Ei tee mieli tehdä mitään aloitusta 2

Anonyymi

Tämä rospuuttokausi askarruttaa. Vähän kuin talvea, vähän kuin kevättä, muttei sellaista kevättä vielä, että voisi vaihtaa palttoon kevyempään, siis kuten ennen popliinitakkiin.
Kun en ole ulkoillut juurikaan kolmannesvuoteen, ei oikein tiedä millaiset vermeet pitää olla. Tarkoitan siis, ettei palele tai ettei hikoile. Onko turkisreunus vähän liian pakkasta, vaikka nätti (Huom. en ole niin vihreä...ettenkö) En siis tarkoita, miltä näytän. Sekin on jotenkin kuitenkin otettava huomioon, et viitsiikö meikata ja sillai. Hehheh.) Ja sekin, pitäisikö olla pipa, ajatteluttaa.
Haluan näprätä tällaisilla pikkuongelmilla, koska tuo iso ongelma on tiedostossani enkä sitä ruoki liikaa.
Beng

45

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä nyt jo tarkenee kevätpalttoolla, 13 astetta lämmintä!
      Kympin lenkin kiersin ja melkein tuli hiki.
      Nyt kaffet, muffinsi ja muutama pala pääsiäissuklaata.

    • Anonyymi

      Pitäisi virittää mittari jonnekin.
      Ikkunaremontin jälkeen poistin sen ja kyllä se olisi tarpeen.
      Tietääkö, lähteekö helteeseen vai pakkaseen.
      Nykyikkuna on tiivis ja verkkoa ei voi puhkoa.
      Ehkä jollain on viritysvinkki.
      Beng
      Lämmintä oli. Mutta tiedänpä, miksi.

    • Anonyymi

      Laita villapusero sinne kevät takin alle ja ohuempi kaulalina kaulaan.Joku lätsä päähän.Tai talvitakin alle T-Paita et vilustu.Eihän sulla veri kierrä jos et ulkoile,edes talon jossa asut ympäri? Miten saat nukuttua jos et ulkoile? Myrkkyä olla sisällä olit yksin tai kasin pitkiä aikoja!Selkä ja lonkat särkee kotona jos on vaan. Like on lääke kipuunkin.Itä Helsinki jopa rolatori kansa on jo pitkän uskaltautunet uloilee yksin tai kaksin.Ei siis mitään kaupassa käyntiä.Van ulkoilua aamu päivät.Havainut kun aamun vrkuna ulkoilen joka säällä eläkeäisenä 69v.yksin.Kipuni se läke liike ja latvaani.Kerostalossa ei voi askarella tai siis nikkaroida. Udellen ulkoilua ilta päivää.Niin Oli omaset tuonet Kontulan palvelutalon edustalle vanhuksensa.Joillan oli viltti pyörätuolissa istuessa.Hienoa,

      • Anonyymi

        Kiitos ohjeista. Liike on hyvästä. Takaviikkoina kivut olivat niin kovat tulehduksenkin takia, ettei mahti maailmassa olisi saanut käppäilemään. Nyt on tilanne toinen. Useampana päivänä jo aurinko vetänyt puoleensa, ulos.
        Ulkoilma vaikuttaa unen laatuun.
        On huomaavaista saada palvelutalon asukkaita seuraamaan kevään merkkejä ja tuloa.
        Beng
        Hyviä ulkoiluilmoja Kontulaan.


    • Anonyymi

      Villahousut voi kohta laittaa kaappiin odottamaan syksyä. Kerrospukeutumisella selviää kaikki vuodenajat. Lippalakkia pitäisi käyttää, ettei naama rusketu ja rypisty. Se onkin ainoa huoli. Millä pitää naamataulun sileänä. Aurinko on niin voimakas jo. Kohta vaikuttaa siltä, että siihen tarvittaisiin botoxia . Tämä on huumoria. Mutta itsekin mietin mielummin ryppyjä kuin pyssyn paukuttelua.

    • Anonyymi

      Kun talvipäähineistä on luopunut, en keksi tilalle mitään.
      Baskeri on jotenkin epämiellyttävä.
      Oli minulla työvuosina lipallinen hattu ja toimi hyvin. Pidin siitä. Persoonallinen? Ja hahhah. Lähemmin tarkasteltuna se muistutti vähän Martti Lutherin kuvassa olevaa lätsää.
      Beng

      • Anonyymi

        Ei mitään mittaria tarvitse, kun kännykästä löytyy paikallissää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään mittaria tarvitse, kun kännykästä löytyy paikallissää.

        No. Kännykkä on puh.- ja viestikäytössä. Tabletissa toki kaikki. Se, mitä on ja ennuste.
        Mutta mulla on käytössä ollut irrotettu mittari ja pähkäilen, mihin sen laittaisin, jotta voisin vain ikkunasta vilkaista. Sillai vanhanaikaisesti.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No. Kännykkä on puh.- ja viestikäytössä. Tabletissa toki kaikki. Se, mitä on ja ennuste.
        Mutta mulla on käytössä ollut irrotettu mittari ja pähkäilen, mihin sen laittaisin, jotta voisin vain ikkunasta vilkaista. Sillai vanhanaikaisesti.
        Beng

        Itelle tuli tuo sama juttu esiin kuin aloittajalla, kun rupesin kokeilemaan kevätvaatteita.
        Mitkään ei mahtuneet oikein päälle.
        Edessä on kaksi vaihtoehtoa; saada heti ylikilot pois, tai hankkia uusi karderoopi.
        Päätin että kiireen vilkkaa kilot pois, - huomenna aloitan.
        On käytössä hyvä kikka, mikä toimii aina.

        Kun on tullut kaks-kolme vuotta oltua eristyksissä, niin ei ole tarvinnut paljon miettiä.
        Mutta nyt aion kohentaa kuntoa ja ulkomuotoa, eli eikun toimeen vaan!
        Jo sain 5 kiloa pois ennen Pääsiäistä, nyt sama kikka uudelleen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itelle tuli tuo sama juttu esiin kuin aloittajalla, kun rupesin kokeilemaan kevätvaatteita.
        Mitkään ei mahtuneet oikein päälle.
        Edessä on kaksi vaihtoehtoa; saada heti ylikilot pois, tai hankkia uusi karderoopi.
        Päätin että kiireen vilkkaa kilot pois, - huomenna aloitan.
        On käytössä hyvä kikka, mikä toimii aina.

        Kun on tullut kaks-kolme vuotta oltua eristyksissä, niin ei ole tarvinnut paljon miettiä.
        Mutta nyt aion kohentaa kuntoa ja ulkomuotoa, eli eikun toimeen vaan!
        Jo sain 5 kiloa pois ennen Pääsiäistä, nyt sama kikka uudelleen!

        Aika hurjalta tuntuu tuo 5 kg:n pudotus neljässä päivässä. Toivottavasti et bulimoi.
        Beng
        Vanhan karderoopin suosiminen on kannatettavaa ja ekologista.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No. Kännykkä on puh.- ja viestikäytössä. Tabletissa toki kaikki. Se, mitä on ja ennuste.
        Mutta mulla on käytössä ollut irrotettu mittari ja pähkäilen, mihin sen laittaisin, jotta voisin vain ikkunasta vilkaista. Sillai vanhanaikaisesti.
        Beng

        Minä ostin jo monta vuotta sitten digitaalisen lämpömittarin. Laitan johdon päässä olevan anturin ulos ikkunasta, joka menee silti hyvin kiinni koska johto ei ole paksu. Mittarin voi sitten laittaa vaikka ikkunanviereen sisäpuolelle. Hankkimassani mittarissa oli seinään laittoa varten teline ja kaksipuolinen teippi jolla sen sai seinään tai karmiin, miten vaan, eikä tarvinnut mitään työkaluja. Pienenä vihjeenä, laita mittari mikäli mahdollista, sekä etelän että pohjoisen puolelle niin näet aina sekä maksimi että minimi lämpötilan. Silloin tarvitsee tietenkin 2 mittaria, mutta eipä nuo paljoa maksa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ostin jo monta vuotta sitten digitaalisen lämpömittarin. Laitan johdon päässä olevan anturin ulos ikkunasta, joka menee silti hyvin kiinni koska johto ei ole paksu. Mittarin voi sitten laittaa vaikka ikkunanviereen sisäpuolelle. Hankkimassani mittarissa oli seinään laittoa varten teline ja kaksipuolinen teippi jolla sen sai seinään tai karmiin, miten vaan, eikä tarvinnut mitään työkaluja. Pienenä vihjeenä, laita mittari mikäli mahdollista, sekä etelän että pohjoisen puolelle niin näet aina sekä maksimi että minimi lämpötilan. Silloin tarvitsee tietenkin 2 mittaria, mutta eipä nuo paljoa maksa.

        No. Tuollainenhan se minunkin mittarini on. Hmmm. Täytyypi yrittää vielä kerran 'asentaa'.
        Beng


    • Anonyymi

      Lähdin neljän kilsan lenkille. Ensin meni villahanskat taskuun, sitten putosi tuulenpitävä takki vyötärölle, siihen huivi kaulasta. Mietin jo pitäisikö riisua metsän siimeksessä pitkät legginsit tuulihousujen alta mutten sentään. Hyvin pärjäsi topilla ja ohuella villatakilla. Huomenna on samanlaista jos ei vieläkin lämpimämpää.

      • Anonyymi

        Tuohan se on. Eilen taisin sulaa.
        Mutta kevätsää on petollista. Liian varhainen vaatekevennys voi saada aikaan flunssanpoikasen.
        Metsässä ei onneksi vaikuta katupölyhiukkaset.
        Beng


    • Kun tästä ikkunasta ulos katselee,
      niin aurinkoiselta maailma näyttää ja se houkuttaa ulos
      ja tähän aikaan vuodesta useinkin liian vähissä vaatteissa.

      Vasta kun järvestä ovat jäät lähteneet,
      on itselleni merkkipaalu laittaa talvivaatteet "naftaliin".
      Silloin siirryn reilusti kevyempiin.
      Kylmettymisestä saatu kevätflunssa on kelju.

      • Anonyymi

        Tuota yritän kartella.
        Yöllä on vielä pakkasia eli ei ole sellaista tasalämpöä vielä.
        Etupihalla on lätäkköinen, mikä on ollut aamuisin riitteessä. Päällä on vielä todella paksua jäätä, sellaista tiivistynyttä, mikä ei sula millään.
        Käyn tökkimässä pistolapiolla hajalle, muttei sekään hauberillani onnistu.
        Beng
        Onhan se ihanaa kun matkalaukun sisällön voi vaihtaa: ulos kesäiset, sisälle talviset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota yritän kartella.
        Yöllä on vielä pakkasia eli ei ole sellaista tasalämpöä vielä.
        Etupihalla on lätäkköinen, mikä on ollut aamuisin riitteessä. Päällä on vielä todella paksua jäätä, sellaista tiivistynyttä, mikä ei sula millään.
        Käyn tökkimässä pistolapiolla hajalle, muttei sekään hauberillani onnistu.
        Beng
        Onhan se ihanaa kun matkalaukun sisällön voi vaihtaa: ulos kesäiset, sisälle talviset.

        Olen aloittanut kuurini.
        Mielessä kannustimena se, että ei tarvitsisi uusia karderoopia.
        Siinä on tarpeeksi "porkkanaa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aloittanut kuurini.
        Mielessä kannustimena se, että ei tarvitsisi uusia karderoopia.
        Siinä on tarpeeksi "porkkanaa".

        14:26
        Jokin 'puhdistus' menossa?
        Ihan tulin uteliaaksi.
        En uskalla mitään kokeiluja, koska pari kuukautta sitten kaikki arvot olivat niin sekaisin.
        Huimasi etc.
        Vaasan voisin ostaa. Ei litteillä pattereilla, koska sellaise vaaka syö hetkessä ja kilot katoavat......mittarista.
        Beng
        Älä kuitenkaan liikaa porkkanoilla. Sitten ei näy koivun takaa kuin korvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        14:26
        Jokin 'puhdistus' menossa?
        Ihan tulin uteliaaksi.
        En uskalla mitään kokeiluja, koska pari kuukautta sitten kaikki arvot olivat niin sekaisin.
        Huimasi etc.
        Vaasan voisin ostaa. Ei litteillä pattereilla, koska sellaise vaaka syö hetkessä ja kilot katoavat......mittarista.
        Beng
        Älä kuitenkaan liikaa porkkanoilla. Sitten ei näy koivun takaa kuin korvat.

        Kirjoitusvirheet on palstan suola. :) (tämä ei ole sitten mikään ilkeys sinua kohtaan, mutta varakas olet, kun Vaasan voisit ostaa)

        Kiitti päivän piristyksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitusvirheet on palstan suola. :) (tämä ei ole sitten mikään ilkeys sinua kohtaan, mutta varakas olet, kun Vaasan voisit ostaa)

        Kiitti päivän piristyksestä.

        Niitä virheitä kylvän. En tiedä, mitä niitän.
        Miten heittomerkki voi muuttua ässäksi sillä aikaa, kun ulkoilen.?
        Ja Vaasa. Heikukeikku ei ehkä myisi kaupunkiaan minulle.
        Kerran olen käynyt. Siellä oli sellainen iso patsas, minkä portailla lojui kummallisesti 'hieman enempi nauttineita'.
        Toisaalta olisi laivalla lyhyt matka Umeån, mikä on kiva kaupunki. Voi vuokrata pyörän ja kierrellä ympäriinsä.
        Vaakaan tähtäsin.
        Beng


    • Anonyymi

      Mulla on aina keväisin sama vaikeus; en osaa pukeutua noihin säihin. Tänäänkin oli täällä etelä-rannikolla ihanan kaunis aurinko, mutta tuuli oli aika kylmä minun mielestäni.
      Vähän keväisempää vaatetta yritän päälleni pistää. Siitä pidän huolen, että on hyvä suojaus auringolta kasvoilla, koska n. vuosi sitten leikattiin basaliooma kaulalta ja mulla on kai vähän taipumusta noihin luomiin. Niitä pitää tarkkailla, sanoi lääkäri.

      Kenties on käytävä ihotautilääkärillä tässä kesän kynnyksellä. Kuitenkin on kiva, kun tulee kesä ja tämä ihana valoisuus. Nautitaan siitä!

      • Anonyymi

        Joo, niin on puhdistus meneillään.
        Yleensä onnistun aina, ja oon oppinut sen taidon.
        Tilasin ensi viikoksi ajan sairasvoimistelijallekin.
        Tuota voimistelupuolta en itse yksin hallitse, tarttee olla joku toinen, joka on kannustamassa.
        Jospa se tästä lähtisi.

        Niitä aurinkovoiteita tarttisi myös hankkia.
        On jäljellä joku purkki viime kesältä, soi kuulemma käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, niin on puhdistus meneillään.
        Yleensä onnistun aina, ja oon oppinut sen taidon.
        Tilasin ensi viikoksi ajan sairasvoimistelijallekin.
        Tuota voimistelupuolta en itse yksin hallitse, tarttee olla joku toinen, joka on kannustamassa.
        Jospa se tästä lähtisi.

        Niitä aurinkovoiteita tarttisi myös hankkia.
        On jäljellä joku purkki viime kesältä, soi kuulemma käyttää.

        Hyvä muistutus aurinkovoiteesta.
        Missään en ole kuullut UV-lukemia ja varoituksia.
        Beng
        Tomerasti olet ottanut ohjat. Oikein tehdyt liikkeet varmistaa, ettet vahingoita itseäsi.
        Tsemppiä.
        Olisi jännä kuulla tuosta puhdistuksesta enemmän. Miten varmistat, että kaikki veri- ym. arvot pysyvät hyvinä?


    • Anonyymi

      Ihotautilääkäri ei ole muistanu ilmoittaa verikokeen tuloksia, olisko niin ettei ole tarvis ilmoittaa jos ei ilmoitettavaa.

      Pertikki

      • Anonyymi

        Etkö voi katsoa niitä itse netistä?
        Täällä voi. Tiedot kokeista ja vaihteluväli, mitkä arvot ovat ok.
        Beng


      • Anonyymi

        Kaikki laitetaan omakantaan, katso sieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki laitetaan omakantaan, katso sieltä.

        Ei näy omassa kannassa, saan tiedon soittamaalla essoten ihotauti osastolle.
        Yleensä on soitettu tai ilmoitettu kirjeellä, 2-3 vuotta käyny noin kerran kuussa verikokeessa, mulla on aikaa käydä vaikka useammin.
        Näin korona aikana arveluttaa käydä essotella.

        Tilasisin parturi ajan, hiuspehko kasvanu vuodessa jopa Boris Johnson olisi kateellinen, pehko mikä pehko..harakanpesä.

        Pertikki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näy omassa kannassa, saan tiedon soittamaalla essoten ihotauti osastolle.
        Yleensä on soitettu tai ilmoitettu kirjeellä, 2-3 vuotta käyny noin kerran kuussa verikokeessa, mulla on aikaa käydä vaikka useammin.
        Näin korona aikana arveluttaa käydä essotella.

        Tilasisin parturi ajan, hiuspehko kasvanu vuodessa jopa Boris Johnson olisi kateellinen, pehko mikä pehko..harakanpesä.

        Pertikki

        Täällä on sekä Maisa että Omakanta, mihin tietoja laitetaan.
        Beng
        Pitäisi myös hiukset laitattaa. Nyt, kun ei tarvitse päähinettä, niin onhan se kivempi itselleen, kun ne saa pysyvämmin laitettua. Jos olet 'tuulitukka', niin minulla oli aamulla trumppimainen otsis, nukkumatin stailaama.


    • Anonyymi

      Huomenta.
      Kevyttä musaa radiosta.
      En tähän haluaisi tunkea politiikkaa, mutta odotan, josko joku laittaa aloituksen Heimo Hakamon & kumpp. touhuista. Erittäin mielenkiintoista. Erittäin.
      Beng
      Nyt satsaamaan kahvia.

    • Huomeniii,
      tekisi nyt edes pikkasen mieli tehdä uusia aloituksia...

      Näihin sun aloituksiisi on kiva kirjoitella ja
      aiheet miunkin maun mukaisia.

      Kahvia on tankattu puikulan kera.
      Nyt voinkin lähteä vesijuoksuun.
      Keskiviikko on päivä, jolloin meidän uimahallissa,
      mummotkin pääsevät koko päivän mukaan leikkiin heti aamusta
      Tavallisesti vasta kello 14 jälkeen, katsos kun koululaiset ja muut erityisryhmät liikkuvat siellä arkena ensin,.
      Hyvää keskiviikko päivää vaan itse kullekin.

      • Anonyymi

        Kiitos. Hyvää juoksentelua vedessä! Onko teillä taustalla musaa? Minusta jokin sanaton musiikki toimisi. Eräs fyssari sanoi, että hänellä on nappikuulokkeet ja aparaatin jossain altaan laidalla. Kantavuus riittää vissiin just ja just.
        Beng


    • Anonyymi

      Olen aloittanut pyöräilykauden. Miten kannikat voikin "herkistyä" lumikauden aikana. Joka kevät satula murjoo. On minulla siinä geelipehmustepäällinen. Ehkä hipun verran auttaa. Noh, se on pientä siihen verrattuna, että oma elinpiirini avartuu. Pyöräily on ystävällisempää omille lonkilleni. Toisessa kulumaa.
      Minustakin on mukavaa nämä Bengin leppoisat aloitukset. Kiitos näistä.
      Tsemppiä ja maltillisuutta toivotan kuntoutumiseen, Beng. Ja kaikille kevyempää kevättä.

      • Anonyymi

        Kiitos.
        Hyviä pyöräilykelejä!
        Muistutitkin tuosta ensikertapyöräilykertojen jälkikaiusta.

        Olen katsellut kaarevarunkoisten pyörien mainoksia, mille kapuaminen on helpompaa.
        Täytyy ensin treenata kuntopyörällä, josko enää on pyöräilijäksi.
        Eilen hirvitti kävellessä: on sähköpotkulaitaa, s.pyörää, tavallista pyörää, paksurengaspyörää... rinnakkain pyöräilijöitä eikä kaikilla ole kypärää.
        Tuo määrä jos moninkertaistuu, uskaltaako joukkoon?
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos.
        Hyviä pyöräilykelejä!
        Muistutitkin tuosta ensikertapyöräilykertojen jälkikaiusta.

        Olen katsellut kaarevarunkoisten pyörien mainoksia, mille kapuaminen on helpompaa.
        Täytyy ensin treenata kuntopyörällä, josko enää on pyöräilijäksi.
        Eilen hirvitti kävellessä: on sähköpotkulaitaa, s.pyörää, tavallista pyörää, paksurengaspyörää... rinnakkain pyöräilijöitä eikä kaikilla ole kypärää.
        Tuo määrä jos moninkertaistuu, uskaltaako joukkoon?
        Beng

        Nuo sähköpotkulaudat ovat niin äänettömiä. Niitä suhahtelee ohi, pensaiden takaa, kävelyteiltä.
        Pitää tosiaan olla tarkkana ja ennakoida. Niin ja metsäpoluilla ne läskipyörät. Huoh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo sähköpotkulaudat ovat niin äänettömiä. Niitä suhahtelee ohi, pensaiden takaa, kävelyteiltä.
        Pitää tosiaan olla tarkkana ja ennakoida. Niin ja metsäpoluilla ne läskipyörät. Huoh!

        Myös sähköautot ovat hiljaisia. Katso ensin vasemmalle, sitten oikealle
        ja toista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo sähköpotkulaudat ovat niin äänettömiä. Niitä suhahtelee ohi, pensaiden takaa, kävelyteiltä.
        Pitää tosiaan olla tarkkana ja ennakoida. Niin ja metsäpoluilla ne läskipyörät. Huoh!

        Sähköpotkulautoja on käytön jälkeen jätetty väylien varteen. Huonosti parkkeeratut laudat voivat aiheuttaa vaaratilanteita. Odotan huolellisuutta, miten ne laitetaan tien sivuun.
        70 eivät ole ihan älyttömän ketteriä enää.
        Toinen ilmiö on ryhmät, jotka kävelevät rintamana ja vanhusten odotetaan siirtyvän sivuun.
        Ja eräs ikävä juttu on, jos kaksi mammaa työntää vierekkäin vaunuja, eivätkä noteeraa muita liikkujia. Huonoa käytöstä.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköpotkulautoja on käytön jälkeen jätetty väylien varteen. Huonosti parkkeeratut laudat voivat aiheuttaa vaaratilanteita. Odotan huolellisuutta, miten ne laitetaan tien sivuun.
        70 eivät ole ihan älyttömän ketteriä enää.
        Toinen ilmiö on ryhmät, jotka kävelevät rintamana ja vanhusten odotetaan siirtyvän sivuun.
        Ja eräs ikävä juttu on, jos kaksi mammaa työntää vierekkäin vaunuja, eivätkä noteeraa muita liikkujia. Huonoa käytöstä.
        Beng

        Huomenta. Miten nopsaa viisi päivää ja risat kuluu.
        Joko olette virittäytyneet vappuun. Käyvätkö simat ja millainen sima käy, kaupan vai ehdottomasti omatekemä.
        Entä ovatko tippikset must vai pitääkö olla munkkirinkilöitä?
        Käyttekö ilmapallokaupoilla? Heikättekö serpentiinit kuin lein kaulaan?
        Puhallatteko pölyt lätkästä, kerran vuodessa, sillä nyt on se aika Merkitys on muuttunut aikojen saatossa ehkä hiemasen.
        Piknikkiä? Uhmaatteko kelejä ja lähdettekö säässä kuin säässä vappupiknikille?
        Beng


    • Anonyymi

      Vapuksi lunta, ei jaksa vielä miettiä, menisikö vanhoilla kuvioilla vai omissa nurkissa.

      • Anonyymi

        Kylmyys jatkuu aina vaan. Aamulla tikattu takki ja sorellit paljaissa jaloissa eikä ollut liioittelua.
        Jäätymyshän tuolla tulee.
        Olisi vain kivaa, jos pihalla voisi puuhastella ja miettiä, mihin sipulit tuli kätkettyä viime syksynä. Ehkä kahvitella tai lämmitellä kupposen kanssa.
        Lunta on vieläkin. Katoaako viikossa?
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylmyys jatkuu aina vaan. Aamulla tikattu takki ja sorellit paljaissa jaloissa eikä ollut liioittelua.
        Jäätymyshän tuolla tulee.
        Olisi vain kivaa, jos pihalla voisi puuhastella ja miettiä, mihin sipulit tuli kätkettyä viime syksynä. Ehkä kahvitella tai lämmitellä kupposen kanssa.
        Lunta on vieläkin. Katoaako viikossa?
        Beng

        No täällä on täysi kevät, ja lumet sulaneet.
        Sain tehtyä puutarhatyöt ja rikkaruohot kitkettyä.

        Tässä viettelen yksikseni lauantaiehtoota ja kohta meen maata puhtaisiin lakanoihin.
        Niin on vanhanaikainen, että lakanat silitän, kun mankeli meni rikki.
        Kun yksin elelee, niin ei paljon puhelin soi, harmittaa,
        En viitsi aina itse olla soittelemassa muille.
        Avioliitossa/avoliitossa olevilla on seuraa toisistaan.

        Viikonloput on oikeastaan pahimmat.
        Viikolla on paljon tekemistä. Vaikka oon eläkkeellä, niin on jäänyt kuvitelma, että viikolla pitää tehdä "töitä", kuten ennen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No täällä on täysi kevät, ja lumet sulaneet.
        Sain tehtyä puutarhatyöt ja rikkaruohot kitkettyä.

        Tässä viettelen yksikseni lauantaiehtoota ja kohta meen maata puhtaisiin lakanoihin.
        Niin on vanhanaikainen, että lakanat silitän, kun mankeli meni rikki.
        Kun yksin elelee, niin ei paljon puhelin soi, harmittaa,
        En viitsi aina itse olla soittelemassa muille.
        Avioliitossa/avoliitossa olevilla on seuraa toisistaan.

        Viikonloput on oikeastaan pahimmat.
        Viikolla on paljon tekemistä. Vaikka oon eläkkeellä, niin on jäänyt kuvitelma, että viikolla pitää tehdä "töitä", kuten ennen.

        Pidän myös siitä, että lakanat ovat sileät. Nykyisin. Mankelointi.
        Takavuosina oli paljon itsestäänsiliävää. Pääasia oli puhtaus.
        Nykyisin teen vaiheittain monia kotitöitä.
        Yhtenä päivänä imurointi. Toisena nihkeällä pyyhkäisy ja pölyt kalusteista.
        Kaipa se, että sunnuntai on jäänyt mieleen lepäilypäihäksi, on eläkkeelläkin ollessa.
        En ole saanut mitään puutarhatöitä edes aloitettua.
        Kamalasti risuja ja oksanpätkiä pihalla. Mistä?
        Beng
        Kukahan ääliö on briteille kuvatuttanut bunkkerit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidän myös siitä, että lakanat ovat sileät. Nykyisin. Mankelointi.
        Takavuosina oli paljon itsestäänsiliävää. Pääasia oli puhtaus.
        Nykyisin teen vaiheittain monia kotitöitä.
        Yhtenä päivänä imurointi. Toisena nihkeällä pyyhkäisy ja pölyt kalusteista.
        Kaipa se, että sunnuntai on jäänyt mieleen lepäilypäihäksi, on eläkkeelläkin ollessa.
        En ole saanut mitään puutarhatöitä edes aloitettua.
        Kamalasti risuja ja oksanpätkiä pihalla. Mistä?
        Beng
        Kukahan ääliö on briteille kuvatuttanut bunkkerit?

        Uusi hieno päivä edessä!

        Kylmempää luvassa. Mitäs siitä, sen jälkeen tulee lämmintä ja kesä!

        Tänään meen sairasvoimistelijalle, ja yritän saada itseni kuntoon.
        Hyvää kevättä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi hieno päivä edessä!

        Kylmempää luvassa. Mitäs siitä, sen jälkeen tulee lämmintä ja kesä!

        Tänään meen sairasvoimistelijalle, ja yritän saada itseni kuntoon.
        Hyvää kevättä!

        Oli hieno päivä. Toivon, että saat kuntoutettua itseäsi.
        Vähitellen. Tämä kannattaa muistaa. Saa innostua joka pienestä edistymisestä.
        Olen varsin riehakas kaikesta pienestä.
        Tänään pisin lenkki. Takaisin tullessa pienten kantamusten kanssa en uskaltanut istahtaa minnekään, koska ylöskampeaminen....no jaa.
        Samoin hyvää kevättä sinulle.
        Beng


    • Anonyymi

      Ainakin linnut ovat vinkeenä lisääntyneestä valoisuudesta. Varislinnut kantavat rouheempia risuja pesänrakennuskamoikseen.
      Olen huomannut, että kaikki ne on nälkäisiä, niin paikka-kuin muuttolinnutkin.
      Nyt tuli viileempä aika; ei ol oikein niille hyönteisiäkään vielä. Liian aikaisin tuppaavat tänne pohjolaan juutasparat.

      Pohjois-Lapissa vielä 90 sentin hanget paikoin, niin sinne sekaan vaan palelemaan ja nälkää näkemään.

      • Anonyymi

        Sepelkyyhkyt ja peipot ovat varhaisia lintuja, mutteivät ne noin rautaisesta maasta matoja nappaa. Eilen vähän haravoin. Mustarastas lauloi lähipuussa. Työ ja musiikki sopivat yhteen.
        Beng


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe