Naisia Asiaa ja musaa M184

Anonyymi

Okei, käyn naisasiaan hieman toista kautta:) Jäin miettimään M184:n kertomusta kevätpurojen rakentamisesta, ettei kehdannut jäädä leikkimään lasten kanssa, kun nykyisin ei tiedä mitä kukin ajattelee asiasta.

Tiedän lähes tuon tunteen, kun viime viikonloppuna salakavalasti joku puumanolous ja pelko iski jutellessani eräässä tapahtumassa pöytänaapureina istuvien kahden nuoren miehen kanssa. Se oli sisäinen kello, joka laski aikaa paljonko soveliasta käyttää keskusteluun.

Hämmennyin hieman tästä musavideoista ja noin yleensä pidä hämmennyksestä. Jokainen saa tietysti olla mitä tahansa mieltä:)

Of Monsters and Mens - Empire
https://youtu.be/-uXL5JcD3zw

t.sxth

29

561

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niinpä, ihan samoin mä tunsin hetken aikaa, kahvilassa ollessani.
      Sinne tuli 3 solttua istuivat viereiseen pöytään ja laskivat kolikoitaan; mihin suuhunpantavaan heidän rahansa riittäisivät. Isoon kahviin ja... juustosämpylään tai possumunkkiin... eikun täytettyyn ruisleipään.
      Sanoin sitä pähkäilyä hetken kuunneltuani, ett käykääpä hakemassa ne kahvit ja sämpylät pikkumunkit, minä tarjoan. Huikkasin samoin tarjoilija/kassalle... niputa ostokset samaan nippuun, minä tarjoan soltuille aamupalat.

Pojathan hakivat syötävänsä ja tulivat mun pöytääni syömään. Kiittelivät saamastaan kestityksestä, hiukan noloissaan... rahattomuudestaan, soltun päivärähat kun on olemattomat... jne. Mulle itselleni tuli nolo olo, sillä muutama muu silmäpari seurasi silmillään ja kuunteli korvillaan meidän pöytäkeskustelua.

Pojat olivat uskoakseni 15 vuotta mua nuorempia, ja muutamista naamoista suorastaan paistoi; mitähän tuokin nainen haluaa nuorukaisista "hyötyä".
      Ratkaisin asian nousemalla pöydästä ja syyttelemällä kiireellisyyttäni; pitää käydä maksamassa teidän eväät ja kiirehtiä sovittuun tapaamiseen. Hyvää päivän jatkoa!
      Tutulle kassalle kävin maksamassa ne soltuille tarjoamani eväät, ja vaihdoin pari sanaa muitakin kuulumisia. Kassa ei kuitenkaan kysynyt tunsinko jonkun pojista ennestään, mutt vilkuili aina kyseiseen pöytään keskustellessamme.

Niillä pennuilla suoraan sanottuna oli kova nälkä, ja pähkäilivät miten parhainten nälkänsä olemattomilla rahoillaan saisivat kuriin. Bussi raahakin kun piti vielä jättää.
      Kyllä niiden muiden asiakkaiden silmissä mä varmaan näytin selvältä puumalta!
      Heidänpä päänsärkynsä se lopultakin oli; Omasta mielestäni mä ainoastaan olin inhimillinen täti-ihminen!

• Anonyymi

No voi. Tuo on juuri sellainen hetki, kun jotkut suojeluvaistot nuoria kohti herää ja joutuu ristiriitaisen tunteeseen valtaan siitä, mitä ympäristö ajattelee.

Ja oikeasti, vastahan he ovat nuoren miehen kasvoilla varustettuja lapsia, joita jokainen vanhempi huolissaan ajattelee. Mukavasti teit, olivat varmaan hyvillään hetkellisestä huolenpidosta ja ropostensa säästymisestä:)

t.sxth

• Yhtye oli ihan uusi tuttavuus mutta laitanpa huomenna muitakin kappaleita pyörimään taustalle kun silittelen kevätverhoja valmiiksi.

Itse olen tuota sisäistä kelloa pohtinut vaelluksilla. Kahvilassa, bussipysäkillä kaupassa jne tuntuu että on aika tarkkaa mikä on sovelias kohderyhmä aloittaa jutustelu. Vaelluksella taas tuntuu että sillä ei nyt ole niin nuukaa; pääasia on että jutellaan.

• Anonyymi

Hei hienoa, oma aloituksesi sai minut sitä potimaan:) Joko kevätverhot on silitetty? :) Minä kävin hakemassa narsisseja pöydälle 💐

On se todellakin niin. Ei tähän taida päteä se sääntö, ettet ole vastuussa muiden tunteesta - vaan on tahtomattaan vastuussa koko ympäristön tunteista, niin että koko pää tekee huomaamatta taustalla laskelmaa, onko sopivaa jutella ja kuinka kauan. Ehkäpä se on jotakin perin suomalaista hakea tasapainoa sille, ettei tule väärin ymmärretyksi.

Yhtä hienovaraista kuin aloittaa keskustelu oman kuplansa sisäpuolella olevan henkilön kanssa, on yhtä yllättävää havahtua siihen, että joku aloittaa keskustelun sinulle. Kieltämättä siinä joku pikainen kalkulointi tapahtuu päässä, että mistä tässä kyse, ennen kuin joku varautuneisuus poistuu 😶

Mutta vaelluksella on tärkeää vaihtaa tietoa ympäristöstä ja havainnoista. Perimmäinen syy ehkä selviytyminen, vaikkei sellaisesta edes olisi minkäänlaista vaaraa 😀

Viime keväänä yllätin nuoren miehen lastenvaunujen kanssa rakentamassa puistopolulla puroa. Lopetti tietysti työn kun osuin paikalle. Olisi varmaan pitänyt huikata kohdatessa, että minustakin se on hauskaa. Ja tietenkään en voinut olla avaamatta uomaa hieman lisää jokainen kerta kulkiessani siitä ohi 😅

Saako olla lisää hämmentävää?:) Ei yhtä paljon, mutta kuitenkin Of Monsters And Men - Winter Sound

https://youtu.be/_cgiKevlNQo

t.sxth

• Anonyymi kirjoitti:

Hei hienoa, oma aloituksesi sai minut sitä potimaan:) Joko kevätverhot on silitetty? :) Minä kävin hakemassa narsisseja pöydälle 💐

On se todellakin niin. Ei tähän taida päteä se sääntö, ettet ole vastuussa muiden tunteesta - vaan on tahtomattaan vastuussa koko ympäristön tunteista, niin että koko pää tekee huomaamatta taustalla laskelmaa, onko sopivaa jutella ja kuinka kauan. Ehkäpä se on jotakin perin suomalaista hakea tasapainoa sille, ettei tule väärin ymmärretyksi.

Yhtä hienovaraista kuin aloittaa keskustelu oman kuplansa sisäpuolella olevan henkilön kanssa, on yhtä yllättävää havahtua siihen, että joku aloittaa keskustelun sinulle. Kieltämättä siinä joku pikainen kalkulointi tapahtuu päässä, että mistä tässä kyse, ennen kuin joku varautuneisuus poistuu 😶

Mutta vaelluksella on tärkeää vaihtaa tietoa ympäristöstä ja havainnoista. Perimmäinen syy ehkä selviytyminen, vaikkei sellaisesta edes olisi minkäänlaista vaaraa 😀

Viime keväänä yllätin nuoren miehen lastenvaunujen kanssa rakentamassa puistopolulla puroa. Lopetti tietysti työn kun osuin paikalle. Olisi varmaan pitänyt huikata kohdatessa, että minustakin se on hauskaa. Ja tietenkään en voinut olla avaamatta uomaa hieman lisää jokainen kerta kulkiessani siitä ohi 😅

Saako olla lisää hämmentävää?:) Ei yhtä paljon, mutta kuitenkin Of Monsters And Men - Winter Sound

https://youtu.be/_cgiKevlNQo

t.sxth

Tänään vasta ehdin silityshommiin ja meni sittenkin Leonard Cohenin tahtiin.

Pääsiäiseen tuli muuta kiireitä. Kaveri oli riidellyt naisystävänsä kanssa ja nainen oli sitten kertonut mitä haluaa miehen tekevän joten hommattiin pakettiauto ja ruvettiin pakkaamaan kaverin kamoja autoon. Toisin kun voisi luulla niin kaverin tavarat eivät lähteneet yhteisestä asunnosta vaan hänen omasta kämpästä naisen kämppään jota nyt yhdessä asustavat.
        Sen siitä saa kun menee naiselle sanomaan että ei enää rupea riitelemään puhelimessa eli toinen saa valita oliko tämä tässä vai muutetaanko yhteen.

• Anonyymi
        M184 kirjoitti:

Tänään vasta ehdin silityshommiin ja meni sittenkin Leonard Cohenin tahtiin.

Pääsiäiseen tuli muuta kiireitä. Kaveri oli riidellyt naisystävänsä kanssa ja nainen oli sitten kertonut mitä haluaa miehen tekevän joten hommattiin pakettiauto ja ruvettiin pakkaamaan kaverin kamoja autoon. Toisin kun voisi luulla niin kaverin tavarat eivät lähteneet yhteisestä asunnosta vaan hänen omasta kämpästä naisen kämppään jota nyt yhdessä asustavat.
        Sen siitä saa kun menee naiselle sanomaan että ei enää rupea riitelemään puhelimessa eli toinen saa valita oliko tämä tässä vai muutetaanko yhteen.

Oho! Aikas ylevät silitysmusat sinulla "dance me to the end of drapes" :) ja vielä ilouutisia palstalle, joku sinkku on löytänyt toisensa, se on mahdollista!:)

t.sxth

• No en ehtiny hoksaamaan sitä aloitusta, mutta mietin omalta kannaltani vastaavaa tilannetta... En miettisi pätkääkään, olisin jäänyt lotraamaan skidien kanssa :)

Ei mulla arkisessa yhteydessä käy mielessä, että hups, mä oon kohta vanhainkodissa ja toi toinen on max 20v. Miks pitäiskään? Ymmärrän, jos on vonkaamassa, niin sit tietty käy mielessä ja on hyvä että käykin, mut muuten ei.

• Anonyymi

Niin no juu, kaiken ikäisillä miehillä on paljon luontevampaa tuo kommunikointi keskenään varsinkin solttuseurassa. Siinähän voi käydä kertomaan
        omia varusmiesmuistojaan ja se nuorempi väki kuuntelee suurella kunnioituksella. Näin minusta ainakin on aina näyttänyt 😅

t.sxth

• Anonyymi kirjoitti:

Niin no juu, kaiken ikäisillä miehillä on paljon luontevampaa tuo kommunikointi keskenään varsinkin solttuseurassa. Siinähän voi käydä kertomaan
        omia varusmiesmuistojaan ja se nuorempi väki kuuntelee suurella kunnioituksella. Näin minusta ainakin on aina näyttänyt 😅

t.sxth

Too on niin totta.
        Jokaisen varusmiespalveluksen käyneen miehen varusmiespalvelusaika oli se pisin, kurjin, raskain, urhein, ammuttiin eniten ja isoimmilla aseilla ikinä, juhlittiin, oltiin puntiksella, hypättiin laskuvarjoloikat vaikka oltiin tykistössä jne. Se on ehtymätön aarreaitta ja aihe jolla jää murretaan :)

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

Too on niin totta.
        Jokaisen varusmiespalveluksen käyneen miehen varusmiespalvelusaika oli se pisin, kurjin, raskain, urhein, ammuttiin eniten ja isoimmilla aseilla ikinä, juhlittiin, oltiin puntiksella, hypättiin laskuvarjoloikat vaikka oltiin tykistössä jne. Se on ehtymätön aarreaitta ja aihe jolla jää murretaan :)

Aivan varmasti :) Sen ymmärsi jo silloin aikoinaan. Ei siinä muusta sitten keskustellakaan. Olisko siinä perimmäinen syy nuoruussuhteiden päättymiseen ja kun se aika tuntuu ikuisuudelta. Varmaan rankka kokemus nuorille miehille tiedostaa se kaiken muun päälle.

Mutta tuosta tuli mieleen yksi kirjoittamasi asia. Jäin ihmettelemään miten sinusta on voinut jo nuorena tuntua aika rajalliselta, jos ymmärsin oikein? Tarkoittaako se että olet jo nuorena ajautunut suorittamisen kierteeseen?

• Anonyymi kirjoitti:

Aivan varmasti :) Sen ymmärsi jo silloin aikoinaan. Ei siinä muusta sitten keskustellakaan. Olisko siinä perimmäinen syy nuoruussuhteiden päättymiseen ja kun se aika tuntuu ikuisuudelta. Varmaan rankka kokemus nuorille miehille tiedostaa se kaiken muun päälle.

Mutta tuosta tuli mieleen yksi kirjoittamasi asia. Jäin ihmettelemään miten sinusta on voinut jo nuorena tuntua aika rajalliselta, jos ymmärsin oikein? Tarkoittaako se että olet jo nuorena ajautunut suorittamisen kierteeseen?

No en mä usko että se niitä nuoruuden suhteita sinällään kaataa, mutta onhan se pienille tissiposkille väliin aika kova paikka. Itte otin tarkoituksella pari vuotta lykkyä ja se oli korvien välin kannalta ihan hyvä ratkaisu. Tosin en silti välttynyt turhautumasta totaalisesti siihen hiton odotteluun ja vetkutteluun, ei mua ne simputukset ja muu perseily juuri haitannu. Mutta se ajan haaskaaminen konstruktiossa jossa kaiken luulisi olevan aika valmiiksi mietittyä ja järjestettyä... Vieläkin menee tunteisiin, kun kelaa sitä nollaklubia.

Aaaa, öööö, tota. En ole varma ymmärsinkö nyt oikein, mutta katotaan. Johonkin kyllä osuit tuolla kommentilla, sen tunnustan.
        Olen jo aika pienenä mussukkana tajunnut, että päivässä on 24 tuntia jne. ja elämän mitta on rajallinen, joten aikaa lorvimiselle ei sinällään ole. Lorviminen ansaitaan tekemällä ensin kovasti jotain. Naperona nukkuminen tuntui typerältä, siinä meni monta hyvää tuntia hukkaan, samoin moni muu tavallinen asia, kuten nyt vaikka syöminen, ajanhukkaa. Niin siinä mielessä ehkä joo.
        Haluatko jatkaa kommentaariasi/kysymyksiäsi, sait kiinnostuksen heräämään?

• Anonyymi

No en mä usko että se niitä nuoruuden suhteita sinällään kaataa, mutta onhan se pienille tissiposkille väliin aika kova paikka. Itte otin tarkoituksella pari vuotta lykkyä ja se oli korvien välin kannalta ihan hyvä ratkaisu. Tosin en silti välttynyt turhautumasta totaalisesti siihen hiton odotteluun ja vetkutteluun, ei mua ne simputukset ja muu perseily juuri haitannu. Mutta se ajan haaskaaminen konstruktiossa jossa kaiken luulisi olevan aika valmiiksi mietittyä ja järjestettyä... Vieläkin menee tunteisiin, kun kelaa sitä nollaklubia.

Aaaa, öööö, tota. En ole varma ymmärsinkö nyt oikein, mutta katotaan. Johonkin kyllä osuit tuolla kommentilla, sen tunnustan.
        Olen jo aika pienenä mussukkana tajunnut, että päivässä on 24 tuntia jne. ja elämän mitta on rajallinen, joten aikaa lorvimiselle ei sinällään ole. Lorviminen ansaitaan tekemällä ensin kovasti jotain. Naperona nukkuminen tuntui typerältä, siinä meni monta hyvää tuntia hukkaan, samoin moni muu tavallinen asia, kuten nyt vaikka syöminen, ajanhukkaa. Niin siinä mielessä ehkä joo.
        Haluatko jatkaa kommentaariasi/kysymyksiäsi, sait kiinnostuksen heräämään?

Olen lähes koko elämäni läpi ollut tarkkailija. Tällä hetkellä en pysty parempaan, sori :"D Minusta tuntuu ainakin nykyisin, että elämästäni vie käsittämättömän suuren osan velvollisuudet, kuten syöminen, nukkuminen ja jotkut perustarpeet, jotka nyt vaan on tyydytettävä, vaikka ihan liian paljon aikaa niihin menee. En ajatellut tuolta kantilta, mutta ihan samaa mieltä olen:)

Mutta silloin nuorempana, hyvä kun tiesin mikä kuukausi menossa, ihan toisarvoista minulle:) Jää tarkkailemaan sinua. Tiedä sitten mitä puolta haluan tutkiskella sinusta. Ehkä avaan suuni, tai sitten vaan pyörittelen sinua mielessän;)

t.sxth

• Anonyymi kirjoitti:

Olen lähes koko elämäni läpi ollut tarkkailija. Tällä hetkellä en pysty parempaan, sori :"D Minusta tuntuu ainakin nykyisin, että elämästäni vie käsittämättömän suuren osan velvollisuudet, kuten syöminen, nukkuminen ja jotkut perustarpeet, jotka nyt vaan on tyydytettävä, vaikka ihan liian paljon aikaa niihin menee. En ajatellut tuolta kantilta, mutta ihan samaa mieltä olen:)

Mutta silloin nuorempana, hyvä kun tiesin mikä kuukausi menossa, ihan toisarvoista minulle:) Jää tarkkailemaan sinua. Tiedä sitten mitä puolta haluan tutkiskella sinusta. Ehkä avaan suuni, tai sitten vaan pyörittelen sinua mielessän;)

t.sxth

Eli riiviö, tarkkailee taustalta, pohtii ja pureksii... Se on sallittua enkä voisi estääkään, vaikka kuinka haluaisin ja polkisin jalkaani 😁

"Minusta tuntuu ainakin nykyisin, että elämästäni vie käsittämättömän suuren osan velvollisuudet, kuten syöminen, nukkuminen ja jotkut perustarpeet, jotka nyt vaan on tyydytettävä, vaikka ihan liian paljon aikaa niihin menee. En ajatellut tuolta kantilta, mutta ihan samaa mieltä olen:)"

JUURI TÄMÄ! Tätä on koko elämäni ollut, tietyllä tapaa, aina sieltä jostain 6-7v ajoista lähtien. Saateri kun mulla olis aina parempaakin tekemistä kuin syödä, nukkua, siivota, käydä suihkussa jne. Kerplunk ja kerppele.

Hiukan hämmentävää törmätä toiseen samoin ajattelevaan... 😳

On sitä vanhemmiten vähän asettunut ja osaa, sanoisinko annostella noita "turhuuksia" päiväänsä niin, että tulee syötyä, nukuttua, peseydyttyä jne. mutta minimivaivalla. Pitäsi varmaan painua johonkin laitokseen sopiviin lääkkeisiin ja liian tiukkoihin lepositeisiin 😜

• Anonyymi

Eli riiviö, tarkkailee taustalta, pohtii ja pureksii... Se on sallittua enkä voisi estääkään, vaikka kuinka haluaisin ja polkisin jalkaani 😁

"Minusta tuntuu ainakin nykyisin, että elämästäni vie käsittämättömän suuren osan velvollisuudet, kuten syöminen, nukkuminen ja jotkut perustarpeet, jotka nyt vaan on tyydytettävä, vaikka ihan liian paljon aikaa niihin menee. En ajatellut tuolta kantilta, mutta ihan samaa mieltä olen:)"

JUURI TÄMÄ! Tätä on koko elämäni ollut, tietyllä tapaa, aina sieltä jostain 6-7v ajoista lähtien. Saateri kun mulla olis aina parempaakin tekemistä kuin syödä, nukkua, siivota, käydä suihkussa jne. Kerplunk ja kerppele.

Hiukan hämmentävää törmätä toiseen samoin ajattelevaan... 😳

On sitä vanhemmiten vähän asettunut ja osaa, sanoisinko annostella noita "turhuuksia" päiväänsä niin, että tulee syötyä, nukuttua, peseydyttyä jne. mutta minimivaivalla. Pitäsi varmaan painua johonkin laitokseen sopiviin lääkkeisiin ja liian tiukkoihin lepositeisiin 😜

Niin, olin ymmärtäväni sen tuosta aktiivisuudestasi lähisukua kohtaan, - useampi kuukausi ilman yhteydenpitoa. Ei tarkoita sitä, ettet välittäisi, mutta hups, se aika vain humahti, kunnes takaraivossa pakottaa, että monet muut panostavat sellaiseen luonnostaan säännöllisesti ja saatat vaikuttaa heihin verrattuna tahtomattasi välinpitämättömältä. Mutta nyt puhuin kyllä enemmän itsestäni. On niin paljon kaikkea. On niin vaikea jättää kesken se, mihin syventyy. Ja nytkin lähdettävä taas nukkumaan. Hyvää yötä:)

t.sxth

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, olin ymmärtäväni sen tuosta aktiivisuudestasi lähisukua kohtaan, - useampi kuukausi ilman yhteydenpitoa. Ei tarkoita sitä, ettet välittäisi, mutta hups, se aika vain humahti, kunnes takaraivossa pakottaa, että monet muut panostavat sellaiseen luonnostaan säännöllisesti ja saatat vaikuttaa heihin verrattuna tahtomattasi välinpitämättömältä. Mutta nyt puhuin kyllä enemmän itsestäni. On niin paljon kaikkea. On niin vaikea jättää kesken se, mihin syventyy. Ja nytkin lähdettävä taas nukkumaan. Hyvää yötä:)

t.sxth

Niin, ei nyt vaan ole huvittanut pitää yhteyttä oikeastaan kehenkään ja on ollut muutakin tekemistä. En tiedä kuinka hyvin ystäväpiiri on siihen tottunut, että voi mennä aikoja ettei mua saa kiinni millään, ellen satu suopeaksi ja ilmottaudu. Toisaalta eipä sillä ole mitään väliäkään, yhtä hyvin voisin olla ammatiltani astronautti ja aika ajoin olla viikkoja tai kuukausia konkreettisesti tavoittamattomissa. Puhelin äänettömällä antaa vapauden valita.

Ymmärrän tuon mitä tarkoitat tuolla paljon kaikkea ja vaikea irrotautua siitä mihin on uponnut. Juuri nyt itsellä ei ehkä sellaista vaihetta, mutta ihan tuttua tuo on. On ollut viihdelukemisen, käsitöiden, möki asioiden jne. kanssa, ne tuosta ekana tuli mieleen.

Niin, tuo nukkuminen on yksi pirun päivän katkoja, kumma että sekin tuntuu pakolliselta pahalta, vaikka toisaalta ihminen eläimenä voisi varmaan paremmin, jos ei olisi mitään aikatauluja mitä ei ole vain omaksi ilokseen asettanut. Täytynee muuttaa jonnekin savannille tai sademetsiin kokeilemaan 🤔

• Anonyymi

Niin, ei nyt vaan ole huvittanut pitää yhteyttä oikeastaan kehenkään ja on ollut muutakin tekemistä. En tiedä kuinka hyvin ystäväpiiri on siihen tottunut, että voi mennä aikoja ettei mua saa kiinni millään, ellen satu suopeaksi ja ilmottaudu. Toisaalta eipä sillä ole mitään väliäkään, yhtä hyvin voisin olla ammatiltani astronautti ja aika ajoin olla viikkoja tai kuukausia konkreettisesti tavoittamattomissa. Puhelin äänettömällä antaa vapauden valita.

Ymmärrän tuon mitä tarkoitat tuolla paljon kaikkea ja vaikea irrotautua siitä mihin on uponnut. Juuri nyt itsellä ei ehkä sellaista vaihetta, mutta ihan tuttua tuo on. On ollut viihdelukemisen, käsitöiden, möki asioiden jne. kanssa, ne tuosta ekana tuli mieleen.

Niin, tuo nukkuminen on yksi pirun päivän katkoja, kumma että sekin tuntuu pakolliselta pahalta, vaikka toisaalta ihminen eläimenä voisi varmaan paremmin, jos ei olisi mitään aikatauluja mitä ei ole vain omaksi ilokseen asettanut. Täytynee muuttaa jonnekin savannille tai sademetsiin kokeilemaan 🤔

Ok, välillä on minullakin ollut välillä pitempiä aikoja, ettei ole huvittanut pitää keneenkään yhteyttä, vaan jonkinlainen tarve suojella sillä tavoin itseään. Ja noin muutenkin, olen melko toivon muistamisissa. Ystävät on siihen tottuneet, tai jos eivät olisi, niin eivät olisi varmaan enää ystäviä:)

En kyllä usko olevani kovin paljon pahempi riiviö kuin moni muukaan täällä. Kirjoitat mukavasti, ajatuksesi ovat mielenkiintoisia ja linkität hyvää musaa, niin mikäs sen parempaa:)

t.sxth

• Anonyymi kirjoitti:

Ok, välillä on minullakin ollut välillä pitempiä aikoja, ettei ole huvittanut pitää keneenkään yhteyttä, vaan jonkinlainen tarve suojella sillä tavoin itseään. Ja noin muutenkin, olen melko toivon muistamisissa. Ystävät on siihen tottuneet, tai jos eivät olisi, niin eivät olisi varmaan enää ystäviä:)

En kyllä usko olevani kovin paljon pahempi riiviö kuin moni muukaan täällä. Kirjoitat mukavasti, ajatuksesi ovat mielenkiintoisia ja linkität hyvää musaa, niin mikäs sen parempaa:)

t.sxth

Ymmärrän, tuo itsen suojeleminen etäisyydenotolla soittelee kellojani voimakkaasti ja olenkin tässä ehtinyt jokusen viikon miettiä, miltä nyt oikeastaan itseäni suojelen. Pölyinen pääkoppani ei ole vielä antanut minkäänlaista rationaalista vastausta 😁

"Ja noin muutenkin, olen melko toivon muistamisissa."
        No nyt osuit naulan kantaan, sama täällä 😂
        Tosin olen vanhemmiten tulkinnut sen siten, että kun en keskimäärin jaksa välittää muiden elämistä muutoin kun olemme yhteydessä/kohtaamme/sovimme jotain tulevaisuuteen, niin mitäpä siinä sitten mitään muistamisiakaan muistaisi, hyvä kun muistaa oman ja porukoiden tärkeät päivät.

Kiitos samoin, tulee hyviä juttuja, laitat ajattelemaan asioita eri tavalla ja musa on hyvää myös!

• Anonyymi

Ymmärrän, tuo itsen suojeleminen etäisyydenotolla soittelee kellojani voimakkaasti ja olenkin tässä ehtinyt jokusen viikon miettiä, miltä nyt oikeastaan itseäni suojelen. Pölyinen pääkoppani ei ole vielä antanut minkäänlaista rationaalista vastausta 😁

"Ja noin muutenkin, olen melko toivon muistamisissa."
        No nyt osuit naulan kantaan, sama täällä 😂
        Tosin olen vanhemmiten tulkinnut sen siten, että kun en keskimäärin jaksa välittää muiden elämistä muutoin kun olemme yhteydessä/kohtaamme/sovimme jotain tulevaisuuteen, niin mitäpä siinä sitten mitään muistamisiakaan muistaisi, hyvä kun muistaa oman ja porukoiden tärkeät päivät.

Kiitos samoin, tulee hyviä juttuja, laitat ajattelemaan asioita eri tavalla ja musa on hyvää myös!

Niin no. Harvemmin niitä omia vaikuttimiaan etäisyyden tarpeeseen tulee mietittyä. Ei ehkä halua vaivata omilla asioillaan, eikä jaksa niitänäitä löpistä. Kaiken lisäksi voi saada ylimääräisiä tehtäviä, kun ei omiaankaan enää jaksaisi.

t.sxth

• Anonyymi kirjoitti:

Niin no. Harvemmin niitä omia vaikuttimiaan etäisyyden tarpeeseen tulee mietittyä. Ei ehkä halua vaivata omilla asioillaan, eikä jaksa niitänäitä löpistä. Kaiken lisäksi voi saada ylimääräisiä tehtäviä, kun ei omiaankaan enää jaksaisi.

t.sxth

No kyllä itse niitä olen miettinyt, nyt ja aiemmillakin kerroilla. Mieli, on se oma tai jonkin muun, on uskomattoman mielenkiintoinen asia ja ansaitsee ajattelua.

No niitänäitä löpistä on kyllä yksi, just nyt en jaksa jauhaa, en jaksa osallistua toisen elämään siinä mielessä, pitäköön omat murheensa ja minä pidän omani. Jotenkin vaan ei jaksa toisten ihmisten asiat kiinnostaa alkuunkaan.

Minen en saa muilta ylimääräisiä tehtäviä, ellen nimenomaisesti tarjoudu niihin, olen oppinut sanomaan niille ei aika hyvin, muuten kun ei olisi loppua tullut.

• Anonyymi

Hieno video. Sulla on kyllä hyvä ja monipuolinen musiikkimaku. Näitä sinun musiikkilinkkejä availee ihan mielellään, itsellä kun ei tule niin musiikkia seurailtua. Oletko taiteellisella alalla?

Ainoa asia joka hämmensi tai jäi epäselväksi oli tuon nuoremman rakastavaisen sukupuoli.

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Hei, mukava kuulla :) En ole taiteellisena alalla, vaikka lahjoja olisi siihen suuntaan ollut. Nuorena huomattiin ohjata toiseen suuntaan, koskapa sillä ei elä, niin kuin se
        silloin todettiin. Enkä voi moittia, niin olisi varmaan käynyt :)

Jäi se hieman itsellenikin epävarmaksi, kumpana häntä pitäisin :D Tuon musavideon tekijä ottaa oikein kunnon niskapers otteella katsojaa kiinni siitä, miten mieltää asioita. Ja kun yhteen tulokseen tulee, niin sitten viedäänkin jo koukulla toiseen suuntaan. Siinä on murrettu tatkoituksella stereotypioita, mutta osa koonnista on voitu saada hyvällä leikkauksella muuttamalla ennalta odotettava yllätykselliseen :)

t.sxth

• Anonyymi

Erika = naisen nimi

• Anonyymi kirjoitti:

Erika = naisen nimi

Hän on androgyyni malli. Erika Linder nimeltään. :)

• Anonyymi
        HALiMONSTERi kirjoitti:

Hän on androgyyni malli. Erika Linder nimeltään. :)

No silleen. Nyt sitä taas ollaan uuden pähkäilyn edessä 😅

t.sxth

• Anonyymi

Olisin kyllä jäänyt tekemään kevätpuroja lasten kanssa ilmanmuuta. Ei muutenkaan tuota vaikeutta mikään kommunikaatio hyvin paljon nuorempien ihmisten kanssa. Joskus iskee ärsytys, kun samanikäinen tai 10 v nuorempikin alkaa puhua "kun olen näin vanha, toinen jalka haudassa, elämä ohi".

- Sheena

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      199
      6110
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2857
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2307
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2079
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2021
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      230
      1425
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1392
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      303
      1387
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1316
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1256
    Aihe