Ruoka täytys olla ilmaista

Anonyymi

Juupa juu asenteet että ruoka tarvis olla ilmaista niin kukahan työtön sinutkin on laittanu alulle.

22

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olla vaan kelasossurahoilla ja syödä-paskantaa. Vois pikku hiljaa alkaa muutos että ihmiset joutus alkaan tekeen jotain ruokansa eteen. Ihme lorvimis asenne köyhyyspalstalla ihanaa olla työtön.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sehän on työttömälle ilmaista. Raha tulee ilmaiseksi, jolla se sitten kaupasta haetaan.

      • Anonyymi

        Sehän on hieno asia. Niin pitääkin olla. pakolaisetkin saavat hotellitasoista ruokaa kun siellä asuvat myös isnu piikkiin. Suo nyt omalle kansalle samat edut.


    • Anonyymi

      Aika turhaa elämää loppujen lopuksi. Kun ei mitään saa aikaiseksi.

    • Anonyymi

      kyllä ruoan veroa voisi pudottaa kuten Englannissa on .

      • Anonyymi

        Kun ruoka ja muut hyödykkeet kallistuu, niin samalla lisääntyvät valtion ALV-tulot.
        Taas syntyy lisää jaettavaa yhteiskunnan eläteille ja voi naaria lisää pakolaisia maahan.
        Mutta kun mikään raha ei tunnu riittävän, niin voidaan taas ottaa lisää velkaa.
        Tälläinen on se demokraattien oravapyörä.


    • Anonyymi

      Ruoka kallistuu mutta näkeekö tuottaja mitään ylimääräistä.Possuja kasvatetaan melkein talkoilla. Mutta eihän ihminen mitään mahdotonta määrää ruokaa tarvi että hengissä pysyy.

    • Anonyymi

      Aika moni saa ruokansa Suomessa ilmaiseksi, mitä sitä valittamaan! EU-ruoka-apua on jaettu jokaisella paikkakunnalla ja lisäksi on jaettu muuta ruokaa. Rahaa on jaettu vastikkeetta vielä lisäksi, että sillä on voinut ostaa ruokaa (lue: kaljaa ja tupakkaa).

      Ei pitäisi olla valittamista!

    • Anonyymi

      Niin ruokaa jaetaan ilmaiseksi monella paikkakunnalla köyhälle ei mikään tunnu riittävän.Niinhän se pitäs olla että jotain tarvisi tehdä että saa sitä ruokaa. Kaljaa on varaa ostaa mutta ruoka perhanan kallista.

      • Anonyymi

        Meilläkin täällä kälyisessä muuttotappiokunnassa on useampia paikkoja, missä jaetaan ilmaista ruokaa. Seurakunta jakaa EU-ruoka-apua vielä ja toisessa paikkaa jaetaan kauppojen lahjoittamaa päiväysruokaa. Sitten on vielä joku työttömien paikka, mistä jaetaan työttömille ruokaa.
        Kyllä ei paljoa tarvitse omia rahoja laittaa ruokaan, jos viitsii hieman vain käydä hakemassa tuota ilmaista ruokaa. Tänään vein itse vielä katiskat järveen, huomenissa on haukea pöytään tai vähintään ahvenia keittoon.


    • Anonyymi

      Nyt ei ole varaa syödä kuin kerran päivässä. On vaan kallista ruokaa nykyään.

      • Anonyymi

        Tuskin on kallistunut ruoka niin paljon, etteikö olisi varaa syödä ainakin kolme kertaa päivässä. Edelleen lautasellinen kaurapuuroa maksaa n. 0,03€, siinä jo ensimmäinen lämmin ateria.
        Lounaaksi vaikka lautasellinen itse tehtyä hernesoppaa, maksaa 0,20€
        Päivälliseksi voit syödä vaikka soijaperunasoselaatikkoa, annos maksaa 0,20€
        Keräkaalia tai porkkanaa voi raastaa salaatiksi, ei maksa mahdottomia.
        Lasillinen maitoa aterioilla, yht, 6dl ei maksa mahdottomia. Eli n. 2€ syöt päivässä nykyisilläkin hinnoilla.

        Tänään kävin S-marketissa, broilerin koipireidet iso paketti maksoi 1,70€, syöt siitäkin useampana päivänä!


    • Anonyymi

      Täytyy nähdä vähän vaivaa ja lähteä jakeluihin ei se mistään kehtaamisesta pitäisi kiinni olla.Ankeeta sekin on jos pelkkää makaronia syö ni aamuksi ainakin kaurapuuroa.

    • Anonyymi

      Psalmit: 39:12
      Sinäpä tuon kirjoitit.

    • Anonyymi

      Mitä sinä muiden asioita lähet arvuutteleen tai arvostelet onko kiusallista itselle myöntää oma tilanne elikä olet vaan kotona perhana kun ruoka on kallista ajatuksen kanssa.Koska kelasossuraha tulee. Suuri osa alkoholisteista käy töissä.

      • Anonyymi

        Mihin se johtaa kun jo peruskoulussa opitaan, että opiskeluvälineet on ilmaisia ja ruokakin on ilmaista ja sitä saa joka päivä. On se kamalaa huomata, että koulun jälkeen saa ruokaakin ilmaiseksi vain leipäjonosta ja asunnostakin pitäisi edes osa maksaa kun kelasossurahaa ei kuitenkaan saa ihan määrättömästi, vaan silläkin on taulukoitu yläraja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin se johtaa kun jo peruskoulussa opitaan, että opiskeluvälineet on ilmaisia ja ruokakin on ilmaista ja sitä saa joka päivä. On se kamalaa huomata, että koulun jälkeen saa ruokaakin ilmaiseksi vain leipäjonosta ja asunnostakin pitäisi edes osa maksaa kun kelasossurahaa ei kuitenkaan saa ihan määrättömästi, vaan silläkin on taulukoitu yläraja.

        MEISTÄ JOKAINEN OTTAA ESIMERKKIÄ EDUSKUNNAN TYÖLISISTÄ. Siellä käytetään surutta muiden rahoja, heille ei mikään maksa mitään, joten sama koskee kansaakin, miski meidän pitäisi maksaa jos ei eduskunnan työläiset mitään maksa????? Itse päättävät omista palkoista ja asioita, ja ajelevat kulukuvälineillä ilmaiseksi, syövät ilmaiseksi, käyvät kaupassa ilmaiseksi, mikään ei heille maksa, silti nostelevat 10 000 ekk palkkaa!!!

        Sieltä ne opit tulevat, ja se on reilua että kaikille on samat asiat ja edut.

        Itse käytän aina ilmaispalveluita, haen kaikki kelan etuudet ja en käy töissä. Ekän samanlaista elämää kuin eduskuntaliset. Kotinikin olen sisustanut netissä ilmoittavien pois heitettävien huonekalujen ym tavaroiden takia lähes ilmaiseksi, maaliakin saa ja kankaita kun itse laittaa ilmoituksen et otan vastaan. Eikä yhtään häpee uusia tavoita kun omaa vähän taitoa korjata ja uudistaa niitä, ilmaiseksi saamilla maaleilla ja kankailla.

        Elämä on lähes ilmaista, kela maksaa asumisen ja antaa ruoka rahaa ja leipäjonosta saa leipää ja muuta elintarvikkieta. Ottakaa oppia eduskunnasta, sieltä saa hyviä vinkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MEISTÄ JOKAINEN OTTAA ESIMERKKIÄ EDUSKUNNAN TYÖLISISTÄ. Siellä käytetään surutta muiden rahoja, heille ei mikään maksa mitään, joten sama koskee kansaakin, miski meidän pitäisi maksaa jos ei eduskunnan työläiset mitään maksa????? Itse päättävät omista palkoista ja asioita, ja ajelevat kulukuvälineillä ilmaiseksi, syövät ilmaiseksi, käyvät kaupassa ilmaiseksi, mikään ei heille maksa, silti nostelevat 10 000 ekk palkkaa!!!

        Sieltä ne opit tulevat, ja se on reilua että kaikille on samat asiat ja edut.

        Itse käytän aina ilmaispalveluita, haen kaikki kelan etuudet ja en käy töissä. Ekän samanlaista elämää kuin eduskuntaliset. Kotinikin olen sisustanut netissä ilmoittavien pois heitettävien huonekalujen ym tavaroiden takia lähes ilmaiseksi, maaliakin saa ja kankaita kun itse laittaa ilmoituksen et otan vastaan. Eikä yhtään häpee uusia tavoita kun omaa vähän taitoa korjata ja uudistaa niitä, ilmaiseksi saamilla maaleilla ja kankailla.

        Elämä on lähes ilmaista, kela maksaa asumisen ja antaa ruoka rahaa ja leipäjonosta saa leipää ja muuta elintarvikkieta. Ottakaa oppia eduskunnasta, sieltä saa hyviä vinkkejä.

        Totta, eduskunnan luusereille kaikki on ilmaista, he ei maksa mistään. Meielttömät edut aina, sepäs se, itse kun päättää niistä niin mitäpä ei käyttäisi hyväkseen. Törkyporukkaa.

        Itse jättäydyin työttömäksi 5 v sitten, en vaan jaksanu tätä byrokraattista hommaa. Verot vie niin ison tuloista, että jos tienaat tienaa se itsellesi. Pimeesti saa kaiken palkan itselleen. Epärehellisyys kannattaa se no eduskuntakin huomannut.

        Joo, eläkettä ei kerry, mutta itse teen työtä sillonkin, ja saan kelasta eläke edut, ja loput tienaan pimeesti kuten tähänkin asti. Kun ei pakoteta tekeen mitä ei halua elämä on parempaa, ja jaksaa tehdä kun voi välillä olla vaan. Tämä on mun elämäntapa ja viis siitä mitä muut sanoo, ei vaikutusta. Tiedän että monet tekee ihan samoin, eivät vaan sano. Kukaan ei ole täysin rehellinen. Näin olen elänyt sen 5 vuotta, ja voin sanoa että parempaa elämää ei voi olla kuin työttömyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, eduskunnan luusereille kaikki on ilmaista, he ei maksa mistään. Meielttömät edut aina, sepäs se, itse kun päättää niistä niin mitäpä ei käyttäisi hyväkseen. Törkyporukkaa.

        Itse jättäydyin työttömäksi 5 v sitten, en vaan jaksanu tätä byrokraattista hommaa. Verot vie niin ison tuloista, että jos tienaat tienaa se itsellesi. Pimeesti saa kaiken palkan itselleen. Epärehellisyys kannattaa se no eduskuntakin huomannut.

        Joo, eläkettä ei kerry, mutta itse teen työtä sillonkin, ja saan kelasta eläke edut, ja loput tienaan pimeesti kuten tähänkin asti. Kun ei pakoteta tekeen mitä ei halua elämä on parempaa, ja jaksaa tehdä kun voi välillä olla vaan. Tämä on mun elämäntapa ja viis siitä mitä muut sanoo, ei vaikutusta. Tiedän että monet tekee ihan samoin, eivät vaan sano. Kukaan ei ole täysin rehellinen. Näin olen elänyt sen 5 vuotta, ja voin sanoa että parempaa elämää ei voi olla kuin työttömyys.

        Ei ruoka maksa kovinkaan monille mitään. Korvaukset, etuudet ym tulevat ilmaiseksi tilille. Mitä olette tehneet niiden eteen.
        Työelämässä ihmiset istuskelevat työpaikalla jorisemassa joutavia, vähän kohnaisevat jotain työkseen ettei mene seisoskeluksi. Jotkut joutuvat juoksemaankin työssään mutta ei monet kuitenkaan.
        Kokouksia, palavereja. Tiedotustilaisuuksia, koulutuspäiviä.
        Paljonko työllinen saa aikaiseksi. Ei paljon. Mutta palkkaa ruinataan, lakkoillaan vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ruoka maksa kovinkaan monille mitään. Korvaukset, etuudet ym tulevat ilmaiseksi tilille. Mitä olette tehneet niiden eteen.
        Työelämässä ihmiset istuskelevat työpaikalla jorisemassa joutavia, vähän kohnaisevat jotain työkseen ettei mene seisoskeluksi. Jotkut joutuvat juoksemaankin työssään mutta ei monet kuitenkaan.
        Kokouksia, palavereja. Tiedotustilaisuuksia, koulutuspäiviä.
        Paljonko työllinen saa aikaiseksi. Ei paljon. Mutta palkkaa ruinataan, lakkoillaan vielä.

        Älä syyt' siitä kansalaista, ei kansalainen ole niitä maan päättäjiltä pyytäneet, ihan ovat itse ne lait säätäneet. Ja vielä pyydetään niitä hakemaan ja käyttämään. JOten ihan vääriä ihmisiä sinä luusereiksi ym haukut ja yleensäkin kaikki täällä.

        ME KYTÄMME NIITÄ KUN NE LAIT ON LAADITTU.


    • Anonyymi

      Terveydenhuolto myös, mutta nää pimut raahaa Suomen rahat ulkomaille

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe