joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
( 1 Joh. 5:10)
23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
( Joh. 8)
1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
( 1 Joh. 5)
JOKA USKOO JUMALAN POIKAAN, HÄNELLÄ ON TODISTUS ITSESSÄNSÄ;
13
57
Vastaukset
- Anonyymi
Kuuleppas s seutulainen. Jokaisella on oma raamattu joten mitä haluat tuoda esille kopioimalla pitkiä lainauksia raamatusta. Sinulla ei ole mitään omaa annettavaa kunhan vaan kopioit.
-
RAAMATULLINEN KRISTINUSKO
on aina ytimeltään täysin eksklusiivinen, muut pelastustiet poissulkeva. Muiden uskontojen jumalanpalvelus perustuu totuuden vääristymiin tai pahimmillaan pahojen henkien palvomiseen, niin kuin Paavali varoittaa (1. Kor. 10:19–22). Raamatun opetuksissa ei koskaan sorruta uskontojen sekoittamiseen – päinvastoin: siitä varoitetaan läpi koko Raamatun.
Muiden uskontojen sekoittaminen kristinuskoon valmistelee kristinuskon hautajaisia.
Kysymys Kristuksen persoonasta ja ainutlaatuisuudesta on pelastuskysymys. Jeesus itse opetti, että hän on ainoa tie Isän Jumalan yhteyteen. On kristinuskon ja ihmisen pelastumisen kannalta tuhoisaa hämärtää Kristuksessa olevan pelastuksen ja muiden uskontojen välinen ratkaiseva ero. Mitä enemmän kristinuskoon sekoittuu muiden uskontojen oppeja ja elementtejä, sitä nopeammin se lakkaa olemasta kristinuskoa ja muuttuu joksikin muuksi.
MUIDEN USKONTOJEN SEKOITTAMINEN kristinuskoon valmistelee kristinuskon hautajaisia. Tänä sekavana aikana emme tarvitse enää yhtään enempää kristilliselle uskolle vieraiden opetusten ja elementtien tuomista suomalaiseen kristillisyyteen. Sen sijaan tarvitsemme uutta uskonpuhdistusta ja evankeliumin ja muiden Raamatun opetusten syvempää ymmärtämystä ja vastaanottamista.
( Lähde: Ote Leif Nummelan kirjoituksesta "Jeesuksen ainutlaatuisuus on pelastuskysymys"/Uusi Tie - verkkolehti)- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
-
RAAMATULLINEN KRISTINUSKO
on aina ytimeltään täysin eksklusiivinen, muut pelastustiet poissulkeva. Muiden uskontojen jumalanpalvelus perustuu totuuden vääristymiin tai pahimmillaan pahojen henkien palvomiseen, niin kuin Paavali varoittaa (1. Kor. 10:19–22). Raamatun opetuksissa ei koskaan sorruta uskontojen sekoittamiseen – päinvastoin: siitä varoitetaan läpi koko Raamatun.
Muiden uskontojen sekoittaminen kristinuskoon valmistelee kristinuskon hautajaisia.
Kysymys Kristuksen persoonasta ja ainutlaatuisuudesta on pelastuskysymys. Jeesus itse opetti, että hän on ainoa tie Isän Jumalan yhteyteen. On kristinuskon ja ihmisen pelastumisen kannalta tuhoisaa hämärtää Kristuksessa olevan pelastuksen ja muiden uskontojen välinen ratkaiseva ero. Mitä enemmän kristinuskoon sekoittuu muiden uskontojen oppeja ja elementtejä, sitä nopeammin se lakkaa olemasta kristinuskoa ja muuttuu joksikin muuksi.
MUIDEN USKONTOJEN SEKOITTAMINEN kristinuskoon valmistelee kristinuskon hautajaisia. Tänä sekavana aikana emme tarvitse enää yhtään enempää kristilliselle uskolle vieraiden opetusten ja elementtien tuomista suomalaiseen kristillisyyteen. Sen sijaan tarvitsemme uutta uskonpuhdistusta ja evankeliumin ja muiden Raamatun opetusten syvempää ymmärtämystä ja vastaanottamista.
( Lähde: Ote Leif Nummelan kirjoituksesta "Jeesuksen ainutlaatuisuus on pelastuskysymys"/Uusi Tie - verkkolehti)Eipä mitään omaa vaan lainauksia ihmisten tekemästä järkeilystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä mitään omaa vaan lainauksia ihmisten tekemästä järkeilystä.
syy tuohon käytökseen on, että s-seutulainen on luopunut lihallisuudesta ja omassa voimassa tekemisestä.
Hän on itsessään raamatun sana, hän on täydellisesti Kristuksessa, Sanassa, Kristuksem oma, pukenut Kristuksen ylleen, uusi luomus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
syy tuohon käytökseen on, että s-seutulainen on luopunut lihallisuudesta ja omassa voimassa tekemisestä.
Hän on itsessään raamatun sana, hän on täydellisesti Kristuksessa, Sanassa, Kristuksem oma, pukenut Kristuksen ylleen, uusi luomus.Sanoo hän itse.
Anonyymi kirjoitti:
Hän on itsessään raamatun sana, hän on täydellisesti Kristuksessa, Sanassa, Kristuksem oma, pukenut Kristuksen ylleen, uusi luomus.Herra Jeesus Kristus on Jumalan Sana.
Kiitos ja kunnia Jumalalle Kaikkivaltiaalle!
- Anonyymi
Joh.7:33-34 Mutta Jeesus sanoi: Minä olen vielä vähän aikaa teidän kansanne, ja sitten minä menen pois hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt. Silloin te etsitte minua, mutta ette löydä; ja missä minä olen, sinne te ette voi tulla. Joh.8:21 Niin Jeesus taas sanoi heille: Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla. Joh.13:33 Lapsukaiset, vielä vähän aikaa minä olen teidän kanssanne. Te tulette minua etsimään, ja niinkuin sanoin juutalaisille: Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla, niin minä sanon nyt myös teille.
- Anonyymi
Joh.17:14-19 Minä olen antanut heille minun sanani, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole. En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta. He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole. Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus. Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan; ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa. Ef.5:25-32
- Anonyymi
Matt.10:40 Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lahettänyt. Luuk.10:16 Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt. Joh.13:20 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, se ottaa vastaan minut; mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt.
- Anonyymi
Aamen.
Messias on tulossa🔥 Tärkeitä raamatunasioita .
- Anonyymi
Joh.12:44-45 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt. Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt. Joh.14:8-11
- Anonyymi
Joh.14:18-20 Minä en jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minusta ja minä teistä. Joh.17:20-26
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun203620Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa813035- 613024
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2992394- 412172
- 542131
Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211331Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo71215- 421200
Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."
Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui241099