Taas on innostuttu liian aikaisin

Anonyymi

Pääkaupunkiseudulla näyttää pienen pieni osa autoilijoista vaihtaneen nastarenkaat pois aivan liian aikaisin. Mikä kumma siinä on, että aina kun lämpötila nousee kymmeneen asteeseen, niin vaihdetaan jo kesärenkaat alle. Ei ole edes toukokuu vielä, joten talvi ei todellakaan ole ohi pääkaupunkiseudulla. Aivan turhaan vaarannetaan oma henki ja terveys, muista puhumattakaan.

19

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yhteen perheen autoon voi jo vaihtaa kesärenkaat.
      Kun toinen ja kolmas takatalvi iskee, niin ajetaan niillä autoilla, joissa on vielä nastapyörät.

    • Eipä taida olla Virossakaan enää laillista ajella nastolla. Jos ei ole kitkoja, vaihtoehto on joko pysyä kotona, vaihdella renkaita mennen tullen tai pistää alle kesäkumit...

      Kitkat tietysti ovat paras ratkaisu, mutta jos nyt jostain syystä nastat on alla, niin sitten on hankalampaa.

      • Anonyymi

        Mitä ne viron säännöt kuuluu helsinkiin. tää on taas näitä tyhmän juttuja.


      • Anonyymi

        Miksi pitäisi vaihdella mennen tullen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ne viron säännöt kuuluu helsinkiin. tää on taas näitä tyhmän juttuja.

        Rotta on vanha palstatrolli jolla on usein juopotteluputki päällä.


      • Anonyymi

        Mitä viro tähän liittyy? Oletko taas ottanut turpaasi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä viro tähän liittyy? Oletko taas ottanut turpaasi?

        Se on mukavin reitti Eurooppaan. Eipä taida Ruotsia pidemmälle nastoilla päästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi vaihdella mennen tullen?

        Ei minusta pidäkään, mutta jos joku haluaa välttämättä ajella Suomessa nastoilla ja Virossa ei saa, niin vaihtoehdot ovat vähissä.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Ei minusta pidäkään, mutta jos joku haluaa välttämättä ajella Suomessa nastoilla ja Virossa ei saa, niin vaihtoehdot ovat vähissä.

        No et nyt kuitenkaan vastannut. Ehkä se antamasi kyseinen vaihtoehto on vaan niin huono, josta herää kysymys, että miksi edes annoit sellaisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No et nyt kuitenkaan vastannut. Ehkä se antamasi kyseinen vaihtoehto on vaan niin huono, josta herää kysymys, että miksi edes annoit sellaisen.

        Ah, et ymmärrä lukemaasi?

        Vaihtoehdot ovat:
        - vaihtaa renkaita mennen ja tullen
        - ajaa kesärenkailla myös Suomessa
        - rikkoa lakia ja ajaa nastoilla Virossa

        Itselläni on ollut kesäkumit jo jonkin aikaa alla, kun uuden auton kanssa tuli nastat. Ensi talveksi sitten kitkat alle, oli aika pelottavaa noilla nastoilla ajella lopputalven liukkailla, kun ei ollut mitään pitoa...


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Ah, et ymmärrä lukemaasi?

        Vaihtoehdot ovat:
        - vaihtaa renkaita mennen ja tullen
        - ajaa kesärenkailla myös Suomessa
        - rikkoa lakia ja ajaa nastoilla Virossa

        Itselläni on ollut kesäkumit jo jonkin aikaa alla, kun uuden auton kanssa tuli nastat. Ensi talveksi sitten kitkat alle, oli aika pelottavaa noilla nastoilla ajella lopputalven liukkailla, kun ei ollut mitään pitoa...

        Niin. Miksi pitäisi vaihdella mennen tullen? Jotain se kertoo tuosta vaihtoehdosta, kun et itsekään tiedä, miksi se on vaihtoehto.


    • Anonyymi

      Joo sellanen laki tarttis tulla että nastoja on aina käytettävä alle hellerajan. 25. Saatanan nastapellet.

      • Anonyymi

        Heh! Olet helposti manipuloitavissa. Nastarengas on paras rengas talvella.


    • Anonyymi

      Kyl kai nyt jo oulussakin vaihdetaan kesärenkaita alle.

    • Anonyymi

      Ei kai sentään!

    • Anonyymi

      Pohjoisemmassakin on innostuttu. Ainakin muutaman olen jo nähnyt vaihtavan kesärenkaat alle täällä missä asun vaikka yöpakkasia on edelleen. Tänä aamuna joku ajoi todella varovaisesti. Hän oli joko päihtynyt tai sitten hänellä oli kesärenkaat. Oli miten oli, vaarallisen näköistä touhua oli se.

    • Anonyymi

      Joku käveli jo kaupungilla shortseissa. Tosi vaarallisen näköistä. Ei voi koskaan tietää tuleeko vielä lunta.

    • Anonyymi

      Nastarenkaat on tarkoitettu lumisille ja jäisille teille. Nyt kun kävin helsingissä, niin taas lensi nasta tuulilasiin. Kun ne nastat irtoo, kun niillä ajetaan kuivilla teillä. Onko helsinkiläiset tavallista tyhmempiä.

    • Anonyymi

      No onhan se jo ohi..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      123
      1875
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      193
      1488
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1198
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      45
      1172
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      87
      1057
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      995
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      900
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      846
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      817
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      771
    Aihe