Viittominen pois

Anonyymi

Arvoisa puhemies, eduskunnan kyselytuntien ystävänä kysyisin, mitä hallitus aikoo tehdä asialle, että television oikeassa alareunassa joku nainen huitoo käsillään ja vääntelee naamaansa koko kyselytunnin ajan, ja häiritsee keskittymistäni vakaviin keskusteluihin?
Lisäksi tämän huitojan osuus kuvaruudusta on noin 13 prosenttia, ja peittää alleen kyselytunnin keskusteluun osallistuvien henkilöiden kasvoja.
Voitaisiinko ajatella, että tuo viittoilija poistuisi häiritsemästä kyselytuntia katsovia henkilöitä, vaikkapa omalle kanavalleen, tai niin, että tekstityksen saisi tekstiteeveestä esiin vain tarvittaessa.
Miksi meidät pakotetaan katsomaan tällaista, kysyn vaan?
Kiitos

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole pakko katsoa tuollaista jos herraa/neitiä niin kovasti häiritsee. Sitäpaitsi kuuroillakin ON oikeus tietää mistä salissa milloinkin puhutaan!

    • Anonyymi

      Ihme kun et ole vielä huomannut tätä; kansanedustajat esittävät kysymyksensä puhumalla, ministerit vastaavat puhumalla. Keskustelua ei käydä pantomiimiesityksenä.

      Jos olet kuuleva ihminen, kyselytunnin sisältö ja siellä käydyt keskustelut selviävät näkemisen sijasta pelkästään sillä että keskittyy kuuntelemaan.
      Ei sinun tarvitse katsoa eikä nähdä mitä salissa tapahtuu, mitä siellä olevat ihmiset puuhailevat kyselytunnin aikana. Riittää kun kuuntelet mitä salissa sanotaan.

      Kuulovammaiset ovat juuri niitä henkilöitä joiden tarvitsee nähdä joko puhujan suunliikkeistä tai viittomakielisesti mistä salissa puhutaan.

    • Anonyymi

      Tekstitys olisi parempi tapa. Simultaanikirjoitus.
      Olen odottanut tässä tasa-arvon maassa, milloin saamme saamen-, ruotsin- ja englanninviittojat siihen alareunaan. Sellaiseen riviin.
      Voihan huokaus.

      • Anonyymi

        Viittomakieltä tarvitseville voisi tärkeissä ohjelmissa, kuten kyselytunti, varata käyttöönsä tyhjänä olevan Teema / FEM kanavan. Sillähän koko ongelmasta päästäisiin.


    • Anonyymi

      Minulla ei ole viittomakieltä vastaan mitään, mutta olen aina kummastellut, miksi toimittajat vatkaavat vasenta kättään raportoidessaan tapahtumista ulkomailla. Yksi harvoista, joka ei tehnyt niin, oli Erkki Toivanen, mutta häntä emme kuvaruutuun enää saa.

      • Anonyymi

        Saman huomannut. Aika hauskaa :)


    • Anonyymi

      Mitä ihmettä ketä häiritsee🤔.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1439
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe