Kyllä vain tässä on viesti niille jotka kokevat elämässään vastoinkäymisiä.
Ihan ensimmäisiksi tahdon sanoa sinulle joka olet tullut vasta uskoon, että Jeesus ei ole sinua hyljännyt lainkaan kun tulee vastoinkäymisiä elämässä.
On vieläpä niin. että vastoinkäiset ja vastukset auttavat kasvamaan uskossa ja Jeesuksen tuntemisessa. Katsokaapa Raamattua niin huomaatte, että monikaan sen esittämistä henkilöistä ei selvinnyt ilman vastoinkäymisiä.
Joosefin myivät hänen valjensä egyptiin orjaksi, ja hän joutui vieläpä viattomana vankilaan kunnes Jumala nosti hänen pelastamaan paljon kansaa nälkäkuolemalta.
Mooseskin joutui pakenemaan egyptistä ja olemaan 40 vuotta lammaspaimenena.
Ja Daniel joutui heitetyksi ystävineen tuliseen pätsiin, jossa Jumala tuli ihmeellisellä tavalla väliin ja tuli ei voinut mitään Danielille ja hänen ystävilleen.
Sitten vielä oli Paavali, joka joutui kestämään jos jonkinlaista vainoa ja pahoinpitelyitä.
Jeesus kyllä pystyisi siloittelemaan tiemme vähän niinkuin curling-vanhemmat siloittelevat liikaa lapsen elämää, mutta missä olisi tämän jälkeen uskomme?
Meistä tulisi vähäuskoisia aaseja ja jotka eivät mistään mitään ymmärrä jos Jeesus siloittelisi koko elämämme.
Vaikka kärsimykset auttavat meitä, me emme saa kuitenkaan itse aiheuttaa niitä lähimmäisille, sitä varten on Raamatussa annettu 10 käskyä meidän elämän oppaaksi. Kyllä uskovalle riittää vastoinkäymisiä vaikka me hyvinkin vissisti varomme, että emme pahaa tee.
EI ILMAN VASTOINKÄYMISIÄ
1
93
Vastaukset
- Anonyymi
Noniin ja kukaan ei vastaa minulle
olen niin alasti ja yksin
t. Avaaja
miikanaahum
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1793470Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3742186Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii552157- 422028
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321481Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931251- 541203
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4161142Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1171039- 57958