Jehovan todistajat ovat julkaisseet oman Raamatun käännöksensä, itseasiassa kaksikin versiota suomenkielellä uudemman ja vanhemman. Mutta itse asiaan, onko totta mitä he itse väittävät kyseessä olisi sanatarkka käännös, jota lukuisat asiantuntijatkin kehuvat. Vai onko kyseessä Raamatun sanoman muokkaaminen paremmin vastaamaan liikkeen opetuksia.
Jehovan todistajain Raamattu
8
56
Vastaukset
- Anonyymi
Ilm.19:17-18 Minä näin myös enkelin seisovan auringossa, ja hän huusi suurella äänellä ja sanoi kaikille linnuille, jotka lensivät keskitaivaalla: Tulkaa tänne kokootukaa Jumalan suurelle illalliselle syödäksenne kuninkaiden lihaa ja sotapäälliköiden lihaa ja voimakkaiden miesten lihaa ja hevosten ja niiden selässä istuvien lihaa ja kaikkien lihaa, vapaiden niin kuin orjienkin ja pienten ja suurten. Näin Jehova, vuonna 1933, vuonna 1975.
- Anonyymi
Ilm.19:17-18 Biblia (1776) Ja minä näin enkelin seisovan auringossa, joka huusi suurella äänellä ja sanoi kaikkille linnuille, jotka taivaan alla lentävät: tulkaat ja kokoontukaat suuren Jumalan ehtoolliselle. Syömään kuningasten lihaa ja päämiesten lihaa, ja väkeväin lihaa, orhitten lihaa, ja niillä ajavaisten, ja kaikkien vapaitten ja orjain, sekä pienten että suurten.
- Anonyymi
Kaikki Amerikasta n. 100 v. sitten lähteneet uskonlahkot omine pyhine kirjoineen, lehtineen ja traktaatteineen on sitä väkevää eksytystä mikä on ennustettu tulevan Kristittyjen kimppuun ja sekaan tarkoituksen syrjäyttää maasta pois terve kristillisyys ja tulla sen tilalle.
vrt. Jeesuksen puhe lopun ajan "lusteesta", joka näyttää päälttäpäin hyvältä, mutta sisus puuttuu kokonaan.
Oikea vilja on tuhansia vuosia vanhoja hitaasti kasvanutta alkuperäistä kristinuskon "nisua"- Anonyymi
Amerikassa syntyneet uskonlahkot ja niiden perustajat, ns. uususkonnot
Adventismi Ellen G.White
Jehovantodistajat Charles Russell
Helluntailaisuus Charles Fox Parham
Mormonismi Joseph Smith
- Anonyymi
Ilm.5:8-10 Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka olivat pyhien rukoukset, ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä.
- Anonyymi
Ilm.20:5-6 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta. Jes.61:6-7
- Anonyymi
Ihmisen pitää elää tätä elämää täysillä, eikä miettiä jotain ylöstempauksia.
Kristittyjä uudestaan kastavissa Jenkkilahkoissa lapsista tulee ahdistuneita ja pelokkaita, kun niissä puhutaan koko ajan vain taivaasta ja helvetistä, yöstempauksesta, pedon merkistä , pedon luvusta, mikrosirusta, vaivanajoista, vuosiviikoista. Uskon kiihkossaan lahkolaiset jättää lapsensakin kastamattomiksi pakanoiksi tähän maailmaan tyhmiksi neitsyiksi.
- Anonyymi
Sama pas-ka vaan eri paketissa. 😂
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187464Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662156- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691220RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551151Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019