Jeesuksen kaste vs uudestikaste

Anonyymi

Jeesus ympärileikattiin vauvana olisi kastettu vauvana jos kaste olisi asetettu voimaan. Lahkolaiset matkivat Jeesusta. Jeesus kastettiin synnittömänä ja aikuisena. Kysymys missä vaiheessa Jeesus teki ratkaisunsa? Lahkoriivatut kastattavat itsensä uudestaan uutena luomuksena vaikka heissä ei ole mitään Jumalan tekoa. Vertaavat itseänsä Jeesukseen pitävät itseänsä aikuisina ja synnittömänä uudestikasteelle mennessään, kunnes kauhistuksen synnin ilmenevät monin kertaisesti. Päivälehdistä ja Jallusta ja Kallesta olemme ennen saaneet informaatiota uudestikastetuista ja heidän teoistaan me saamme jatkuvasti lukea kuinka taas helluntailainen on ojassa örisemässä pullo kourassa. Toinen veli ladossa huonon naisen kanssa. Haureellisten kynttilät loistavat heidän kokoontuessa ylistämään perkelettä.

40

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinä taas esimerkki sairaasta uskonnollisuudesta. Tuollainen kirjoitus todistaa sen, että kirjoittaja ei ole koskaan tuntenut Jeesusta ja Hänen opetustaan.

      • Anonyymi

        No olen niin vähän aikaan ollut uskossa 50 vuotta, mutta olen sentään jotain oppinut. ....tuttaako sinua?


    • Mistä kumpuaa vihasi toisia ihmisiä kohtaan ? Viha on syntiä.

      Minä en usko, että me, jotka olemme menneet kasteelle uskoontulon jälkeen, uskoisimme olevamme synnittömiä ja vertaisimme itseämme Jeesukseen. Minusta kirjoituksesi siltä osalta on älytöntä.

      Me kaikki ihmiset olemme syntisiä. Ei kukaan muutu täällä maailmassa synnittömäksi. Me kaikki voimme langeta syntiin, vaikka olisimme uskossa Jeesukseen. Ja voimme myös hyljätä Jeesukseen ja lähteä takaisin maailman rientoihin. Se on mahdollista meille kaikille Jeesuksen omille. Mutta, jos näemme veljemme tai sisaremme lankeavat, eikö meidän pitäisi mennä häntä nostamaan sieltä ojasta takaisin Jeesuksen luo.

      Jeesus kertoi ihmisille, että kuinka helppoa meidän on nähdä rikka toisen silmässä, mutta emme näe omassa silmässämme malkaa. Kuinka helppoa meidän onkaan tuomita toisia ihmisiä. Se on väärin, meillä ei ole oikeutta tuomita toisia ihmisiä. Jeesus käski meitä rakastamaan toisiamme, eikä vihaamaan.

      Kun me vertaamme itseämme toisiin ihmisiin, me joko ylpistymme tai masennumme. Jos vertaamme itseämme laitapuolen kulkijoihin, röyhistämme rintaamme ja katsomme häntä halveksien ja sanomme mielessämme, että onneksi en ole tuollainen ja menemme ylpeinä eteenpäin. Onko oikein verrata toisia ihmisiä itseemme. Minun mielestä se on väärin. Siihen ei kellään ole varaa, koska me kaikki olemme syntisiä.

      Jos me alamme etsimään toisista seurakunnista niitä, jotka ovat langenneet, niitä on joka seurakunnassa. Minun enoni kuului luterilaiseen seurakuntaan, hän teki seksuaalista väkivaltaa tyttärelleen. Se oli väärä teko. En tiedä, miksi hän niin teki, mutta ei se aiheuta minussa sitä, että vihaisin luterilaisia. Pois se minusta, että vihaisin niitä, jotka ovat ottaneet Jeesuksen vastaan elämäänsä.

      • Niin ei sitä ihan noin karkeasti voi ihmisiä jaotella kuten aloittaja tekee. Ihmisellä on kuitenkin se yksilönvastuu.

        Toisaalta ymmärrän jonkin verran noin räväkkää ulostuloa sillä kyllähän palstalla on pitkään jo häärännyt muutama "kastekiimaisiksikin" sanottu uudelleenkastettu, jotka kirjoittelevat aivan ruokottomia jopa pienistä vauvoista. Heistä on hyvin vaikea löytää mitään hyvää sanottavaa eivätkä he todellakaan anna itsestään yhtä tasapainoista kuvaa kuin sinä itsestäsi.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Niin ei sitä ihan noin karkeasti voi ihmisiä jaotella kuten aloittaja tekee. Ihmisellä on kuitenkin se yksilönvastuu.

        Toisaalta ymmärrän jonkin verran noin räväkkää ulostuloa sillä kyllähän palstalla on pitkään jo häärännyt muutama "kastekiimaisiksikin" sanottu uudelleenkastettu, jotka kirjoittelevat aivan ruokottomia jopa pienistä vauvoista. Heistä on hyvin vaikea löytää mitään hyvää sanottavaa eivätkä he todellakaan anna itsestään yhtä tasapainoista kuvaa kuin sinä itsestäsi.

        jos en väärässä ole kyllä lahkoissa saa sellaista ylemmyydentunteen,
        "me emme ole niinkuin nuo muut", jo se että ovat parempia omasta mielestään kuin luterilaisuudessa olevat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        jos en väärässä ole kyllä lahkoissa saa sellaista ylemmyydentunteen,
        "me emme ole niinkuin nuo muut", jo se että ovat parempia omasta mielestään kuin luterilaisuudessa olevat.

        Toki heitä löytyy ja kyllähän tuo palstalla juuri näkyy.
        Tuo ei kuitenkaan koske automaattisesti kaikkia lahkolaisia. Ehkä suuriero on vaikkapa helluntailaisissa. Ne jotka ovat syntyneet siihen ovat usein ihan tasapainoisia ihmisiä eikä heillä tunnu olevan jatkuvaa tarvetta pönkittää itsetuntoaan haukkumalla esimerkiksi kirkkoa. Reaalielämässä olen huomannut sellaisen ehkä aika ironisenkin piirteen mitä noihin helluntailaisiin tulee. Tavallaan mitä rankemmat kuviot on käyty ennen hakeutumista tuonne, niin sitä enemmän siitä pidetään meteliä ja sitä enemmän pitää pönkittää "itsetuntoa" halveksimalla, paheksumalla, syrjimällä ja painamalla alas muita.

        Väkisinkin tulee ajatelleeksi , että on tuon taustalla se todellinen ongelma se, että kun on lähtökohtaisesti huonot "värkit" niin siitä ei saa priimaa aikaiseksi.


      • Anonyymi

        Minä kirjoitan siitä mitä itse olen kuullut. Lahkoriivattu ei ole Jumalan tekoa. En kiellä etteikö lahkoriivattu voisi saada katumuksen armon ja palata lapsikasteeseensa jonka on hyäjännyt ja jota pilkkaavat perkeleellinen ilme kasvoillaan. On turha jäljitella lutherilaisia sama perkeleen naama näkyy teidän kasvoiltanne. Jos kadutte ja tunnustatte syntinne voi sinun sanomisesi olla uskottava.


      • Anonyymi

        Monkeylle vastaan että minä en etsi uskoa lahkoista enkä kirkosta. Uudestikastajia pidän perkeleen työmiehinä en myöskään vihaa ketään mutta kun huomaan saatanan olevan kirjoituksen herra niin tuli syttyy ja kirjoitan. Ei niitä uskonveljiä tahdo löytyä lutherilaisten uskovienkaan joukosta.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Niin ei sitä ihan noin karkeasti voi ihmisiä jaotella kuten aloittaja tekee. Ihmisellä on kuitenkin se yksilönvastuu.

        Toisaalta ymmärrän jonkin verran noin räväkkää ulostuloa sillä kyllähän palstalla on pitkään jo häärännyt muutama "kastekiimaisiksikin" sanottu uudelleenkastettu, jotka kirjoittelevat aivan ruokottomia jopa pienistä vauvoista. Heistä on hyvin vaikea löytää mitään hyvää sanottavaa eivätkä he todellakaan anna itsestään yhtä tasapainoista kuvaa kuin sinä itsestäsi.

        Jokaisella on lahjansa se on hyvä muistaa ettei tuomitsisi Herran omia. Minulla kun on vahvistuksena annettu niitä nk. ihmeitä niin on helppo puhua niiden lahjojen mukaan mitä on matkan varrella annettu.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Toki heitä löytyy ja kyllähän tuo palstalla juuri näkyy.
        Tuo ei kuitenkaan koske automaattisesti kaikkia lahkolaisia. Ehkä suuriero on vaikkapa helluntailaisissa. Ne jotka ovat syntyneet siihen ovat usein ihan tasapainoisia ihmisiä eikä heillä tunnu olevan jatkuvaa tarvetta pönkittää itsetuntoaan haukkumalla esimerkiksi kirkkoa. Reaalielämässä olen huomannut sellaisen ehkä aika ironisenkin piirteen mitä noihin helluntailaisiin tulee. Tavallaan mitä rankemmat kuviot on käyty ennen hakeutumista tuonne, niin sitä enemmän siitä pidetään meteliä ja sitä enemmän pitää pönkittää "itsetuntoa" halveksimalla, paheksumalla, syrjimällä ja painamalla alas muita.

        Väkisinkin tulee ajatelleeksi , että on tuon taustalla se todellinen ongelma se, että kun on lähtökohtaisesti huonot "värkit" niin siitä ei saa priimaa aikaiseksi.

        "Väkisinkin tulee ajatelleeksi , että on tuon taustalla se todellinen ongelma se, että kun on lähtökohtaisesti huonot "värkit" niin siitä ei saa priimaa aikaiseksi."

        Vapaissa suunnissa tätä ongelmaa ei ole sillä ne "värkit" tulevat kalliosta, Jeesus kalliosta, mikä kyllä kestää nyt ainakin iankaikkisuuden verran. Eikä iankaikkisuus ole mitenkään lyhkänen aika :))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monkeylle vastaan että minä en etsi uskoa lahkoista enkä kirkosta. Uudestikastajia pidän perkeleen työmiehinä en myöskään vihaa ketään mutta kun huomaan saatanan olevan kirjoituksen herra niin tuli syttyy ja kirjoitan. Ei niitä uskonveljiä tahdo löytyä lutherilaisten uskovienkaan joukosta.

        "Uudestikastajia pidän perkeleen työmiehinä en myöskään vihaa ketään mutta ..."

        Uudestikastaminen on synti vain sinun mielessäsi, Jumala ei ole tätä synniksi luokitellut.

        Kuitenkaan jos Jeesukseen uskoontullut upotetaan, niin tämä on se kaste miten apostolit määrittivät kasteen eikä luterilaisia ole ollenkaan upotettu kertaakaan, vaan vähän päälakea vedellä sivelty ja vieläpä kolmeen kertaan. Jos valelu olisi kaste, niin luterilaiset kastaa kolmeen kertaan.


      • Anonyymi

        Olet viisas ja siunattu ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kirjoitan siitä mitä itse olen kuullut. Lahkoriivattu ei ole Jumalan tekoa. En kiellä etteikö lahkoriivattu voisi saada katumuksen armon ja palata lapsikasteeseensa jonka on hyäjännyt ja jota pilkkaavat perkeleellinen ilme kasvoillaan. On turha jäljitella lutherilaisia sama perkeleen naama näkyy teidän kasvoiltanne. Jos kadutte ja tunnustatte syntinne voi sinun sanomisesi olla uskottava.

        siinähän se taas helluntailaisilta tuli , se: ylemmyys / ylemmyydentunne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä kirjoitan siitä mitä itse olen kuullut. Lahkoriivattu ei ole Jumalan tekoa. En kiellä etteikö lahkoriivattu voisi saada katumuksen armon ja palata lapsikasteeseensa jonka on hyäjännyt ja jota pilkkaavat perkeleellinen ilme kasvoillaan. On turha jäljitella lutherilaisia sama perkeleen naama näkyy teidän kasvoiltanne. Jos kadutte ja tunnustatte syntinne voi sinun sanomisesi olla uskottava.

        Minkälainen ilme oli sinun kasvillasi, kun kirjoitin kirjoitustasi ?


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Toki heitä löytyy ja kyllähän tuo palstalla juuri näkyy.
        Tuo ei kuitenkaan koske automaattisesti kaikkia lahkolaisia. Ehkä suuriero on vaikkapa helluntailaisissa. Ne jotka ovat syntyneet siihen ovat usein ihan tasapainoisia ihmisiä eikä heillä tunnu olevan jatkuvaa tarvetta pönkittää itsetuntoaan haukkumalla esimerkiksi kirkkoa. Reaalielämässä olen huomannut sellaisen ehkä aika ironisenkin piirteen mitä noihin helluntailaisiin tulee. Tavallaan mitä rankemmat kuviot on käyty ennen hakeutumista tuonne, niin sitä enemmän siitä pidetään meteliä ja sitä enemmän pitää pönkittää "itsetuntoa" halveksimalla, paheksumalla, syrjimällä ja painamalla alas muita.

        Väkisinkin tulee ajatelleeksi , että on tuon taustalla se todellinen ongelma se, että kun on lähtökohtaisesti huonot "värkit" niin siitä ei saa priimaa aikaiseksi.

        Kun ihminen on rikki revitty, niin ei ihminen hetkessä eheydy, kun tulee uskoon. Jos ihminen on kasvanut vihan ilmapiirissä, ei Jumala ota sitä vihaa sekunnissa pois, vaan ihminen joutuu elämään sen kanssa. Useinkin pikku hiljaa Jumala rakkaudessaan korjaa niitä vaurioita, joita viha on saanut aikaan. Mutta se ei tapahdu hetkessä.

        Minä kasvoin pelon ilmapiirissä. Pelko oli vallitseva olotila, missä kasvoin. Kun tulin uskoon, pelko on usein vieläkin läsnä. Vaikka tiedän, ettei minun tarvitse pelätä, mutta joissain tilanteissa pelko hyökkää esiin.

        Kun ihminen tulee uskoon, ei Jumala muuta meitä enkeleiksi. Hän haluaisi, että meihin tulisi rakkautta toisiamme kohtaan, ja kohtelisimme toisiamme niin kuin haluaisimme toisten kohtelevan meitä. Mutta se prosessi on hidas. Sehän olisi ihanaa, että uskoon tullessamme meistä tulisi ihania, rakastettavia, toisia ajattelevia ja kakin puolin mukavia ihmisiä. Mutta se ei ole totta. Menneisyys kulkee meidän mukanamme. Mutta, jos haluamme jättää pahat kokemuksemme pois elämästämme, Jumala auttaa meitä siinä. Hän voi parantaa ne haavat, jotka me maailmassa ollessamme olemme saaneet.

        Minä niin toivoisin, että me voisimme rakastaa toisia ihmisiä, niin kuin Jeesus rakasti meitä, kun hän riippui ristillä. Hän avasi tien siellä meille Jumalan luo ja ei ole muuta tietä Isän, Jumalan luo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Väkisinkin tulee ajatelleeksi , että on tuon taustalla se todellinen ongelma se, että kun on lähtökohtaisesti huonot "värkit" niin siitä ei saa priimaa aikaiseksi."

        Vapaissa suunnissa tätä ongelmaa ei ole sillä ne "värkit" tulevat kalliosta, Jeesus kalliosta, mikä kyllä kestää nyt ainakin iankaikkisuuden verran. Eikä iankaikkisuus ole mitenkään lyhkänen aika :))

        Jos tuo pitäisi paikkansa niin sittenhän ei olisi mitään syytä hakea itsetunnolleen vahvistusta käyttäytymällä paskamaisesti muita kohtaan.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Jos tuo pitäisi paikkansa niin sittenhän ei olisi mitään syytä hakea itsetunnolleen vahvistusta käyttäytymällä paskamaisesti muita kohtaan.

        Et muuten ole muuta ollutkaan kuin paskamainen. Olet pelkästään vittuilemassa tällä palstalla.


      • Monkki kirjoitti:

        Kun ihminen on rikki revitty, niin ei ihminen hetkessä eheydy, kun tulee uskoon. Jos ihminen on kasvanut vihan ilmapiirissä, ei Jumala ota sitä vihaa sekunnissa pois, vaan ihminen joutuu elämään sen kanssa. Useinkin pikku hiljaa Jumala rakkaudessaan korjaa niitä vaurioita, joita viha on saanut aikaan. Mutta se ei tapahdu hetkessä.

        Minä kasvoin pelon ilmapiirissä. Pelko oli vallitseva olotila, missä kasvoin. Kun tulin uskoon, pelko on usein vieläkin läsnä. Vaikka tiedän, ettei minun tarvitse pelätä, mutta joissain tilanteissa pelko hyökkää esiin.

        Kun ihminen tulee uskoon, ei Jumala muuta meitä enkeleiksi. Hän haluaisi, että meihin tulisi rakkautta toisiamme kohtaan, ja kohtelisimme toisiamme niin kuin haluaisimme toisten kohtelevan meitä. Mutta se prosessi on hidas. Sehän olisi ihanaa, että uskoon tullessamme meistä tulisi ihania, rakastettavia, toisia ajattelevia ja kakin puolin mukavia ihmisiä. Mutta se ei ole totta. Menneisyys kulkee meidän mukanamme. Mutta, jos haluamme jättää pahat kokemuksemme pois elämästämme, Jumala auttaa meitä siinä. Hän voi parantaa ne haavat, jotka me maailmassa ollessamme olemme saaneet.

        Minä niin toivoisin, että me voisimme rakastaa toisia ihmisiä, niin kuin Jeesus rakasti meitä, kun hän riippui ristillä. Hän avasi tien siellä meille Jumalan luo ja ei ole muuta tietä Isän, Jumalan luo.

        Olet hyvä ihminen. Kiitos kun olet palstalla. 🙏


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Jos tuo pitäisi paikkansa niin sittenhän ei olisi mitään syytä hakea itsetunnolleen vahvistusta käyttäytymällä paskamaisesti muita kohtaan.

        Senkö takia sinä olet paskamainen?


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Niin ei sitä ihan noin karkeasti voi ihmisiä jaotella kuten aloittaja tekee. Ihmisellä on kuitenkin se yksilönvastuu.

        Toisaalta ymmärrän jonkin verran noin räväkkää ulostuloa sillä kyllähän palstalla on pitkään jo häärännyt muutama "kastekiimaisiksikin" sanottu uudelleenkastettu, jotka kirjoittelevat aivan ruokottomia jopa pienistä vauvoista. Heistä on hyvin vaikea löytää mitään hyvää sanottavaa eivätkä he todellakaan anna itsestään yhtä tasapainoista kuvaa kuin sinä itsestäsi.

        Minä en ymmärrä tätä riitaa kasteesta. En myöskään sitä kaikkea haukkumista, joka on hyvin ala-arvoista. Se ei rakenna ketään. Minä uskon siihen, että kaste ei pelasta ketään, vaan ainoastaan Jeesus pelastaa.

        Minut on kastettu kuukauden vanhana. Olin silloin sairaalassa, koska minut oli leikattu. Lääkäri sanoi, etten kestäisi leikkausta ja tulisin kuolemaan. Sairaanhoitaja valvoi vuoteeni vieressä yön ja olisi antanut minulle hätäkasteen, jos olisi ollut tarve. Rovasti Pertti Ranta tuli sairaalaan seuraavana aamuna kastamaan minut. Olen joskus ajatellut, että oliko hänellä parantamisen armolahja, kun en sittenkään kuollut.

        Mutta kaste ei pelastanut minua. Tein paljon pahaa elämässäni. Yritin itsemurhaa ja jos olisin silloin kuollut, olisin kadotuksessa. Kiitän Jumalaa siitä, etten kuollut silloin ja tuli se aika, että otin vastaan Jumalan armon Jeesuksessa Kristuksessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Senkö takia sinä olet paskamainen?

        Ei suinkaan. Minä olen pikemminkin niin kuin musta naamio eli olen vain paha pahoille.


      • Monkki kirjoitti:

        Minä en ymmärrä tätä riitaa kasteesta. En myöskään sitä kaikkea haukkumista, joka on hyvin ala-arvoista. Se ei rakenna ketään. Minä uskon siihen, että kaste ei pelasta ketään, vaan ainoastaan Jeesus pelastaa.

        Minut on kastettu kuukauden vanhana. Olin silloin sairaalassa, koska minut oli leikattu. Lääkäri sanoi, etten kestäisi leikkausta ja tulisin kuolemaan. Sairaanhoitaja valvoi vuoteeni vieressä yön ja olisi antanut minulle hätäkasteen, jos olisi ollut tarve. Rovasti Pertti Ranta tuli sairaalaan seuraavana aamuna kastamaan minut. Olen joskus ajatellut, että oliko hänellä parantamisen armolahja, kun en sittenkään kuollut.

        Mutta kaste ei pelastanut minua. Tein paljon pahaa elämässäni. Yritin itsemurhaa ja jos olisin silloin kuollut, olisin kadotuksessa. Kiitän Jumalaa siitä, etten kuollut silloin ja tuli se aika, että otin vastaan Jumalan armon Jeesuksessa Kristuksessa.

        Niin kirkolla on omat tapansa ja muilla omansa.
        Tosiaan kastehan on vain kaste.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et muuten ole muuta ollutkaan kuin paskamainen. Olet pelkästään vittuilemassa tällä palstalla.

        No, eikös se ollutkin niin, että tuollaiset loukkaantumiset ja tuntumiset ovat vähän subjektiivinen käsite, että koeta kestää.


      • Monkki kirjoitti:

        Minä en ymmärrä tätä riitaa kasteesta. En myöskään sitä kaikkea haukkumista, joka on hyvin ala-arvoista. Se ei rakenna ketään. Minä uskon siihen, että kaste ei pelasta ketään, vaan ainoastaan Jeesus pelastaa.

        Minut on kastettu kuukauden vanhana. Olin silloin sairaalassa, koska minut oli leikattu. Lääkäri sanoi, etten kestäisi leikkausta ja tulisin kuolemaan. Sairaanhoitaja valvoi vuoteeni vieressä yön ja olisi antanut minulle hätäkasteen, jos olisi ollut tarve. Rovasti Pertti Ranta tuli sairaalaan seuraavana aamuna kastamaan minut. Olen joskus ajatellut, että oliko hänellä parantamisen armolahja, kun en sittenkään kuollut.

        Mutta kaste ei pelastanut minua. Tein paljon pahaa elämässäni. Yritin itsemurhaa ja jos olisin silloin kuollut, olisin kadotuksessa. Kiitän Jumalaa siitä, etten kuollut silloin ja tuli se aika, että otin vastaan Jumalan armon Jeesuksessa Kristuksessa.

        Siunausta sinulle sisareni!


      • No hei, tuo on vaan sinun subjektiivinen käsite. Ei sillä ole mitään painoarvoa.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ei suinkaan. Minä olen pikemminkin niin kuin musta naamio eli olen vain paha pahoille.

        "Ei suinkaan. Minä olen pikemminkin niin kuin musta naamio eli olen vain paha pahoille."

        Asiahan on niin, että jos sydän on musta, niin kyllä se tulee sieltä esille juuri tuolla tavalla.
        Jos sinulla olisi rauha sydämessäsi, et riehuisi noin raivokkaasti. Oletkohan sukua rakkikoiralle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uudestikastajia pidän perkeleen työmiehinä en myöskään vihaa ketään mutta ..."

        Uudestikastaminen on synti vain sinun mielessäsi, Jumala ei ole tätä synniksi luokitellut.

        Kuitenkaan jos Jeesukseen uskoontullut upotetaan, niin tämä on se kaste miten apostolit määrittivät kasteen eikä luterilaisia ole ollenkaan upotettu kertaakaan, vaan vähän päälakea vedellä sivelty ja vieläpä kolmeen kertaan. Jos valelu olisi kaste, niin luterilaiset kastaa kolmeen kertaan.

        Ratkaisu on lahkoriivattujen uskoa ja oppi ettei Jumala ole heidän kanssaan vaan itse perkele joka villitsee ja kaataa nykyisin jo rokkimelun pauhulla. Minulle osoitettu nk. ihmeen kautta, mistä hengestä lahkokarismaattiset ovat. Pitääkö kertoa julkisesti helluntailaisten teoista, mitä on tapahtunut? Siitä ovat kääntymättömät luterilaiset kauhistelleet he eivät ymmärrä varoittaa lapsiaan kun on opetettu ettei saa tuomita.


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Kun ihminen on rikki revitty, niin ei ihminen hetkessä eheydy, kun tulee uskoon. Jos ihminen on kasvanut vihan ilmapiirissä, ei Jumala ota sitä vihaa sekunnissa pois, vaan ihminen joutuu elämään sen kanssa. Useinkin pikku hiljaa Jumala rakkaudessaan korjaa niitä vaurioita, joita viha on saanut aikaan. Mutta se ei tapahdu hetkessä.

        Minä kasvoin pelon ilmapiirissä. Pelko oli vallitseva olotila, missä kasvoin. Kun tulin uskoon, pelko on usein vieläkin läsnä. Vaikka tiedän, ettei minun tarvitse pelätä, mutta joissain tilanteissa pelko hyökkää esiin.

        Kun ihminen tulee uskoon, ei Jumala muuta meitä enkeleiksi. Hän haluaisi, että meihin tulisi rakkautta toisiamme kohtaan, ja kohtelisimme toisiamme niin kuin haluaisimme toisten kohtelevan meitä. Mutta se prosessi on hidas. Sehän olisi ihanaa, että uskoon tullessamme meistä tulisi ihania, rakastettavia, toisia ajattelevia ja kakin puolin mukavia ihmisiä. Mutta se ei ole totta. Menneisyys kulkee meidän mukanamme. Mutta, jos haluamme jättää pahat kokemuksemme pois elämästämme, Jumala auttaa meitä siinä. Hän voi parantaa ne haavat, jotka me maailmassa ollessamme olemme saaneet.

        Minä niin toivoisin, että me voisimme rakastaa toisia ihmisiä, niin kuin Jeesus rakasti meitä, kun hän riippui ristillä. Hän avasi tien siellä meille Jumalan luo ja ei ole muuta tietä Isän, Jumalan luo.

        Monkeylle vastaan: Luuletko sinä että antaisimme lahkojen opit ja väärät selitykset teille anteeksi? Sinä et tunne Jumalan rakkautta etkä ymmärrä Jumalan vihaa tottelemattomia ja lahkolaisia kohtaan. Sen tulet kokemaan. Sinä elät muiden seassa imien heiltä rohkeutta pelkoihisi. Pelkää Jumalaa sinä joka et tiedä koetuksesta mitään. Sinä yksi tekopyhä rakkautesi kanssa liikut homoilme naamallasi ja liekö olet hoonattu ja kuinka usein?


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Minä en ymmärrä tätä riitaa kasteesta. En myöskään sitä kaikkea haukkumista, joka on hyvin ala-arvoista. Se ei rakenna ketään. Minä uskon siihen, että kaste ei pelasta ketään, vaan ainoastaan Jeesus pelastaa.

        Minut on kastettu kuukauden vanhana. Olin silloin sairaalassa, koska minut oli leikattu. Lääkäri sanoi, etten kestäisi leikkausta ja tulisin kuolemaan. Sairaanhoitaja valvoi vuoteeni vieressä yön ja olisi antanut minulle hätäkasteen, jos olisi ollut tarve. Rovasti Pertti Ranta tuli sairaalaan seuraavana aamuna kastamaan minut. Olen joskus ajatellut, että oliko hänellä parantamisen armolahja, kun en sittenkään kuollut.

        Mutta kaste ei pelastanut minua. Tein paljon pahaa elämässäni. Yritin itsemurhaa ja jos olisin silloin kuollut, olisin kadotuksessa. Kiitän Jumalaa siitä, etten kuollut silloin ja tuli se aika, että otin vastaan Jumalan armon Jeesuksessa Kristuksessa.

        Kasteessa sanot ettei se pelasta. Miten sinä tollo luulet että koska vain voi ottaa jeesuksen vastaan. Se toinen jeesus joka on itse perkele asuu helluntailaisten todistuksissa ja sydämessä. Teologia on tuntematon käsite helluntailaisuudessa ja sen kaltaisissa lahkoissa. Vastailisin mielummin lutherilaisille, mutta heitä ei näy olevan palstalla. Ei meilläpäin löydy yhtäkään lutherilaista jonka kanssa voisi käsitellä uskon asioita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kasteessa sanot ettei se pelasta. Miten sinä tollo luulet että koska vain voi ottaa jeesuksen vastaan. Se toinen jeesus joka on itse perkele asuu helluntailaisten todistuksissa ja sydämessä. Teologia on tuntematon käsite helluntailaisuudessa ja sen kaltaisissa lahkoissa. Vastailisin mielummin lutherilaisille, mutta heitä ei näy olevan palstalla. Ei meilläpäin löydy yhtäkään lutherilaista jonka kanssa voisi käsitellä uskon asioita.

        Kylläpä sinulla on rakkautta meitä toisia ihmisiä kohtaan. Kyllä Jeesuskin on mielissään, kun lukee kirjoitustasi. Hän niin toivoi, että me rakastaisimme toisiamme.

        Mark 20:30-31 "ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi. Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."

        Kerro minulle, kuka on sinun lähimmäisesi, ketä Jeesus pyysi rakastamaan. Minä ajattelisin, että kaikki ihmiset ovat minun lähimmäisiäni. Minun ei tarvitse olla aina samaa mieltä, mutta ei minun tarvitse ketään haukkua tolloksi. Jokaisella ihmisellä on arvo, koska Jeesus kuoli kaikkien ihmisten vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei suinkaan. Minä olen pikemminkin niin kuin musta naamio eli olen vain paha pahoille."

        Asiahan on niin, että jos sydän on musta, niin kyllä se tulee sieltä esille juuri tuolla tavalla.
        Jos sinulla olisi rauha sydämessäsi, et riehuisi noin raivokkaasti. Oletkohan sukua rakkikoiralle?

        Tolkku on puhdasrotuinen räyskyttäjä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monkeylle vastaan: Luuletko sinä että antaisimme lahkojen opit ja väärät selitykset teille anteeksi? Sinä et tunne Jumalan rakkautta etkä ymmärrä Jumalan vihaa tottelemattomia ja lahkolaisia kohtaan. Sen tulet kokemaan. Sinä elät muiden seassa imien heiltä rohkeutta pelkoihisi. Pelkää Jumalaa sinä joka et tiedä koetuksesta mitään. Sinä yksi tekopyhä rakkautesi kanssa liikut homoilme naamallasi ja liekö olet hoonattu ja kuinka usein?

        Mitä tarkoittaa hoonattu, nyt en ymmärtänyt sinua.

        Jos sinä et anna minulle anteeksi, minä en voi sille mitään. Mutta muista se, mitä Jeesus sanoi anteeksiantamattomuudesta. Antaako Jumala meille anteeksi, jos me emme anna anteeksi toisille ihmisille.

        Sinä et tiedä minun elämääni ja minä en tiedä sinun elämästäsi mitään. Joten emme voi alkaa verrata elämäämme. Minä en ime muilta ihmisiltä rohkeutta elämääni, en tiedä, kuinka se edes sujuisi.

        Mitä tarkoittaa "tekopyhä rakkaus" ja millainen on "homoilme naamalla" ?

        Sinä et ole elänyt minun elämääni, etkä sen tähden voi sanoa siitä mitään. Minä en eläisi enää, jos en olisi ottanut Jeesusta vastaan elämääni. Hän vasta antoi minulle elämän, jota on ihana elää. Enne sitä halusin vain kuolla, kun en jaksanut elää. Jeesus avasi minun silmäni näkemään luonnon kauneuden. Nyt iloitsen, kun näen sinivuokon nostavan kukkansa esiin, kun kuulen peipon visertelevän kirpeässä kevätilmassa. Nyt iloitsen, kun näen oravan hyppivän oksalta toiselle ja tulevan syömään siemeniä. Nyt iloitsen elämästä, jonka Jeesus on antanut minulle. Minä, joka aikaisemmin halusin vain kuolla, nyt iloitsen elämästä ja kaikesta siitä kauneudesta, jonka Jumala on luonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tolkku on puhdasrotuinen räyskyttäjä.

        Kyllä nyt aitouskovaisia potuttaa kun Tolkku on fiksumpi kuin puoli tusinaa teikäläistä.
        Puhumattakaan mummomuorista 😁joka vasta fiksu onkin 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nyt aitouskovaisia potuttaa kun Tolkku on fiksumpi kuin puoli tusinaa teikäläistä.
        Puhumattakaan mummomuorista 😁joka vasta fiksu onkin 😂

        Ihan samanlainen räyskytyäjä 😫 se on kuin sinäkin.
        Ei harmita yhtään. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteessa sanot ettei se pelasta. Miten sinä tollo luulet että koska vain voi ottaa jeesuksen vastaan. Se toinen jeesus joka on itse perkele asuu helluntailaisten todistuksissa ja sydämessä. Teologia on tuntematon käsite helluntailaisuudessa ja sen kaltaisissa lahkoissa. Vastailisin mielummin lutherilaisille, mutta heitä ei näy olevan palstalla. Ei meilläpäin löydy yhtäkään lutherilaista jonka kanssa voisi käsitellä uskon asioita.

        Yritä edes vähän käyttäytyä vaikka sinut onkin kasvatettu someraivoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samanlainen räyskytyäjä 😫 se on kuin sinäkin.
        Ei harmita yhtään. 😁

        Sinä et osaa edes kirjoittaa 😁


    • Anonyymi

      Kaste ylipäätään ei pelasta. Paavali julisti Jumalan armon evankeliumia ei Jumalan valtakunnan evankeliumia. Ne jotka uskovat Jeesukseen pelastuvat armosta uskon kautta. Kaste kuuluu valtakunnan evankeliumiin, sitä ei ole pakanoille julistettu. Sen keskiössä on juutalaisen kuningaskunnan pystyttäminen Israeliin. Kaikki vesikasteet ovat siis tehottomia eivätkä tee kuolleita eläviksi.

      • Anonyymi

        Nyt on jo selvät kevään merkit ilmassa, eenokki on listava lamppu ja kalenteri samalla kertaa !

        ei tarvitse ajanlaskua paperista seurata, riittää eenokin lausuma foorumilla kertomaan kevään tulosta!

        kevät tuo maalarin ja kevät viettää eenokkia, se on niin ylen raskasta aikaa ylen herkille lutterin lapsukaisille.


      • Anonyymi

        saa ripilapsetkin olla varuillaan kun tuo vanhus oikein innostuu

        paitsi jos innostuu vain molottamaan, siitä ei liene haittaa kellekään


    • Anonyymi

      Kristinusko on juutalaisten kusetus

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1254
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1082
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      867
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      751
    Aihe