Kirkkokunnat ja lahkot rukoilevat rauhan puolesta.
Jeesus kuitenkin sanoi, ettei hän ole tuonut rauhaa, vaan miekan.
On siis täysin vastoin Jeesuksen omaa ilmoitusta rukoilla rauhaa.
Rukoillaanko lahkoissa ja kirkoissa vastoin jumalan tahtoa rauhaa siksi, että bisnekset ovat uhattuna?
Ukrainassakin uskovaiset ovat rynnäkkökivääri kädessä tappamassa veli venäläisiä.
Tekopyhä rukoileminen.
19
254
Vastaukset
- Anonyymi
Rauhan rukoileminen ei ole jumalan tahdon mukainen rukous ja siksi jumala ei sitä ota kuuleviin korviinsakaan, vaan sota ukrainassa ja muualla maailmassa saa jatkua.
Raamatun jumala itsekin on luonteeltaan kiivas kostaja sekä hyvin sotaisa ja julma, kuten hän itse on kertonut ja sen osoittaa myös se, miten hän on toiminut.
Putin ja jumala ovat sukulaissieluja siltä osin.- Anonyymi
Höpölöpö. Jeesus rukoilee aina omiensa puolesta ja arvaapa - onko tuolla sodassa Herran omia? ON!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpölöpö. Jeesus rukoilee aina omiensa puolesta ja arvaapa - onko tuolla sodassa Herran omia? ON!
"Jeesus rukoilee aina omiensa puolesta"
Oletpas sinä puolueellinen, kun väität, että Jeesus rukoilee aina omiensa puolesta?
Eikös Jeesus itsekin käskenyt rukoilemaan vihollisten puolesta?
Ukrainalaistenkin tulisi rukoilla venäjän riveissä taistelevien sotilaiden puolesta, että he säilyisivät hengissä sodasta, koska suurin osa heistä ei tiedä, mitä he tekevät.
Jos ymmärsit aloitusta edes hiukankin, niin siinä kyllä oli kyse rauhan rukoilemisesta siitä, kuinka lahkot ja kirkot rukoilevat maailman rauhaa, vaikka Jeesus itse sanoi, ettei hän ole tuonut maailmaan rauhaa, vaan miekan. Rukous maailman rauhan puolesta on jumalan pilkkaa, koska rukoilet silloin vastoin jumalan ilmoitusta ja tahtoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletpas sinä puolueellinen, kun väität, että Jeesus rukoilee aina omiensa puolesta?
Ukrainalaistenkin tulisi rukoilla venäjän riveissä taistelevien sotilaiden puolesta, että he säilyisivät hengissä sodasta, koska suurin osa heistä ei tiedä, mitä he tekevät.
Jos ymmärsit aloitusta edes hiukankin, niin siinä kyllä oli kyse rauhan rukoilemisesta siitä, kuinka lahkot ja kirkot rukoilevat maailman rauhaa, vaikka Jeesus itse sanoi, ettei hän ole tuonut maailmaan rauhaa, vaan miekan. Rukous maailman rauhan puolesta on jumalan pilkkaa, koska rukoilet silloin vastoin jumalan ilmoitusta ja tahtoa.Luepa se raamattu - ei Jeesus aikonut maailmanpuolesta rukoilla,
Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut; koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen. Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni. Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan. Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin. Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta. Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt. (Joh 17:1-8)
oh 17:9 Minä rukoilen heidän edestänsä;------> en minä maailman edestä rukoile, ------>vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ymmärsit aloitusta edes hiukankin, niin siinä kyllä oli kyse rauhan rukoilemisesta siitä, kuinka lahkot ja kirkot rukoilevat maailman rauhaa, vaikka Jeesus itse sanoi, ettei hän ole tuonut maailmaan rauhaa, vaan miekan. Rukous maailman rauhan puolesta on jumalan pilkkaa, koska rukoilet silloin vastoin jumalan ilmoitusta ja tahtoa.Uskovilla ei ole sota lihaa vastaan, vaan pimeydenvoimia vastaan. Sitä sotaa käydään sanan miekalla, joka on Jeesuksen sanoma. Raamatusta löytyy valtavasti jakeita, joita voi hyödyntää tälläisessä sodassa.
- Anonyymi
Oikein kunnolla rukoileminen tehdään kielilläpuhuen.
- Anonyymi
Kunnolla rukoileminen tehdään polvillaan ja kieltä nopeaan tahtiin liikuttaen.
Kun sitä tovin tekee lipasee karhealla kostealla lämpöisellä kielellä, niin vain taivas on sen jälkeen rajana.
Se tekee nimittäin niin hyvää. Hallelujaa! - Anonyymi
rukouskammiossa - ellei ole selittäjää
- Anonyymi
Noin yleisesti ei ole mitään väärää tai Raamatullista estettä miksi kristitty ei voisi rukoilla rauhan puolesta. Rukous rauhan puolesta EI saa olla kuitenkaan luonteeltaan kantaaottava puolesta vastaan. Näinhän kirkot tekivät esimerkkinä vain toisenmaailman sodan aikana. Saksan piispat rukoilivat siunausta sotaan lähteville maahan polvistuneille nuorukaisille. Toisella puolella toisen sotaan osallistuneen kansan papit tekivät samoin. Luuletteko että Jumalan siunaus suotiin kenellekkään noin toimiville. Kyllä ne rukoukset jäivät vain huulten hedelmäksi.
Jeesus toi miekan maailmaan siten, että hänen seuraajiaan alettaisiin vainota ja kohdella epäoikeudenmukaisesti. Hän itse oli mm. tälläisen kohtelun tahaton uhri. Varhaiskristillisistä ajoista lähtien kristityt ovat kokeneet vainoa ja väkivaltaa. Niin tänäkin päivänä. Kävin ensimmäistä kertaa Marttyyrien ääni nimisellä hengellisellä www-sivustolla, jossa oli tärkeää informaatiota nykypäivän kristittyjen vainoista joissakin osissa maailmaa. Hyvin pysäyttäviä raportteja.
Joku tuolla väitti että Jumala olisi itsekkin kiivas, kostava ja sotaisa. Jumalan oikeuttamissa sodissa on kysymys oikeudenmukaisesta tuomiosta hänen päättäessä niin toimia. Hän varoittaa aina hyvissä ajoin siitä, mihin väärä toiminta ja käytös johtaa. Läpi koko Raamatun näemme saman armon ja rakkauden toistuvan kerta toisen jälkeen. Kuten Raamatussa todetaan, ei hänelle (Jumalalle) ole mieleen ” jumalattomien kuolema vaan se, että he katuvat ja saavat elää”.
Jumala ei lahjoittele tuomioitaan umpimähkäisen sattumanvaraisesti. Raamatusta löytyy kaikkeen oikeudenmukainen peruste miksi hän tietyissä tilanteissa toimii vihastuksessa tuottaen tuomion tai koston usein juuri räikeiden rikkomusten ja itsepintaisen tottelemattomuuden seurauksena.
Esimerkiksi Sodoman ja Gomorran löysän moraalin omaavien kaupunkien tuomion yhteydessä hänen säätämä rankaisu törkeistä luonnottomuuksista oli sopusoinnussa oikeuden ja armon lakien kanssa. Hän olisi osoittanut armoa jos kaupungeista alunperin 50 tottelevaisen asukkaan sijasta olisi löytynyt edes 10. Näin Jumala armossaan keskusteli erään uskollisen miehen kanssa hänen vedotessa Jumalan armollisuuteen, ettei hän tuhoaisi tottelevaisia(vanhurskaita) yhdessä jumalattomien kanssa. Ajatelkaa, hän suostui hänelle vedottuun pyyntöön. Koska kaupungista ei löytynyt edes 10 vanhurskasta, mikä velvollisuus Jumalalla olisi ollut säästää noita moraalittomuuden ja homoseksuaalisuuden kyllästämiä paheiden pesiä?
Jumala osoitti edelleen armoa lähettämällä enkelit yhä vitkastelevan Mooseksen veljen Lootin perheen luo. Raamattu ei kerro miksi Loot vitkasteli kun olisi pitänyt laittaa lujaa jalkaa toisen eteen ja paeta, ennenkuin tulikiveä ja rikkiä alkoi sataa kaupunkien päälle tuhoten nämä täysin asukkaineen.
Joten silloin kuin Jumala sotii ja tuhoaa, hän antaa aikaa katumuksen osoittamiseen varaten aina tien pelastukseen jos ihminen vain tahtoo. On todella kohtuutonta väittää, että Jumala olisi julma.
Kaikki ne tapahtumat, joissa Jumala viimeisenä vaihtoehtonaan on joutunut sotimaan ja tuhoamaan, kysymys on elämän pelastamisesta toisten elollisten luomusten hyödyksi. Hän näkee kaiken aivan toisenlaisessa ulottuvuudessa kuin me rajallisen näkökyvyn omaavat syntiset ihmiset. Jumalan tuomiot ovat aina oikeat. Hän ei voi erehtyä täydellisenä olentona, joka on kaikkivaltias, elämän alkusyy ja lähde.- Anonyymi
Ei ole meidän asia päättää, meneekö kollektiivinen rukous perille jokaiselle henkilökohtaisesti vai kokonaisvaltaisena ryhmänä. Aivan varmasti Jumala kuulee jokaisen yksilöllisen rukouksen myös, vaikka se esitettäisiin sotilaspastorin johdolla. Voimme huoleti jättää kaikki Jumalan tahdon varaan, sillä Hänen tahtonsa on paras mahdollinen.
- Anonyymi
Kun Jeesus opetti Isä Meidän ruokouksen ja antoi siitä mallia miten tulee rukoilla, niin samalla hän tuomitse ulkokultaisen rukoilemisen ihmisten nähden. Juuri monisanaiset maailmaa syleivät rukoukset. Piti mennä omaan kammioon yksin rukoilemaan, niin silloin Jumala kuuli.
- Anonyymi
Kaikki rukoilu on itsesuggestiota. Rukous ei vaikuta kehenkään muuhun kuin rukoilijaan itseensä ja mahdollisesti ympärillä oleviin samanlaisiin sekopäihin, jotka suggestion kautta pyrkivät saamaan aikaiseksi jotain.
Rukoiluun on luonnollisesti kehitetty 'automaatioita'. Juutalaiset käyttävät otsaan sidottua rukouskoteloa. Hindut pyörittävät rukoushyrriä. Muslimeilla on rukousnauhat/ -helmet jne.- Anonyymi
Ompas äly pimmeellä ja järki hukassa. Ei ymmärrä mistä puhhuu
- Anonyymi
Jer.7:16-18 Mutta sinä älä rukoille tämän kansan puolesta, älä kohota heidän puolestaan huutoa ja rukousta äläkä niillä minua ahdista; sillä en minä sinua kuule. Ettekö näe, mitä he tekevät Juudan kaupungeissa ja Jerusalemin kaduilla? Lapset kokoavat puita, isät sytyttävät tulen, ja vaimot sotkevat taikinaa valmistaaksensa uhrikakkuja taivaan kuningattarelle, ja he vuodattavat juomauhreja muille jumalille, minulle mielenkarvaudeksi.
- Anonyymi
Jos ihmiset hylkäävät elävän Jumalansa ja pyytävät apua elottomilta puupökkelöiltä ja valetuilta härän kuvilta, niin heidän täytyy jäädä luuloteltujen jumaliensa varaan, jotta huomaisivat antavatko elottomat kappaleet heille mitään.
- Anonyymi
Jer.11:11-14 Sentähden, näin sanoo Herra: Katso, minä tuotan heille onnettomuuden, josta heillä ei ole pääsyä; ja kun he minua huutavat, en minä kuule heitä. Ja jos Juudan kaupungit ja Jerusalemin asukkaat menevät ja huutavat niitä jumalia, jolle he ovat uhreja polttaneet, niin ne eivät heitä pelasta heidän onnettomuutensa aikana. Sillä yhtä paljon kuin sinulla on kaupunkeja, on sinulla, Juuda, jumalia, ja yhtä paljon kuin Jerusalemissa on katuja, te olette pystyttäneet alttareja häpeäjumalalle, alttareja polttaaksenne uhreja Baalille. Mutta sinä älä rukoile tämän kansan puolesta, älä kohota heidän puolestaan huutoa ja rukousta, sillä en minä kuule, kun he minua avuksi huutavat onnettomuutensa tähden.
- Anonyymi
Jer.14:10-16 Näin sanoo Herra tästä kansasta: Noin he mielellänsä harhailevat, eivät pidätä jalkojansa. Ei Herra mielisty heihin; hän muistaa myt heidän pahat tekonsa ja rankaisee heidän syntinsä. Ja Herra sanoi minulle: Älä rukolle tämän kansan puolesta, sen hyväksi. Vaikka he paastoavat, en minä kuule heidän huutoansa, ja vaikka he uhraavat polttouhreja ja ruokauhreja, en minä heihin mielisty, vaan miekalla, nälällä ja rutolla minä heidät lopetan. Niin minä sanoin: Voi, Herra, Herra! Katso, profeetat sanovat heille: Ei teidän tarvitse nähdä miekkaa eikä kärsiä nälkää, vaan minä annan teille vakaan rauhan tässä paikassa. Mutta Herra sanoi minulle: Valhetta ennustavat profeetat minun nimessäni; minä en ole lähettänyt heitä, en käskenyt heitä enkä puhunut heille. Valhenäkyjä, turhia ennustuksia ja oman sydämensä petosta he ennustavat teille. Sentähden, näin sanoo Herra profeetoista, jotka ennustavat minun nimessäni, vaikka minä en ole heitä lähettänyt, ja jotka sanovat, että miekka ja nälkä ei tule tähän maahan: miekkaan ja nälkään hukkuvat nämä profeetat. Ja kansa, jolle he ennustavat, suistuu Jerusalemin kaduilla nälkään ja miekkaan, eikä kukaan heitä hautaa - ei heitä, ei heidän vaimojansa, poikiansa eikä tyttäriänsä. Minä vuodatan heidän pahuutensa heidän päällensä.
- Anonyymi
> On siis täysin vastoin Jeesuksen omaa ilmoitusta rukoilla rauhaa.
Ei ole. Se, että on tiedossa rauhattomuutta, ei tarkoita, ettei voisi silti toivoa rauhaa. - Anonyymi
Jeesus oli täysi kusipää...samoin Jahve..heheheh :-)
T: iloinenn nauraja
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445805
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903231- 313126
- 592874
- 572730
- 532380
- 381834