Wai olikose Lord of the war tulee mieleen
Venäjän erikoisoperaation alkaessa Ukrainan asevoimien varastoissa oli jäljellä vain 10 prosenttia maan virallisesti käytössä olleista konekivääreistä.
Neuvostoliiton konekiväärien "Maxim", DP ja PDM aktiivinen käyttö Ukrainan armeijassa johtuu siitä, että Ukrainan sotilasjohto myi suurimman osan Ukrainan armeijan varastoissa olleista aseista. Kuten kävi ilmi, Venäjän sotilaallisen erikoisoperaation alkaessa vain noin 10 prosenttia tämäntyyppisistä Ukrainassa virallisesti saatavilla olevista käsiaseista oli jäljellä Ukrainan asevoimien varastoissa.
Tilanne on samanlainen kranaatinheittimien osalta. Lähteen mukaan erityisesti RPG-7-kranaatinheitinten virallisesti ilmoitetusta määrästä vain noin 20 prosenttia on varastoissa, loput aseista ovat kadonneet.
"Kuten kävi ilmi, sodan alkaessa Ukrainan asevoimilta ja Ukrainan kansalliskaartilta loppuivat yhtäkkiä PK-, PKM- ja DShK-konekiväärit sekä RPG-7-panssarintorjuntakranaatinheittimet. PK- ja PKM-konepistoolien varastoissa oli jäljellä alle 10 prosenttia sodan varalle varatuista kokonaisvarastoista. Raskaiden DShK-konekiväärien osalta tilanne on vieläkin huonompi - vain 5 prosenttia on käytettävissä. RPG-20-kranaatinheittimiä ja niiden analogeja on käytettävissä noin 7 %. Kuten kävi ilmi, kaikki nämä aseet myytiin muille maille, jotka tarvitsivat enemmän kuin Ukraina ... Tarkemmin sanottuna niille, jotka maksoivat näistä aseista. Ukrainan asevoimien, syyttäjänviraston ja SBU:n edustajista perustettiin erityinen komissio, joka alkoi etsiä syyllisiä" - sanottiin viestissä.
Aiemmin oli tietoja, että Ukrainasta saatettiin toimittaa konekiväärejä ja kranaatinheittimiä Syyrian taistelijoiden aseistukseen Libyaan, Afganistaniin, Afrikan maihin ja muille planeetan alueille, ja luultavasti nykytilanne on epäsuora vahvistus tälle
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
War of the lord
Anonyymi
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937808
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241190
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321043Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28993Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740