Smart App Control toiminto estää koodaamisen

Anonyymi

Windows 11 ei toimi oma koodisi! vaihka se olisi kuinka hyvää!

12

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä mun koodi toimii ihan hyvin.

• Anonyymi

Jaa, minkä allekirjoitus avaimmen annoit että toimii ilman että MS hyväksyy sen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa, minkä allekirjoitus avaimmen annoit että toimii ilman että MS hyväksyy sen?

Microsoft ei kysy mitään hyväksyntää kun ajaa Edgellä sen koodin. Eikä Microsoftia haitannut yhtään vaikka kirjoitin koodin Microsoftin Visual Studio Codella ja käänsin Microsoftin Typescriptillä. Devausympäristön saa tehtyä NodeJS:n päälle mitä Microsoft itsekin käyttää joten toimii nätisti.

Olen kirjoittanut viimeiset 7v kaikki Windowsilla ajettavan koodin näin ja ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa tai harmia. Toimii nopeasti ja ei kysy avaimia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Microsoft ei kysy mitään hyväksyntää kun ajaa Edgellä sen koodin. Eikä Microsoftia haitannut yhtään vaikka kirjoitin koodin Microsoftin Visual Studio Codella ja käänsin Microsoftin Typescriptillä. Devausympäristön saa tehtyä NodeJS:n päälle mitä Microsoft itsekin käyttää joten toimii nätisti.

Olen kirjoittanut viimeiset 7v kaikki Windowsilla ajettavan koodin näin ja ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa tai harmia. Toimii nopeasti ja ei kysy avaimia.

Vai edge koodia.. Buahhaahhahaaaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai edge koodia.. Buahhaahhahaaaa.

Mikä estää koodaamisen?

• Anonyymi

Eli olin oikeassa. Mikään estä koodaamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli olin oikeassa. Mikään estä koodaamista.

Ethän edes tiedä mikä "Smart App Control" on!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ethän edes tiedä mikä "Smart App Control" on!

Tiedän toki. Toimii suurinpiirtein niin, että Microsoft tarkistaa onko ohjelman tekijä tiedossa, yksinkertaisesti tehdään käyttäjän todennus kehittäjälle ja allekirjoitetaan ajettava ohjelma ja jos on joku tuntematon pökäle niin sitä ei käynnistetä.

Tämä ei ole mikään uusi juttu, että digitaalista allekirjoitusta on vaadittu ajureille ikuisuuden ja ollut myös myös natiiviohjelmille olemassa että tulee ilmoitusta että ohjelmaa ei tunneta.

Tuollaista ei kuitenkaan ole Edgessä, sillä se ajoympäristö on niin hyvin sandboxattu että ei tarvitse. Se pakottaa tekemään ohjelman siistiksi eikä mitään kysellä koodia ajettaessa.

• Anonyymi

Joka paikkaan se venäjän trollin aloitus ehtiikin.

• Anonyymi

Minunkin koodi pyörii ihan hyvin sekä WSL2 alla Ubuntussa että itse Windowsin alla, mutta Windowissa vain 9x hitaammin.

• Anonyymi

Onnneksi milulla Aito Ubuntu!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onnneksi milulla Aito Ubuntu!

No kehitystä on paljon helpompi tehdä WSL2/Windows, koska ei tarvi mitään dualboottia olla tai virtuaali-koneen kautta säätää, sen kun vain Git:llä mergeilee koodeja Windowsin ja WSL/Ubuntun välillä ja testailee softan ajot.

Toinen helpottava juttu on tuossa, ettei tarvi säätää Winen kautta Windows -softia, vaan ne toimii suoraan mitä tarvii. Tämän takia palasin Windowsiin, aiemmin kehitin täysin Linuxilla, kun Windows porttausta en vielä ollut tehnyt.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      61
      3736
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      87
      3128
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      69
      2336
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      14
      1540
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      65
      1319
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      87
      1179
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      29
      1049
    8. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1001
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      975
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      47
      962
    Aihe