Uskonnollisuuden harjoitus

Anonyymi

Miten sinä adventistina harjoitat käytännössä adventismi uskonnollisuutta?
Erikoista että katolilaiset ja adventistit luokitellaan kristityiksi vaikka eivät ole uudestisyntyneitä.
Adventismi = uususkonnollinen sapattiaate.

21

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko se piskuinen vai valtava lauma nämä nimiadventistit?
      Haluavat kuitenkin rahoittaa toiminnan.

      • Anonyymi

        Herran omat kantavat vastuunsa - leivisköittensä mukaan. Ateistisessa maailmassa se on kauhistus kun huumepiipusta pitää luopua ja ei panetteluun varattu pääoma riitäkään Jumalaansa vastaan.
        Siksi kaltaisesi huutaa vapaaksi Babbasta - murhamiestä, että se olisi uskonnollisestikin helpompi katsottava - kuin Sapatin Herra- Abraham - toi esikuvallisesti kymmenykset Kristukselle.


    • Anonyymi

      En syö sianlihaa ja enkä juo kahvia.
      Haluan pitää lihastani hyvää huolta.

      • Anonyymi

        Kahvi on pian monen suusta pois -maksaa paketit paljon. Suomalaiset on opetettu kirkkokahvi - yleisuskonto - sen tuoman mielijuoman.
        Minulla on serkku - joka ei ateistina ole juonut kahvia - eikä hän ole kuollut kahvittomuuteen.

        Ja kun matkustat pakana kaupunkiporsaana ulkomailla - Lääketieteen Tohtori Arno Forsius edelleen netissä ohjeistaa terveysjärjestelmän rivissä sianlihan saastumisen vaaroista ja trikiinista- Ei se sinun sonnassassi ulostu, jos saastuntu sika ja trikiini tekee sinuun pesänsä.
        Virossa on ja ei kauaakaan, kun kuoli ihmisiä trikiiniin.

        ts. Viisaus on raamatussa ajanhistoriaan Jumalalla sanoitettu - saastaisen sian sanoituksessa.
        Eli Jumala halusi näin suojata ihmistä. Mutta. tämänpäivän pieniaivoiset panettelijat, he eivät halua tunnustaa sitä, kun panettelu lakkaisi siihen. Siksi pitää ylläpitää sellaista, jota kaikki tiedämme, mistä kaikki johtuu.

        Eli laita herneet aivoihisi ja kun aina pilkkaat, huomaa se, että häpäiset vain itsesi.

        tässä hernekauppaan, linkki taas uudelleen. ET ole käynyt aivosi tietokirjastoa täydentämässä

        http://www.saunalahti.fi/arnoldus/trikiini.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahvi on pian monen suusta pois -maksaa paketit paljon. Suomalaiset on opetettu kirkkokahvi - yleisuskonto - sen tuoman mielijuoman.
        Minulla on serkku - joka ei ateistina ole juonut kahvia - eikä hän ole kuollut kahvittomuuteen.

        Ja kun matkustat pakana kaupunkiporsaana ulkomailla - Lääketieteen Tohtori Arno Forsius edelleen netissä ohjeistaa terveysjärjestelmän rivissä sianlihan saastumisen vaaroista ja trikiinista- Ei se sinun sonnassassi ulostu, jos saastuntu sika ja trikiini tekee sinuun pesänsä.
        Virossa on ja ei kauaakaan, kun kuoli ihmisiä trikiiniin.

        ts. Viisaus on raamatussa ajanhistoriaan Jumalalla sanoitettu - saastaisen sian sanoituksessa.
        Eli Jumala halusi näin suojata ihmistä. Mutta. tämänpäivän pieniaivoiset panettelijat, he eivät halua tunnustaa sitä, kun panettelu lakkaisi siihen. Siksi pitää ylläpitää sellaista, jota kaikki tiedämme, mistä kaikki johtuu.

        Eli laita herneet aivoihisi ja kun aina pilkkaat, huomaa se, että häpäiset vain itsesi.

        tässä hernekauppaan, linkki taas uudelleen. ET ole käynyt aivosi tietokirjastoa täydentämässä

        http://www.saunalahti.fi/arnoldus/trikiini.html

        Eu:ssa ei ole trikiiniä. Ihan turvallista on syödä possunlihaa.


    • Anonyymi

      "Mutta epäpyhiä ämmäin taruja karta ja harjoita itseäsi jumalisuuteen."

      • Anonyymi

        Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty (1Ti 4:1-2)

        ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan. Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan; sillä se pyhitetään Jumalan sanalla ja rukouksella. (1Ti 4:3-5)
        1Ti 4:6 Kun tätä veljille opetat, niin olet hyvä Kristuksen Jeesuksen palvelija, joka ravitset itseäsi uskon ja sen hyvän opin sanoilla, jota olet noudattanut.

        Niinpä niin. Luovutaan uskosta - ja kun luovutaan uskosta - mihin sitten uskotaan.
        Syödään kaikkea, se ulostuu -- sonnitaan kettinkiä, eikä mikään vahingoista - Tuleeko se sellainen "helluntalaisuskonto"?

        Entä kun Jumalan elämänantajan -antaa elämän vauvalle, joka ei vielä tiedä mitään - tullaan opettamaan, että tuo vauva kuuluu helvettiin, ellei meidän -yksikaste - kasteen mukaan kasteta ja kummi puhuu uskontunnustuksen ja silloinhan siinä on uskoa - ikäänkuin kasteelle. Onko siinä ämmäintarua? Eli seurakunta pitäisi olla Kristuksen morsian, ja tämä morsian puhuu tarua - on ämmäintaru?
        Ja jos sitten joku menee uskovien kasteelle, alkaa yksikaste virrenlaulu - että me pelastettiin jo - ja te kastatte uudelleen! [etsin tässä miettien tätä ämmäintarujuttua]
        Eli taitaa tuo vauvavalelu mennäkin sinne ulkokultaisuuden - kirkkoisien oppipuolelle. Eihän edes Ortodoksit hyväksy kansankirkkomme opetusta . Olisiko siinä ulkokultaista - kullataan perinneopilla alttari - ja kansa ei tiedäkään sijaisuhrista mitään!
        Poltteleeko poltinrauta - miltä tuntuu?

        Entä tämä? ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.

        ts. raamatussa puhutaan nautittavista ruuista - ja kuka on sen nautittavaksi luonut kiitoksella - eli uskossa - jotka uskovat totuuden tunnossa.

        Mutta, epäusko on leimannutkin ne Jumalan kiitoksella nautittavan ruan höpölöpöksi.

        Poltteleeko poltinrauta - miltä tuntuu??? Juice - Ihminen on sitä - mitä hän syö... joululaulu.
        Ilmeisesti sitä ei nautitakaan sillä kiitoksella, että Jumala on ikäänkuin kattanut nautittavan pöydän, vaan sen on kuusijuhlaan kattanut ihminen. Eli ihminen on sitä, mitä hän syö!
        On maalaispossu ja se muuttuu kaupunkilaispossuksi - Juicen mukaan. ja vyö venyy!"

        Pitäisikö palata raamattuun, Jumala haluaa varjella kautta aikain ihmistä - siis ketä - omiaan.

        1Ti 4:6 Kun tätä veljille opetat, niin olet hyvä Kristuksen Jeesuksen palvelija, joka ravitset itseäsi uskon ja sen hyvän opin sanoilla, jota olet noudattanut. --


        Eli seurakunta joka syöttää kansalleen mitä vain ja kakkii kettinkiä väittäen kristuksen morsianvaltaa - että vanhurskaskin lankeaa- taitaa siellä olla morsiamella "ämmäintaru"!

        1Ti 4:7 Mutta epäpyhiä ämmäin taruja karta ja harjoita itseäsi jumalisuuteen.


    • Anonyymi

      Riippuu siitä, mitä kristityksi nimitys toimikirjassa toisen kristityn mielestä sanoittaa, eli pakanakristityn opetus väheksymään Jumalan Sanaa- korvausoppi ja sunnuntai.
      Jos se on kristitty- jumala - tuskin se on uskovaisuuden Elämänkirjallinen jumala - onko se Uskovaisuutta? Olisiko SE uskonnollisuutta- tiivistettynä pakanakirkkoisien hapate.

      Ei kristillisyys ole Jumalan edessä puhdas paperi - että pakanayleisuskonnnolinen alkaa opettaa- että opi tuntemaan [minun jumalani - olen 9 käskyä kumartava - sapatti kumottu].. Tämänhän saarnatuolissa sunnuntaina höyrysi jo edesmennyt saarnamies.
      Viimevuonna nukku ikuiseen uneen. Eli opettaako hänenlaisensa kumartamaa ja mitä kumartamaan? Onko hänenkaltaisensa oikeus tulla mittatikulla hyväntiedonpuun valtajakkaralla vetämään hiekkaansa rajan, että et pääse taivaaseen?

      Ei se näin mene. Adventisti - kun sydän on pesty Jeesuksen sijaisuhrin verellä, on hän Sapatin Herran edessä lunastuksen arvoinen. Siinä ei sinun hiekkakakulla ole sanavaltaa - Jumalan Valtaistuimen edessä, mihin tuomiolla menemme kaikki - Jumalan arkki avoin. Ilmestysmajasta on mallinnus siitä, mitä siellä on ja mikä mittaa uskovaisuuden - kumarrammeko Häntä joka on LUONUT taivaan ja maan.
      Keijo Lindeman kirjassaan, missä luotu voi kumartaa Luojaansa on kumartaa uskossa sapattiin. Eli sapatti on uskovaisuuden tunnustus - että pelastus ja luominen on Jumalantyö ja näin adventismissakin on kaikki Jumalan kymmenen käskysanaa arvostetussa asemassa ja voima toteuttaa on taas Jumalantyö - Pyhän Hengen kautta. Eli veren merkki sydämen pihtipielessä vie kuoleman enkelin ohi - näin matka lähtee - luvattua maata kohti Kristuksen askeleita seuraten.

      Eli kristitty - on tavallaan haukkumasana - ja opetuslapseus Herran omien merkki.
      Kristiyt yleisuskonnon ja sunnuntaipakana auringonjumalaa kumartava Konstantinus - hänen voimasta rakensi toisiaan vastaan tappelevien ja tappavien kristittyjen joukon. Eli kristitty on omankäden veren uskonto ja juuri näitä vääriä arvmovarkaita - itseään nimittävät - väittävät harhaisessa yskiuskokaste jutuissa taivaan itselleen ja he ovat kuulema kristittyjä, joita vaivaa perisynti - ja jota Ortodoksit katsovat vieraana - siis kristillisesti. Eli kristillisyys on kaikenkarvainen Luciferin saama kenttä - ja sehän oppipaikka oli Hyvän ja Pahantiedonpuu - valtajakkarataistelut - Ei elämänpuu - Sapatin Herran paikka - oksastus Häneen.

      • Anonyymi

        Miksi Keijo Lindeman (romani?) ei ole adventisti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Keijo Lindeman (romani?) ei ole adventisti?

        Kyllä Lingeman on sanonut ,että adventistit ovat tuoneet sapatin näkyville meidän eteen.
        Kuuntelepa tv7 - arkisto ja Keijon puheet. Eikä romaneja pidä katsoa nenävartta.
        Heillä yleensä uskovaisuus - on enempi totta, kuin meidän yleisuskonnon ämmäintaru - nykypäivä kirkollisilla.
        Jos noin yleisellä tasolla katsotaan.
        Katselin sairaalassa - leikkauksenijälkeen, kun erästä langennutta romanimiestä oli romaniveljet rakkaudella neuvomassa ja ohjaamassa elämäntielle takaisin.
        Varoittivat vaarallisesta tavasta lähteä maailmanmenoihin mukaan. Kävivät päivittäin.

        En nähnyt yhtään, jaa'a, käytän meidän valtaväestön nimitystä - niin valtaväestöön kuuluvan langennen kohdalla ketään rakkaudessa neuvomassa. Eräskin oli vankisairas - pantoineen, ja valvontalaitteineen hoidokkina. Missä oli suku - ei näkynyt valkovaisen sukua paikalla, valtaväestöstä.


    • Anonyymi

      Oletko pöljä?! Kristitty on ihmisten keksimä määritelmä. Ja ihmiset eivät ole sisällyttäneet tuohon määritelmäänsä uudestisyntymistä millään tahalla.

      • Anonyymi

        Ehkä näin, eli ajattelet, että mennään ihmisten yleisuskonto sarkamenttein eteenpäin - ihmisten keksimän määritelmien mukaan. Oikeassa olet, ja kirkkohistorianhan sen kertoo.
        Vaikeaa siellä on sitä uudestisyntymää nähdä - missä lähdettäisiin Abrahamin tavoin monijumalaisopin kotiperältä etsimään tulevaa - ja näin uskon Isä - näkyvyyttä.

        Yleisuskonnossa - käytän tuota määritelmää - helpompi lyhesti kiteyttää - Barabbas on rakkaampi - ja Apostolinen usko - se on haaste.
        Moni ei tässä hapatemarkkinoilla Apostolista uskoa oikein hokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä näin, eli ajattelet, että mennään ihmisten yleisuskonto sarkamenttein eteenpäin - ihmisten keksimän määritelmien mukaan. Oikeassa olet, ja kirkkohistorianhan sen kertoo.
        Vaikeaa siellä on sitä uudestisyntymää nähdä - missä lähdettäisiin Abrahamin tavoin monijumalaisopin kotiperältä etsimään tulevaa - ja näin uskon Isä - näkyvyyttä.

        Yleisuskonnossa - käytän tuota määritelmää - helpompi lyhesti kiteyttää - Barabbas on rakkaampi - ja Apostolinen usko - se on haaste.
        Moni ei tässä hapatemarkkinoilla Apostolista uskoa oikein hokaa.

        "Moni ei tässä hapatemarkkinoilla Apostolista uskoa oikein hokaa."

        Ei hokaa ei, kun kirkkokunnat on sen sumentaneet. Ei löydy enää uskoa siihen alkuperäiseen uskoon, johon Jeesus uskoi. Ei hän uskonut olevansa Jumala eikä kolmiyhteinen yhtään mikään. Ei hän uskonut helvettiin vaan Vanhan testamentin Sheoliin, joka oli paikka maan alla; paikka, johon kaikki kuolleet joutuivat, niin uskovat kuin ateistit kuin monijumalaisetkin. Se oli Raamatun mukaan paikka, jossa ei voinut edes palvella Jumalaa.

        Tosin kreikkalais-roomalainen maailma tunsi muutakin oppeja ihmisen kuolemanjälkeisestä elämästä ja Jeesuskin eli näiden oppien kulttuureissa. Vasta 70-90jKr. päädyttiin uuteen helvettikäsitykseen kun se oli ensin muokkautunut Hesekielin ja Danielin ajoista noihin päiviin asti.

        Kunpa tuohon Jeesuksen uskoon mentäisiin takaisin. Siihen alkuperäiseen. Tosin Jeesus oli pesunkestävä juutalainen ja eli tarkasti Mooseksen mukaan mutta apostolinen Kristinusko alkoikin vasta hänen kuolemastaan, kun hän opetti Paavalille ja opetuslapsille mitä hänen uskonsa oli. Se oli sitä todellista alkuperäistä apostolista uskoa. Siihen minä uskon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Moni ei tässä hapatemarkkinoilla Apostolista uskoa oikein hokaa."

        Ei hokaa ei, kun kirkkokunnat on sen sumentaneet. Ei löydy enää uskoa siihen alkuperäiseen uskoon, johon Jeesus uskoi. Ei hän uskonut olevansa Jumala eikä kolmiyhteinen yhtään mikään. Ei hän uskonut helvettiin vaan Vanhan testamentin Sheoliin, joka oli paikka maan alla; paikka, johon kaikki kuolleet joutuivat, niin uskovat kuin ateistit kuin monijumalaisetkin. Se oli Raamatun mukaan paikka, jossa ei voinut edes palvella Jumalaa.

        Tosin kreikkalais-roomalainen maailma tunsi muutakin oppeja ihmisen kuolemanjälkeisestä elämästä ja Jeesuskin eli näiden oppien kulttuureissa. Vasta 70-90jKr. päädyttiin uuteen helvettikäsitykseen kun se oli ensin muokkautunut Hesekielin ja Danielin ajoista noihin päiviin asti.

        Kunpa tuohon Jeesuksen uskoon mentäisiin takaisin. Siihen alkuperäiseen. Tosin Jeesus oli pesunkestävä juutalainen ja eli tarkasti Mooseksen mukaan mutta apostolinen Kristinusko alkoikin vasta hänen kuolemastaan, kun hän opetti Paavalille ja opetuslapsille mitä hänen uskonsa oli. Se oli sitä todellista alkuperäistä apostolista uskoa. Siihen minä uskon.

        Olet pudonnut kelkasta - koska juutalainen rabbi näkee Jumalan meidän käyttämän sanamuodon kolminaisuus. Jos kävelet autosi ympäri - kyllä siinäkin näkyy monta eri puolta.
        Samoin Sana - oli jo ennen luomista, eihän oli luotu mitään, ilman Sanan tuomaa lunastusta - eli Jeesus on tämä Jumalan Sana . ja punaisen langan toisessapäässä kun kaikki on kohdillaan ja paukapäät ovat sitten perillä viisauden ympäröimänä, ettei tuttipullosta tarvii sahajauhoja syöttää - eli palikkatestin kautta oppi.
        Niin se punaisen langan toinen pää tavallaan ilmaisee Jumalan on YKSI - eli ei tarvita enää meille paukapäille selittää - Jumalan valtaistuimen oikealla puolen olevaa valtaistuinta, koska se liudentuu yhdeksi.

        Mutta, että jollaintavalla saadaan sanottua asia - se pitää kirjoituksissa pilkkoa pienempiin osiin - että löytäsit sinäkin sihtaamisellasi sen ytimen. Vielä on hakusen verran etsimistä


    • Anonyymi

      Joh 17:9 Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun -

      Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa. Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt. Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt. (1Mo 2:1-3)

      Vanhanliitona aikana on niskoiteltu Jumalan neuvoja ja ohjeita vastaan. Sillä oli seuraukset. Ja vanhanliiton puolella olevat tiedot, on varoittava esimerkki meille, kirjoitusten mukaan - jotka elämme lopun aikaa.
      Sapatti kertoo Valtakunnasta - Kuka sen levon Antaa - Kuka hoitaa pelastuksen ja ajassa kuinka julistamme Luojan sanoman painoarvon. Jumalan työ ja lepo Hänessä.
      Ja miksi se kuuliaisuus on Kristusta seuraten - lopullisen sapatin iankaikkisen levon on lahja. Eli sapatti on tuonpuoleisuuden sana - määre, jossa katsomme Jumalan arvoon - määreeseen, sekä valtaan. Kumartakaa Häntä, joka on luonut taivaan ja maan.

      Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; ........mutta ...
      ---> heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.<---
      Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti. Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa"; (Heb 4:2-4)


      Tuota kun mietit - voit käsittää sapatin arvon ja miksi se on Jumalan käskyissä.
      Se on jokaiselle sukupolvelle koko tämän elämänkauden opetus - jotta osaisimme kunnioittaa Jumalaa - luomisen kautta - ettei kumarreta muita taivaankappaleita luvattomasti.

      • Anonyymi

        Miksi te ette ole viemässä sanomaa sapatista kaduilla ja toreilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi te ette ole viemässä sanomaa sapatista kaduilla ja toreilla?

        Koko ajan se on menossa kaduilla ja toreilla. Se ei tarkoita - että soitetaan torvea, sekä paukutetaan rumpua. Vaan elämä - jo itsessään on viides - evankeliumi.

        Kun luet sanaa - huomaat, että kun Herra kiittää - ja mistä kiittää - se oli työ - jota ei torvikädessä tehty. Ei uskovaisuus ole soittokuntaa - vaan se on näin kuvakielillä puhuen, se on jatkuvaa elämää Herran kanssa. Merkkinä otsassa ja kädessä, joita tekien seurataan Sapatin Herraa - jalat on mukana..
        Ei tarvii repiä silmiä päästä, eikä katkoa käsiä, eikä jalkoja. Sydämestäkäsin kun Jumala itse tekee työtä - se on haaste jokaiselle - sinullekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko ajan se on menossa kaduilla ja toreilla. Se ei tarkoita - että soitetaan torvea, sekä paukutetaan rumpua. Vaan elämä - jo itsessään on viides - evankeliumi.

        Kun luet sanaa - huomaat, että kun Herra kiittää - ja mistä kiittää - se oli työ - jota ei torvikädessä tehty. Ei uskovaisuus ole soittokuntaa - vaan se on näin kuvakielillä puhuen, se on jatkuvaa elämää Herran kanssa. Merkkinä otsassa ja kädessä, joita tekien seurataan Sapatin Herraa - jalat on mukana..
        Ei tarvii repiä silmiä päästä, eikä katkoa käsiä, eikä jalkoja. Sydämestäkäsin kun Jumala itse tekee työtä - se on haaste jokaiselle - sinullekin.

        Matteus 25: 31–46:

        ”Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.’

        ”Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? Milloin näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? Milloin näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’ Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi te ette ole viemässä sanomaa sapatista kaduilla ja toreilla?

        "Miksi te ette ole viemässä sanomaa sapatista kaduilla ja toreilla ?"
        Ei veliseni sapatti pelasta ! Vain yksin Jeesus vain yksin Jeesus !

        Lähtisitkö vankilaan todistamaan Jeesuksesta veliseni ?

        Siunausta ! terv, yks advari veli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi te ette ole viemässä sanomaa sapatista kaduilla ja toreilla ?"
        Ei veliseni sapatti pelasta ! Vain yksin Jeesus vain yksin Jeesus !

        Lähtisitkö vankilaan todistamaan Jeesuksesta veliseni ?

        Siunausta ! terv, yks advari veli.

        Täytyy monen takia sapattia kirjoitukset opetta- koska helluntaipappikin oli 9-käskyläinen.
        Eikös siinä ole jotain vajaamittaista?

        Kyse sapatissa on se, että kyse on Jumalantyö - se meille sahajauhopäille - kuten minulle pitää kertoa. Katsos, minä Jumala luon kaiken, se on valmis - siihen ei ole lisättävää.
        Okei, yritän pähkäillä, niinhän se on ... Jumala luo - ja kun sitä katsoo - okei se rakentaa elämän kokonaisuudessaan, eikä siihen minulla ole lisäykseen mitään tekemistä. Se on valmis.
        Entä sitten? Jumala siunasi lepopäivän minulle, että en alkaisi pusamaan itse sitä kultaista vasikkaa - vaan lepäisin Jumalantyössä. Ja mikä oppi se on sapatissa- se on tuonpuoleisuutta. Tuonpuoleisuudesta tämänpuoleisuuteen. Herra opettaa kansaansa.

        Ymmärrän, että jos minä alan pyhittämään, eli se sunnuntai olisi minulle ikäänkuin opetuksen kautta oikeana pyhänä ylösnousemuspäivä ja kiillotetaan se pyhäksi ja alan siunailla sitä lepopäivänä - jotain silloin olen elämästäni hukannut. Joku menee hukkaan opetuksen sisällöstä.
        Eli minä otankin perinneopin kirkkohistoriasta ihmisoppina ja eihän se niin pitänyt mennä.
        Lepopäivä oli valmista- ei siihen tarvinnut korvausoppia tehdä. Jumalan Valtakunta ja PYHÄ on pyhyyttä, jonka Herra siunasi.

        Myös pääsiäinen - sijaisuhri - Edenissä esikuvallisuus Golgatalle, Jumalan uhraama lammas - Adamin ja Evan pukeminen kuuluu pääsiäissanomaan ja siinä pe- iltana - se on täytetty - on tämä minun pelastussanoma ydin sana.
        Eli Jumalan rakkaus toteutti ylösnousemuksen sinetin minulle jo siinä. Minun puolestani täytetty. Siinä on veren merkki.

        Eikä ihmisen suorittama surmaaminen voinut Jumalan rakkautta tappaa, se aina elää.
        Minulle sijaisuhri - minkä muisto-aterian syön - kertoo pääsiäisestä jossa [kuoleman enkeli] verenmerkkiopetuksessa pelastaa, se käy ohi. Sielu ei kuole.

        Eli juuri Jumalantyö - ja Valtakunta toteutuu aina, eikä siihen tarvita korvausopin ihmisoppia- joka kirkkohistorian sivuilla nimetään Konsantinuksen aikaansaanokseksi, sekä 318 piispan nuijalla kopauttamaksi sunnuntaipyhäksi - palvoihan Rooman keissari Konstantinus aurinkojumalaa.
        Eli miksi ottaisin korvausopin, enkä uskoisi Jumalantyöhön?!

        Tämä antismeitismi - mikä hapatti on kaikkien meidän kirkoissa löydettävissä olevaan hapatetta. .. Eikä tässä adventismia tarvita - vaan raamattu ja halullisuus tehdä oikein, kun se on Pyhitetty Jumalanpuolelta.
        Jos haluat - voin linkittää katsomaan kirkkohistoriaa tv7- puolelta, onhan se täällä ollut jo montakertaa näytillä.

        Jeesus pelastaa - ja Sapatti on Jumalantyön merkitys - kaikki on hänen käsissään ja mainiten kysymykseesi, olen aikoinaan ollut vankilatyössä mukana - nuorena, tutun vankilalähetin matkassa, puolisoni kanssa.

        Nyt teen kevyttä tupahommaa ja nostelen vain lusikkaa toisen suuhun ja lykkään toisten pyörätuolia. Tänäänkin laitoksen ihminen pyysi, kun menin heidän luo - oli tupakalla ulkona, veisitkö sisään. No, tottakai, kuten ennenkin. En valikoi ketä autan, kaikkia autan.

        Viime sapattina, kun heistä eräs - oli lähellä kuolemaa - ei luvattu heräämistä - tänään oli erittäin väsyneenä - söi, mutta ei jaksanut enää viemistäni muffinsia nauttia.
        Hänen uneensa soitin kännykästä levollista musiikkia.

        Nyt ei ole jaksettu lukea / kuunnella raamattua - hänen puoleltaan. Olen Uudentestamentin hänelle käynyt joulukuusta - 2x läpi- paitsi Ilmestyskirja kerran. Ja ollaan menossa Vanhaa testamenttia - 4 Mooseksenkirja luku 14 siitä jatkan. Kun kulutan paljon aikaa siellä - kirjoituksia menee - ja vielä erään Turun suunnan rannikkopapin elämäntarinaa luen sivussa - kysyen, mitä haluaa kuunnella.

        Mutta, mutta, ei siellä ole jonossa asti näitä palstan panettelijoita, kun eivät kuulema näe ketään tehtävissä. Eiväthän he ole ollenkaan edes matkassa seuraamassa. Hyvähän se on kotoaan huudella, en minä mene panettelijoiden ikkunantaakse lukemaan, että he ikäänkuin olisivat onnellisia, että joku liikkuu. Mutta he kuulema vahtaavat pappien ikkunantakana, että mitä he muka tekevät. Naurettavaa puhetta.

        No, se siitä - tänään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe