Jos vain mahdollista, älkää käyttäkö santtua. Osamaksusopimuksen loppuvaiheessa alkaa hämmästyttävä venkoileminen. Lähetetään virheellisiä laskuja ja auton siirto asiakkaan nimiin vie useimmiten lähes kolme-neljä viikkoa. En ole ainoa joka tuskailee asiakaspalvelun kanssa.
Santander Consumer Finance Oy
7
617
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvin se pelaa. Paremmin kuin moni muu. Edellyttäen tietysti, että hoitaa oman osansa kunnialla.
- Anonyymi
...ja haluaa maksaa autostaan 30% korkeamman hinnan mitä käteisellä tai 20% korkeamman mitä normipankista autolaina
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...ja haluaa maksaa autostaan 30% korkeamman hinnan mitä käteisellä tai 20% korkeamman mitä normipankista autolaina
Nämä vaihtoehdot soveltuvat oikein hyvin niille "mulle kaikki heti" -ihmisille.
Normi kansalainen kerää maltillisesti rahaa ja maksaa lainan pois mahdollisimman nopeasti, toiset jopa käteisellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...ja haluaa maksaa autostaan 30% korkeamman hinnan mitä käteisellä tai 20% korkeamman mitä normipankista autolaina
2% korolla ovat autolainaa antaneet, joten hieman epäilen että sun "normipankista" saa kovin paljon edullisemmin.
- Anonyymi
"Santander Consumer Finance - joustavia rahoitusratkaisuja".
Näin mainostaa tämä "joustava" firma Santander Consumer Finance Oy itseään.
Ostimme eräästä liikkeestä BMW 116 i:n, siihen 590E tekniikkaturvan vuodeksi. Auto laukesi kokonaan, öljyt pihalle, huohotinputket rikki, koko pohja täynnä öljyä, stefa vuotaa, yms. Vuokra-autoja haettu ties mistä parin kk:n ajan. Kuulimme myös useammalta autonasentajalta, että kyseinen malli on poikkeuksellisen huono moottoriltaan. Jakoketju-ongelmia yms. paljon.
Autoliikkeen kanssa keskustellaan asiasta. No, 320E kk-erät luonnollisesti tulee katkaista etenkin tällaisessa tapauksessa. No, mitäpä käy Santander Consumer Financen asiakaspalveluun soittaessa? Ensin naispuolinen asiakaspalvelija käyttäytyy töykeästi, uhkaa luurien vetämisellä korvaan. Kysyessäni maksuttomista "vapaakuukausista" vuodessa ja mitä maksavat, yrittää vedättää kertomalla liian pieniä summia koroista mitä tulee niitä ottaessa. Väitti jotain 5-10 Euron väliin ja todellisuudessa olivatkin n. 40E/kk. Mun käsittääkseni vuodessa saa pitää 1-2 maksutonta kuukautta ilman korkoja. Täysin joustamatoon ja surkea asiakaspalvelu.
No, mitä tapahtuu kun lähettää tästä "asiakaspalvelijasta" palautetta? Tulee seuraava viesti. Eli korkoa aikovat ottaa riita-asian ollessa vireilläkin (minkä maan lakiin tämä perustuu?) ja uhkailevat, että riita-asian venyessä voi joutua maksamaan erät korkoineen kerralla ja asiasta ei voi neuvotella.
Välttäkääpä tätä "joustavaa" firmaa,
"Kiitos viestistäsi ja palautteestasi.
Asiasta on kirjattu palaute palvelumme parantamiseksi tulevaisuudessa.
Mikäli päädytte autoliikkeen kanssa ajoneuvon vaihtoon niin liike maksaa meille loppuvelan ja uudelle ajoneuvolle on silloin laadittavaa kokonaan uusi rahoitus. Tässä tapauksessa laskutusta ei tule pysäyttää, vaan autoliike hoitaa puolestasi velkasi loppuun maksamisen ja ajoneuvon luovutukseen liittyvät toimenpiteet.
Tällä hetkellä loppuvelka on 3045,26€ ja summa on voimassa 04.12.2023 asti.
Sppimuksen laskutus on myös mahdollista keskeyttää riita-asian selvityksen ajaksi. Tarvitsemme tätä varten kirjallisen vahvistuksen laskutuksen keskeytyksestä sekä kirjallisen todistuksen riita-asian vireilläolosta.
Riita-asia ei kuitenkaan muuta eikä poista rahoitussopimuksen olemassaoloa. Emme lähetä tai peri laskuja riita-asian käsittelyn aikana, mutta jos kauppaa ei pureta eikä virhettä kaupan kohteessa todeta olevan tai muutakaan sopimusrikkomusta, erääntyvät kaikki riita-asian käsittelyn aikaiset laskut kerralla maksettavaksi eikä niille voi neuvotella lisää maksuaikaa. Tämän lisäksi veloitamme samalla myös viivästyskoron ajalta, jolloin laskujen lähetys on ollut pysäytettynä. Riita-asian venyessä tämä voi tarkoittaa, että joudut maksamaan useiden kuukausien tai jopa vuoden erät ja viivästyskorot kerralla, kun asia on ratkaistu.
Vahvistathan vielä kirjallisesti, että haluat pysäyttää sopimuksesi laskujen lähetyksen siksi aikaa, kunnes olemme saaneet päätöksen sinun ja autoliikkeen välisestä riita-asiasta, joka koskee ajoneuvon XXX-XXX kaupanpurkua.
Tässä vahvistuksessa tulee ilmoittaa millainen virhe myyjän suorituksessa on ollut ja mitä sen perusteella vaaditaan, sekä pyyntö laskutuksen tai perinnän keskeyttämisestä riita-asian käsittelyn ajaksi. Tarvitsemme tämän lisäksi kirjallisen todistuksen riita-asian vireilläolosta (esim. kuluttaja-riitalautakunnan dokumentit ja diaarinumero). Kirjallisen vahvistuksen ja kirjallisen todistuksen voi lähettää vastaamalla tähän viestiin, tai Verkkopalvelun 'Lähetä dokumentteja' -toiminnolla.
Huomaathan, että vahvistuksen jälkeen tarvitsemme uuden yhteydenoton 12 kuukauden kuluessa todistaen, että riita-asia on edelleen vireillä tai tullut ratkaistuksi.
Ystävällisin terveisin,
Santander Asiakaspalvelu"- Anonyymi
Ai, katopa, nyt ne ovat pistäneet normilaskuun 6E lisää kun auto hajosi, reklamoitiin heille ja autoliikkeeseen ja maksettiin (aiheetta) lasku vajaa 2 viikkoa myöhässä.
"Hei!
Olet saanut e-laskun:
Laskuttaja: SCF Rahoituspalvelut XI DAC
Summa: 326,32 euroa
Eräpäivä: 04.12.2023
Tarkista laskun tiedot ja hyväksy lasku, jotta se menee maksuun. Voit tarvittaessa muuttaa laskun summaa, maksupäivää ja -tiliä eräpäivään saakka."
- Anonyymi
Minulla pelannut loistavasti monta autoa ja pari muuta velkaa. Kun olen maksanut loppulainan pois, homma hoitunut heti. En voi kuin kehua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818