Ilmestyskirjan HEVOSET? OSA D - VALKOINEN hevonen? Voittajana!

Anonyymi

Ilmestyskirjan HEVOSET? OSA D - VALKOINEN hevonen? Voittajana!

Tämä on OSA -D aloitusten sarjassa: Ilmestyskirjan HEVOSET

=================================================
Edellinen OSA C https://keskustelu.suomi24.fi/t/17405550/ilmestyskirjan-hevoset---osa-c----valkoinen-hevonen--voittajana!

1) Valkoinen ratsukko? Lähti liikkeelle - yli 2000 vuotta sitten!
===================================================

Kun Herramme Jeesus oli seppelöity "voittajaksi" Hän lähetti seurakuntansa koko maailmaan "voittamaan" ihmisiä pimeydestä valkeuteen! Jo yli 2000 vuotta on evankeliumin voittokulku jatkunut! Tällä haavaa on maailmassa noin 2,5 miljardia kristittyä. Ja Raamatttu?

Sen 66 kirjaa, 1500 vuoden ajanjakson sisällä, sen 40 kirjoittajan palveluksesta. Ei ihme, että Raamattu on maailmanhistorian levinnein, luetuin ja tutkituin kirja! Se on käännetty kokonaisuudessaan 474 kielelle. Lisäksi Vanha tai Uusi testamentti on luettavissa 1231 kielellä, ja vähintään yksi Raamatun kirja on käännetty 2527 kielelle.

Mikään kirja ei ole ylettynyt edes "samalla viivalle" Raamatun kanssa! Se on Kirjojen Kirja! Jumalan antama valo ja valaistus pimeyteen! (Siksi sitä pahuus niin vihaa!)

2) Valkoisen hevosen selässä istuva on Jeesuksen voittava seurakunta!
==================================================

Tätä voittokulkua on jatkunut siitä saakka, kun Pyhä Henki vuodatettiin ja Kristuksen seurakunta syntyi!

• ”Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.

Kuten Herramme Jeesus itse lupasi, me myös voimme Hänessä ja Hänen kauttaan tulla ”voittajiksi”. Sellainen voittaminen ei ole itsestään selvä asia? Uskova ja kristikunta voi olla kovastikin ”häviöllä” - tappiolinjallakin. On taisteltava. Paavali opettaa korinttolaisia:

• ”Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte. Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen SEPPELEEN, mutta me katoamattoman. ” ( 1. Korinttolaiskirje 9:24-25)

• Sitten Timoteusta:
• ”Eihän sitäkään, joka kilpailee, SEPPELÖIDÄ, ellei hän kilpaile sääntöjen mukaan.” (2. Tim 2:5)

• Pietari sanoo: ” --- niin te, ylipaimenen ilmestyessä saatte kirkkauden kuihtumattoman SEPPELEEN” ( 1. Piet 5:4)

• Jeesus sanoo Smyrnana seurakunnalle:…” Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän KRUUNUN”. ”Ole uskollinen kuolemaan asti, niin annan sinulle VOITONSEPPELEEN elämäksi.” ( Ilmestyskirja 2:10)

• Ja, Filadelfian seurakunnalle: ”Minä tulen pian, pidä kiinni siitä mitä sinulla on, ettei kukaan vie VOITONSEPPELETÄSI.” ( Ilmestyskirja 3:11, KR/1992)

Kun tutkii noita kaikkia em. raamatun kohtia – tulee niistä synteesi:

* SEPPELE, voitonseppele on se, joka annetaan silloin (krsititylle, uskovalle) kun hän on saavuttanut ns. ”voiton”.

Hän on ollut koetuksissa, kiusauksissa, hädässä, kärsimyksissä – ja selviytynyt niistä voitolle . Raamatussa ei ole mitään viitettäkään, että "seppele" tarkoittaisi jotakin "virusta" (jonka ihmiset ovat nimenneet covid-patogeenien lajistoon!)

LOPUKSI - osa D
=================

Valkoisen hevosen selässä istuvalle annettiin SEPPELE! Ja - seppelöitynä voittajana hän lähti liikkeelle. Se oli alkuseurakunta. Se eteni voittoisasti silloisessa maailmassa! Se sai kantaa Jeesuksen Kristuksen voittoa! Ja sitä se julisti. Ja missä maailmassa ikinä (nytkin) seurakunta kulkee Jeesuksen "voittosaatossa" - Pyhän Hengen voimassa? Siellä Valkoinen ratsukko etenee!

Kristuksen voittava seurakunta on se, jossa itse Herrramme Jeesus saa olla päällikkönä! Johtajana, Mestarina, Ylimpänä Paimenena!

Kristuksen voittava seurakunta on pyhittänyt (ja pyhittää) itsensä, siis erottaa kaiken Herralle. Eikä vaella "tämän maailman menossa" ja virtauksissa!

(Aloitukset jatkuvat)

27

416

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olkoomme meillä SAMA HENGEN YHTEYS,
      Nyt oppi ja sen tukinta ei ole mitä itse ymmärrän ja tapani mukaan perustelen sen Kirjoituksilla joita en nyt laita kuin sen "tarkeimmän" ja "alun".

Ilm. 1:
      10 Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,

- Minä olin hengessä - - - Herran päivänä, - - -

Muuten ihan hyvä, mutta
      TARKUUTTA.

HUOM, Herran päivänä, josta en nyt teille lisää laita.

• Anonyymi

JOO? Hullulta tulkinnalta on tuntunu, että Valkoisen hevosen juttu ois jokin korona?

Ei kai Jumalan tartte ottaa viruksia voittamiseensa?

• Anonyymi

Nämä neljä hevostahan kuvaa tuomioitten alkua;miten valkoinen hevonen muka voisi kuvata evankeliumin voittokulkua !Elämme ilmestyskirjaa.Synnytystuskia.Valkoinen hevonen voitti maailman puolelleen juurikin
      Covidin kautta .sai sen nujerrettua kuolemanpelolla!Eli hevosella ratsastaja ei missään tapauksessa ole Kristus vaan valkeuden enkeliksi pukeutunut saatana.

• Anonyymi

Valkoinen hevonen EI KUVAA tuomioitten alkua!

Kaikki seuraavat hevoset kylläkin ovat niitä.

Valkea hevonen lähti voittamaan ja sille annettiin
      seppele, voittajan seppele!

Mitään "virusta" tai tautia ei Raamattu nimeä "voittajaksi"!

On vain YKSI Voittaja, todistettu: Jeesus Kristus!

Ja Hän on ollut voittamisen selitys, kun yli 2000 vuotta on JUmalan valtakunta levinnyt kaikkialle maailmaan.

Se on ollut Valkean hevosen aikaa.

Nyt on edessä seuraavat hevoset.

Jokainen saa kehittää jopa utopioita omien korviensa välistä, taikka jopa hallusinaatioissa?

Raamattu on selkeä selityksissään!

• Anonyymi

Oikein! Valkoinen hevonen ei edusta tuomioita!

Seuraavat hevoset Ilmestyskirjassa ovat vitsausten sarjaa.

• Anonyymi

Miksi valkoisen hevosen ratsastajalla on jousi kädessään?Eikö jousella ammuta nuolia.Ja eikö vihamies juurikin ammu niitä pahan palavia nuolia.Kyllä vain tämäkin valkoinen hevonen kuvaa tuomiota ja tuomio alkaa ensiksi Jumalan seurakunnasta!Jumala lähettää väkevän eksytyksen niille jotka eivät ota vastaan rakkautta totuuteen voidaksensa pelastua.Missä on pyhyys srk:sta?on pelonhenkeä.viimeisenä esimerkkinä koronan aikaansaama sekaannus ja sen kumartaminen yhdessä maailman kanssa.Eikö se ole vastapuolen voitto?valkea hevonen ratsastajineen pettää !

• Anonyymi

Valkoinen hevonen ei kuvaa vielä mitään tuomiota!

Vasta seuraavat hevoset edustavat, nekin vasta "vitsauksia".

Tuomiot näkyvät myöhemmissä Ilmestyskirjan luvuissa, eivät vielä 6. luvun sisällä!

• Anonyymi

Valkea hevonen ei kuvaa paholaista.

• Anonyymi

Jokainen voi tykönään kysellä, ja jos TUTKII Raamattua, se kyllä selittää.

Valkoinen hevonen on katsottava siis KOKONAISUUTENA! Yksittäiset seikat siinä voivat johtaa harhatulkitaan. Kuten "seppele". Joka jotkut ovat ryhtyneet väittämään "koronaksi". Älytöntä.

Ole hyvä ja käytä aikaa RAAMATUN Sanan tutkimiseen!
      Mitä Valkean hevosen "jouseen" tulee - ole tarkkana! Ratsastajalla oli jousi.
      Mutta nuolista ei sanota.

Valkoinen hevonen edustaa Jumalan ( Valkeuden) valtakuntaa. Se selässä istuva on voittava seurakunta.
      " Lähti voittajana ja voittamaan..." ( Ilm 6:2) Seppelöitynä voittajana!

Valkoinen hevonen lähti liikkeelle alkuseurakunnan aikana. Kun Herra Jeesus sen lähetti! Ja totisesti se oli voittoisa ratsukko!

ON Raamatun sanan kieroon vääntämistä koettaa tehdä "valkeasta hevosesta" jotakin paholaisen juttua! Sellaiset EI perustu Raamatun sanaan!

Vai eikö teillä olekaan Jeesusta, Voittajaa?

Missä Jumala? Missä totinen usko? Missä Jeesus Kristus, Voittaja?

Onko paholainen teille jokin "voittaja" ja uskonne nojaa kaikessa siihen pahaan, mitä näkyy! Jos pidätte saa-ta-naa "voittajana" ja kumarrattekin, niin voi voi!

Valkoisen hevosen ratsastajan varusteisiin kuului myös jousi? Kyllä!
      ===================================================

• ”Jumala on vanhurskas tuomari, ja Jumala joka vihastuu joka päivä. Jos kääntymystä ei tule, niin hän teroittaa miekkansa, jännittää jousensa ja tähtää sillä.” (Psalmi 7:12-13

• ”Hän opettaa käteni taistelemaan, käsivarteni jännittämään sotajousta.” ( Psalmi 18:35, KR /1992)

• ”Sillä sinä ajat heidät pakoon, tähtäät heitä kasvoihin jousesi jänteellä.” ( Psalmi 21:13 / KR/1933)

• "Hän lennätti nuolensa ja hajotti heidät, paljon salamoita ja kauhistutti heidät." Pa 18:15 voi!
      ( Lisääkin löytyy Raamatusta, jousta koskevia asioita!)

Jokainen nöyrästi Raamatusta vastauksia etsivä löytää.

Mutta? Ei pidä sotkea omia luuloja, päätelmiä, väitteitä, tulkintoja Raamatun Sanan rinnalle!

• Anonyymi

Joku kirjoitti:
      "Eli hevosella ratsastaja ei missään tapauksessa ole Kristus vaan..."

Ei tosiaankaan ole itse Kristus! Koska Ilmestyskirjan 5. luvussa lukee, että "Karitsa katsottiin arvolliseksi avaamaan "sinetit"!

Jeesus Kristus Jumalan Karitsa oli siis voittajana taivaassa.

Valkealla hevosella ( Valkea on Jumalan valtakunnan väri, ei paholaisen!)
      ratsastava oli Kristuksen voittoisa seurakunta!

Jonka Jeesus itse oli liikkeelle saattanut yli 2000 vuotta sitten!

• Anonyymi

Valkoisen hevosen selässä ratsastava lähti voittajana ja voittamaan? Mitä voittamisesta ja voittajasta Raamattu, UT – kirjoittaa? Kuka, ketkä? Tietysti Jeesus Kristus oli ja on voittaja, mutta mitä sisältää valkoisen hevosen selässä istuva? Kun sinettien avaamiseen suoritti Karitsa itse?

Paavali kirjoittaa roomalaisille:
      • ”mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa joka on meitä rakastanut.” ( Roomalaiskirje 8:37)

• ”Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta.” (1. Kor 15:57)

• ” Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa… ja...” (1 Kor 2:14)

Se, kaikki mitä seppeleestä kirjoitetaan, antaa selkeän kuvan siitä, että seppelöity ratsastaja on voittanut ja voittava Kristuksen seurakunta, sen osa. ”… hän lähti voittajana ja voittamaan.” Kyseessä on voittava evankeliumin asia. Voiton sanoma.

• ”He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa."
      • (Ilmestyskirja 17:14)

• Anonyymi

Kun Johannekselle näytettiin ilmestykset Patmos saarella.Johannes oli jo vanha mies.ehkä 90?Mutta Pyhä Henki oli jo tullut n 10 päivää Kristuksen taivaaseen astumisen jälkeen ja täyttänyt opetuslapset ja he saivat voiman ja rohkeuden evankeliumin eteenpäin viemiseen .Jos valkealla hevosella ratsastava kuvaisi tätä Kristuksen seurakuntaa niin miksi Johanneksen ilmestyksessä sinetti avattiin niin paljon myöhemmin kun evankeliumi oli jo lähtenyt liikkeelle ajat sitten!Eikö profetia kuvaa tulevia tapahtumia ja mitä on nyt!Johannes oli elänyt evankeliumin alkuajat jo kauan sitten!
      Kyllä sinettien avaamisen aika on vasta maailmanaikojen lopussa eli nyt juuri eletään synnytystuskien alkua...

• Anonyymi

10 Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,

Onko tällä mitään merkitystä, missään vai vain täyte lause ja vailla merkitystä?

eli MIKÄ on Herran Päivä?
      ei siis sapatti tahi sunnuntai.

vaan se aika jakso, jonk pituutta emme tiedä.

• Anonyymi

Johannes oli hengessä Herran päivänä.
        Herran päivällä ei ole "aikaa".

Hän näki, mitä tapahtui.

Karitsa (jeesus Kristus avasi sientit).

Ei ole kerrottu aikaa.

Mutta tapehtumat täsmäävät.

Valke hevonen lähti liikkeeelle.

• Anonyymi

Opiskele lisää Raamattua, Pyhän hengen johdossa!!

Siis: Johannes kuulu "äänen" - me emme sitä ehkä kuule!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän näki, mitä tapahtui.

Ei ole kerrottu aikaa.

Mitä Raamattu, Kirjoituset, puhuvat Herran päivästä, koston päivästä, päivästä jossa ei ole VALOA?

eli tuleeko tämä ottaa huomioon, kun tarkastellaan mitä Johannes näki ja koska.

eli itse tuumailen että, Herra tempaisi Johanneksen tulevaisuusteen ja näki mitä se on, eli Seurakunta.

nyt voimme lukea mitä Profeetat sanovat Herran päivästä?
        eli mitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän näki, mitä tapahtui.

Ei ole kerrottu aikaa.

Dan. 7:
        LUE KOKO LUKU :)

2 Kertomuksen alku on tämä: Daniel lausui ja sanoi: Minä näin yöllä näyssäni, ja katso, taivaan neljä tuulta kuohutti suurta merta.

merta, eli koko maailma?

3 Ja merestä nousi neljä suurta petoa, kukin erilainen kuin toinen.
        maailmasta nousee ja nousi näljä valtakuntaa.

7 Sen jälkeen minä näin yöllisessä näyssäni, ja katso, oli neljäs peto, kauhea, hirmuinen ja ylen väkevä; sillä oli suuret rautaiset hampaat, ja se söi ja murskasi ja tallasi tähteet jalkoihinsa. Se oli erilainen kuin kaikki edelliset pedot, ja sillä oli kymmenen sarvea.

neljäs eli "viimeinen" peto hirmuinen ja kamala.

NYT
        7 Sen jälkeen minä näin yöllisessä näyssäni, ja katso, oli neljäs peto, kauhea, hirmuinen ja ylen väkevä; sillä oli suuret rautaiset hampaat, ja se söi ja murskasi ja tallasi tähteet jalkoihinsa. Se oli erilainen kuin kaikki edelliset pedot, ja sillä oli kymmenen sarvea.
        ja
        13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.

NYT missä vaiheessa sinettejä tämä tapahtuu, sitä ei ole ilmoitettu, mutta, sen vaikutus on:

14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

tämä puhuu sekä KOKO MAAILMASTA että osin Israelin maasta eli alueesta

12 Ja muiltakin pedoilta otettiin valta pois; niiden elämän pituus oli määrätty aikaa ja hetkeä myöten.

Nyt jos Danielin "tapaus" on lookinen eli menee eteenpäin eikä hypi sinne ja tänne, niin

kaikki on jo ohi?

ja Danielin ei ymmärtänyt mitä näki, eli tämä ei ole PROFETIA vaan NÄKY eli sitä ei voi tulkita että on "asian-maku" mukana, kuten profetioita on tulkittava.

15 Minä, Daniel, tunsin henkeni tulevan murheelliseksi ruumiissani, ja minun näkemäni näyt peljättivät minua.

20 sekä pedon pään kymmenestä sarvesta ynnä siitä sarvesta, joka puhkesi ja jonka edestä kolme putosi; jolla sarvella oli silmät ja herjauksia puhuva suu ja joka näytti suuremmalta kuin ne muut;
        21 se sarvi, jonka minä näin sotivan pyhiä vastaan ja voittavan heidät,

eli, sama mitä on Ilmestyskirjan sota, pyhiä eli heimoja vastaan (oma tulkintani on että MIEHIÄ vastaan! eli naiset ja naismieliset ja koko maailma, miestä vastaan, sillä vain miehen kautta Jumala voi viedä pelastuksen ja lupauksen loppuun, jos ei ole miehiä, niin ei ole Jumalan voittoa)

eli JUURI se mitä Ilmestyskirjan iisebell ja bileam sekä nikolait tekevät, saman mitä oli Mooseksen aikaa, kun oli ensimmäinen "bileam" ja sen tapaus oli ja on sama kuin Ilmestyskirjan ja sen rangaisus on sama kuin Mooseksen aikana!

eli naiset viettelivät, HERRAN SEURAKUNNAN haureuteen ja sitten tuli Herran Seurakunnalle tappio!

Lue Mooseksen tapaus ja ilmetyskirjan tapaus!

Ilm. 2:
        14 Mutta minulla on vähän sinua vastaan: sinulla on siellä niitä, jotka pitävät kiinni Bileamin opista, hänen, joka opetti Baalakia virittämään Israelin lapsille sen viettelyksen, että söisivät epäjumalille uhrattua ja haureutta harjoittaisivat.
        ja koko luku loppuun!

23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.

eli ne jotka hauretta toi Seurakunnan sisälle!
        kuten Bileam!

4. Moos. 31:

15 Ja Mooses sanoi heille: "Oletteko siis jättäneet henkiin kaikki naiset?
        16 Katso, nehän ne olivat, jotka Bileamin neuvosta saivat israelilaiset antautumaan uskottomuuteen Herraa vastaan Peorin vuoksi, niin että vitsaus kohtasi Herran seurakuntaa.
        17 Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen.

Joten tämä tulee olemaan meillä eli Seurakunnan sisällä, tilanne, kohta!

ja TUTKI TARKAAN tämä:
        Dan. 7:
        11 Minä katselin, ja silloin, niiden herjaavien sanojen tähden, joita sarvi puhui, minun katsellessani peto tapettiin, ja sen ruumis hävitettiin ja heitettiin tuleen palamaan.

Ilm. 17:
        15 Ja hän sanoi minulle: "Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä.
        16 Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ja peto, ne vihaavat porttoa ja riisuvat hänet paljaaksi ja alastomaksi ja syövät hänen lihansa ja polttavat hänet tulessa.
        17 Sillä Jumala on pannut heidän sydämeensä, että he täyttävät hänen aivoituksensa, yksimielisesti, ja antavat kuninkuutensa pedolle, kunnes Jumalan sanat täyttyvät.
        18 Ja nainen, jonka sinä näit, on se suuri kaupunki, jolla on maan kuninkaitten kuninkuus."

ja HUOM: Dan 7:11 Aramen sana:
        olento eli nainen eli sama sana kuin
        1. Moos. 2: 23 Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu".
        eli
        https://www.blbclassic.org/Bible.cfm?b=Gen&c=2#conc/23
        Strong's H802 - 'ishshah

tästä lisää!
        aj nyt keskityn kahvin juontiin ;)

• Anonyymi

Herran seurakunta seppelöidään vasta perillä Paavalin opetuksen mukaan.
      Paava.likin riensi kohti voittopalkintoa.
      Outoa että seppelöidään jo ennenkuin on päättänyt juoksunsa kuten valkean hevosen rats
      astaja!?

• Anonyymi

Voittajat "seppelöidään" kun he voittavat.
        Voittopalkinto, josta Paavali mainitsee on, palkinto!

Ei seppele. Ei pidä repostella Raamatun sanoja.

• Anonyymi

vielä vähän neljästä pedosta ja Danielin näkemästä patsaasta ja sen varpaista.

17 "Nuo suuret pedot, joita on neljä, ovat neljä kuningasta, jotka nousevat maasta.

Miten on, onko, juuri maasta, eli väärät juutalaiset, ei Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisiä, useissa maissa ollut ja nytkin kuninkaina!??

nyt molemmissa tapauskissa , Daniel kuvaa että, ihmiset, menevät yhteen mutta ei kuitenkaan ole yhtä!

eli sama tilanne kuin 1 Moos 6, kun jumalan pojat, menivät naisten kanssa yhteen, tuli "ihmisiä" jotka eivät olleet Miehen sukua, eli heimoa eli jälkeläisiä!

19 Senjälkeen minä tahdoin saada varmuuden neljännestä pedosta, joka oli erilainen kuin kaikki muut ja ylen hirmuinen; jolla oli rautaiset hampaat ja vaskiset kynnet, joka söi ja murskasi ja tallasi tähteet jalkoihinsa;

erilainen kuin kolme edellistä petoa, eli millä tavalla ,sitä ei ilmoiteta.

Dan. 2:
      Varpaat:
      41 Ja että sinä näit jalkain ja varvasten olevan osittain savenvalajan savea, osittain rautaa, se merkitsee, että se on oleva hajanainen valtakunta; kuitenkin on siinä oleva raudan lujuutta, niinkuin sinä näit rautaa olevan saven seassa.

43 Että sinä näit rautaa olevan saven seassa, se merkitsee, että vaikka ne sekaantuvat toisiinsa ihmissiemenellä, ne eivät yhdisty toinen toiseensa, niinkuin ei rautakaan sekaannu saveen.

eli sekaantuvat ihmisen siemenellä, mutta ei kuitenkaan ole samaa, niinkuin ei ole savi ja rauta yhdessä!

eli sama tilanne kuin 1 Moos 6!

Dan. 7:

eli mitä erilaisuutta on en tiedä, eli en sano, mitä aivoittelen, mutta se on ERILAINEN KUIN EDELTÄJÄT!

8 Minä tarkkasin sarvea, ja katso, eräs muu pieni sarvi puhkesi niiden välistä, ja kolme edellisistä sarvista reväistiin pois sen edestä. Ja katso, sillä sarvella oli silmät kuin ihmisen silmät, ja suu, joka herjaten puhui.

HUOM SANA:
      NIINKUIN, eli ei ollut ihmisen silmät, mutta NIINKUIN!
      sillä sarvella oli silmät kuin ihmisen silmät, ja suu, joka herjaten puhui.

ja taas samaa mitä on ilmestyskirjan eräs peto ja sama sana, kuin Danieln tahi Aatami antoi eevalle!

Ilm. 13:
      3 Ja minä näin yhden sen päistä olevan ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa.
      4 Ja he kumarsivat lohikäärmettä, koska se oli antanut sellaisen vallan pedolle, ja kumarsivat petoa sanoen: "Kuka on pedon vertainen, ja kuka voi sotia sitä vastaan?"
      5 Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta.
      6 Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat.
      7 Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.

Nyt tässä on paljon, ilmoitusta.
      MAA seurasi petoa, ja ihmetteli.

se eli peto SAI VALLAN, eli kenellä ei ole luonnostaan valtaa??
      Jumalalla? toki Jumalalla on aina ja iankaiken kaikki valta.

Miehellä on valta, jonka Herra antoi takaisin,

ja perkelleellä on valta jonka Aatami antoi perkeleelle.

Nyt nainen ja lapset, onko heillä luonnollista valtaa?
      ei ole eikä tule Jumalan puolelta!

Mutt nyt perkele antaa heille hetkeksi vallan, tekemään mitä?

5 Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta.
      eli itse aivoittelen että ensimmäinen osa, Danielin 7 vuoden ajasta ja sen puolivälissä rikotaan liitto KUOLEMAN kanssa.

eli 42 kuukautta, ne jotka Kaksi Profeettaa kiusaa ja piinaa maailmaan ja kaikkia!

7 Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.

NYT tämä menee monelta ohitse:
      Miten Jumala määrittelee, SUKUkunnat ja Kansat ja kansanHEIMOT.

eikö Miehen kautta eli jälkeläiset, siitä on suomen kielessä sana: SUKUnimi
      eli heimon nimi ja sitten kansojen nimet.

naiset eivät ole "SUKUA, Aatamille" eikä heimoa!

kuten oli SuomessaKIN tapana että kun nainen meni/joutui naimisiin, otettiin
      MIEHEN SUVUN nimi eli SUKUnimi
      ja sitten kuului siihen HEIMOON.

lue vaikka kuinka Benjamin suku ja heimo meinas kadota ja kuinka se "korjattiin"
      eli miehen SUKUA ja HEIMOA vastaan tappelee peto ja voittaa!

7 Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät,
      joten,, TUTKIKAA tarkaan mitä muuta on ilmoitettu, muissa tapauksissa!

se että tulee ihmisen ja koneen ja perkeleen sekasikiö, luvun 13 loppu, on merkillistä ja siitä lisää:
      15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.

eli mitä ON KUVA?
      Kuka on Jumalan Kuva ja kuka ei??

• Anonyymi

Jos teillä on innostusta ja halua, kerron toki lisää mutta jos ei tule keskutelua, en yksinäni puhu ja kirjoita!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

• Anonyymi

Ei ole innostusta. Sinun sekaviin juttuihisi.
        Juo vain sitä kahvia, kyllä siitä hallusinaatioita tulee....

• Anonyymi

Voitonseppele.voittopalkinto.elämänkruunu...samaa asiaahan ne tarkoittavat eli kaikillehan jotka täällä kestävinä koetuksissa ja kiusoissa loppuun asti ja säilyttävät uskonsa Kristuksen täytettyyn työhön.on luvattu iankaikkinen elämä.
      Mutta valkoisen hevosen ratsastajalle seppele annettiin ikäänkuin työväline.jotain varten.eihän mainita että hänet olisi seppelöity ja kenen toimesta! Jos ajatellaan Kristuksen ruumista eli seurakuntaa niin mikä on se voitto millä pyhät kautta aikojen ovat voittaneet?
      Uskon kauttaUskon kautta Hänen Vereensä!
      Sillä vihollinen lyötiin ja meitä onkin kehoitettu luomaan silmät uskomme alkajaan Jeesukseen Kristukseen..on käsketty mennä kaikkeen maailmaan ja saarnaamaan kaikille luoduille ja Hän varustaa jokaisen ja antaa voiman tehtäviin.Niinkuin on päivämme niin on voimammekin oleva.Hän antoi meille Pyhän Hengen! Mutta vasta perillä Hän antaa meille elämän kruunun... jokaiselle joka voittaa .Siksi
      Kilvoitus täällä.
      Jeesuksen Veressä on voimamme.kilpemme kaikkia pahuuden henkiolentoja vastaan!

• Anonyymi

Valkoisen hevosen selässä istuvalle annettiin "seppele" kruunu.
        Ja "seppelöitynä" voittajana ha lähti voittamaan.

Niin lukea Ilmestyskirjan 6:2.

A) On lopullinen "voitto" kun meidät kruunataan Kristuksen morsiamena.

B) On osavoittoja, kun Kristuksen voittoisa seurakunta "voittaa" pahuutta, valhetta ja paholaisen rintamaa vastaan.

C) Kaikissa näissä ksye on "seppelöinnistä". Eli itsensä Jeesuksen Kristuksen voitosta, jonka voimassa voidaan voittaa!

D) Vain Hänen voimassaan.

E) "Elämän kruunu" (A) on siis eri asia, kuin se, jota voittoa Ilme 6:2 tarkoittaa.

F) Kysymys on taistelurintamasta, pahuutta ja saatanaa vastaan!

G) Eihän omin voimin voida voittaa? Tarvitaan VOITTAJAN antama valta, voima ja valtuus!

MIkä kumma ihmisiä vaivaa, kun näitä yksinkertaisia ja selkeitä asioita ei ymmärretä?

Jokaisessa "sodassa" on osavoittoja, erävoittoja, aluevoittoja.
        Myös siis Kristuksen Jeesuksen, Jumalan valtakunnan asiassa!

Eihän Luvattua Maatakaan aikoinaan valloitettu kertaheitolla!

Vihollisia oli monta, ja ne piti aina voittaa kukin kerrallaan!
        Viimeisenä pitivät pintansa "jebusilaiset".

Tuota on sanottu esikuvalliseksi asiaksi, Uuden Liiton uskoville!

Jos joku uskova on taistellut ja saanut voiton, siitä ja tästä, niin hänellä on silloin auktoriteetti Jeesuksen nimessä tuohon asiaan.

• Anonyymi

Joku kirjoitti:
        "Mutta valkoisen hevosen ratsastajalle seppele annettiin ikäänkuin työväline.jotain varten.eihän mainita että hänet olisi seppelöity ja kenen toimesta!"
        -----------------------------------------------------------------------------------------

Oikaisu Raamatun sanalla:

"Valkea hevonen ja sen selässä istuvalla oli jousi. Ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.!

OLkaa ystävällisiä, älkääkä vääntäkö Raamatun sanaa!

Valkoisen hevosen ratsastaja seppelöitiin. Kristuksen hankkiman voiton nojalla.
        Eihän kukaan voi "voittaa" pahuuden rintamia omissa voimissaan!

• Anonyymi

KR1992 on väännös ja se kääntää monia kohtia aivan toisin kuin on vvuoden 33/38 käännöksessä.saa aivan toisen merkityksen aikaiseksi kun ei pysy uskollisena vanhemmalle käännökselle.Salakavalasti ajatus muuttuu!(ilm.6:2 mm)

• Anonyymi

No ole sitten onneton?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sofia miksi soitit torstaina Stefanil ja pyysit käymään kun muka olet ahdistunut.?

Oliko asia suunniteltu, kun pyysi käymään ja varmasti tiesi et miten Stefan asiaan suhtautuu.Oliko myös Seiskan toimittaja pyydetty tarkoituksella pai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      5151
    2. Stepuli itkee facessa

Haluaisin pyytää julkisesti karseaa käytöstäni anteeksi lähimmiltä, naapureilta ja etenkin Sofialta! Ei ole missään olosuhteissa hyväksyttävää käyttä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      4229
    3. Suomi teki typeryyttään Venäjästä nyt konkreettisesti vihollisen, jota se ei aiemmin ollut.

Venäjä ei ole uhannut Suomen turvallisuutta, eikä Venäjän ja Ukrainan välinen konflikti ole signaloinut minkäänlaista uhkaa Suomelle. Se "uhka" luotii
      Maailman menoa
      715
      2646
    4. Sofia juoksi huvikseen puolimaratonin 10min nopeammin kuin Martina

Siinä se nyt sitten nähtiin... Hahhaaa... Sofia ei ole kulkenut missään "harjoitusleireillä" ja heitti kylmiltään 10 minsaa nopeamman ajan puolimarato
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      2253
    5. Neljä viidestä on valmis luopumaan venäläisestä energiasta

hinnannoususta huolimatta. Suomalaiset vastustavat tiukasti putinismia. https://yle.fi/uutiset/3-12446857
      Maailman menoa
      134
      2146
    6. Minä menetän sinut kokonaan

Siksi olen paniikissa, sekaisin ja surullinen. Taitaa olla jonkinasteinen stressitila päällä. Toivottavasti sinulla on kaikki hyvin.
      Ikävä
      104
      2140
    7. Sale on loistava presidentti

Tulipa joskus kirjoitettua, että natojäsenyys tulee saada aikaa "Salen" aikana ja nyt se alkaa realisoitua " natoon jo huomenna" - teeman on hyväksyny
      Maailman menoa
      183
      1666
    8. Martina on niin nolo

Nyt vetää teatteria et on hyvä äiti ja on lasten kanssa lintsillä. Pitäähän lippispojalle näyttää, että touhuaa lasten kanssa kaikkea kivaa. Lippispoj
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1502
    9. Juristi Jaana Kavonius valmistelee maanpetossyytteitä Niinistölle ja Marinille

Hän myös kannattaa kuolemanrangaistuksen palautusta maanpetoksesta
      Maailman menoa
      241
      1432
    10. Surettaa sun vuoksesi

Minusta tuntuu, että olet jollain lailla luovuttanut elämän suhteen. Et ehkä tarkoituksellisesti, mutta pikkuhiljaa elämäsi on luiskahtanut käsistäsi.
      Tunteet
      103
      1263
    Aihe