Wikipedia kertoo,että Venäjä ilmoittaa Ukrainassa menentyneen 498 sotilastaan, kun taas Neuvostollitto ilmoitti 48 745 kaatunutta Talvisodassa sodan jälkeen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Venäjän_hyökkäys_Ukrainaan_2022
https://fi.wikipedia.org/wiki/Talvisota
Voisimmeko odottaa, että jos Venäjä jälleen lähettää Suomen metsiin arojen poikia, niiden tuhoutuminen on nyt satakertaista Ukrainassa sotimiseen verrattuna?
Tässä voisi vielä tuoda sen esille, että Norjassa pidettyyn Cold Response sotaharjoitukseen Suomelta osallistui ampuma-aseita vain vähän kokeilleita viestimiehiä. Nekin tuhosivat jenkkien merijalkaväen hyökkääjät. Kun tai jos arojen pojat tulevat suomalaismetsiin, vastassa onkin harjaantuneet sissikompaniat ja sitten se kyyti vasta kylmää onkin. Maailman parhaat lentäjät antavat ilmasuojan ja "purkinavaajat" poistavat hyökkääjien tykkitornit. Antautuminen on maajoukkojen hyökkääjille ainoa keino pitää itsensä hengissä. Kun pikaisesti motissa tekevät päätöksen, niin siinähän sitä sitten jää jotain kotiinkin kerrottavaa.
Muutamat venäläiset sotilaat ovat toki harjoitelleet havumetsissä, mutta kun heidät nyt siirrettiin Ukrainaan, niin sinne sekin oppi hävisi. Siksi siis "arojen pojat".
Talvisodan ja Putinin sodan vertailua
Anonyymi
4
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä mahdollisuuksia Putinlla on pärjätä edes Ukrainassa?
- Anonyymi
Tuo Venäjän ilmoittama luku 498 on annettu 2 maaliskuuta eli kun sotaa oli käyty vasta vähän yli viikko.
- Anonyymi
Paljonko siis nyt on Venäjän ilmoittama lukema?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko siis nyt on Venäjän ilmoittama lukema?
Ilta-Sanomat 21.3
https://is.fi/ulkomaat/art-2000008697923.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2561862Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys151398Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2101277Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851125- 65943
Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60933TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p18904- 51846
Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva126820Mä tuun aina rakastamaan sua J
Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai61803