Häiriköintiä palstalla

Anonyymi

Suomen ortodoksinen kirkko haluaa elää rauhassa, ainakin sen seurakuntalaiset. Meitä tavis seurakuntalaisia ei kiinnosta juurikaan se miten Venäjän ortodoksinen kirkko suhtautuu vallanpitäjiinsä. Tähänhän olemme tottuneet kautta historian kulun
. Olipa siellä johdossa tsaari, kommunisti tai joku muu, kirkko peesaa ja myötäilee kulloistakin valtaa.

25

935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin on häiriköintiä.
      Sielun vihollinen yrittää parhaansa, mutta ei tule onnistumaan.

      Lopun ajassa ja sielun vihollisen riehuessa on tällaista.
      Mutta totiset Jeesuksen seuraajat eivät välitä, vaan jatkavat kilvoitustaan.
      Suomen ortodoksinen kirkko jatkaa rataansa.
      Vaikka miten paholainen rienaisi.

      • Anonyymi

        Jokaiseen uskovaan sielun vihollinen pyrkii vaikuttamaan katsomallan tavalla. Sielun vihollinen tuntee meidän heikoimmat kohdat, niitä pyrkii käyttämään hyväkseen tuhotakseen mieltemme tasapainon. Taistelua käydään jos siihen on halukkuutta ihmisellä itsellään. Tuosta mielentaistelusta ei välttämättä kukaan ulkopuolinen tiedä mitään. Lyhyillä rukousmantroilla pystyy sielun vihollisen karkoittamaan tilapäisesti. Esim. Herra armahda, Herra armahda, Herra armahda. Herra rauhoita mieleni ja armahda minua. Herra estä minua vahingoittavien ajatusten tulo mieleeni ja armahda minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaiseen uskovaan sielun vihollinen pyrkii vaikuttamaan katsomallan tavalla. Sielun vihollinen tuntee meidän heikoimmat kohdat, niitä pyrkii käyttämään hyväkseen tuhotakseen mieltemme tasapainon. Taistelua käydään jos siihen on halukkuutta ihmisellä itsellään. Tuosta mielentaistelusta ei välttämättä kukaan ulkopuolinen tiedä mitään. Lyhyillä rukousmantroilla pystyy sielun vihollisen karkoittamaan tilapäisesti. Esim. Herra armahda, Herra armahda, Herra armahda. Herra rauhoita mieleni ja armahda minua. Herra estä minua vahingoittavien ajatusten tulo mieleeni ja armahda minua.

        Näin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on.

        Amen.


    • Anonyymi

      Suomen ortodoksinen kirkko on tuominnut Venäjän toimet Ukrainassa mutta Suomen ortodoksinen kirkko ei ole tuominnut Venäjän ortodoksista kirkkoa tämän toimista joissa se hyväksyy ja antaa siunauksen kaikille Venäjän murha töille ja kauheuksille.Tämä jos mikä on todella pöyristyttäävää kaksinaamaisuutta ja samalla se on myös muratöiden hyväksymisen puoltamista.

      • Anonyymi

        Miten niin ei ole tuominnut? ”Nyt kirkon on korkea aika huomata, että se on kulkenut harhaan. Vetoan suoraan Moskovan patriarkka Kirilliin: muistakaa Jumalan edessä piispana ja patriarkkana antamanne lupaukset ja se, että niistä on kerran tehtävä tiliä kaikkivaltiaan edessä. Kristuksen tähden: herätkää ja tuomitkaa tämä pahuus! Käyttäkää vaikutusvaltaanne rauhan edistämiseksi ja tehkää kaikkenne, että tämä sota päättyisi. Siihen rukoilen teille Jumalalta nöyryyttä ja viisautta”, arkkipiispa Leo sanoo tiedotteessa. Eli tuossahan arkkipiispan suulla sanotaan, että Venäjän kirkko on kulkenut harhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin ei ole tuominnut? ”Nyt kirkon on korkea aika huomata, että se on kulkenut harhaan. Vetoan suoraan Moskovan patriarkka Kirilliin: muistakaa Jumalan edessä piispana ja patriarkkana antamanne lupaukset ja se, että niistä on kerran tehtävä tiliä kaikkivaltiaan edessä. Kristuksen tähden: herätkää ja tuomitkaa tämä pahuus! Käyttäkää vaikutusvaltaanne rauhan edistämiseksi ja tehkää kaikkenne, että tämä sota päättyisi. Siihen rukoilen teille Jumalalta nöyryyttä ja viisautta”, arkkipiispa Leo sanoo tiedotteessa. Eli tuossahan arkkipiispan suulla sanotaan, että Venäjän kirkko on kulkenut harhaan.

        Ei joku "vetoan" sanan käyttö ole sama asia kuin tuomita suorasanaisesti.
        Minä tuomitsen tässä nyt sinut suorasanaisesti yrityksesestäsi valkopestä Suomen ortodoksisen kirkon toimia.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei joku "vetoan" sanan käyttö ole sama asia kuin tuomita suorasanaisesti.
        Minä tuomitsen tässä nyt sinut suorasanaisesti yrityksesestäsi valkopestä Suomen ortodoksisen kirkon toimia.

        Senkus tuomitset mutta kannattaa ottaa asioista selvää. ”Suomen ortodoksinen kirkko tuomitsee ehdottomasti Venäjän federaation sotatoimet Ukrainassa. Mitään oikeutusta sotaan ei ole.”
        https://ort.fi/uutishuone/2022-02-26/mitaan-oikeutusta-sotaan-ei-ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senkus tuomitset mutta kannattaa ottaa asioista selvää. ”Suomen ortodoksinen kirkko tuomitsee ehdottomasti Venäjän federaation sotatoimet Ukrainassa. Mitään oikeutusta sotaan ei ole.”
        https://ort.fi/uutishuone/2022-02-26/mitaan-oikeutusta-sotaan-ei-ole

        Miten helvetin vakeaa se on sinunkin ymmärtää että tuomita Venäjän federaatio on eri asia kuin tuomita suorasanaisesti Venäjän ortodoksinen kirkko ja sen murhatöitä puolustava toiminta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten helvetin vakeaa se on sinunkin ymmärtää että tuomita Venäjän federaatio on eri asia kuin tuomita suorasanaisesti Venäjän ortodoksinen kirkko ja sen murhatöitä puolustava toiminta.

        Ou jee, nyt mä tajuun, jatka siteen sinä vaan keskenäs kirkon syyttelyy, Kristus nousi kuolleista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ou jee, nyt mä tajuun, jatka siteen sinä vaan keskenäs kirkon syyttelyy, Kristus nousi kuolleista!

        Se on hyvä jos sinä viimeinkin tajusit asian, eihän siinä mennyt kuin useampi päivä sinulta.Vielä kun Suomen ortodoksinen kirkko tajuaisi saman asian ja tuomitsisi suorasanaisesti Venäjän ortodoksisen kirkon toimet joilla se puolustaa Ukrainassa tapahtuvia murhatöitä.


    • Anonyymi

      Koko ortodoksinen maailma on tuominnut Venäjän ortodoksisen patriarkka Kirillin ja presidentti Putinin käsitykset pyhästä Venäjän maasta harhaoppisena. Venäjän ortodoksinen patriarkaatti on siis harhaoppinen.

    • Anonyymi

      Kirillin raamatussa ei ole käskyä älä tapa. Kirillin raamatussa lukee, Putin aloittama sota ja siviilien tappaminen, ryöstäminen, raiskaaminen ja omaisuuden varastaminen on pyhää sotaa. Kirillin tietää miten käy jos ryhtyy vastustamaan Putinin sotaa.

      • Anonyymi

        Se on sitä ydinkärki ortodoksiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sitä ydinkärki ortodoksiaa.

        Sinä olet ydinkärki epätieteellinen.

        Lue ortodoksikirkon oppikirja ja etsi sieltä nuo mainitsemasi kohdat.
        Jos löydät, niin olet oikeassa.
        Jos et löydä, niin olet väärässä.

        Toinen tapa saada asia tieteellisesti selville on, että menet ensi sunnuntaina ortodoksiseen kirkkoon ja kuuntelet tarkkaan saarnat ja mitä muuta siellä sanotaan tai lauletaan.
        Jos saarnassa kerrotaan nuo em asiat, ja myös lauluissa, niin olet oikeassa,
        Jos ei, niin olet väärässä.

        Voit mennä useammankin kerran kirkkoon tarkistamaan asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet ydinkärki epätieteellinen.

        Lue ortodoksikirkon oppikirja ja etsi sieltä nuo mainitsemasi kohdat.
        Jos löydät, niin olet oikeassa.
        Jos et löydä, niin olet väärässä.

        Toinen tapa saada asia tieteellisesti selville on, että menet ensi sunnuntaina ortodoksiseen kirkkoon ja kuuntelet tarkkaan saarnat ja mitä muuta siellä sanotaan tai lauletaan.
        Jos saarnassa kerrotaan nuo em asiat, ja myös lauluissa, niin olet oikeassa,
        Jos ei, niin olet väärässä.

        Voit mennä useammankin kerran kirkkoon tarkistamaan asian.

        Niin on häiriköintiä.

        Kyseessä on yksi ainoa häirikkö.
        Taas oli lätkäissyt aloituksia, missä sama entinen teema, jota junnaa.
        Älkäämme välittäkö. Kyseessä on "etsivä henkilö", jolla ei ole mielenrauhaa, ja siksi häiriköi.

        Rukoilkaamme hänen sielunsa puolesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on häiriköintiä.

        Kyseessä on yksi ainoa häirikkö.
        Taas oli lätkäissyt aloituksia, missä sama entinen teema, jota junnaa.
        Älkäämme välittäkö. Kyseessä on "etsivä henkilö", jolla ei ole mielenrauhaa, ja siksi häiriköi.

        Rukoilkaamme hänen sielunsa puolesta!

        Häiriköinti jatkuu vain.

        Että lauantai-ehtoona ei oo muuta mielessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häiriköinti jatkuu vain.

        Että lauantai-ehtoona ei oo muuta mielessä?

        Jatkuu ja jatkuu...

        Säälittää.


    • Anonyymi

      Miksi pitää kuulua paska kirkkoon? Aina voi liittyä katoliseen kirkkoon.

      • Anonyymi

        Ei sinun tartte.
        Vapaa maa!

        Laita välittömästi eroanomus ort.kirkkoon ja hakuanomus katoliseen kirkkoon!

        Niin yksinkertaista! Sillä se!

        Mitä täällä UIKUTAT!

        Tervemonoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinun tartte.
        Vapaa maa!

        Laita välittömästi eroanomus ort.kirkkoon ja hakuanomus katoliseen kirkkoon!

        Niin yksinkertaista! Sillä se!

        Mitä täällä UIKUTAT!

        Tervemonoa!

        Niin ikävää, että tämä palsta on mennyt yhden ihmisen rienauspalstaksi, joka jahkaa yhtä ja samaa teemaa vain.
        Valitettavasti ei voi lopettaa tätä rienausta, koska on sananvapauslaki ja häiriköt saavat mellastaa. No, mellastavat ja rienaavat aikansa.

        On vain niin sääli.
        Tälle palstalle osuvat vierailijat saavat täysin väärän käsityksen ortodoksisen kirkon opetuksista ja käytännöstä.
        Luulisin kuitenkin että he itse ymmärtävät, että tällä palstalla on häirikkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ikävää, että tämä palsta on mennyt yhden ihmisen rienauspalstaksi, joka jahkaa yhtä ja samaa teemaa vain.
        Valitettavasti ei voi lopettaa tätä rienausta, koska on sananvapauslaki ja häiriköt saavat mellastaa. No, mellastavat ja rienaavat aikansa.

        On vain niin sääli.
        Tälle palstalle osuvat vierailijat saavat täysin väärän käsityksen ortodoksisen kirkon opetuksista ja käytännöstä.
        Luulisin kuitenkin että he itse ymmärtävät, että tällä palstalla on häirikkö.

        Olen samaa mieltä!
        Kyllä tälle eksyvät ymmärtävät, että ei Suomen ortodoksinen kirkko todellakaan yhdy palstan häirikön "teeseihin".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ikävää, että tämä palsta on mennyt yhden ihmisen rienauspalstaksi, joka jahkaa yhtä ja samaa teemaa vain.
        Valitettavasti ei voi lopettaa tätä rienausta, koska on sananvapauslaki ja häiriköt saavat mellastaa. No, mellastavat ja rienaavat aikansa.

        On vain niin sääli.
        Tälle palstalle osuvat vierailijat saavat täysin väärän käsityksen ortodoksisen kirkon opetuksista ja käytännöstä.
        Luulisin kuitenkin että he itse ymmärtävät, että tällä palstalla on häirikkö.

        Tuskin tälle palstalle saapuvat oikeasti ortodoksisuudesta kiinnostuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin tälle palstalle saapuvat oikeasti ortodoksisuudesta kiinnostuneet.

        Onko joku muu ortodoksinen palsta, missä ihan oikeasti voi ystävällisesti keskustella?

        Kiitollinen tiedosta!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4214
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1789
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1331
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      202
      1318
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe