitruna.Kuren raastan. Valkosen osan poistan ja pilkon sisuken kanuun,kanun mene myös rastettu sitrunan kuori. Kuin 1 tuorekurkku rastetuna.Odotaman seraava vaihe: otan katilan vettä kiehuu. Siihen pilkon ison inkiväärin kuorineen. Annan kiehua hiljallen 20-30 minuttia.Se seos sifilän läpi kannun. Jossa muut on jo.Jäähdytän ja jääkapiin koko satsi. 1 lasillinen tai 2 päivässä nautin sitä juomaa. Lisäksi joka päivä 2 valkosipulin kynttä raakana,Useaman kuorin valmiksi piltti purkiin ja jääkapiin. 2 kytä purkista. pilkon otaessa pieneksi et saa nieltyä,en haise,tervenä pysytty läpi vuoden.Leikelen sija leivälle tomattia.

    • Anonyymi

      Aloitus on vanha. Mies puolinen ystävä vain ystävä. On aina kipeä. Hän on alkanut tosin syömään vain kasviksia.Kun oli jotain tukosta sydämessä,liotus hoitoa ymm.Jo takas on työ elämä.Mutta tänän mietin kun harvakseen viestittää puhein ja aina kipeä.Johtu ravinon puutos. Pelkät kasvikset ei riitä paistinpannulla syödä.Onkohan laihtumiseensa höyrähtännyt? kun akattomana ollut viisin jo 22v?Usein vilustmuiset ymm. On tämä aika likellä mutta herkemin flunsan saa naiset ja miehet kun putoksia heillä ravinossaan.

    • Anonyymi

      Hyvää alkanutta vuotta.On 4.1.23.iltaa jo. Itse olen pysynyt terveenä koko korona ajan tai vuodet.Onko nyt jo meneillä 3 vuosi.Etuni en työelämässä,ikä lisäni! Ulkoilen paljon ja pidän kiinni unirytmi kuin ruokailu rytmi.Miten viikko alkoi?Kävin liikuntatunilla heti maanatai.Tiistaina aloitin toisen liikuntatunnin aamulla ryhmässä.Se otti koville ja huomasin kuin huono yleiskuntoni on.Siitä huolimatta kävelen päivittäin noin 10-12km säällä kuin säällä. Mutta periksi en anna. Hieman kankeutta kun palasin joulu viikon matkaltani rakkaiteni luota.Tottua arkeen ja pienen asunnon kylmyysi.Hekan energia säästötLämpötilat alhaisemat asuntojen.Joten en yksin palele. Hiljaisuus lyö vasten kasvoihin kun asuu yksin. Mutta sihen kyllä totutuu taas. Tänään kävin yksityinen hammasläkäri.Luotetava ja hyvä. Ei reikiä.Putsasi hampaani. Käynyt samalla jo 23v. ei tule yllätyksi suussa.Kun säännöllisesti käy ja pysy omat purukalustoni.Kenties iän myötä elämä kaventunut ja monen kuolema elämässäni viimeisen kahden vuoden aikana.On yksin oloa ja ulkoilua paljon.Rokotukset 4kpl koronan otettu kuin infulenssa rokotus.Toistaseksi ollut terve. Ravintoni kuuluu myös inkivääri ja valkosipuli tuoreeltaan.Unohtamatta 100g, mustikka päivittäin.Vai vai säkä?En myöskään tupakoi,en käytä alkoholia.Nekin osa syynä eivät heikennä terveyttä.Ihan kotiruokaa syön.Normaalipainoinen.Vältän kaikkea missä on sokeria.Tuskin geenistä kiinni.Äiti kuoli sydän kohtaus 57v. Isä syöpään 69v.Siskoja,velijiä syöpään,sydis.Liian nuorina!Perimänä sokeritauti kuin korkeat kolestrooli arvot.

    • Anonyymi

      Ihan kamala viikko ja sitä edeltävä myös. Alan vaipumaan epätoivoon näiden tuntemuksieni kanssa. Nyt tuntuu, ettei elinaikaa voi olla enää kovin paljoa.
      Vajaat kolme viikkoa sitten jouduin rajun allergisen reaktion vuoksi terveysasemalle, jossa aina ennen niin hyvät verenpaineet olivat sen verran paljon koholla ja pulssikin aiemman 60 sijaan yli sadan, että lääkäri otti EKG:n. Sydänfilmi näytti eteisvärinää ja minulle aiemmin lääkkeettömälle aloitettiin verenohennuslääkkeenä aivoverentulpan estoon Eliquis sekä sykettä alentamaan beetasalpaaja.
      Tästä vajaan viikon päästä sairastuin rajuun flunssaan, joka kotitestien mukaan ollut koronaa. No, tuosta lähtien elämäsi ei ole ollut entisenlaista. Voimat ovat huvenneet, hyvä jos jaksan kävellä tasamaalla. Jouduin jopa pysähtymään hengittelemään kun olin tullut pienet rappuset ylös. Olen voimaton, yskin ja ääneni on käheä. Jos olen lähtenyt rauhallisellekin kävelylenkille, niin nyt kahdesti on käynyt niin, että minulle on tullut ihan järjetön pa..ahätä kesken lenkin. :DD ja vaikka vaikuttaa siltä että tämä olisi hauskaa, niin itse tilanteessa minua ei ole naurattanut yhtään. :((
      Toissa kerralla minun oli pakko käydä metsälenkillä pusikossa, joka oli minullekin puskapissaajalle ihan uusi kokemus.
      Tänään sanoin, että sinnittelin ja käytin sitten lenkkikaverini wc:tä.
      Aika hurjaa, jos kuntoni on päässyt rapistumaan näiden parin viikon aikana niin, etten edes kykene kunnolla hallitsemaan itseäni. Aiemmin ison hädän tarve on tullut vain kotona. Itse kyllä ajattelin, että näiden parin viikon liikkumattomuus on kaiken takana. Näin ainakin toivon.
      Tilanne vetää mielialan todella alas.

      • Anonyymi

        Niin ja tänään käytyäni kokeilemassa kevyesti kuntosalin laitteita, niin jälkeenpäin olin niin käsittämättömän pahantuulinen ja ärtynyt, että itseänikin pelotti. Johtuiko sitten siitä, että huomasin oman heikkouteni, en jaksanut juuri mitään entiseen verrattuna.
        Seuraan lääkärin ohjeistuksen mukaan verenpaineita ja tuolloin syke oli beetasalpaajasta huolimatta koholla.
        Tämän jälkeen minulla on illan mittaan ollut rinnassa kiputuntemuksia.
        Että tällainen nuhaviikko täällä. En tiedä, mitä niin pahaa olen tehnyt ansaitakseni tämän kaiken, mutta sen voin sanoa, että maksiain mekein mitä vain saadakseni takaisin sen mitä oli vain muutama viikko sitten. Hyvän terveyden merkityksen huomaa vasta kun on menettänyt sen....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      250
      2296
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1891
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1565
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      132
      1332
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1200
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1155
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      990
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe