Mitä Raamattu opettaa vedenpaisumuksesta?

Anonyymi

Juutalainen Heprean kielen tohtori ja teologian tohtori Jacques B. Doukhan, joka toimii heprean kielen ja Vanhan testamentin eksegetiikan eli selitysopin emeritusprofessorina Andrews Yliopistossa, on laatinut silmiä avaavia näköaloja vedenpaisumuksesta, jota aihetta tutkitaan tänä sapattina kaikkialla maailmassa yli 220 maassa raamattutunneilla. Todella mielenkiintoista!

17

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kristinuskossa vedenpaisumus edustaa koko maailman kastetta ja synnin pesemistä pois, siten se antaa esikuvan kristittyjen kasteelle.

• Anonyymi

Jahas, mitähän tämä mies oikein sitten opettaa vedenpaisumuksesta?

• Anonyymi

Sitä mennään kuulemaan huomen aamuna sapattijumalanpalvelukseen lähimpään sapattijuhlaan. "Kokoontukaa ja tulkaa, lähestykää kaikki, te henkiinjääneet kansakunnista" Jes.45:20

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä mennään kuulemaan huomen aamuna sapattijumalanpalvelukseen lähimpään sapattijuhlaan. "Kokoontukaa ja tulkaa, lähestykää kaikki, te henkiinjääneet kansakunnista" Jes.45:20

En tiennytkään että adventistit ovat edelleen noin lähellä russelilaisuutta jotta tekstitkin tuotetaan päämajasta jokaiseen papattiin. Mielenkiintoista. Kirjoitan papattiin koska pakanakristittynä en taivu sapattiin.

• Anonyymi

1Piet.3:20 Biblia (1776) Jotka ei muinen uskoneet, kuin Jumala kerran Noan aikana odotti ja kärsivällinen oli, kuin arkki valmistettiin, jossa harvat (se on: kahdeksan sielua) veden kautta päästetyksi tulivat.

• Anonyymi

Vedenpaisumus on kristillisen kasteen esikuva.

• Anonyymi

Ps.29:10 Biblia. Herra istuu vedenpaisumuksen päällä: Herra pysyy Kuninkaana ijankaikkiseti.

• Anonyymi

Nekö pelastuivat tai pelastuvat, jotka viettävät sapattia?

Joskin Raamatun mukaan siitä lakihenkisestä harhaopista joutuu helvettiin.

• Anonyymi

Ei kannata omaksua harhaoppia, jos haluaa pelastua.

• Anonyymi

Kyllä alkukielen tuntemus tuo uutta valoa tähänkin asiaan.

• Anonyymi

Vedenpaisumuksessa ei ole mitään mielenkiintoista. Kuten Nooan päivinä. Heh

• Anonyymi

Jes.54:8-9 Ylitsevuotavassa vihassani minä peitin sinulta kasvoni silmänräpäykseksi, mutta minä armahdan sinut iankaikkisella armolla, sanoo Herra sinun lunastajasi. Sillä tämä on minulle, niinkuin olivat Nooan vedet: niinkuin minä vannoin, etteivät Nooan vedet enää tulvi maan ylitse, niin minä vannon, etten enää vihastu sinuun enkä sinua nuhtele.

• Anonyymi

Kiitos tiedosta, tulen mielellään kuulemaan tätä mielenkiintoista aihetta.

• Ihmisten pahuus lisääntyi. Kun Herra näki, että ihmisten pahuus lisääntyi maan päällä ja että heidän ajatuksensa ja pyrkimyksensä olivat kauttaaltaan pahat,
      Minä lähetän vedenpaisumuksen maan päälle hävittämään taivaan alta kaiken, missä on elämän henki. Kaikki on tuhoutuva maan päältä,1.Moos 6:17

• Anonyymi

1Moos.8:21 Biblia (1776) Ja Herra haisti lepytyshajun, ja sanoi sydämessänsä: en mitä silleen enää maata kiroo ihmisten tähden: vaikka ihmisen sydämen aivoitus on paha hamasta lapsuudesta: ja en minä silleen enää lyö kaikkia kuin elävät, niinkuin minä tehnyt olen.

• >>Mitä Raamattu opettaa vedenpaisumuksesta?>>

Kaiketi samaa kuin Litteästä Maasta.
      😄😄😄😄😄

• Anonyymi

Ps.104:30 Sinä lähetät henkesi, ja ne luodaan; ja sinä uudistat maan muodon.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      228
      3935
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2275
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      138
      1404
    5. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      126
      925
    6. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      909
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      890
    8. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      747
    9. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      726
    10. Mara&Esko gaalassa jälleen

Onkohan expariskunta taas tulossa yhdessä punaiselle matolle etuilemaan?? Heillähän on omasta mielestään oikeus, ovat He
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      697
    Aihe