VALITSE ELÄMÄNTAVAKSI KOHTUULLISUUS

Ökyrikkaana sinusta tulee muista piittaamaton ja tylsä ateisti.

Rutiköyhänä sinusta tulee katkera ja kateellinen elämän sivustaseuraaja.

Minä valitsin kohtuullisuuden. Minulla on terveellistä ruokaa, vaatteet, sairauden- ja terveydenhoito, harrastuksia, jopa joskus matkojakin. Kun tarvitsen jotain ekstraa, kekseliäisyyttä kehiin. Se tuo tyytyväisyyden ja omavaraisuuden tunnetta.

Muunlaistakin olen kokenut, mutta näin olen ONNELLISIN.

Kohtuullisuus on Jeesuksen antama elämänohje!

8

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kohtuullisuus auttaa kyllä jos elää yksin tai perheen ja sukulaisten keskellä. Mutta jos sattuu törmäämään Jeesuksen nimen käyttäjiin, jotka ovat hyväksikäyttäjiä ei mistään ole apua. Huono seura turmelee hyödylliset tavat. Välillä on vaikea tehdä pesäero niihin, jotka Jeesusta ja Jumalaa mainitsevat, mutta ovat selkeitä vihollisia ja hyväksikäyttäjiä. Itselläni on ollut kokemusta asian tästä puolesta jo 20 vuoden ajan. Viimeksi Jehova pyysi minua katsomaan erään laitapuolen kulkijan perään, ettei menehtyisi kun kukaan ei piitannut. Siitä tuli vain vaikeuksia ja seitsemän vuotta jatkunut paha vaihe elämässä. Nyt olen onneksi päättänyt katkaista tuon suhteen kun hän onkin jo kohtuullisen turvallisessa elämäntilanteessa.
      Seitsemän vuotta helvetillisiä olosuhteita, jotka tuhosivat oman talouteni tyystin on varmasti melko yleinen tarina maailmassa, jos ei osaa tehdä eroa hyväksikäyttäjiin ajoissa.

    • Anonyymi

      Tiplata ei saa ja tuplaus on ainainen kiusa.

    • Anonyymi

      Ilm.1:4-6 Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä, ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti Amen. Ilm.20:6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.

    • Anonyymi

      Jes.61:6 Mutta teitä kutsutaan Herran papeiksi, sanotaan meidän Jumalamme pallijoiksi; te saatte nauttia kansain rikkaudet ja periä heidän kunniansa.

    • Anonyymi

      2Moos.19:6 Ja te olette minulle pappisvaltakunta ja pyhä kansa. Sano nämä sanat israelilaisille. 2Moos.22:31 Ja te olkaa minulle pyhä kansa. Älkää syökö kedolla raadellun eläimen lihaa, vaan heittäkää se koirille. 1Piet.2:4-5 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis, ja raketukaa itsekin elävänä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia. Ps.118:22. Ap.t.4:11

    • Anonyymi

      Rutiköyhyyttä en löytänytkään kirjoituksista. Enkä keppikerjäläisyyttä. Niinniin, olkaa hiljaa vaan

    • Anonyymi

      Ilm.5:10 Biblia (1776) Ja olet meidät tehnyt meidän Jumalallemme kuninkaiksi ja papeiksi, ja me saamme vallita maan päällä. 1Piet.2:9-10 Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja, joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa; te, jotka ennen ette olleet kansa, mutta nyt olette Jumalan kansa, joka ennen ette olleet armahdetut, mutta nyt olette armahdetut. Room.9:24-25

    • Anonyymi

      Ps.49:13 Mutta ihminen, mahtavinkaan, ei ole pysyväinen; hän on verrattava eläimiin, jotka hukkuvat. Ps.49:19-21 Vaikka hän eläissänsä kiittää itseään siunatuksi, vaikka sinua ylistetään, kun vietät hyviä päiviä, täytyy sinun mennä isiesi suvun tykö, jotka eivät ikinä enää valoa näe. Ihminen mahtavinkin, on ymmärrystä vailla, hän on verrattava eläimiin, jotka hukkuvat. Saarn.3:19-22

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe