Patohankkeista

Koska vuotoksen ja kollajan alueella päästään alottamaan työt? Sähköä tarvitsaan, ja vesivoima on käytännössä ainut vaihtoehto mitä voidaan käyttää säätövoimana näille mielikuvamyllyille ja katoille asennettaville levyille millä ihmiset ostaa itselleen ekologisen imagon... sähköä tarvitsaan, imagopaneelit ei oikein tahdo toimia..

8

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ikinä on vahva veikkaus. Näistä on puhuttu niin kauan kuin muistan.

    • Anonyymi

      Simpeleelläkin aiotaan purkaa Hiitolanjoen vesivoimala. Ei voi kuin ihmetellä miten aiotaan tuhota Suomesta kaikkein ekologisimmat energianlähteet.

      • Ja täälä vatajankoski kuulemma purkaa karvianjoen padon. Järjen riemuvoitto tuokin. Olis ny laittanu muutaman tuulimyllyn alajuoksulle pumppua pyörittämään että sais siirtää vettä patoaltaaseen, ladata akkua säätövoimalaan sillä mikä lisääntynyttä säätövoiman tarvetta aiheuttaakin


    • Anonyymi

      Olen jo 6 vuotta saanut sähköä " imagopaneeleista ", hyvin toimii, ei tarvii lahjoittaa sähköyhtiölle kk-lahjoitusta.

      • Toivottavasti ymmärtänet että nämä ovat imagosyistä, koska viherutopia. Mulla näytti 5.12.2021 kello 18-19 välinen kulutus olleen 15kwh, miten paljon paneelisi tuolloin tuottivat? Nämä paneelit ovat isossa mittakaavassa ajatelle hyvin järjettömiä. Näiden takia tarvitaan valtaisa määrä säärövoimaa, käytännössä kaksinkertainen teho, ja vielä niin että säätövoimam tehonsäätö on oltava nopeaa ja todella suurta, 0-100% teho saavutettava lähes sormia napauttamalla, koska aurinkopaneelit. Lisäksi tarvitaan myös sähkönsiirtoverkko, jossa piisaa neliöt, että voidaan siirtää tehoa verkon hänniltä muualle Suomeen. Ja tämä sentakia että saat ostaa itsellesi hyvän mielen kun olet ostanut katollesi sympaatriset, ikonoset, aurinkopaneelit. Nyt sentäs ne saa tällähetkellä kuoletettua järjellisesaä ajassa, ennehän oli vielä sekin bonus että sai näyttää naapureille että pystyn investoimaan kymppitonnin kohteeseen joka ei käyttöikänsä aikana kuoleta itseään, mutte se onkin köyhien ininää, ei koskata minua koska rahapussi on kunnossa.


    • Anonyymi

      Irrottauduin verkosta 6 vuotta sitten, ei vois vähempää kiinnostaa säätövoimat. Kysehän on siitä, joillekkin riittää vähempi energiaa ja jotkut tarvii enemmän. 2000 w tuotto riittää minulle kaikki tarvittava toimii , pimeänä aikana (n. Lokakuun puolestavälistä Tammikuun puoleenväliìn) aggrekaattia joutuu käyttämään päivittäin tunnin. Eikä niitä paneeleita katolla kannata pitää, seinällä pystyssä ne ei lumeennu koskaan ,ja alkaa tuottaa jo tammikuussa. Nim. Kyntäjän poika

    • Anonyymi

      Ei tule Vuotoksen allasta. Viherpössyttelijät estävät sen kaikin keinoin, heille kun tulee sähkö "töpselistä". Vaalit keväällä voivat muuttaa asetelmia, mutta altaan rakennustyöt yksinään jo saavat paikallisen mekkalan aikaiseksi, joten unohdetaan koko hanke. Kuitenkin sattumaenergian lisäksi tarvittaisiin ns. pienydinvoimaloita, ettei joskus jouduta kokemaan "Saksan mallia".

    • Anonyymi

      Vuotoksen ja kollajan lisäksi myös Ii-joki on rakennettava nopealla aikataululla!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4479
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe