"NIIN MEKIN USKOMME, JA SENTÄHDEN MYÖS PUHUMME"

1 Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu,
2 vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.
3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
6 Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
7 Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.
8 Me olemme kaikin tavoin ahdingossa, mutta emme umpikujassa, neuvottomat, mutta emme toivottomat,
9 vainotut, mutta emme hyljätyt, maahan kukistetut, mutta emme tuhotut.
10 Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme, että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin.
11 Sillä me, jotka elämme, olemme alati annetut kuolemaan Jeesuksen tähden, että Jeesuksen elämäkin tulisi kuolevaisessa lihassamme näkyviin.
12 Niinpä siis kuolema tekee työtään meissä, mutta elämä teissä.
13 Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme,
14 tietäen, että hän, joka herätti Herran Jeesuksen, on herättävä meidätkin Jeesuksen kanssa ja asettava esiin yhdessä teidän kanssanne.
15 Sillä kaikki tapahtuu teidän tähtenne, että aina enenevä armo yhä useampien kautta saisi aikaan yhä runsaampaa kiitosta Jumalan kunniaksi.
16 Sentähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu.
17 Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti,
18 meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia.
( 2 Kor. 4)

16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
( Room. 1)

"Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi."
( Mark. 1:15)

15

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suomessa on myös Saksasta työntynyt lapsenpaskan palvontakultti, joka pakottaa nuoria lapsia jäsenikseen.

• 1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
      2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
      3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
      4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
      5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
      6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
      7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
      8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
      9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
      10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
      11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
      ( Room. 10)

>>Yhdenkään ihmisen ei tarvitse lähteä etsimään Kristusta jostain äärimmäisen kaukaa – ei korkealta taivaalta eikä syvältä maan uumenista (10:6-7). Sellaiseen korkeuteen ja sellaiseen syvyyteen ei yksikään ihminen pääse.
      Mutta Kristus onkin tullut taivaan kirkkaudesta maan päälle. Hän eli meidän keskellämme yhtenä meistä. Me saatoimme koskettaa häntä (1 Joh 1:1). Nyt hän on myös noussut ylös maan syvyyksistä, kuoleman valtakunnasta, hän elää tänäänkin ja on jokaisen ihmisen helposti tavoitettavissa.
      Kristus tulee nyt jokaista ihmistä kohti sanassaan (10:8). Missä on sana Kristuksesta, siellä on itse Kristus läsnä. Jokainen ihminen voi kuulla ja oppia sen uskon sanan Kristuksesta, jota Paavali on julistanut ja joka on meitä varten talletettuna UT:ssa.>>
      ( Ote Olavi Peltolan opetuksesta "Roomalaiskirje 10.luku")

• Anonyymi

Aivan.

>> 1 Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu,
      2 vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä. >>

Kuten Raamatun ilmoitus osoittaa, evankeliumin julistaminen on omistautumista jokaiselle uskovaiselle, Jeesuksen pyhälle, omalla uskon vaelluksellaan edistää evankeliumin, uskon sanan, eteenpäin menemistä.

Ovathan uskovat omaksensa ottaneet Herran Jeesuksen kristuksen.

>> 5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden. >>

Jeesuksen palvelijat vaeltavat Jumalan heitä varten edeltäpäin valmistamissa hyvissä teoissa, Kol 1.

" Me kiitämme häntä sen toivon tähden, joka teille on talletettuna taivaissa ja josta jo ennen olette kuulleet sen evankeliumin totuuden sanassa,
      6 joka on tullut teidän tykönne, niinkuin se on myös kaikessa maailmassa, missä se kantaa hedelmää ja kasvaa, samoin kuin teidänkin keskuudessanne siitä päivästä alkaen, jona te kuulitte ja opitte tuntemaan Jumalan armon totuudessa,
      7 niinkuin te sen opitte Epafraalta, meidän rakkaalta kanssapalvelijaltamme, joka on uskollinen Kristuksen palvelija teidän hyväksenne
      8 ja joka myös on kertonut meille teidän rakkaudestanne Hengessä.
      9 Sentähden emme mekään, siitä päivästä alkaen, jona sen kuulimme, ole lakanneet teidän edestänne rukoilemasta ja anomasta, että tulisitte täyteen hänen tahtonsa tuntemista kaikessa hengellisessä viisaudessa ja ymmärtämisessä,
      10 vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta,
      11 ja hänen kirkkautensa väkevyyden mukaan kaikella voimalla vahvistettuina olemaan kaikessa kestäviä ja pitkämielisiä, ilolla
      12 kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,
      13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan."

Kolossakin oli saanut kuulla saarnatun pelastuksen evankeliumin, uskon sanan, mikä on Jumalan voima ja uskohan tulee kuulemisesta, Room 10.

" Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
      9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
      10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
      11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
      12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
      13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
      ..
      17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta."

Jumala vaikuttaa Jeesuksen omissa hyvän tahtonsa toteutumisen, kaikessa elämän sanan tarjolla pitämisen julistuksessa ja uskon vaelluksessaan, Fil 2.

13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
      14 Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä,
      15 että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,
      16 tarjolla pitäessänne elämän sanaa, ollen minulle kerskaukseksi Kristuksen päivänä siitä, etten ole turhaan juossut enkä turhaan vaivaa nähnyt.

Evankeliumin tähden.

Usko Toivonen

• Anonyymi

onpa taas julkituotu Itsepetosta [itsekusetus] ,
        1. Toivoselle ei ole annettu yhtään mitään virkaa, vaan Paavalille >> 1 Sentähden, kun meillä on tämä virka )>>

2. te Toivoset ette vaella hyvissä teolissa >>Jumalan heitä varten edeltäpäin valmistamissa hyvissä teoissa,>>

3. te tuotte esille epäjumalaa, Sana/Poika -jumalaa >>17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.">>

4. jne. lukuisia valheita on julkituotu

Totean, että S-Seutulaisen / saviseutulaisen, Usko Toivosen, ”syntiseutulaisen”, Olavi Peltolan, Jaakko Pirttiahon, Leif Nummelan, C-O Roseniuksen, Mika Rantanen ja GFn palstatoiminnan ydintä on tehdä jatkuvaa Teidän palstalaisten psykologista manipulointia.

Johtava teema tuolla sakilla on julkituoda luterilaista Itsepetokseen perustuvaa Lutherin evankeliumia eli Vanhurskauttamisopin mukaista oppia luterilaisesta Kirkkoraamatusta, ETSIEN JAKEITA tuosta Kirkkoraamatusta, JOTKA SOPIVAT tuohon oppiin ja POISJÄTTÄEN JAKEET JOTKA EIVÄT SOVI tuohon oppiin.

Tuo on luterilaisen Kirkkoraamatun itsepetos nro 1.
        [Tuossa itsepetoksessa Herra Jumalan evankeliumista ei kerrota mitään, vaan pimitetään tämä evankeliumi kokonaan]
        [ Itsepetos eli itsekusetus] on tilanne, jossa ihminen tietoisesti tulkitsee todellisuutta omien halujensa ja omien toiveidensa mukaisesti vääristellen totuutta ja lopulta uskoen omaan itseluomaansa Lutherin evankeliumiin / Vanhurskauttamisoppi-unelmaansa ja Sana / Poika /Jeesus unelmaansa.]

Tuon edm. olen Teille palstalaiset tuonut esille hengen johdolla ja edelleen selkeästi todistellen polkenut heidän julistamansa luterilaisen Itsepetoksen perustuvan Lutherin evankeliumin eli Vanhurskauttamisopin maanrakoon. Samoin olen polkenut heidän julistamansa Poika/Sana-unelmat maanrakoon..

Te S24-palstalaiset varokaa noita harhaoppisia sakilaisia, älkää antako noille mitään vaikuttamismahdollisuutta Teidän palstalaisten uskonkäsitykseenne
        ja pelastuskäsitykseenne.

• Anonyymi kirjoitti:

1. Toivoselle ei ole annettu yhtään mitään virkaa, vaan Paavalille >> 1 Sentähden, kun meillä on tämä virka )>>

2. te Toivoset ette vaella hyvissä teolissa >>Jumalan heitä varten edeltäpäin valmistamissa hyvissä teoissa,>>

3. te tuotte esille epäjumalaa, Sana/Poika -jumalaa >>17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.">>

Totean, että S-Seutulaisen / saviseutulaisen, Usko Toivosen, ”syntiseutulaisen”, Olavi Peltolan, Jaakko Pirttiahon, Leif Nummelan, C-O Roseniuksen, Mika Rantanen ja GFn palstatoiminnan ydintä on tehdä jatkuvaa Teidän palstalaisten psykologista manipulointia.

Johtava teema tuolla sakilla on julkituoda luterilaista Itsepetokseen perustuvaa Lutherin evankeliumia eli Vanhurskauttamisopin mukaista oppia luterilaisesta Kirkkoraamatusta, ETSIEN JAKEITA tuosta Kirkkoraamatusta, JOTKA SOPIVAT tuohon oppiin ja POISJÄTTÄEN JAKEET JOTKA EIVÄT SOVI tuohon oppiin.

[Tuossa itsepetoksessa Herra Jumalan evankeliumista ei kerrota mitään, vaan pimitetään tämä evankeliumi kokonaan]
        [ Itsepetos eli itsekusetus] on tilanne, jossa ihminen tietoisesti tulkitsee todellisuutta omien halujensa ja omien toiveidensa mukaisesti vääristellen totuutta ja lopulta uskoen omaan itseluomaansa Lutherin evankeliumiin / Vanhurskauttamisoppi-unelmaansa ja Sana / Poika /Jeesus unelmaansa.]

Tuon edm. olen Teille palstalaiset tuonut esille hengen johdolla ja edelleen selkeästi todistellen polkenut heidän julistamansa luterilaisen Itsepetoksen perustuvan Lutherin evankeliumin eli Vanhurskauttamisopin maanrakoon. Samoin olen polkenut heidän julistamansa Poika/Sana-unelmat maanrakoon..

Te S24-palstalaiset varokaa noita harhaoppisia sakilaisia, älkää antako noille mitään vaikuttamismahdollisuutta Teidän palstalaisten uskonkäsitykseenne

>>Tuon edm. olen Teille palstalaiset tuonut esille hengen johdolla ja edelleen selkeästi todistellen polkenut heidän julistamansa luterilaisen Itsepetoksen perustuvan Lutherin evankeliumin eli Vanhurskauttamisopin maanrakoon. Samoin olen polkenut heidän julistamansa Poika/Sana-unelmat maanrakoon..>>

28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
        29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
        30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa."
        31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
        32 Mutta muistakaa entisiä päiviä, jolloin te, valistetuiksi tultuanne, kestitte monet kärsimysten kilvoitukset,
        33 kun te toisaalta olitte häväistysten ja ahdistusten alaisina, kaikkien katseltavina, toisaalta taas tulitte niiden osaveljiksi, joiden kävi samalla tavalla.
        34 Sillä vankien kanssa te olette kärsineet ja ilolla pitäneet hyvänänne omaisuutenne ryöstön, tietäen, että teillä on parempi tavara, joka pysyy.
        35 Älkää siis heittäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri.
        36 Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on.
        37 Sillä "vähän, aivan vähän aikaa vielä, niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele;
        38 mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen."
        39 Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi.
        ( Hebr. 10)

• Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

>>Tuon edm. olen Teille palstalaiset tuonut esille hengen johdolla ja edelleen selkeästi todistellen polkenut heidän julistamansa luterilaisen Itsepetoksen perustuvan Lutherin evankeliumin eli Vanhurskauttamisopin maanrakoon. Samoin olen polkenut heidän julistamansa Poika/Sana-unelmat maanrakoon..>>

28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
        29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
        30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa."
        31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
        32 Mutta muistakaa entisiä päiviä, jolloin te, valistetuiksi tultuanne, kestitte monet kärsimysten kilvoitukset,
        33 kun te toisaalta olitte häväistysten ja ahdistusten alaisina, kaikkien katseltavina, toisaalta taas tulitte niiden osaveljiksi, joiden kävi samalla tavalla.
        34 Sillä vankien kanssa te olette kärsineet ja ilolla pitäneet hyvänänne omaisuutenne ryöstön, tietäen, että teillä on parempi tavara, joka pysyy.
        35 Älkää siis heittäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri.
        36 Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on.
        37 Sillä "vähän, aivan vähän aikaa vielä, niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele;
        38 mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen."
        39 Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi.
        ( Hebr. 10)

taas on julkitullut valhetta ja petosta >> joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
        31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.>>

Todisteisiin nojautuen julistanut, että Jumalan nimi ei ole koskaan ollut eikä Jumala ole nimeltään Isä, Poika/Sana/Jeesus Kristus ja Pyhä Henki ja luterilaisen Kirkkoraamatun sana [Kristuksen sanaa], vaan tämän niminen jumala on epäjumala.

LUTERILAINEN ITSEPETOS NRO 2 ON SEURAAVA:
        luomiskertomuksen kirjoituksissa ei ole jumalaa nimeltä Sana eikä luomiskertomuksen kirjoituksissa ole jumalaa nimeltä Isä, Sana/Poika ja Pyhä Henki eikä luomiskertomuksessa ole olemassa myöskään Isä-Poika-suhdetta. Joten myöskään luterilaisen Kirkkoraamatun musteellapainettu / kirjoitettu sana ei ole Jumalan Sanaa [Kristuksen sanaa}.
        KAIKKI TUO HARHAOPPI JUMALASTA ON LUTERILAISTA ITSEPETOSTA NRO 2.

Herra Jumala tulee tallaamaan jalkoihinsa Jumalan Pojan ja sen, joka tuota epäjumalaa kannattaa ja tallaa jalkoihinsa sen, joka pitää epäpyhänä liiton veren.
        Hän tulee tallaamaan jalkoihinsa kaikki luterilaisen Kirkkoraamatun manipulaatioiden levittäjät [ Hebr. 10:28-29] [Joh. 3:36].
        Teidän synnin levittäjien S-Seutulainen ja Toivonen palkka on kuolema [Room. 1: 18-32].

• Anonyymi kirjoitti:

taas on julkitullut valhetta ja petosta >> joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
        31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.>>

Todisteisiin nojautuen julistanut, että Jumalan nimi ei ole koskaan ollut eikä Jumala ole nimeltään Isä, Poika/Sana/Jeesus Kristus ja Pyhä Henki ja luterilaisen Kirkkoraamatun sana [Kristuksen sanaa], vaan tämän niminen jumala on epäjumala.

LUTERILAINEN ITSEPETOS NRO 2 ON SEURAAVA:
        luomiskertomuksen kirjoituksissa ei ole jumalaa nimeltä Sana eikä luomiskertomuksen kirjoituksissa ole jumalaa nimeltä Isä, Sana/Poika ja Pyhä Henki eikä luomiskertomuksessa ole olemassa myöskään Isä-Poika-suhdetta. Joten myöskään luterilaisen Kirkkoraamatun musteellapainettu / kirjoitettu sana ei ole Jumalan Sanaa [Kristuksen sanaa}.
        KAIKKI TUO HARHAOPPI JUMALASTA ON LUTERILAISTA ITSEPETOSTA NRO 2.

Herra Jumala tulee tallaamaan jalkoihinsa Jumalan Pojan ja sen, joka tuota epäjumalaa kannattaa ja tallaa jalkoihinsa sen, joka pitää epäpyhänä liiton veren.
        Hän tulee tallaamaan jalkoihinsa kaikki luterilaisen Kirkkoraamatun manipulaatioiden levittäjät [ Hebr. 10:28-29] [Joh. 3:36].
        Teidän synnin levittäjien S-Seutulainen ja Toivonen palkka on kuolema [Room. 1: 18-32].

>>Herra Jumala tulee tallaamaan jalkoihinsa Jumalan Pojan ja sen, joka tuota epäjumalaa kannattaa ja tallaa jalkoihinsa sen, joka pitää epäpyhänä liiton veren.>>

( Hebr. 10)

22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        23 Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.
        24 Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi, eikä palvelija parempi isäntäänsä.
        25 Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!
        26 Älkää siis peljätkö heitä. Sillä ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi.
        27 Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta.
        28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
        29 Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta.
        30 Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut.
        31 Älkää siis peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta.
        32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
        ( Matt. 10)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämän palstan lukijat uskovat Paavalin kautta saatuun todistukseen, Raamatun ilmoitukseen, esim. 2Kor 4.

>> 5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden. >>

Eivät he usko vääristettyyn julistukseen, jonka julistajat joutuvat sensuroimaan Raamatun ilmoitusta.

Sehän on niin selkeätä väärinkäytöstä, että sen huomaa helposti.
        Selittely ei muuta Raamatun ilmoitusta.

Palstalaiset uskovat Paavalin todistukseen, Gal 1.

"3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta,
        4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!
        5 Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.
        6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
        7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
        8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu."

Evankeliumin tähden.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämän palstan lukijat uskovat Paavalin kautta saatuun todistukseen, Raamatun ilmoitukseen, esim. 2Kor 4.

Eivät he usko vääristettyyn julistukseen, jonka julistajat joutuvat sensuroimaan Raamatun ilmoitusta.

"3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta,
        4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!
        6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
        7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
        8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu."

Evankeliumin tähden.

Usko Toivonen

1 A: Toivonen et ole uudestisyntynyt Sulla ei ole mitään oikeutta julistaa yhtään mittä.ä..>> 5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta>>

1B: Toivonen Sinä tuot tänne toista evankeliumia >>jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.">>

2. te Toivoset ette vaella hyvissä teoissa >>Jumalan heitä varten edeltäpäin valmistamissa hyvissä teoissa,>>

4. jne. lukuisia valheita on nyt lisää julkituotu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Evankeliumin tähden.

Usko Toivonen

niitä "toisia" evankeliumeita rupes Suomeen tuleen 1900 -luvun alussa, näitä jotka synyneet Amerikan slummeissa 1800 -1900 luvulla.

ja näitä Amerikan lahkoja on melkoinen määrä ja kaikilla eri evankeliumi.
        ei voi ainakaan sanoa "että te yhteisestä uskosta osallisina"

KRISTILLISET kirkot maailmanlaajuisesti on "yhteisestä uskosta osallisina"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niitä "toisia" evankeliumeita rupes Suomeen tuleen 1900 -luvun alussa, näitä jotka synyneet Amerikan slummeissa 1800 -1900 luvulla.

ja näitä Amerikan lahkoja on melkoinen määrä ja kaikilla eri evankeliumi.
        ei voi ainakaan sanoa "että te yhteisestä uskosta osallisina"

KRISTILLISET kirkot maailmanlaajuisesti on "yhteisestä uskosta osallisina"

tuo kommentti on Herraa vastaan ja edustaa Babylonia ja ovat kirottua sakkia >>KRISTILLISET kirkot maailmanlaajuisesti on "yhteisestä uskosta osallisina">>

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tuo kommentti on Herraa vastaan ja edustaa Babylonia ja ovat kirottua sakkia >>KRISTILLISET kirkot maailmanlaajuisesti on "yhteisestä uskosta osallisina">>

jatkan vielä..

Pystytkö sinä lähtemään ulos Babyloniasta?
        Jos pystyt irtautumaan kaikesta väärästä, niin vasta sitten olet vapaa synnin orjuudesta. [Yleisesti ottaen ”Babylon” tarkoittaa Jumalan vastaista maailman menoa.]
        Kristittyjä kehotetaan erottautumaan ”Babylonin” arroganssista [röyhkeys, kopea, julkea, röyhkeä] ja rikkauden palvonnasta.
        Sellaisen seuraaminen ei tosiasiassa tuo ihmiselle hyvää vaan Jumalan vihan. Babylon ei sitä kuitenkaan tajua, vaan kuvittelee ylpeänä ja itseriittoisena pärjäävänsä ja kestävänsä ikuisesti:
        ” Leski en ole, surua en ikinä koe.”

Ilmestyskirjassa ja Jesajassa on enemmän tuosta Babylonista kirjoitusta [Ilm. 18:1-8].
        Taustalla on Jesajan kuvaus Babylonin tuhosta:
        Ja hän huusi: ”Kaatunut, kaatunut on Babylon, kaikki sen jumalien patsaat ovat murskana maassa!”[(Jes. 21:9]
        Niin käy Babylonin, kuningaskuntien kruunun, kaldealaisten ylpeyden ja ihmeen, kuten kävi Sodoman ja Gomorran, jotka Jumala pyyhkäisi pois.
        Koskaan siellä ei asuta, se jää autioksi polvesta polveen. Ei arabi pystytä sinne telttaansa, ei yksikään paimen lepuuta siellä laumaansa. Vain aavikon eläimet
        siellä lepäilevät, huuhkajat pesivät huoneissa, strutsit ovat asettuneet taloksi ja villivuohet hyppelevät talojen välissä.Sakaalit ulvovat sen palatseissa, huvilinnoissa kaikuu hyeenan nauru. [Jes. 13:19-22]
        Babylonista tulee kiviröykkiö, sakaalien olinpaikka, niin autio, että kaikki sitä kavahtavat. Kukaan ei jää sinne asumaan [Jer. 51:37].

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kristinusko Suomeen tullut 1100 -luvulla itäistä reittiä pitkin.

eksyttävät lahkot 1900-luvulla tulleet ovat sitä vihollisen myöhemmin kylvämää lustetta.
        "eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin" Matt: 24:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kristinusko Suomeen tullut 1100 -luvulla itäistä reittiä pitkin.

eksyttävät lahkot 1900-luvulla tulleet ovat sitä vihollisen myöhemmin kylvämää lustetta.
        "eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin" Matt: 24:

mitä tuo tarkoittaa..kuka tuli ja mitä teki..>>kristinusko Suomeen tullut 1100 -luvulla itäistä reittiä pitkin.>>

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1 A: Toivonen et ole uudestisyntynyt Sulla ei ole mitään oikeutta julistaa yhtään mittä.ä..>> 5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta>>

1B: Toivonen Sinä tuot tänne toista evankeliumia >>jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.">>

2. te Toivoset ette vaella hyvissä teoissa >>Jumalan heitä varten edeltäpäin valmistamissa hyvissä teoissa,>>

4. jne. lukuisia valheita on nyt lisää julkituotu

Me emme julista itseämme, vaan juuri pidämme esillä Raamatun ilmoitusta, myös Paavalin kirjeiden todistusta.

Paavali kirjoituksessaan todistaa, 2Kor 4.

Ja myös Paavali kirjoituksessaan todistaa, Gal 1.

Tämä on Paavalin julistamaa evankeliumia.

Palstalaiset kyllä ymmärtävät tämän asian, Paavalin julistuksesta on kysymys, sen evankeliumin julistamisesta, jonka hän sai Herralta Jeesukselta, kuten Paavalin todistus tuosta jatkuu, Gal 1.

" Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
        11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
        12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut."

Palstalaiset osaavat kyllä lukea.

Evankeliumin tähden.

Usko Toivonen

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      32
      4868
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      71
      3224
    3. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      81
      3111
    4. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      308
      2597
    5. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2222
    6. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      54
      2171
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1361
    8. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      15
      1350
    9. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      47
      1298
    10. Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."

Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui
      Suomalaiset julkkikset
      27
      1210
    Aihe