Iltasanomatkin on viimeinkin hokannut että käteinen on kuningas:
'Näin voit varautua Venäjän häirintään – ”Jos jotain sattuu ja vasta sitten alkaa miettiä, mistä saa käteistä, voi paniikki olla lähellä”'
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008804186.html
Käteistä kehoitetaan varaamaan, kun muut maksutavat ei hätätilanteessa toimi
15
51
Vastaukset
- Anonyymi
Jos kassa / tietoliikenne ei toimi, ei pystytä ottamasn edes käteistä vastaan.
- Anonyymi
Pystyy ottamaan, perinteisissä kaupoissa.
Ehkäpä juuri ne kaupat selviävät paremmin jotka ovat tukevammilla jaloilla. - Anonyymi
Niinpä, eihän tavaroissa ole edes hintaa näkyvissä.
- Anonyymi
Jos kassa ei toimi, niin ei silloin. Mutta jos kortit eivät toimi ja muu toimii, niin silloin käteisellä pärjää.
- Anonyymi
No nyt näkee, että kyllä se käteinenkin raha on hyvä olla olemassa, vaikka jotkut muuta väittää.
- Anonyymi
Kokoomuslaiset ja EK pankkeineen, halusi alasajaa käteisen käytön.
Sairas virhehän se olisi ollut.
- Anonyymi
Kyllä luulisin että suoramyyntitiloille ainakin kelpaa käteinen raha. Ja alkaa kelpaamaan kaupoillekin melko äkkiä jos kortit ei toimi. Silloin voidaan merkitä ostokset
tilapäisesti vaikka ruutuvihkoon.- Anonyymi
Juuri näin.
- Anonyymi
Kymppitonni on hyvä olla aina kenkälaatikossa.
- Anonyymi
30 donaa perstaskussa?
- Anonyymi
Mulla on se kymppitonni, mutta viisi- ja kaksisatasina ja nähdään sitten, miten vaihtorahoja riittää Lidlin kassalla.
- Anonyymi
Miksi tämä voi olla edes joillekin ongelma? Kortilla käytännössä lähes kaikki maksetaan, mutta muutama satanen on aina käteistä. Muutamia kertoja on ollut käyttöä käteiselle häiriö tilanteissa. Tiedä oisko niistä muuten selvinnyt, mutta ei ole edes tarvinnut pohtia kun on maksanut käteisellä.
- Anonyymi
Valtamediakin sen jo myöntää. Pankkikatkoja tulee varmasti. Siinä luodaan samalla uutta digiseurantajärjestelmää. Sähkökatkoja ja nettikatkoja luvassa myös, saattepa nähdä.
- Anonyymi
Käteinen on paras epävarmoina aikoina
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1422633Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3601967- 401687
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii321546Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281360Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941203- 541163
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327927Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110918Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53772