Professori: Putinilla kaksi vaihtoehtoa, molemmat huonoja

Anonyymi

Venäjän presidentti saattaa professori Pavel Baevin mukaan päätyä epätoivoisiin valintoihin.

"Kreml joutuu professori Pavel Baevin mukaan kohtaamaan sovittamattoman dilemman: se ei voi tunnustaa todellista tilannetta, mutta ei myöskään jatkaa sen kiistämistä.

Sotilaallinen umpikuja ja tappion mahdollisuus käytännössä pakottavat Putinin eskaloimaan, Baev arvioi.

– Jo pelkästään kovien taistelujen tuloksena vallattujen alueiden pitäminen edellyttää aineellisten ja inhimillisten voimavarojen huomattavaa lisäämistä, mikä puolestaan edellyttää kansallista mobilisointia. Tämä askel merkitsisi eskalaatiomallia, mutta Kreml ei voi mitenkään tietää, hyväksyisikö venäläinen yhteiskunta sen vai ei, hän huomauttaa.

Tällaisessa tilanteessa Putin saattaa Baevin mielestä katsoa, että taktisiin ydinaseisiin turvautuminen on sittenkin kahdesta huonosta vaihtoehdosta parempi."

Saapa nähdä miten käy.

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minun on vaikea kuvitella, että Putin tai muutkaan Kremlissä olisi ollut niin huonoja työssään, etteivät olisi ymmärtäneet, mihin heidän aloittamansa sota johtaa.

Oikeampi kysymys on, miksi Putin ja Venäjän johto haluaa talouspakotteet ja Suomen liittymisen NATOon.

Kriisissä kansa yleensä tukee johtoa ja sota, jos mikä on kriisi. Olisko se Putinin keino pysyä vallassa?

• Anonyymi

Putte tarvii rauhoittavia.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Toivottavasti tuo sekopää löytää loppunsa. Ihmeellinen natsi- ja länsiviha. Kuitenkin Putin ja lähipiiri sekä oligarkkiystävät nauttineet lännen omistuksista ja vieraanvarsisuudesta vuosikymmeniä. Onneksi ne ajat ovat takanapäin. Putin saa jatkossa ostaa palttonsa venäjältä Italian sijasta. Ketuttaa taatusti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1359
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      243
      1249
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1061
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      254
      1032
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      755
    6. 64
      714
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      707
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      688
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      651
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      607
    Aihe