Miksi elaimen saa kuka vaan?

Mimmi

Olen talla hetkella Lansi-Euroopassa, ja on jarkyttavaa nahda, kuinka kuka tahansa narkomaani ja kulkuri saa: pitaa elaimia, antaa niiden nahda nalkaa, pahoinpidella niita, kerjata niilla rahaa yms. Elaimia saa pitaa kuka hullu tahansa! Olen niin vihainen enka tieda miten voisin parantaa tilannetta. Miten koditon voi antaa elaimelle hyvan ja tasapainoisen kodin?

11

782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suoraansuuhun

      Minusta eläimien pitäminen lemmikkinä on eläinrääkkäystä ja katujen sotkemista. Eläimet sopivat ihmisten ravinnoksi ja eläinten turkikset ihmisten asuiksi.

      • Nemotar91

        :/


































































































































        -


    • Jorma.Kovanen

      Riittää kun tekotapa on tuttu. Olit minkälainen juoppo/hullu/narkkari tai muuten päästä lämmin, niin ei muuta kun nalli palamaan ja 9kk:n päästä maailmaan putkahtaa uusi tuleva moniongelmainen.

      • muoriska

        Juuri olin itsekin sanomassa, että mikähän kumman laki se sitten on, että kuka tahansa reikäpää saa tehdä ihmisiä tähän maailmaan???

        Vaan ehti tuo Jorppa ensin, fiksu mies ja vielä nopeakin...


      • himvalo

        Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että miksi näillä ns. ongelmaisilla on aina myös lapsia, mutta se johtunee siitä, että kun yksi otetaan huostaan, tehdään heti perään toinen ja jne... Tästä ei voi kuitenkaan lasta syyttää eikä mustamaalata heti ongelmaiseksi! Kyllä osasta heistäkin tulee kunnollisia kansalaisia ja ns. hyvien perheiden lapsista tulee yhä useammin narkkareita/mummojen potkijoita/holisteja/väkivaltaisia yms. Rakkaus korvataan rahalla ja rajoja ei ole.


      • Sipsu

        Mikä kumma siinä on, ettei voi pysyä palstan aiheessa? Te kaikki "en muuta kulutustottumuksiani eläinten hyvinvointia edistäväksi, koska maailmassa on ihmisiäkin hädässä, miettikää nyt niitä ensin niin saa maata sohvalla makkara kädessä"-tyypit voitte oikeasti antaa ihmisten olla huolissaan eläintenkin oloista. Niitä kun on olemassa.


      • Paha kysymys... Niin se kuitenkin on, että mielestäni pitäisi koventaa rangaistuksia eläinsuojelurikosten kohdalla. Erittäin pahasta rikkeestä ei minun mielestäni olisi yhtään liikaa jopa elinikäinen eläintenpitokielto. Kyllä tähän touhuun on jotenkin saatava tolkkua!!!


    • himvalo

      Ei tarvitse olla kuin täällä koti Suomessa niin samat ongelmat tulevat vastaan. Ihmettelen miksi monilla laitapuolenkulkijoilla pitää olla saksanpaimenkoira tai joku muu isokokoinen koira, miten he saavat koiralleen ruokaa kun eivät edes itseään pysty ruokkimaan, koska rahat menee kamaan/viinaan/pillereihin! Oma sisareni otti eräästä eläinkodista saksanpaimenkoiran, joku oli ollut sidottuna narulla nahkasohvaan ja ties miten monta päivää siinä ollut. Koiraraukan haukunta oli saanut naapurin tekemään eläinsuojeluilmoituksen ja tämä koira pelastettiin siitä helvetistä. Koira oli laiha kuin luuranko, korvat täynnä nokkosrokkoa, vatsanalusta karvaton pahasta tulehduksesta ja traumaksi oli tullut jatkuva haukkuminen, meni tosi monta vuotta ennenkuin koira sai luottamuksen uuteen emäntäänsä ja kotiinsa. Nyt hän elää onnellista yli 10-vuotiaan "vanhuksen" elämää ja haukkuminenkin on jäänyt lähes pois! Tässä edes yksi onnellinen tarina!

    • Sipsu

      Eläintenpidon ja varsinkin lisäännyttämisen tulisi olla luvanvaraista ja valvottua.

      • katsoa

        NAAPURISSA ASUU(en tiedä päästetäänkö sisälle)
        VALKO/MUSTA KISSA ON HIRVEÄN LIKAINEN LIHAVA,
        EI VARMAAN SAA PUTSATTUA TAKAPUOLTAAN NIINKUIN
        KISSOJEN KUULUISI MUUALTAKIN TURKKI TAKKUINEN JA
        LIKAINEN.VATSA ROIKKUU ALHAALLA ,SEKIN ON IHAN
        LIKAINEN,RAUKKA MINUA SÄÄLITTÄÄ!!MITÄ TEEN TUN-
        NEN KYLLÄ NAAPURIN EN TIEDÄ ONKO SILLÄ TEETETTY
        PENTUJA ESIMMÄISEN KERRAN NÄIN KISSAN VIIME
        KESÄNÄ JA VATSA OLI SAMANLAINEN,ETTÄ TUSKIN OOT-
        TAA PENTUJA.


      • valvojille!!!
        katsoa kirjoitti:

        NAAPURISSA ASUU(en tiedä päästetäänkö sisälle)
        VALKO/MUSTA KISSA ON HIRVEÄN LIKAINEN LIHAVA,
        EI VARMAAN SAA PUTSATTUA TAKAPUOLTAAN NIINKUIN
        KISSOJEN KUULUISI MUUALTAKIN TURKKI TAKKUINEN JA
        LIKAINEN.VATSA ROIKKUU ALHAALLA ,SEKIN ON IHAN
        LIKAINEN,RAUKKA MINUA SÄÄLITTÄÄ!!MITÄ TEEN TUN-
        NEN KYLLÄ NAAPURIN EN TIEDÄ ONKO SILLÄ TEETETTY
        PENTUJA ESIMMÄISEN KERRAN NÄIN KISSAN VIIME
        KESÄNÄ JA VATSA OLI SAMANLAINEN,ETTÄ TUSKIN OOT-
        TAA PENTUJA.

        ELÄINRÄÄKKÄYSTAPAUKSISSA OTA YHTEYS ELÄINSUOJELUVALVOJAAN!
        Katso paikkakuntasi valvojat:
        http://www.sey.fi
        Voit tehdä myös nimettömän ilmoituksen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      159
      2765
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      424
      2296
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      45
      2193
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      129
      1520
    5. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1350
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      125
      1280
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1183
    8. Hallitus käy seuraavaksi palkansaajien sunnuntailisien kimppuun

      Vuoro-ja sunnuntaityötä tekeville työntekijöille, muun muassa hoitajille, poliiseille, kaupan työntekijöille jne. on luv
      Maailman menoa
      241
      1143
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1107
    10. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      123
      1090
    Aihe