Some mainosalustana on historiaa. Some on ollut kasvavan ja yhä räikeämmän valehtelun foorumi. Se ei ole mainonnan vika. Some vaan on niin hedelmällinen valheen kuljetus- ja jakeluvehikkeli kaikkien, mukaan lukien valtiollisten tahojen valheille. Kun aikuisten ihmisten massat lukevat somesta, mitä tahansa, tulkinta lähtee epäluulosta.
Palaaminen viime vuosituhannen lopun natiivimainonnan keinoihin ja kanaviin on menossa.
Valehtelulla, propagandalla ja hakkeroidun tiedon hyödyntämisellä on rajansa. Se raja ylitettiin koronapandemian alun jälkeen.
Some on mainonnan kuljettajana kuolevaa arvottomuutta.
Somesisällöt eivät saavuta uskottavuutta
3
185
Vastaukset 3
- Anonyymi
Meillä Suomessa on käyty läpi digiloikka, mutta ei someloikkaa.
Onko päivät somessa roikkuva jonkinlainen asiakas muille kuin mäkkärille ja energiajuomavalmistajille. Ammatikseen someen kirjoittavat huolehtivat siitä, että sisältö ei kiinnosta.
Sen sijaan sanomalehdet digiversioineen huolehtivat tehokkaasti hetki hetkeltä uusiutuvan tapahtumavirran uutistarjonnasta. Sitä ostovoimaiset kuluttajat ja päättäjät lukevat. Aamun paperiversio on luotettavuuden tae. Kerran painettua ja lehden tilaajan kotiin kannettua, ei kerran kirjoitettuna voida muuttaa päivityksellä tunnin kuluttua. Lukija tietää, sen miten lehden toimituskunnalla on kovat paineet pysyä totuudessa.
Elämme aikaa, jossa kaikki etsivät totuutta tarkoitusperäisen valehtelun ja huijausten keskellä. Digi yes. Some no.- Anonyymi
Näin vaan on. Googlen hakumainonta on rahan hauta. Hakumainonnan aika meni ohi jo 15 vuotta sitten.
Verifioidun uutistarjonnan voitto on kiistaton. Se on kantava mainonnan vehikkeli. - Anonyymi
Totta mooses, näin tässä on käynyt ja käy. Kansainvälisten somejättien pörssikurssit laskevat kovaa vauhtia, koska tilaajat kaikkoavat ja valehteleva poliittinen, vielä valehtelevampi rikollinen ja ketään kiinnostamaton sisältö hylkivät ihmistä. Tämän ovat mainostajat nähneet ja osaavat iloita kun vaarallinen kilpailija tuhlaa rahansa someen.
Kunnon lehdistön monipuolinen ja verifioitu uutistarjonta antaa syvällisimmän ajankohtaistiedon paperiversioissaan ja nopeasti päivittyvän tapahtumatiedon digiversioissaan.
Kunniallinen yritys vahtii nuorten kokemattomien työtä markkinointiosastolla. Blogit ja podcastit ovat huonolla sisällöllään itse syöneet asemansa. Elämme jälleen uutta aikaa, jonka olosuhteitten ymmärtämisellä on kiire.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2361449Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va2681025Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan93781Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan68772Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä48713- 109609
Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt34574Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27573Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.46548Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94525- 40481
- 31471
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺47441Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain75440- 77412
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8407- 30403
- 27400
Oletteko täyttä sataa?
Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?33390Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21381