Kenellä on valta antaa syntejä anteeksi?

Anonyymi

Mark. 2:7

"Kuinka tämä näin puhuu? Hän pilkkaa Jumalaa. Kuka voi antaa syntejä anteeksi paitsi Jumala yksin?"

Pietarillakaan ei ollut valtaa antaa syntejä anteeksi helluntaina,
koska Jeesus oli silloin Henkensä kautta paikalla kasteessa antamassa synnit anteeksi.

Apt.2
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja TEIDÄN LAPSIA, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40 Pietari jatkoi vielä puhettaan. Hän vetosi heihin ja kehotti: "Antakaa PELASTAA itsenne, ettette hukkuisi TÄMÄN kieroutuneen sukupolven mukana."

Jeesuksen paluuta näkyvässä muodossa odotettiin sen SUKUPOLVEN aikana.

37

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ananiaksellakaan ei ollut valtuuksia antaa Saulus Tarsolaisen veriruskeita syntejä anteeksi.

      Sauluksen piti oikein huutaa Jumalaa pesemään kasteessa synnit pois!

      Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.' (33/38)

      Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis,
      ja huuda avuksi Herran nimeä. (Biblia 1776)

      And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins,
      calling on the name of the Lord. (King James)

    • Anonyymi

      Matt.16:19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaassa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on päästetty taivaissa. Matt.18:18 Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa. Joh.20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt.

    • Anonyymi

      Jes.22:22 Ja minä panen Daavidin huoneen avaimet hänen olallensa; ja hän avaa, eikä kukaan sulje, ja hän sulkee, eikä kukaan avaa. Ilm.3:7 Ja Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: Tämän sanoo hän, joka on pyhä, joka on totuudellinen, jolla on Daavidin avain, joka avaa, niin ettei kukaan sulje, ja sulkee, niin ettei kukaan avaa.

    • Anonyymi

      Uskovatkin on valtuutettu Herran nimissä julistamaan syntejä anteeksi, jos niitä kadutaan ja niistä tehdään parannus. Tottakai Jeesuksella, joka on Jumalan yksi persoonista, on oikeus synnit antaa anteeksi.

      • Anonyymi

        Jeesus antoi omille 11 apostoleilleen vallan antaa syntejä anteeksi vain sen ajanjakson ajan, kun Hän oli itse estyneenä niin tekemään.
        Kuolemansa ja helluntain välisen ajan.


    • Anonyymi

      Missäs tapaat hänet joka syntisi antaa anteeksi ?

      • Anonyymi

        Raamatun mukaan Kristillisessä kasteessa ihminen saa synneistä puhdistettuun sieluun Jeesuksen omaa kärsimykset läpikäynyttä Totuuden Henkeä, joka on Hengen yhteys Jeesuksen kanssa. Kristukseen kastetulla eli Kristityllä on Kristuksen Henki sisällisesti asumassa hänessä. Jumala ei ole kaukana yhdestäkään meistä, sillä hänessä me asumme ja liikumme ja olemme.
        Kristityt on kasteessa liitetty Kristukseen yhdeksi ruumiiksi Jeesuksen kanssa.

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

        Ei se Jeesus ole missään lahkojen saalemhuoneiden penkkien alla, josta he hurmospäissään sitä Jeesusta etsivät konttaamalla ja ryömimällä lattialla.

        Jeesus ei ole koskaan käynyt missään kaatolahkoissa.

        Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.

        Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


    • Anonyymi

      Putinilla ja heidän transsu päälliköillään.

    • Anonyymi

      Edes profeetta Naattanilla ollut valtuuksia antaa Daavidin syntejä anteeksi, aviorikosta ja murhaa.

      Profeetta vain välitti Davidille tiedon, että JUMALA on antanut ne synnit anteeksi, mutta ei ilman lisäseurauksia.Jumala niitä syntejä anna anteeksi kenellekään.
      Jumalan oikeudenmukaisuus vaatii, että syntiä seuraa aina rangaistus, vaikka synnin saisi häneltä anteeksi.

      2. Sam. 12:13

      Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

      2. Sam. 12:15

      Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

      18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.

      4. Moos. 14:18

      'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

    • Anonyymi

      Lahkoissa tyypit lupailee vaikka murhamiehen synnit selvitetyksi pelkällä kädennostolla.

      Ja kun maksat säännöllisesti kymmenykset niin saat sen pelastusvarmuuden.

      Optio taivaspaikasta tulee heti kun liityt uskonnolliseen yhdistykseen ry:n jäseneksi, joita Suomessa on yhdistysrekisterissä yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä eli uskonalahkoa ja uskonkulttia.

    • Anonyymi

      Raamatunlauseita ei saa irrottaa asiayhteydestä. Kuka sanoo ja kenelle sanoo ja missä tilanteessa.

      Joh.20:23 Joiden synnit TE anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit TE pidätätte, niille ne ovat pidätetyt.

      Helluntaina edes Pietari ei enää voinut antaa kenenkään syntejä anteeksi,
      Koska Jeesus oli paikalla Henkensä kautta kasteessa pesemässä niitä syntejä anteeksi. Helluntaina 3000 ihmistä sai syntinsä anteeksi kasteessa Jeesukselta,
      ei Pietarilta. Puhtaaseen sieluun vuodatettiin kasteessa uskon Henki lahjaksi.

    • Anonyymi

      1Piet.4:5-8 Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää. Mutta kaiken loppu on lähellä. Sentähden olkaa maltillist ja raittiit rukoilemaan. Ennen kaikkea olkoon teidän rakkautenne toisianne kohtaan harras, sillä rakkaus peittää syntien paljouden. Jaak.5:19-20 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa, niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden. Sananl.10:12 Viha virittää riitoja, mutta rakkaus peittää rikkomukset kaikki. Sananl.17:9

      • Anonyymi

        Sodoman syntiä ei peitetty millään rakkauden puheilla. Vain Lootin vaimo ja tytär pelastuivat.

        Syntejä ei voi lakaista puhumalla pelkästä rakkaudesta.

        Jer. 6:14

        He parantavat minun kansani vamman kepeästi, sanoen: "Rauha, rauha!" vaikka ei rauhaa ole.

        Ap. t. 2:38

        Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        Teidä ja teidän lapsia tämä lupaus koskee. Pelastakaa itsenne tästä sukupolvesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sodoman syntiä ei peitetty millään rakkauden puheilla. Vain Lootin vaimo ja tytär pelastuivat.

        Syntejä ei voi lakaista puhumalla pelkästä rakkaudesta.

        Jer. 6:14

        He parantavat minun kansani vamman kepeästi, sanoen: "Rauha, rauha!" vaikka ei rauhaa ole.

        Ap. t. 2:38

        Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        Teidä ja teidän lapsia tämä lupaus koskee. Pelastakaa itsenne tästä sukupolvesta.

        po. Loot tyttärineen pelastui. Vaimo kärventyi suolapatsaaksi.

        Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt kymmentä vaadittua synnitöntä ja vanhurskasta ihmistä, niin koko väestö olisi pelastunut.

        Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        po. Loot tyttärineen pelastui. Vaimo kärventyi suolapatsaaksi.

        Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt kymmentä vaadittua synnitöntä ja vanhurskasta ihmistä, niin koko väestö olisi pelastunut.

        Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia.

        Yleensä nainen kääntyy ensin lahkoon ja vie miehen perässään.

        Job 2:9

        Niin hänen vaimonsa sanoi hänelle: "Vieläkö pysyt hurskaudessasi? Kiroa Jumala ja kuole."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä nainen kääntyy ensin lahkoon ja vie miehen perässään.

        Job 2:9

        Niin hänen vaimonsa sanoi hänelle: "Vieläkö pysyt hurskaudessasi? Kiroa Jumala ja kuole."

        Mooseksen vaimo Sippora oli viisaampi kuin Mooses.

        Mooses niskuroi Jumalan käskyä vastaan ympärileikata poikansa 8 pv. ikäisenä. (nyk.kaste lapselle)

        Mooseksen henki on lähellä mennä kurittomuuden takia:

        24 Ja matkan varrella yöpaikassa tapahtui, että Herra kävi hänen kimppuunsa ja tahtoi surmata hänet.
        25 Silloin Sippora otti terävän kiven ja leikkasi pois poikansa esinahan, kosketti sillä Moosesta alhaalta ja sanoi: "Sinä olet minun veriylkäni".
        26 Niin hän jätti hänet rauhaan. Silloin Sippora sanoi: "Veriylkä ympärileikkauksen kautta".


    • Anonyymi

      Mitä ihmeen syntejä ja miksi.
      Eletään ihmisiksi. Se riittää.

      • Anonyymi

        Room. 5:12

        Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]


      • Anonyymi

        >> Eletään ihmisiksi. Se riittää. <<

        Sitäpä juuri parasta aikaa tapahtuu. Ja katso, tuli kaaos!


    • Anonyymi

      Kannattaa varoa pelkästään Paavalin puheisiin tukeutuvia lahkolaisia.

      Paavalin puheisiin pitää suhtautua varauksella.

      Room. 3:7

      Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

      Paavalin mukaan Jeesus kuoli vanhan liiton aikaisten syntien puolesta.

      Hepr. 9:15

      Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön.

      • Anonyymi

        Raamatun mukaan pojan ympärileikkaus pelasti pojan.

        Jos vanhemmat eivät olisi ympärileikanneet poikaa, niin hänet piti kivittää kuoliaaksi.

        1. Moos. 17:14

        Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan pojan ympärileikkaus pelasti pojan.

        Jos vanhemmat eivät olisi ympärileikanneet poikaa, niin hänet piti kivittää kuoliaaksi.

        1. Moos. 17:14

        Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

        Voi voi mitä lapsentasoa on ymmärrys....


    • Anonyymi

      1. Moos. 17:13

      Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.

      1. Moos. 17:14

      Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

      • Anonyymi

        Uusi liitton on kasteen liitto. Jumala ottaa lapsen uuden liiton jäseneksi kasteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi liitton on kasteen liitto. Jumala ottaa lapsen uuden liiton jäseneksi kasteessa.

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

        Kasteessa synnit pestään pois niin siitä seuraa hyvä omatunto.

        Liitto on eri asia kuin kauppa tai kahden tasaveroisen kumppanin tekemä sopimus.

        Liitto on Jumalan yksipuolinen armoteko, joka on täysin varma asia.

        Kasteessa Jumalan antaa Pyhän Hengen sinetin kastetun puhdistettuun sieluun merkiksi vihan enkelin kulkea ohi Ihmisen Pojan päivänä, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään. vrt. verensively oven pihtipieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

        Kasteessa synnit pestään pois niin siitä seuraa hyvä omatunto.

        Liitto on eri asia kuin kauppa tai kahden tasaveroisen kumppanin tekemä sopimus.

        Liitto on Jumalan yksipuolinen armoteko, joka on täysin varma asia.

        Kasteessa Jumalan antaa Pyhän Hengen sinetin kastetun puhdistettuun sieluun merkiksi vihan enkelin kulkea ohi Ihmisen Pojan päivänä, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään. vrt. verensively oven pihtipieleen.

        On se vaan hyvä, että sinunkin suusi tukitaan, kun aika on.


    • Anonyymi

      1Kor.7:18-19 Jos joku on kutsuttu ympärileikattuna, älköön hän pyrkikö ympärileikkaamattomaksi; jos joku on kutsuttu ympärileikkaamatonna, älköön ympärileikkauttako itseään. Ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus ole mitään, vaan Jumalan käskyjen pitäminen. Gal.5:2-4 Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi. Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hä on velvollinen täyttämään kaiken lain. Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.

    • Anonyymi

      Kol.2:9-14 Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää, ja hänessä te olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella: olleet haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset, ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. Ef.2:14-22

      • Anonyymi

        Pelkästään Paavaliin ei kannata lukittautua. Raamattu on vasta kokonansa totuus.

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?


    • Anonyymi

      Kyllä ympärileikkaus on Juutalaisille eli Jumalan valitulle kansalle annettu ikuinen säädös, joka on voimassa edelleen ikuisesti. Se on merkki, josta valittu kansa tunnistetaan. Ei Jeesuskaan kumonnut ympärileikkausta, niin ei sitä voi joku Tarsolainen joukkomurhaaja voi tehdä.

      Jumala ei säädä ympärileikkauksen käskylle mitään ajallista takarajaa. Eikä sitä voi kukaan ihminenkään tehdä.

      1. Moos. 17:12

      Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.

      1. Moos. 17:13

      Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.

      Ihminen voi menettää uskonsa ja luopua uskosta ja vaihtaa uskontoaan,sairaudet saa unohtamaan koko Jeesuksen, uskonasiat voi unohtua. Muistisairas lahkolainen vanhus yleensä alkaa vanhainkodissa tai hoitolaitoksessa kiroilemaan kuin turkkilainen.

      Ympärileikkaus ja Kaste on Jumalan liiton merkejä, jotka ovat ikuisia ja aina voimassa kuoleman rajan taakse asti.

      • Anonyymi

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

        Raamatun tarkoittama uudestisyntyminen vedestä tapahtuu Kristittyjen kasteessa vedestä ja Hengestä Jumalan tekona (Ylhäältä). Helluntaina 3000 ihmistä, suurin osa juutalaisia perheitä uudestisyntyi kasteessa vedestä ja Hengestä ja saivat kasteessa luvatun uskon Hengen lahjan.

        Mutta ei se kummonnut vain Juutalaisten valitun kansan merkkiä ympärileikkausta, joka on heille ikuinen säädös. Juutalaiset ovat erikoisasemassa Jumalan suunnitelmissa.

        Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut.

        Matt. 5:17

        Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Jeesuksen lähettämät oikeat profeetat eivät ole mitään lahkoissa kaatuilevia helluntailaisia pellehermanneja, vaan viisaita miehiä, jotka opettavat Jumalan lakia ja säädöksiä.

        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."


    • Anonyymi

      Israel/Juutalaiset ovat Jumalan silmäteräkansa. Raamatun mukaan Jumala lopulta pelastaa heidät kaikki. Se tapahtuma on vielä edessäpäin.

      Israelin pelastuminen
      25 Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut osaa Israelin kansasta, kestää siihen asti kun muista kansoista koottava määrä on tullut täyteen. [Joh. 10:16; 2. Kor. 3:14]
      26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. [Jes. 59:20]
      27 Ja tämä on minun liittoni heidän kanssaan: minä otan pois heidän syntinsä. [Jes. 27:9; Jer. 31:33,34]

      • Anonyymi

        Kun pakanoiden täysi luku on sisälle tullut Jumalan valtakuntaan, niin paholainen lahkoapureineen heitetään tuliseen järveen.
        Ei ihme ollenkaan, että vihollinen käy raivoisaa taistelua Kristittyjen lasten kastetta vastaan, jossa lapset pääsee sisälle Jumalan valtakunnan puolelle Jeesuksen opetuslapsiksi.
        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse sisälle Jumalan valtakuntaan."


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe