Finns det riktigt skyltar med förbud att tala finska

Anonyymi

på Åland,det påstås ju här.Blir det böter om man talar finska ?

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ahvenanmaalla ei saa olla mitään suomenkielisiä palveluita.

      Jopa suomenkielisen leikkikoulun pitäminen kiellettiin, vaikka suomenkieliset vanhemmat olisivat maksaneet sen ylläpidon itse.

      Joten kyllä siellä on suomen kielen käyttö kielletty.

      • Anonyymi

        Hur göra de finskspråkiga ålänningarna,talar finska endast bakom låsta dörrar ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hur göra de finskspråkiga ålänningarna,talar finska endast bakom låsta dörrar ?

        Niin se on, kaupassakaan sitä ei voi käyttää. Lääkäri tai terveydenhoitaja ei suostu puhumaan muuta kuin ruotsia.

        Mikään ei toimi muuten kuin ruotsiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hur göra de finskspråkiga ålänningarna,talar finska endast bakom låsta dörrar ?

        Mitä jos ruotsinkielisiä kiellettäisiin pitämästä manner-Suomessa ruotsinkielisiä leikkikouluja ja kaikki ruotsinkielinen opetus kiellettäisiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se on, kaupassakaan sitä ei voi käyttää. Lääkäri tai terveydenhoitaja ei suostu puhumaan muuta kuin ruotsia.

        Mikään ei toimi muuten kuin ruotsiksi.

        Med turister talas det i allafall finska( har upplevt det själv,när vi har finskspråkiga familjemedlemmar. )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Med turister talas det i allafall finska( har upplevt det själv,när vi har finskspråkiga familjemedlemmar. )

        Niin niin, turistit tuovat sinne rahaa.

        Mutta jos asut Ahvenanmaalla, et saa sieltä mitään palveluita suomeksi, vaikka itse maksaisit.

        Sen kieltää Ahvenanmaan maakuntahallitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se on, kaupassakaan sitä ei voi käyttää. Lääkäri tai terveydenhoitaja ei suostu puhumaan muuta kuin ruotsia.

        Mikään ei toimi muuten kuin ruotsiksi.

        Hur är det på enspråkigt finska orter,får man service på svenska där?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hur är det på enspråkigt finska orter,får man service på svenska där?

        Finns där skyltar på svenska ?


    • Anonyymi

      Niin, ja noista kylteistä puheen ollen, mitään kylttejä ei saa olla suomeksi. Vain ruotsiksi.

      Niin määrää Ahvenanmaan maakuntahallitus.

    • Anonyymi

      Suomenkieliset Ahvenanmaalla olisivat haluneet sinne oman suomenkielisen seurakunnan.

      Kaikki toiminta olisi maksettu suomenkielisten omasta kukkarosta.

      Ruotsinkielinen Suomen arkkipiispa John Vikström kielsi suomenkielisen seurakunnan pitämisen Ahvenanmaalla. Vikströmillä itsellään on siellä kesähuvila.

      Kielipolitiikka menee kirkon opetuksen edelle silloin, kun ruotsinkieliseltä Suomen arkkipiispalta kysytään.

      • Anonyymi

        Tosi kristillinen arkkipiispa. Noin käy heti, kun joku ruotsinkielinen pääsee määräämään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe