Monestikin joutuu priorisoimaan asioita.

Anonyymi

Kun kaikkeen ei ole rahaa, esim:

Lääkärissä käymisen ja hengissä selviytymisen välilläkin pitää tehdä useinkin ratkaisu. Ei ole rahaa ruokaan ja lääkärissä käymisen kustannusten välillä, jompi kumpi pitää valita.

Eli kuolee nälkään jos käy lääkärissä, jos ei käy lääkärissä ja ostaa sillä rahalla ruokaa ja syö, säilyy hengissä.

Elämän ja kuoleman kysymyksiä ja prioriteetteja.

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuntapuolen lääkärissä kun käy niin 20eur kerta niin ei tuo maailmaa kaada. Niin toki riippuu siitä missä perämetsässä asu jos tarve erikoislääkärille voi maksaa jossei yliopistosairaalaa lähellä.Riippuen sairaudesta niin kyllä lääkkeet saa.

      • Anonyymi

        Vuoden terveyskeskuslääkärimaksut ovat alle 50 euroa/vuosi. Maksamalla vuosimaksun voi käydä lääkärissä vaikka kuinka ja monta kertaa. Yhteiskunta takaa, että lääkkeet saa ostettua, lääkärissä pystyy käymään, katon saa päänsä päälle, valon saa kämppäänsä, vettä saa peseytymiseen, lämmintä piisaa, vaatteet saa päällensä, netin ja puhelimen saa käyttöönsä ja ruokaa saa. Mitä muuta yhteiskunnan mukamas pitäisi vielä maksaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuoden terveyskeskuslääkärimaksut ovat alle 50 euroa/vuosi. Maksamalla vuosimaksun voi käydä lääkärissä vaikka kuinka ja monta kertaa. Yhteiskunta takaa, että lääkkeet saa ostettua, lääkärissä pystyy käymään, katon saa päänsä päälle, valon saa kämppäänsä, vettä saa peseytymiseen, lämmintä piisaa, vaatteet saa päällensä, netin ja puhelimen saa käyttöönsä ja ruokaa saa. Mitä muuta yhteiskunnan mukamas pitäisi vielä maksaa?

        Maksusitoumus viinakauppaa


    • Anonyymi

      Vaihtoehtoja? Jospa tinkisit sieltä nautintoaineiden puolelta!
      Savukkeiden polttamisen asemesta ryhdy käärimään sätkiä tai lopeta kokonaan. Tiedän omasta kokemuksestani, että vaikeaa on mutta ei ylivoimaista.
      Oluen ostelemisen asemesta ryhdy valmistamaa uuteolutta! Kun on järkeä ja malttia niin saa kirkasta, kuohuvaa, haluamansa vahvuista juomaa.
      Väkevämpien tarpeen tyydyttäminen on hankalampaa. Pontikan valmistus vaatii kunnolliset laitteet, tolkkua ja taito kehittyy kokemuksen myötä mutta valmistusympäristöllä on omat vaatimuksensa. Kerrostalossa on mahdollista vain mini laitteilla pienimuotoinen valmistus.

      Helpoin tapa säästää on tilata juomat, oluet tai väkevät Saksan nettimyynnistä. Varsinkin oluissa on hurja hintaero.
      Itse olen panostanut hyötysuhteeseen ja ostanut sieltä 80%:sta rommia.

    • Anonyymi

      Juu käryyttäminen niin kuka perhanan köyhä ostaa askitupakkia kun melkein 10eur aski. Siirtyä sätkään ja sitäkin vähän.Juupa juu köyhä polttaa askin päivässä niin 300eur kk ja sitten 24pack olusia kerta viikossa on 100eur,noi yhteenlaskettuna niin kuukaudessa 400eur ja toimeentulotuki yksinasuvalle 500eur kk. Heh aloittaja kuolee nälkään jos menee lääkäriin huh huh mitä ongelmia ihmisillä.

    • Anonyymi

      Toimeentulotuki maksaa nuokin

    • Anonyymi

      Monella kansaneläkemummolla ei ole muuta mahdollisuutta kuin valita joko ruoka tai lääkkeet kun raha ei mitenkään riitä molempiin.
      Mutta täytyyhän työeläkeläisenkin harrastaa sitä priorisointia.
      Ei voi lähteä etelänmatkoille, mutta rahat riittää hyvinkin kotimaan matkusteluun.
      Yhdellä tankillisella on pärjännyt etelästä meren rannalta sinne pohjois-karjalan maille ja takaisin ja vielä on voinut käydä kaupassakin muutaman kerran viikossa.
      Talvella kyräillään enempi paikallaan ja kerätään vähän lomarahaa, niin voi sitten kesällä hulvattomasti matkustella . Jemmarahakin on hyvä sijoitus eikä siitä tarvitse maksaa korkoa kun ei ota luottoa vaan debetillä vaan ratsastelee lomansa.

      • Anonyymi

        Ensimmäinen virkkeesi on täyttä höpöä!
        Työeläke kertoo, että ko. henkilö on ollut töissä ja jos tapaturma tai joku akuutti sairaus lopeta työuraa niin eläköityminen ei tule yllätyksenä.
        Kyse on vain siitä onko hieman suunnitellut tulevaisuuttaan.

        Vakava sairaus saattaa olla "onnenpotku". Vaimoni oli osa-aikaisena matalapalkka-alalla kunnes juuri 5-kympin pinnassa joutui geneettisen sairauden johdosta sairaseläkkeelle.
        Silloin hänen työeläkkeensä olisi ollut alle 600€/kk. Ennen eläköitymistä hän ehti tekemään muutaman vuoden täyttä työaikaa ja se lienee jotenkin vaikuttanut siihen, että hänen sairaseläkkeensä on nyt nettona 856,93€ ja kela täydentää sitä 216,36€:n nettosummalla.

        Olimme varautuneet etuaikaiseen palkkatyöstä luopumiseen ja melkeinpä noihin aikoihin, joten minun jättäytymiseni työttömäksi samoihin aikoihin ei ollut mikään varsinainen takaisku taloudellisessa mielessä. Tietenkin tulot pieneivät roimasti mutta eivät yllättäen.

        Tuota jemmaraha käsitettä ei täysin ymmärrä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen virkkeesi on täyttä höpöä!
        Työeläke kertoo, että ko. henkilö on ollut töissä ja jos tapaturma tai joku akuutti sairaus lopeta työuraa niin eläköityminen ei tule yllätyksenä.
        Kyse on vain siitä onko hieman suunnitellut tulevaisuuttaan.

        Vakava sairaus saattaa olla "onnenpotku". Vaimoni oli osa-aikaisena matalapalkka-alalla kunnes juuri 5-kympin pinnassa joutui geneettisen sairauden johdosta sairaseläkkeelle.
        Silloin hänen työeläkkeensä olisi ollut alle 600€/kk. Ennen eläköitymistä hän ehti tekemään muutaman vuoden täyttä työaikaa ja se lienee jotenkin vaikuttanut siihen, että hänen sairaseläkkeensä on nyt nettona 856,93€ ja kela täydentää sitä 216,36€:n nettosummalla.

        Olimme varautuneet etuaikaiseen palkkatyöstä luopumiseen ja melkeinpä noihin aikoihin, joten minun jättäytymiseni työttömäksi samoihin aikoihin ei ollut mikään varsinainen takaisku taloudellisessa mielessä. Tietenkin tulot pieneivät roimasti mutta eivät yllättäen.

        Tuota jemmaraha käsitettä ei täysin ymmärrä?

        Aika rikas on jos nettona saa yli 400 euroa kuukaudessa, miljonääri oikein on silloin, ei ole käyhä, lähempänä miljardööriä kuin köyhää...


      • Anonyymi

        "Monella kansaneläkemummolla ei ole muuta mahdollisuutta kuin valita joko ruoka tai lääkkeet kun raha ei mitenkään riitä molempiin.
        Mutta täytyyhän työeläkeläisenkin harrastaa sitä priorisointia.
        Ei voi lähteä etelänmatkoille, mutta rahat riittää hyvinkin kotimaan matkusteluun.
        Yhdellä tankillisella on pärjännyt etelästä meren rannalta sinne pohjois-karjalan maille ja takaisin ja vielä on voinut käydä kaupassakin muutaman kerran viikossa.
        Talvella kyräillään enempi paikallaan ja kerätään vähän lomarahaa, niin voi sitten kesällä hulvattomasti matkustella . Jemmarahakin on hyvä sijoitus eikä siitä tarvitse maksaa korkoa kun ei ota luottoa vaan debetillä vaan ratsastelee lomansa."

        Mikä himputti on niin vaikea ymmärtää?

        Asuminen, lääkärikulut, lääkkeet, sähköt, vesimaksut, viikottainen saunavuoro plus YLI 500 €/KK käyttörahaa!

        Lopettakaa v*ittu vinkuminen, tai sitten odottaa ihan oikeasti hauta!

        Jokaiselle suomalaiselle on taattu minimi toimeentulotaso, myös eläkeläisille. Mikäli ette luuserit osaa tukia hakea, niin se on teidän ongelmanne, ei meidä muiden!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Monella kansaneläkemummolla ei ole muuta mahdollisuutta kuin valita joko ruoka tai lääkkeet kun raha ei mitenkään riitä molempiin.
        Mutta täytyyhän työeläkeläisenkin harrastaa sitä priorisointia.
        Ei voi lähteä etelänmatkoille, mutta rahat riittää hyvinkin kotimaan matkusteluun.
        Yhdellä tankillisella on pärjännyt etelästä meren rannalta sinne pohjois-karjalan maille ja takaisin ja vielä on voinut käydä kaupassakin muutaman kerran viikossa.
        Talvella kyräillään enempi paikallaan ja kerätään vähän lomarahaa, niin voi sitten kesällä hulvattomasti matkustella . Jemmarahakin on hyvä sijoitus eikä siitä tarvitse maksaa korkoa kun ei ota luottoa vaan debetillä vaan ratsastelee lomansa."

        Mikä himputti on niin vaikea ymmärtää?

        Asuminen, lääkärikulut, lääkkeet, sähköt, vesimaksut, viikottainen saunavuoro plus YLI 500 €/KK käyttörahaa!

        Lopettakaa v*ittu vinkuminen, tai sitten odottaa ihan oikeasti hauta!

        Jokaiselle suomalaiselle on taattu minimi toimeentulotaso, myös eläkeläisille. Mikäli ette luuserit osaa tukia hakea, niin se on teidän ongelmanne, ei meidä muiden!!

        toi 500 euroa on kyllä todella vähän, millä ostat vaatteet kengät kodinkoneet. tyynyt täkit lakanat pyyhkeet, ynnämuut


    • Anonyymi

      Paljonko maksaa taksikyyti edes takaisin lääkärille, tai monkinkertainen bussikyyti jos bussilla edes pystyy liikunnallisista syistäkään matkustamaan, ovat lääkärissä käymise4en sisältyviä kustannuksia.

    • Anonyymi

      Jos huonossa kunnossa niin sillon kelakyyti ja omavastuu 25eur.Tuttava kyyditsee ai niin eihän teillä ole tuttuja.

      • Anonyymi

        "Jos huonossa kunnossa niin sillon kelakyyti ja omavastuu 25eur.Tuttava kyyditsee ai niin eihän teillä ole tuttuja."

        Omavastuu menee aina toimeentulotukeen, mikäli on siihen oikeutettu!


    • Anonyymi

      Ei kelllään köyhällä ole varaa maksaa noin korkeita omavastuita, pitäisi saada etukäteen 50eur KELA:lta käteistä jotta olisi vara käydä kerran KELA-kyydillä sairaalassa.

      Pakko olla saatuna ennalta käteisenä tuo raha, muuten ei ole mahdollista.

      • Anonyymi

        "Ei kelllään köyhällä ole varaa maksaa noin korkeita omavastuita, pitäisi saada etukäteen 50eur KELA:lta käteistä jotta olisi vara käydä kerran KELA-kyydillä sairaalassa."

        KELA-kyytejä ei laskuteta autossa!!!!!!!!!!!


    • Anonyymi

      Eli sairaalaan pääsee taksilal ottaa vaan seteleinä 25eur taskuun ja tilaa taksin, sitten sairaalan pihassa antaa taksikuskille 25eur, sanoo: tämä on KELA-taksi, anna kuitti, saan katsos toimeentulotuesta tuon takaisin joskus sitten...

    • Anonyymi

      Kela maksaa lääkärimaksut. Mutta viinarahat joutuu tienaamaan pimeillä töillä.
      Säästää pitää aina ja olen säästänyt 15 vuotiaasta asti suunnilleen 50 euroa joka kuukausi 26 vuoden ajan. Sitten kaikenlaista pimeetä hommaa olen tehnyt että rahaa riittää huvituksiin ja naisiin.

    • Anonyymi

      Pitääkin lähteä käymään Rovaniemellä lääkärisssä päivystyksessä taksilla Helsingistä, 25EUR taskussa, perillä Rovaniemellä sanoo vain kuskille, vippaa 25EUR käteen, tämä oli KELA-kyyti, kiitos kyydistä, ja poistuu kulkuneuvosta kohteliaasti ovea paukutelllen.

    • Anonyymi

      Köyhä joutuu miettimään ostaako tupakkia ja kaljaa vai meneekö lääkäriin hakenee terveys neuvoja tai ostaako ruokaa. aika monet sitä tupakkia vetää ja sitten ne valittaa kun ei ole ruokaa kaapissa. Kaljaa kun juo usein ja tupakkia kun vetää joka päivää askin niin sitten tulee isompia terveysvaivoja. Kunto huononee ja kaikkea niin rahaa sitten meneekin enemmän lääkäriin.

      Itse olen tarvinnut käydä lääkärissä kerran 40 vuoden aikana. Ja sekin koska työkkäri pakotti siihen koska väittivät että olen työkyvytön koska olen työtön. Täysin terve olin ja vedin työkkärin oikeuteen siitä asiasta ja siitä tuli yhteinkunnalle 4000 euroa maksettavaa. Sairas en ole koskaan ollut niin että lääkärissä olis pitänyt ravata. Kannattaa alkaa liikkumaan ja lopettaa sauhuttelu kun kuntokin paranee.

    • Anonyymi

      Ei kauheen köyhä ole jos nykypäivänä askitupakin ostaa kun maksaa jo melkein 10eur. Aski päivässä ni 300eur kk 24pack viikossa ni tuo 100eur noi yhteensä 400eur kk ja henkilö 500eur toimeentulotuella. Köyhyydestä kun tulee dokumentteja niin järjestää jokaisessa kaljoja ja tupakki käryää. Sätkää köyhän kannattaa käryttää jos ei lopettaan pystyj a itse tehdä olut tai viini.

      • Anonyymi

        Jäähän tuosta vielä 100 euroa kuussa ruokaan ja muuhun turhuuteen.


    • Anonyymi

      Juu, hulluutta se on missään lääkärissä hypätä. Itse en ole käynyt hammaslääkärissä yli 20 vuoteen, enkä yleislääkärilläkään.

      • Anonyymi

        Itse kävin pari vuotta sitten viimeksi omalla valelääkärilläni ja samana kesänä vielä omalla valehammaslääkärilläni. Siitä ei tullut kuin paha mieli ja lasku perässä. Ei kannata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4314
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1809
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1549
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe