Ooppera pulassa

Anonyymi

Onko niin, että konkurssi tulee?

29

1977

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehei,kunta takaa ja saamme kulttuuria myös tulevina vuosina

    • Anonyymi

      Eräs Nopankylän mies totesi jo yli 20 vuotta sitten, että "kyllä olisi halvalla päästy, kun olisi koko musiikkijuhlat lopetettu ja lyöty Lintalalle prenikka rintaan..."

    • Anonyymi

      Ei oopperakaa yhtä miestä kaipaa,vanhat dynastiat hyvä välillä uusia.

      • Anonyymi

        Mutta 20 kökkämiestä se jo kaipaa.


    • Anonyymi

      Keskustasosialistien kiekumisjuhlat sais loppua heti!

      • Anonyymi

        Sulle iso käsi Jouppilankylästä!


    • Anonyymi

      Lopettaa sais . Ihmisten kiusaamista niillä hirveillä kiekumisilla . Rumaa ja inhottavaa

      • Anonyymi

        Rumaa ja inhottavaa on ihmisten ilmoilla pyörivä rupusakki. Tilillä rahaa vaikka kuinka muttei ole rahaa vaatteisiin; ollaan joko spurgun näköisiä tai leveillään rumilla, ylihintaisilla ja mauttomilla merkkivaatteilla. Tai kun pyöritään paskaisissa työvaatteissa myös töiden ulkopuolella. Maanviljely on tietty tärkeää työtä mutta kai sitä nyt sen verran voisi kunnioittaa kanssaihmisiä että pesee ne sianruikut pois ennen muiden ihmisten sekaan menoa.


    • Anonyymi

      Olisin mennyt kökkäporukkaan, mutta siellä leimautuu keskustasosialistiksi.

    • Anonyymi

      Saa tullakkin vuodesta toiseen rahoitetaan joutavaa mölinää ja toinen on rengon leto kenttä sinne syydetään rahaa jotta talvella saadan aurattua kenttä Sedun oppilaat varmaa osaisivat hoitaa sen homma mutta kun sinne ei voi mennä mutta kyllä ampulanssit voi sielä harjoitella voi prkl sentään jotain parenpaa käyttöä kentälle olisi esim.provissi rock haloo nyt helvetti jo ja teboil on kohta jo purku kunnos

    • Anonyymi

      Ilmajoella on ihmeellinen tapa tehdä asiat aina vuodesta toiseen samalla tavalla.
      Samat avustushakemukset, vain päiväys vaihdetaan.
      Samat päättäjät vuodesta toiseen, mikään ei muuttua saa, kunhan vain omakuva on lehdessä ja itselle haetaan kunniaa. Velaksi eletään kokoajan, konkurssi lähenee.
      Ilmajoella tarvitaan saneeraajaa. Tule apuun Eero Laesterä!

    • Anonyymi

      Äkkiä ehdokkaaksi tekemään asioita oikein ku nuon on viisautta kertynyt,ainiin,sehän jo ookki ja taas käräjöömäs

      • Anonyymi

        Vastauksestasi saa käsityksen että ruukkusi tihkuu sitä mitä se sisältää, eli ei yhtään mitään.
        Aktiivisena yhteiskunnan seuraajana minulle riittää vallan hyvin asioiden seuraaminen ja äänestäminen eri vaaleissa. Kaikki kunnia heille jotka osallistuvat ehdokkaina, vaikka valituksi tuleekin laumasieluja, joilla ajatus ja henkinen kompetenssikyky ei riitä edes seurakunnan saati kunnan asioiden hoitamiseen.
        Tosiasiallisesti useita kymmeniä vuosia politiikkaa seuranneena, Ilmajoellakin asiat päättää esittelevä virkamies ja nämä itsestään kovasti paljon kuvittelevien kunnanvaltuutettujen, hallitusten ja johtokuntien enemmistö ei osaa, ei ymmärrä eikä edes halua perehtyä asioiden sisältöön.
        Siksi kaiketi Ilmajoellakin tulee niin kovin usein laittomia päätöksiä, joiden kuluja me kunnan veronmaksajat joudumme maksamaan.
        Minua on vuosien aikana kysyneet ehdokkaaksi kuntavaaleihin ainakin keskusta, kokoomus, sdp, kristilliset ja perussuomalaiset. Se miksi en ole ehdokkaaksi lupautunut, johtuu siitä että en halua leimautua laumasieluihin.
        Käräjillä olen ollut kerran, todistajana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastauksestasi saa käsityksen että ruukkusi tihkuu sitä mitä se sisältää, eli ei yhtään mitään.
        Aktiivisena yhteiskunnan seuraajana minulle riittää vallan hyvin asioiden seuraaminen ja äänestäminen eri vaaleissa. Kaikki kunnia heille jotka osallistuvat ehdokkaina, vaikka valituksi tuleekin laumasieluja, joilla ajatus ja henkinen kompetenssikyky ei riitä edes seurakunnan saati kunnan asioiden hoitamiseen.
        Tosiasiallisesti useita kymmeniä vuosia politiikkaa seuranneena, Ilmajoellakin asiat päättää esittelevä virkamies ja nämä itsestään kovasti paljon kuvittelevien kunnanvaltuutettujen, hallitusten ja johtokuntien enemmistö ei osaa, ei ymmärrä eikä edes halua perehtyä asioiden sisältöön.
        Siksi kaiketi Ilmajoellakin tulee niin kovin usein laittomia päätöksiä, joiden kuluja me kunnan veronmaksajat joudumme maksamaan.
        Minua on vuosien aikana kysyneet ehdokkaaksi kuntavaaleihin ainakin keskusta, kokoomus, sdp, kristilliset ja perussuomalaiset. Se miksi en ole ehdokkaaksi lupautunut, johtuu siitä että en halua leimautua laumasieluihin.
        Käräjillä olen ollut kerran, todistajana.

        Tylytit siinä juuri valtuuston varapuheenjohtajan.


      • Anonyymi

        Ainoat, jotka halusi asiaa sopia olivat Helena ja Juha. Muut halusivat käräjöidä, mutta niinhän he tekivät jo silloin kun halusivat että kuntalaiset kustantaa Sepon ja Mikan turhat tutkintapyynnöt. 10400e kuntalaisten rahaa paloi ihan turhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoat, jotka halusi asiaa sopia olivat Helena ja Juha. Muut halusivat käräjöidä, mutta niinhän he tekivät jo silloin kun halusivat että kuntalaiset kustantaa Sepon ja Mikan turhat tutkintapyynnöt. 10400e kuntalaisten rahaa paloi ihan turhaan.

        Ranto puolusteli tätäkin tyhmyyttä


    • Anonyymi

      Ooppera saa mennä Seinäjoelle, me ilmajokiset emme sitä tarvitse emmekä koe tapeelliseksi.

      • Anonyymi

        Jahas, jos sinä et tarvitte oopperaa, niin älä puhu kaikkien puolesta. Mun mielestä on mukavaa, jotta tapahtumia on ja Ilmajoki tiedetään kulttuuripitäjänä, kuten jo vuosikymmeniä on ollut. Lisäksi nuoriso saa harrastaa ja oppia yhteistyöhön ym. kokemusta. Itse en paljonkaan henkilökohtaisesti tarvitse tai seuraa esim. kilpaurheilua, mutta ei kai mulla oo oikeutta sitä muilta kieltää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas, jos sinä et tarvitte oopperaa, niin älä puhu kaikkien puolesta. Mun mielestä on mukavaa, jotta tapahtumia on ja Ilmajoki tiedetään kulttuuripitäjänä, kuten jo vuosikymmeniä on ollut. Lisäksi nuoriso saa harrastaa ja oppia yhteistyöhön ym. kokemusta. Itse en paljonkaan henkilökohtaisesti tarvitse tai seuraa esim. kilpaurheilua, mutta ei kai mulla oo oikeutta sitä muilta kieltää.

        Kaikella ystävyydellä suon ilomielin ooppera ja urheiluharrastukset niistä pitäville, mutta koska jokainen ilmajokinen joutuu osallistumaan tähän "mukavaan" oopperaan verovaroin, sen mielekkyyttä voi kritisoida oikeutetusti.
        Oopperassa kävijät maksakoot itse huvinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikella ystävyydellä suon ilomielin ooppera ja urheiluharrastukset niistä pitäville, mutta koska jokainen ilmajokinen joutuu osallistumaan tähän "mukavaan" oopperaan verovaroin, sen mielekkyyttä voi kritisoida oikeutetusti.
        Oopperassa kävijät maksakoot itse huvinsa.

        Kirjastossa ja uimahallissa sekä kuntopoluilla kävijöiden tulisi itse maksaa huvinsa ? Kansalaisopistossa harrastelevat käyttävät verovaroja, vaikka MINÄ en käy siellä harrastamassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjastossa ja uimahallissa sekä kuntopoluilla kävijöiden tulisi itse maksaa huvinsa ? Kansalaisopistossa harrastelevat käyttävät verovaroja, vaikka MINÄ en käy siellä harrastamassa

        Tämä oli UUTINEN:
        Ilmajoen Musiikkijuhlat r.y. onkin kunnallinen, julkinen laitos = vertautuu kirjastoon ja uimahalliin.....hupskeikkaa.
        Tästä joku jonne aikoinaan Ilkassa 90--luvulla taisi kirjoottaa..


      • Anonyymi

        Hyvä . Siellä parempi paikka.


      • Anonyymi

        Pitäiskö antaa rahaa että lähtisivät muualle?


    • Anonyymi

      Samoin kaikki salit,kentät,kaukalot jne,maksakoot jotka käyttää

      • Anonyymi

        Kokoomuksessa olemme jo pitkään vaatineet kirjastoa maksulliseksi sekä sitä, että käyttäjien omavastuuta pitää korottaa. Samoin lääkäripalveluissa ja muissa yhteiskunnan kustantamissa palveluissa. Vain siten voimme laskea verotusta, joka on sietämättömän korkeaa.


    • Anonyymi

      Juuri näin

    • Anonyymi

      Saa ollakkin

    • Anonyymi

      Tämä viimeinen vaikuttaa tosi hyvältä aiheena ainakin

    • Anonyymi

      Niin ihania operetin helmiä ja astioita.
      Kunnan tulisi maksaa kaikki liput omille työläisille ja muille vähävaraisille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe