Jumalan rakkaus Jeesuksessa

Anonyymi

Paljon lainattu Raamatun jae:

Johanneksen evankeliumi 3:16
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

Jumala antoi ainokaisen Poikansa. Arvokkainta ja rakkainta mitä hänellä on. Mutta kuten huomaamme niin Poika itse sanoo antavansa henkensä ja ettei kukaan sitä häneltä ota:

Johanneksen evankeliumi 10:11
"Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä."

Johanneksen evankeliumi 10:17-18
"Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin. Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."

Isä ja Poika ovat yhtä, Jumala oli Kristuksessa ja antoi henkensä meidän rikkomuksiemme tähden.

Kun puhutaan Jumalan rakkaudesta, ei voida mennä ristiä pidemmälle:

Johanneksen evankeliumi 15:13
"Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä."

Rakkaus loppuu ristille, siihen mittaamattomaan rakkauteen joka on Jeesuksessa. Sen suurempaa rakkautta ei ole. Koska tämä meidän ystävämme on iankaikkinen Jumala kuka antoi henkensä meidän edestämme. Kukaan ei voi uhrata enempää. Siksi ei ole anteeksiantoa niille jotka eivät tätä sanaa koskaan ota vastaan. He kieltäytyvät ottamasta vastaan Jumalan iankaikkisen rakkauden Kristuksessa.

Seurakunnan tulee rakentua tämän saarnan ympärille:

Galatalaiskirje 3:1
"Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus on kuvattu ristiinnaulittuna?"

1 Korinttolaiskirje 2:2
"Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna."

Tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna. Jos me lähdemme seikkailemaan pois ristiltä, syntyvät lahkot ja eriseurat.

2 Korinttolaiskirje 5:19
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."

6

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesuksen ristin keskeisyys ei rajoitu vain siihen, että siihen uskomalla meillä on syntien anteeksiantamus.

      Heprealaiskirje 12:14
      "Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa."

      Heprealaiskirje 10:14
      "Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään."

      Kristuksen uhrilla meidät myös pyhitetään, Henki kuolettaa pahat tekomme ristin kautta.

      2 Korinttolaiskirje 5:14-15
      "Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet; ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut."

      Me olemme kastetut Kristukseen ja Kristuksen kuolemaan:

      Roomalaiskirje 6:3
      "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?"

      Tämä ei todellakaan ole vesikaste. Kristus ei ole vettä. Vain Henki pystyy meidät kastamaan Kristukseen, ja joka uskoo sovituksen sanan on kastettu Jeesukseen.

      Meidän ei tulisi kerskata muusta kuin Herrasta ja hänen rististään:

      2 Korinttolaiskirje 10:17
      "Mutta joka kerskaa, hänen kerskauksenaan olkoon Herra."

      Galatalaiskirje 6:14
      "Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!"

      Nämä kaikki ja monet muut kohdat todistavat, että Jumalan seurakunta ei ole mitään ilman Jeesusta sen keskellä. Sanoma rististä sitoo meidän toisiimme. Olemmahan kaikki, jotka uskomme, kuolleet Kristuksen kanssa.

      Galatalaiskirje 6:17-18
      "Älköön tästedes kukaan minulle vaivoja tuottako; sillä minä kannan Jeesuksen arvet ruumiissani. Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän henkenne kanssa veljet. Aamen."

    • Anonyymi

      se on juuri sitä evankeliumia,

      "tuntematta mitään muuta, kuin KRISTUKSEN",
      useimmat tuntee ja kuuluttaa niitä OMIA tekojaan enemmän ja . . . vieläpä vähän
      toistenkin,
      että, että, kun kristityn ei kuulu katso IHMISIIN , vaan ainoastaan Kristukseen, siinä
      se evankeliumi hämärtyy, kun tuodaan sitä omaa itseä ja tekoja ja pliirum, plaarum,
      siis kaikkea muuta kuin Kristusta.

      • Anonyymi

        Yhteisöjä yritetään rakentaa muiden oppien kautta. Yritetään poimia sopivat Raamatun kohdat joiden varaan rakennetaan yhteisöllisyyttä. Jotkut yrittävät luomalla uudistusliikkeitä, luoda uusia "parempia" yhteisöjä. Mutta lopulta vain iankaikkiset ja muuttumattomat asiat voivat pysyvästi pitää seurakunnan yhdessä. Kaikki muu katoaa, Kristus vain jää jäljelle. Jeesus ei ole ihmisten katoavissa perinteissä eikä uudistuksissa jotka jäävät unholaan. Jos me kaikki pidämme itseämme Jeesuksen armon varassa, niin silloin me emme ylenkatso toisiamme, emmekä riitele asioista, jotka ovat vähäpätöisiä. Matemaattisin termein, Jeesus on meidän suurin yhteinen nimittäjämme, kaikki muu on toisarvoista. Ne jotka tästä opista riitelevät, eivät ole sen tuomasta armosta osallisia. Jos todella pidämme itsemme Jumalan armon evankeliumin varaan ripustautuneina, niin mikään ei enää voi tulla erotukseksi. Me olemme silloin yhtämieltä ratkaisevassa kysymyksessä ja kaikissa muissa kysymyksissä me voimme etsiä sopua ja hieroa rauhaa ilman turhia riitaisuuksia. Jos sopua ei löydy, niin yhteys säilyy kuitenkin Kristuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteisöjä yritetään rakentaa muiden oppien kautta. Yritetään poimia sopivat Raamatun kohdat joiden varaan rakennetaan yhteisöllisyyttä. Jotkut yrittävät luomalla uudistusliikkeitä, luoda uusia "parempia" yhteisöjä. Mutta lopulta vain iankaikkiset ja muuttumattomat asiat voivat pysyvästi pitää seurakunnan yhdessä. Kaikki muu katoaa, Kristus vain jää jäljelle. Jeesus ei ole ihmisten katoavissa perinteissä eikä uudistuksissa jotka jäävät unholaan. Jos me kaikki pidämme itseämme Jeesuksen armon varassa, niin silloin me emme ylenkatso toisiamme, emmekä riitele asioista, jotka ovat vähäpätöisiä. Matemaattisin termein, Jeesus on meidän suurin yhteinen nimittäjämme, kaikki muu on toisarvoista. Ne jotka tästä opista riitelevät, eivät ole sen tuomasta armosta osallisia. Jos todella pidämme itsemme Jumalan armon evankeliumin varaan ripustautuneina, niin mikään ei enää voi tulla erotukseksi. Me olemme silloin yhtämieltä ratkaisevassa kysymyksessä ja kaikissa muissa kysymyksissä me voimme etsiä sopua ja hieroa rauhaa ilman turhia riitaisuuksia. Jos sopua ei löydy, niin yhteys säilyy kuitenkin Kristuksessa.

        "yhtä mieltä"

        Jeesus varoittaa eksytyksistä:

        "Kavahtakaa vääriä profeettoja , jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa,
        mutta sisältä ovat raatelevaisia susia" Mt: 7: 15

        Jeesus varoittaa useissakin Raamatun evankeliumissa eksyttäjistä.
        (ei siis "yhtä mieltä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "yhtä mieltä"

        Jeesus varoittaa eksytyksistä:

        "Kavahtakaa vääriä profeettoja , jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa,
        mutta sisältä ovat raatelevaisia susia" Mt: 7: 15

        Jeesus varoittaa useissakin Raamatun evankeliumissa eksyttäjistä.
        (ei siis "yhtä mieltä"

        Yksimielisyys siitä kuka Jeesus on, miten hän on meidät ostanut verellään ja siitä että hän on noussut kuolleista, ei ole eksytystä. Sitä tuossa tarkoitin. Se on se ratkaiseva kysymys jossa yksimielisyys on välttämätöntä. Kaikessa muussa ihminen voi erehtyä.


      • Anonyymi

        Matteus 7
        15 »Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.
        16 Hedelmistä te heidät tunnette. Eihän orjantappuroista koota rypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita.
        17Hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, huono puu kelvottomia hedelmiä.
        18 Ei hyvä puu voi tehdä kelvottomia eikä huono puu hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen.
        20 Hedelmistä te siis tunnette heidät.
        21 »Ei jokainen, joka sanoo minulle: ’Herra, Herra’, pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.
        22Monet sanovat minulle sinä päivänä: ’Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.’
        23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: ’En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!’


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuuluuko ehkäisy parisuhteessa molemmille

      Mieheni pelkää kovasti sitä, että minun käyttämä ehkäisy (pillerit) pettävät ja että tulisin raskaaksi. Hänellä on jo en
      Parisuhde
      62
      1214
    2. Suhun ihastuminen oli liikaa mulle ...

      Se meni jo sairauden ja sekavuuden puolelle. Oisin tehnyt melkein mitä vain, että saisin sut ja se ei ole tervettä. Vars
      Ikävä
      34
      1020
    3. Mihin ihastuit ensimmäisenä

      kaivatussasi? 💯
      Ikävä
      63
      1010
    4. Tänään valtuustossa

      Striimi rikki. Mennään saliin ja otetaan pussillinen mätiä omenoita mukaan. Popcornit valmiiksi kun Savola alkaa puhumaa
      Ähtäri
      26
      1007
    5. Miten paljon odotat hänen

      Kohtaamisia tai näkemistä? Kuinka hyvä keskusteluyhteys teillä on?
      Ikävä
      69
      955
    6. Onko kaivattunne puhelias

      Vai hiljainen hissukka.
      Ikävä
      46
      941
    7. Jiille kysymys

      Oletko kuitenkin mennyt eteenpäin ja sinulla joku uusi nainen kuvioissa? 🥹
      Ikävä
      73
      892
    8. Suomussalmen mustalaiset

      Uutena suomussalmelaisena mietin, että millasta porukkaa ovat?
      Suomussalmi
      17
      870
    9. Oletko mielestäsi kaivattusi

      ihannetyyppi ulkoisesti?
      Ikävä
      56
      852
    10. Minkälaiset hiukset

      kaivatullasi on? Miehellä Kenties ananas, puolikalju jne jne Naisella kenties vaaleat kiharat jne jne
      Ikävä
      27
      836
    Aihe