Ristiriitaisuuksia opeissa

Anonyymi

Joseph Smithille ilmestyi Isä Jumala ja Poika 1820. Isä sanoi että "tämä on minun rakas Poikani, kuulkaa häntä". Nyt kirkossa on opetettu/opetetaan että Isä Jumala onkin ollut joskus ihminen ja että Hän on sitten saanut korotuksen korotetuksi ihmiseksi ja että Hänellä on taivaassa puoliso jonka kanssa Hän on siittänyt muut persoonat ja että Poika onkin itse Jumala Jehova ja kaiken Luoja ja että Pyhä Henki on vain henkipersoona ilman luuta ja lihaa olevaa ruumista.

Jeesus itse sanoi että "Isä on häntä suurempi" ja Pyhä Henki Puolustaja (Gabriel), jonka Isä lähettää hänen (Jeesuksen) nimessään, todistaa että Isä Jumala on Jehova ja kaiken Luoja, eikä Hänellä ole puolisoa ja että Sana on Isä Jumalan ensimmäiseksi luoma persoona eikä häntä ole koskaan kutsuttu Jehovaksi kuten Raamattukin todistaa näin olevan ja että Pyhällä Hengellä on ollut ja on lihaa ja luuta oleva ruumis.

3

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Totuus, sellaisena kuin se on tapahtunut, ei ole koskaan ollut suurten ihmisjoukkojen suosiossa.

• Anonyymi

Myöhempien Aikojen Pyhät opettavat että kolminaisuusoppi on väärä ja siinä he ovat oikeassa, mutta itse he opettavat samoin väärin Isä Jumalasta, Sanasta ja Pyhästä Hengestä.

• Anonyymi

Mihin Myöhempien Aikojen Pyhät laittavat toivonsa?
      Että Jumala on ollut joskus ihminen ja on saanut sitten korotuksen korotetuksi ihmiseksi.
      Että taivaassa korotetulla Jumalalla on puoliso, kaikkien taivaallinen Äiti.
      Että aine on ollut olemassa ikuisesti eikä sitä ole luotu.
      Että Sanaa ei ole luotu ja että hän on Jehova.
      Että Pyhä Henki on henkipersoona ilman aineellista ruumista.
      että Joseph Smithille ilmestyi 1823-1827 ylösnousseena olentona Mormonin poika Moroni.
      Että Nooa on Gabriel.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sofian ökyilyt on loppu

Miksiköhän Sofian instassa on ollut viime aikoina niin kovin hiljaista? Liittyykö syy kenties piriparin eroon? Sofia joutui muuttamaan ex-hoitonsa sis
      Kotimaiset julkkisjuorut
      229
      2940
    2. Syystäkin ollut kirjoittamatta

Mutta minun silmissäni olet kulutettu, käytetty, pilattu ja raiskattu jätteeksi. Kyllä moni sinua mielellään hässisi, mutta ei sinusta ihmistä rinnall
      Tunteet
      285
      1634
    3. Onko Suomi huonompi kotimaa kuin Venäjä?

Täällä kirjoittelee muutama ihminen Suomesta siihen sävyyn, että kysymys on pakko esittää. Jos siis vertailet toisiinsa näitä kahta maata, onko Venä
      Maailman menoa
      504
      1476
    4. Meillä on yhteys

Molemmat halutaan ja rakastetaan Molemmat paetaan ja pelätään ❤️
      Ikävä
      74
      1378
    5. Nato-ovi pysyy kiinni Suomelta.

Usa ei puutu Suomen ja Turkin väliseen kiistaan, joten menee vuosia Nato-oven repimiseen ja voi olla että sisään ovesta ei koskaan päästäkään. https:/
      Maailman menoa
      420
      1306
    6. Uskotko nainen vielä ihmeisiin

Sinun täytyy vain uskoa ja luottaa💕
      Ikävä
      94
      1261
    7. Jesper on herrasmies

Kantaa lentokentällä rakkaansa Dior laukkua ja kulkevat rakastuneina käsi kädessä. https://www.seiska.fi/Kotimaa/Martina-Aitolehden-Jesper-rakas-palj
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1134
    8. Vietä kiva päivä (ilman minua)

nainen siellä noin 20 km päässä. 😊 ☀️
      Tunteet
      141
      1099
    9. Kauhava ansaitsee enemmän ja parempaa

Tervehdys Kauhavalaiset! Sain viestin, että minun pitäisi kirjoittaa myös täällä, koska foorumi kuulema edustaa Kauhavan älymystön mielipidettä ja sa
      Kauhava
      83
      1065
    10. Ässät taas yhdessä

Jollakin asialla lokki kiristää heidät pysymään yhdessä vaikka rakkaudesta tai parisuhteesta ei olekaan kyse. Sääliksi käy pulia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1025
    Aihe