Juutalainen Heprean kielen tohtori ja teologian tohtori Jacques B. Doukhan, joka toimii heprean kielen ja Vanhan testamentin eksegetiikan eli selitysopin emeritusprofessorina Andrews Yliopistossa, on laatinut silmiä avaavia näköaloja vedenpaisumuksesta, jota aihetta tutkitaan tänä sapattina kaikkialla maailmassa yli 220 maassa raamattutunneilla. Todella mielenkiintoista!
Mitä Raamattu opettaa vedenpaisumuksesta?
17
51
Vastaukset
- Anonyymi
Kristinuskossa vedenpaisumus edustaa koko maailman kastetta ja synnin pesemistä pois, siten se antaa esikuvan kristittyjen kasteelle.
- Anonyymi
Jahas, mitähän tämä mies oikein sitten opettaa vedenpaisumuksesta?
- Anonyymi
Sitä mennään kuulemaan huomen aamuna sapattijumalanpalvelukseen lähimpään sapattijuhlaan. "Kokoontukaa ja tulkaa, lähestykää kaikki, te henkiinjääneet kansakunnista" Jes.45:20
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä mennään kuulemaan huomen aamuna sapattijumalanpalvelukseen lähimpään sapattijuhlaan. "Kokoontukaa ja tulkaa, lähestykää kaikki, te henkiinjääneet kansakunnista" Jes.45:20
En tiennytkään että adventistit ovat edelleen noin lähellä russelilaisuutta jotta tekstitkin tuotetaan päämajasta jokaiseen papattiin. Mielenkiintoista. Kirjoitan papattiin koska pakanakristittynä en taivu sapattiin.
- Anonyymi
1Piet.3:20 Biblia (1776) Jotka ei muinen uskoneet, kuin Jumala kerran Noan aikana odotti ja kärsivällinen oli, kuin arkki valmistettiin, jossa harvat (se on: kahdeksan sielua) veden kautta päästetyksi tulivat.
- Anonyymi
Vedenpaisumus on kristillisen kasteen esikuva.
- Anonyymi
Ps.29:10 Biblia. Herra istuu vedenpaisumuksen päällä: Herra pysyy Kuninkaana ijankaikkiseti.
- Anonyymi
Nekö pelastuivat tai pelastuvat, jotka viettävät sapattia?
Joskin Raamatun mukaan siitä lakihenkisestä harhaopista joutuu helvettiin. - Anonyymi
Ei kannata omaksua harhaoppia, jos haluaa pelastua.
- Anonyymi
Kyllä alkukielen tuntemus tuo uutta valoa tähänkin asiaan.
- Anonyymi
Vedenpaisumuksessa ei ole mitään mielenkiintoista. Kuten Nooan päivinä. Heh
- Anonyymi
Jes.54:8-9 Ylitsevuotavassa vihassani minä peitin sinulta kasvoni silmänräpäykseksi, mutta minä armahdan sinut iankaikkisella armolla, sanoo Herra sinun lunastajasi. Sillä tämä on minulle, niinkuin olivat Nooan vedet: niinkuin minä vannoin, etteivät Nooan vedet enää tulvi maan ylitse, niin minä vannon, etten enää vihastu sinuun enkä sinua nuhtele.
- Anonyymi
Kiitos tiedosta, tulen mielellään kuulemaan tätä mielenkiintoista aihetta.
Ihmisten pahuus lisääntyi. Kun Herra näki, että ihmisten pahuus lisääntyi maan päällä ja että heidän ajatuksensa ja pyrkimyksensä olivat kauttaaltaan pahat,
Minä lähetän vedenpaisumuksen maan päälle hävittämään taivaan alta kaiken, missä on elämän henki. Kaikki on tuhoutuva maan päältä,1.Moos 6:17- Anonyymi
1Moos.8:21 Biblia (1776) Ja Herra haisti lepytyshajun, ja sanoi sydämessänsä: en mitä silleen enää maata kiroo ihmisten tähden: vaikka ihmisen sydämen aivoitus on paha hamasta lapsuudesta: ja en minä silleen enää lyö kaikkia kuin elävät, niinkuin minä tehnyt olen.
>>Mitä Raamattu opettaa vedenpaisumuksesta?>>
Kaiketi samaa kuin Litteästä Maasta.
😄😄😄😄😄- Anonyymi
Ps.104:30 Sinä lähetät henkesi, ja ne luodaan; ja sinä uudistat maan muodon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi634030Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D803670- 423185
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192548Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!222397Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa512179- 482025
- 471768
- 361700
- 301566