Raamattu kansalle käännöstyö

Anonyymi

Aloin kuuntelemalla kuuntelemaan, höristämällä korvasiani Ääntään kohti.

Niin minä huomasin seurakunnan paimentajasta tulleen JOHTAJAN, Fuhrerin, ( Toimitusjohtajan ).

Seurakunnan paimentajan vaatimuksia oli vähennetty. Nyt seurakunnan Fuhrerilta vaaditaan se, että hän on hän. Nainen on hän. Seurakunnan paimen olkoon mies on joko jätetty kääntämättä tai käännetty niin etten ymmärtänyt mihin hän-muotoon Fuhrer on käännetty.Sana " mies" mainitaan kerran " jos mies ei osaa oitää huolta perheestään, kuinka sitten seurakunnastakaan" käännöksessä, jossa määritellään seurakunnan Fuhrer, kuin toissijaisuutta halventavasti osoittaen, tärkeyttä piilotellen että miesjohtajasta on kyse.
Naisten poiskarsinta seurakunnan Fuhrerin virasta syy selviää aivan 5.30 alkusekunneilla 5.30 - 7.07

https://www.youtube.com/watch?v=Nn488qN_nkw&list=PL8bu_TTVuWyBZwSSP6teEj-30P1gciLod&index=19

Seurakunnan paimen olkoon mies, tuumii aina ,

Selef Urge

50

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paimen on paimen ja sinä pysyy srkssa. Vanhemmisto johtaa srkaa. Onhan srk ssa toisinaan kunnostusta esim. peltikaton maalaus, lattian pinnan vaihto, putkitöitä jn e. Nimenomaan helluntaikirkossa nämä vastuut on selkeytetty. No problems. Mitään Fuhreriä srk ssa ei ole. Haluat vaan provosoida.

      • Anonyymi

        En pidä provosointina, sillä kun katsomme oikeasti alkukielen ( kreikka) lineaari käännöstä, eli siis sana sanalta käännettyä, niin molemmissa kohdissa on sanottu selvääkin selvemmin se, että niin Seurakunnan paimen, kuin myös palvelija(diakoni) ovat YHDEN VAIMON MIEHIÄ !

        Eli tämä on alkukielle uskollinen käännös:

        1. Tim. 3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, YHDEN VAIMON MIES, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,

        1. Tim. 3:12 Seurakuntapalvelija olkoon YHDEN VAIMON MIES, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.

        Miksi tuo on tahallaan väärennetty ???

        Siis Raamattu kansalle kääntäjät ITSE väittävät olleensa uskollisia alkukielelle !

        Miksi siis tahallinen väärennös ?

        Onko kyse siitä siis, että: " Kansalle sitä mitä se haluaa", olkoonkin kuinka väärin !?

        Siis tässä ajassa on kaiken aikaa yhä lisääntynyt väärä paimenuus, jossa naiset ovat vallanneet väärin paimenen ja vanhemman paikkoja ja tehtäviä !

        No, itse arvelen näissä kerrottavaan asian pohjimmaiset syyt ja niiden seuraamukset:

        Jes. 3:4 Ja minä panen nuorukaiset heille päämiehiksi, ja pahankuriset hallitsevat heitä.

        Jes. 3:12 Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.

        Tämä tilanne ja kaikki on siis nyt Jumalan kuritusta meille, kun emme ole pitäneet Totuudesta kiinni, vaan on hyväksytty kaikkinaista valhetta ja toimitaan ihan oman tahdon mukaan, eikä sitä omaa tahtoa ole todellakaan alistettu Jumalan tahdon alle ja siten ryhdytty tarvittaviin toimenpiteisiin !

        Eli nyt saavat Suomen uskovat sitä, mitä ovat itse tilanneet, eli tätä siis:

        Jes. 3:4 Ja minä panen nuorukaiset heille päämiehiksi, ja pahankuriset hallitsevat heitä.

        Jes. 3:12 Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.


      • Anonyymi

        Raamattu kansalle käännöstyön mukaan seurakuntaa johtaa Fuhrer. Tämä käy ilmi linkissä.

        Provosoimatta käännöstyön epäselkoisuuteen huomion suuntaa osoittaen seurakunta fuhreriyyden sukupuolimerkityksen piilotuspiirteistä kiinnostuneena,



        Selef Urge


      • Anonyymi kirjoitti:

        En pidä provosointina, sillä kun katsomme oikeasti alkukielen ( kreikka) lineaari käännöstä, eli siis sana sanalta käännettyä, niin molemmissa kohdissa on sanottu selvääkin selvemmin se, että niin Seurakunnan paimen, kuin myös palvelija(diakoni) ovat YHDEN VAIMON MIEHIÄ !

        Eli tämä on alkukielle uskollinen käännös:

        1. Tim. 3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, YHDEN VAIMON MIES, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,

        1. Tim. 3:12 Seurakuntapalvelija olkoon YHDEN VAIMON MIES, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.

        Miksi tuo on tahallaan väärennetty ???

        Siis Raamattu kansalle kääntäjät ITSE väittävät olleensa uskollisia alkukielelle !

        Miksi siis tahallinen väärennös ?

        Onko kyse siitä siis, että: " Kansalle sitä mitä se haluaa", olkoonkin kuinka väärin !?

        Siis tässä ajassa on kaiken aikaa yhä lisääntynyt väärä paimenuus, jossa naiset ovat vallanneet väärin paimenen ja vanhemman paikkoja ja tehtäviä !

        No, itse arvelen näissä kerrottavaan asian pohjimmaiset syyt ja niiden seuraamukset:

        Jes. 3:4 Ja minä panen nuorukaiset heille päämiehiksi, ja pahankuriset hallitsevat heitä.

        Jes. 3:12 Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.

        Tämä tilanne ja kaikki on siis nyt Jumalan kuritusta meille, kun emme ole pitäneet Totuudesta kiinni, vaan on hyväksytty kaikkinaista valhetta ja toimitaan ihan oman tahdon mukaan, eikä sitä omaa tahtoa ole todellakaan alistettu Jumalan tahdon alle ja siten ryhdytty tarvittaviin toimenpiteisiin !

        Eli nyt saavat Suomen uskovat sitä, mitä ovat itse tilanneet, eli tätä siis:

        Jes. 3:4 Ja minä panen nuorukaiset heille päämiehiksi, ja pahankuriset hallitsevat heitä.

        Jes. 3:12 Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.

        Patriarkaaliset uskonnot joko päivittyvät tai katoavat.
        Valitse jompikumpi.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Patriarkaaliset uskonnot joko päivittyvät tai katoavat.
        Valitse jompikumpi.

        Toki massat menevät eksyttäjien perässä !

        Mutta ne jotka itse saavat opetuksen suoraan Pyhältä Hengeltä, eivät eksy mukaan.

        Jumalan Sana on puhdas ja pysyy puhtaana, vaikka sitä yritettäisiinkin noin väärentää.

        Onneksi tässä ajassa meillä on käytettävissä alkukielen versiot UT:n teksteistä, joiden kautta tuollaiset eksytys yritykset eivät vain mene perille !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toki massat menevät eksyttäjien perässä !

        Mutta ne jotka itse saavat opetuksen suoraan Pyhältä Hengeltä, eivät eksy mukaan.

        Jumalan Sana on puhdas ja pysyy puhtaana, vaikka sitä yritettäisiinkin noin väärentää.

        Onneksi tässä ajassa meillä on käytettävissä alkukielen versiot UT:n teksteistä, joiden kautta tuollaiset eksytys yritykset eivät vain mene perille !

        Te saatte siis johdatuksen Pyhältä Äidiltä?
        Jos teillä on alkukielen versiot, niin muistatte varmasti kirjoittaa pyhästä hengestä "she" kun tulee juttua englanniksi.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Te saatte siis johdatuksen Pyhältä Äidiltä?
        Jos teillä on alkukielen versiot, niin muistatte varmasti kirjoittaa pyhästä hengestä "she" kun tulee juttua englanniksi.

        Pyhä Henki ei voi olla "she" !

        Isä Jumala on Yksi !

        Pyhä Henki On Jumalan Henki, ei siis femiini !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki ei voi olla "she" !

        Isä Jumala on Yksi !

        Pyhä Henki On Jumalan Henki, ei siis femiini !

        Alunperin se kyllä oli "she".
        Sinä et sitten ole yhtään sen uskollisempi alkutekstille kuin soimaamasi kääntäjäkään.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Alunperin se kyllä oli "she".
        Sinä et sitten ole yhtään sen uskollisempi alkutekstille kuin soimaamasi kääntäjäkään.

        Älä nyt viitsi valehdella !

        Isä Jumala on "he".

        Tämä on ihan perus asia, joka ei muutu sinunkaan valheittesi kautta.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Alunperin se kyllä oli "she".
        Sinä et sitten ole yhtään sen uskollisempi alkutekstille kuin soimaamasi kääntäjäkään.

        Siis miespuolisen henki ei ole femiini, etkö sinä siis sen vertaa tajua ?

        Samoin Isän Jumalan Henki ei voi millään olla femiini !

        Tämän enempää en "Verum_an_falsum" viitsi kanssasi enää kirjoitella, kun et edes perus asioita tuon vertaa tiedä ja alat päin naamaa valehtelemaan ihn päättömiä !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt viitsi valehdella !

        Isä Jumala on "he".

        Tämä on ihan perus asia, joka ei muutu sinunkaan valheittesi kautta.

        Kolminaisuuteen on aina kuulunut Äiti, Isä ja Poika.
        Kirkkoisät eivät ymmärtäneet mitä tuo kolminaisuus alunperin oli tarkoittanut ja muuttivat sen pelkäksi sanaleikiksi sekavalla opillaan.
        He myös muuttivat Pyhän Äidin muotoon "he".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis miespuolisen henki ei ole femiini, etkö sinä siis sen vertaa tajua ?

        Samoin Isän Jumalan Henki ei voi millään olla femiini !

        Tämän enempää en "Verum_an_falsum" viitsi kanssasi enää kirjoitella, kun et edes perus asioita tuon vertaa tiedä ja alat päin naamaa valehtelemaan ihn päättömiä !

        En voi sille mitään, että alunperin näin oli ja esim helluntailaiset kutsuvat Pyhää Äitiä luokseen.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        En voi sille mitään, että alunperin näin oli ja esim helluntailaiset kutsuvat Pyhää Äitiä luokseen.

        Tietämättään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki massat menevät eksyttäjien perässä !

        Mutta ne jotka itse saavat opetuksen suoraan Pyhältä Hengeltä, eivät eksy mukaan.

        Jumalan Sana on puhdas ja pysyy puhtaana, vaikka sitä yritettäisiinkin noin väärentää.

        Onneksi tässä ajassa meillä on käytettävissä alkukielen versiot UT:n teksteistä, joiden kautta tuollaiset eksytys yritykset eivät vain mene perille !

        "Mutta ne jotka itse saavat opetuksen suoraan Pyhältä Hengeltä, eivät eksy mukaan."

        Olen varma, että Suomestakin löytyy useita ryhmiä, jotka uskovat saavansa opetuksen suoraan Pyhältä Hengeltä ja opettavat silti monessa kohtaa aivan eri tavoin.
        Yhtä varma olen siitä, että ne jotka väittävät saavansa opetuksensa suoraan Pyhältä Hengeltä, ovat pääsääntöisesti ihmisiä, jotka hakevat omiin opeihinsa selkänojaa siitä, että he väittävät Pyhän Hengen niin opettaneen.

        Jos Pyhä Henki opettaisi konkreettisesti uskovia, niin erilaisia uskonkäsityksiä ei olisi lainkaan. Nyt lahkoja on tuhansia, eikä yksikään tunnusta olevansa harhaoppinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta ne jotka itse saavat opetuksen suoraan Pyhältä Hengeltä, eivät eksy mukaan."

        Olen varma, että Suomestakin löytyy useita ryhmiä, jotka uskovat saavansa opetuksen suoraan Pyhältä Hengeltä ja opettavat silti monessa kohtaa aivan eri tavoin.
        Yhtä varma olen siitä, että ne jotka väittävät saavansa opetuksensa suoraan Pyhältä Hengeltä, ovat pääsääntöisesti ihmisiä, jotka hakevat omiin opeihinsa selkänojaa siitä, että he väittävät Pyhän Hengen niin opettaneen.

        Jos Pyhä Henki opettaisi konkreettisesti uskovia, niin erilaisia uskonkäsityksiä ei olisi lainkaan. Nyt lahkoja on tuhansia, eikä yksikään tunnusta olevansa harhaoppinen.

        Ei ole kyse tuosta !

        Kyse on siitä, että ihminen eli siis uskovakin haraa kaiken aikaa Totuutta vastaan, siis ihan itse !

        Eli liian moni on mielistynyt vääryyteen ja valheisiin, eikä siksi edes halua ottaa Totuutta vastaan.

        Lisäksi kautta aikain on opetettu ja tyrkytetty kaikenlaisia vääriä ja valheellisia oppeja ja jopa aidosti Totuutta salatuinpaan asti halajava on jo saanut PALJON väärää opetusta ja uskonut paljon valheita.

        Niistä vapautuminen on pitkäaikainen prosessi, ja sekin siis toteutuu vain ja ainoastaan silloin, jos uskova ei itse haraa vastaan, vaan oikeasti tutkii ja koettelee ihan kaiken, jopa kaiken sen, mitä ns. "hyvät ja luotettavat uskonveljet" ovat opettaneet !

        Tässä ajassa siis ei voi todellakaan luottaa ihmisiin, vaan kuten Sana sanoo uudesta liitosta ja siitä, miten oppimis asioiden oikeasti pitäisi mennä, niinkunkin olisi saatava itselleen opetus suoraan Herralta, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta !

        Tämä asia on täysin selvästi sanottu Raamatussa, mutta sitä ei vain noudateta !!!

        Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

        1. Joh. 2:27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

        Joh. 6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.

        Hepr. 8:11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.

        ELI:

        'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'.

        Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

        Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta

        Näin sen siis pitäisi nyt uudessa liitossa mennä, mutta eihän se mene, vaan uskovat juoksevat muiden ihmisten "ruokittavina", eivätkä hanki opetusta suoraan Herralta !!!

        Tämä on suppeasti sanottuna se ongelman ydin !

        Siis jos kukin hankkisi ja saisi opetuksen suoraan Herralta Pyhän Hengen avaaman Sanan opetuksen kautta, niin valheita ei tulisi, sillä Pyhä Henki ei opeta valhetta, kuten niin monet uskovat tässä ajassa tekevät !!

        Mutta eihän edes "seurakunnissa" opeteta ja ohjata uskovia saamaan opetusta näin, eli oikealla tavalla, siis suoraan Herralta HENKILÖKOHTAISESTI, vaan huseerataan ihan muuta vain ja kerrotaan omia juttuja ja "opetuksia" vain srk kokouksissa !

        Srk vanhimpien tärkein tehtävä olisi johdattaa JOKAINEN nuori uskova saamaan opetusta suoraan Herralta, eikä kiinnittää heitä vain ihmisiin ja heiltä saatavaan "opetukseen", joka usein kuten jo sanoin on täysin ala-arvoista !


    • Anonyymi

      Tässä vielä sen Raamattu kansalle ääni kirjan "esittely", että ei tarvitse sanoa, että keksin asian omasta päästäni !

      Markus Esa
      5,2 t. tilaajaa
      Raamattu Kansalle on suomalainen raamatunkäännös, jonka on tarkoitus olla mahdollisimman uskollinen Raamatun alkuteksteille. Käännöstä toimittava yhdistys on samanniminen. Yhdistys perustettiin vuonna 1987.

      Ei noin pahasti väärin voi millään selvässä asiassa kääntää alkukieleltä, mitä tuossa on AIVAN TAHALLAAN siis tehty !

      Eli koko väärennöksen tarkoitus on hyväksyttää naisten paimenuus / vanhemmuus seurakunnissa !

    • Anonyymi

      Paimen huolehtii laumasta. Johtaja huolehtii omista eduistaan laumaa säälimättä.

      Fuhrer Johtaja Putin ei ole paimen vaan Fuhrer, Johtaja, Diktaattori, joka haluaa tulla kutsutuksi GooginPräsidentiksi. Hän murhaa oman laumansa Dovsusilampaita ja Zelenskyn laumasta lampaita.

      On suuri merkitysero Johtajalla ja Paimenelle seurakunnan virassa.Johtajalle olen alistettuasemassa , paimenelle olen Kristuksen Jeesuksen haluamassa asemassa.

      Kuka ymmärrystä on saanut kertokoon missä seurakunta-asemassa seurakunnan lammas on seurakunnan paimeneen? Jumala antakoon teille ymmärrystä, voimaa, armoa, rauhaa ja ylöstempauksessa pakoonpääsyn kun ette luovu uskosta Jeesukseen, kuten Pyhä Henki tietää viimeisinä päivinä ennen ylöskorjuuta tapahtuvan. Miten pakahduttava ajatus: Jumalan lapsena vaeltanut luopuu hetkellisestä maailmassa olevan himon viettelyyn alassuistuen maaliviivan häämöttäessä IKUISESTA pelastuksestaan! Järkeni menee solmuun, sydämeni vavahtaa, en ymmärrä sitä pään tyhjyyttä. Sama kuin se eräs myi esikoisosansa siunauksineen ruokahalunsa tyydyttämisestä hetkellisesti.

      Haluan vedota jokaisessa meissä Pyhän Hengen vaikutuksessa asuvaan järkiperäisyyteen vaikka sen rippeitä puhutellen: Älä luovuta.Kadut sitä ikuisesti jos niin teet. Rohkaiskoon Jumala sinua eteenpäin niin ettet luovu korkeasta asemastasi Jumalan lapsena.

      Jumalaton: Etsi kunnes löydät.

      Selef Urge

    • Anonyymi

      Raamattu ei oikeastaan puhu seurakunnan paimenesta mitään. Raamattu puhuu seurakunnan paimenista monikossa. Paimen -sana ja kaitsija-sana tarkoittavat samaa ja ne tarkoittavat seurakunnan vanhemmistoveljiä.

      • Anonyymi

        Juurikin näin. Seurakunnan paimenista Sana puhuu monikosta. Nykyään on otettu käyttöön Sanan ilmoituksen vastainen seurakunnan johtava pastori-malli.
        Johannes kirjoitti: Minä kirjoitin seurakunnalle; mutta Diotrefes, joka haluaa olla ensimmäinen heidän joukossaan, ei ota meitä vastaan.
        Jeesus on seurakunnan pää ja ylipaimen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin. Seurakunnan paimenista Sana puhuu monikosta. Nykyään on otettu käyttöön Sanan ilmoituksen vastainen seurakunnan johtava pastori-malli.
        Johannes kirjoitti: Minä kirjoitin seurakunnalle; mutta Diotrefes, joka haluaa olla ensimmäinen heidän joukossaan, ei ota meitä vastaan.
        Jeesus on seurakunnan pää ja ylipaimen.

        Asiaan tarvitaan muutakin selvennykseksi.Tottakai on yksilö paimen ja monikko paimenet.

        Kuten syntipukki homo, syntipukit homolespot.


    • Anonyymi

      Maksoin aikanaan säännöllisesti raamattu-kansalle työstä ja sain vinon pinon keltaisia vihkosia.

      mielestäni nyt ajatellen täysin turha työ.

      mitä siitä on ollut apua ja kenelle?

      • Anonyymi

        Onhan siellä oikeinkäännettyäkin, mutta tämä seurakunnan paimenen miessukupuolisuus vaatimus on hämärretty. Siinä missä 38 Raamattu sanoo että seurakunnan paimen olkoon mies, sanoo Raamattu kansalle samassa kohdassa muistaakseni hän eli ei tee sukupuolieroa. Suomen kielessä hän tarkoittaa ns. hyvää ja pahaa sukupuolta soveltuvuudeltaan paimen hommiin.


    • Anonyymi

      Se on kuulkaa pelkkää kielioppia, jos on sana feminiini- tai maskuliinimuodossa, eikä mitään teologiaa. 😂

      Jumala on yksi; Isä, Poika ja Pyhä Henki, joten on sanomattakin selvää, ettei yksi Jumalan persoonista eli Henki ole feminiini, vaikka tuo 'henki/tuuli' sanana onkin feminiini.

      Feminiinimuotoisia sanoja voi olla abstraktit esineetkin, eikä niistäkään silti nais- tai miessukupuolisia tule, vaikka ne ilmaistaan jommalla kummalla muodolla.

      • Miksi se sitten alunperin kirjoitettiin feminiininä?
        Kuule, Totuus ja Elämäkin ovat naispuolisia kun mennään tarpeeksi syvälle varhaiskristillisyyteen, ihan niin kuin Viisauskin.


    • Anonyymi

      Näissä kohdissa Raamatussa puhutaan seurakunnan kaitsijoista tai paimenista monikossa.

      Efesolaiskirje:
      4:11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,

      Apostolien teot:
      20:28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.

      Filippiläiskirje:
      1:1 Paavali ja Timoteus, Kristuksen Jeesuksen palvelijat, kaikille pyhille Kristuksessa Jeesuksessa, jotka ovat Filippissä, sekä myös seurakunnan kaitsijoille ja seurakuntapalvelijoille.

      Tietysti Raamatussa puhutaan paimenista ja kaitsijoista myös yksikössä mutta se ei silti tarkoita, että seurakunnassa olisi ollut vain yksi paimen. Paavali antaa neuvoja yksittäisille paimenille ja kertoo millainen paimenen on oltava mutta se ei tarkoita sitä, että seurakunnassa olisi vain yksi paimen (vanhemmistoveli).

      Raamatussa on myös sellaisia kohtia, joissa puhutaan Paimenesta yksinään mutta se tarkoittaa Jeesusta. Hän on se Hyvä Paimen.

      • Anonyymi

        Ei muuten mene noin !

        Kullakin paikallisella Seurakunnalla on yksi kaitsija, eli siis paimen/opettaja !

        Mutta vanhemmistoon kuuluvat myös apostolit ja profeetat ja evankelistat:

        Ef. 4:11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,

        Srk kaitsijan, eli paimenen, eli opettajan on tarkoitus johtaa paikallista Seurakuntaa, mutta muiden tehtävät ovat laajempia ja pitkälti "perheen" ulkopuolella.

        Siis apostolit ja evankelistat perustavat paikkallisia Seurakuntia, joihin he sitten asettavat tehtävään sopivan kaitsijan, eli paimen/opettajan.

        Profeetta taas voi kiertää eri paikallis Seurakunnissa auttaen ja tukien lahjallaan niitä.

        Apostolit ja evankelistat toimivat paikallisen tai paikallisten Seurakuntien tuella tehden evankeliumin työtä, joten he kuuluvat tavallaan paikallisiin Seurakuntiin ja niiden ns. "muonavahvuuteen".

        Sitten palataan vielä siihen väitteeseen, että paikallis Seurakuntiin olisi asetettu useita kaitsijoita, luulen sen johtuvan tästä Raamatunkohdasta ja sen väärin ymmärtämisestä:

        5 Minä jätin sinut Kreettaan sitä varten, että järjestäisit, mitä vielä jäi järjestämättä, ja että asettaisit, niinkuin minä sinulle määräsin, joka kaupunkiin vanhimmat,
        6 jos missä olisi joku nuhteeton, yhden vaimon mies, jonka lapset ovat uskovia, eivät irstaudesta syytettyjä eivätkä niskoittelevia.

        Eli ihmiset eivät ole oppineet koulussa ns. "joukko-oppia".

        Siis "joka kaupunkiin vanhimmat", ei tarkoita suinkaan useita vanhempia yhteen kaupunkiin, vaan yksi kuhunkin.

        Asia selviää seuraavasta jakeesta:

        " jos missä olisi joku nuhteeton, yhden vaimon mies "

        Tässä siis ei sanota, että missä olisi JOITAKIN ELI USEITA, vaan JOKU ELI YKSI.

        Siis kuhunkin paikalliseen Seurakuntaan siis YKSI oma kaitsija, eli paimen/opettaja !

        Siis paimen/opettaja on yksi tehtävä jossa on kaksi puolta, eli opettainen ja sitten kurinpito !

        Aivan sama, kuin esim. korkeakoulussa opettajaoppilaat oppivat opettamaan, mutta myös johtamaan / kuria ja järjestystä pitämään.

        Monesti nykyiset "opettajat" haluavat vain opettaa ja jättää paimentamisen muille, koska siinä joutuu itsekin linjalle, eikä moni halua kantaa oikeasti ns. "vanhemman vastuuta" !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten mene noin !

        Kullakin paikallisella Seurakunnalla on yksi kaitsija, eli siis paimen/opettaja !

        Mutta vanhemmistoon kuuluvat myös apostolit ja profeetat ja evankelistat:

        Ef. 4:11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,

        Srk kaitsijan, eli paimenen, eli opettajan on tarkoitus johtaa paikallista Seurakuntaa, mutta muiden tehtävät ovat laajempia ja pitkälti "perheen" ulkopuolella.

        Siis apostolit ja evankelistat perustavat paikkallisia Seurakuntia, joihin he sitten asettavat tehtävään sopivan kaitsijan, eli paimen/opettajan.

        Profeetta taas voi kiertää eri paikallis Seurakunnissa auttaen ja tukien lahjallaan niitä.

        Apostolit ja evankelistat toimivat paikallisen tai paikallisten Seurakuntien tuella tehden evankeliumin työtä, joten he kuuluvat tavallaan paikallisiin Seurakuntiin ja niiden ns. "muonavahvuuteen".

        Sitten palataan vielä siihen väitteeseen, että paikallis Seurakuntiin olisi asetettu useita kaitsijoita, luulen sen johtuvan tästä Raamatunkohdasta ja sen väärin ymmärtämisestä:

        5 Minä jätin sinut Kreettaan sitä varten, että järjestäisit, mitä vielä jäi järjestämättä, ja että asettaisit, niinkuin minä sinulle määräsin, joka kaupunkiin vanhimmat,
        6 jos missä olisi joku nuhteeton, yhden vaimon mies, jonka lapset ovat uskovia, eivät irstaudesta syytettyjä eivätkä niskoittelevia.

        Eli ihmiset eivät ole oppineet koulussa ns. "joukko-oppia".

        Siis "joka kaupunkiin vanhimmat", ei tarkoita suinkaan useita vanhempia yhteen kaupunkiin, vaan yksi kuhunkin.

        Asia selviää seuraavasta jakeesta:

        " jos missä olisi joku nuhteeton, yhden vaimon mies "

        Tässä siis ei sanota, että missä olisi JOITAKIN ELI USEITA, vaan JOKU ELI YKSI.

        Siis kuhunkin paikalliseen Seurakuntaan siis YKSI oma kaitsija, eli paimen/opettaja !

        Siis paimen/opettaja on yksi tehtävä jossa on kaksi puolta, eli opettainen ja sitten kurinpito !

        Aivan sama, kuin esim. korkeakoulussa opettajaoppilaat oppivat opettamaan, mutta myös johtamaan / kuria ja järjestystä pitämään.

        Monesti nykyiset "opettajat" haluavat vain opettaa ja jättää paimentamisen muille, koska siinä joutuu itsekin linjalle, eikä moni halua kantaa oikeasti ns. "vanhemman vastuuta" !

        Ja jos joku ei käsitä tätä asiaa, eli YKSI kaitsija per paikallis Seurakunta, niin Suomessa on sanonta:

        "Kahden miehen saappaat eivät mahdu saman pöydän alle" !

        Eli Raamattu siis opettaa paikallis Seurakunnasta perheenä, ja se on hyvä kuva siitä, mitä Seurakunta on ja miten siellä toimitaan.

        Eli perheelläkin on YKSI pää, joka johtaa ja huolehtii kaikista.

        Siitä ei luonnollisessakaan perheessä tule yhtään mitään, jos toinen mies pyrkii johtamaan vanhemman kanssa.

        Eli aikuiseksi kasvanut poika ei vain sovi enää perheeseen, vaan tämän on tarkoitus perustaa oma perhe.

        Siis näin perhe "kuvana" kertoo meille hyvin sen, miten Jumala on paikallisen Seurakunnankin suunnitellut.

        Ei siis turhaan Sana sano näin:

        1. Tim. 3:5 sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?

        Siis Seurakunnan vanhemmuutta opitaan peheessä ja samat lain alaisuudet koskevat hyvin pitkälti siis molempia !

        Tässä tuo vaatimus lista laajemmin:

        1 Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
        2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
        3 ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne,
        4 vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;
        5 sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?
        6 Älköön hän olko äsken kääntynyt, ettei hän paisuisi ja joutuisi perkeleen tuomion alaiseksi.
        7 Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos joku ei käsitä tätä asiaa, eli YKSI kaitsija per paikallis Seurakunta, niin Suomessa on sanonta:

        "Kahden miehen saappaat eivät mahdu saman pöydän alle" !

        Eli Raamattu siis opettaa paikallis Seurakunnasta perheenä, ja se on hyvä kuva siitä, mitä Seurakunta on ja miten siellä toimitaan.

        Eli perheelläkin on YKSI pää, joka johtaa ja huolehtii kaikista.

        Siitä ei luonnollisessakaan perheessä tule yhtään mitään, jos toinen mies pyrkii johtamaan vanhemman kanssa.

        Eli aikuiseksi kasvanut poika ei vain sovi enää perheeseen, vaan tämän on tarkoitus perustaa oma perhe.

        Siis näin perhe "kuvana" kertoo meille hyvin sen, miten Jumala on paikallisen Seurakunnankin suunnitellut.

        Ei siis turhaan Sana sano näin:

        1. Tim. 3:5 sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?

        Siis Seurakunnan vanhemmuutta opitaan peheessä ja samat lain alaisuudet koskevat hyvin pitkälti siis molempia !

        Tässä tuo vaatimus lista laajemmin:

        1 Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
        2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
        3 ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne,
        4 vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;
        5 sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?
        6 Älköön hän olko äsken kääntynyt, ettei hän paisuisi ja joutuisi perkeleen tuomion alaiseksi.
        7 Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.

        Se tuli vasta myöhemmin mieleen, että tuossa edellisessä lainauksessa sanotaan siis näin:

        1 Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.

        Siinä siis lukee srk KAITSIJAN, eli YKSIKÖSSÄ, EI MONIKOSSA.

        Siinä siis EI LUE NÄIN:

        " jos joku pyrkii seurakunnan KAITSIJOIDEN JOUKKOON" !

        Ja srk kaitsija, eli opettaja/paimen siis on eri asia, kuin vanhemmisto.

        Vanhemistoon toki kaitsija, eli opettaja/paimen kuuluu, noiden apostolien ja evankelistojen ja profeettojen kanssa .

        Eli ei pidä sekoittaa noita käsitteitä väärin keskenään.

        Tämä vielä sinulle vahvistuksena asiasta ja lisänä edellisiin kirjoituksiini.

        Mutta kuten olen jo kirjoittanut, niin sinun pitää saada näistäkin asioista opetus suoraan Herralta, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla, eli älä luota ihmisiin, älä edes minuun, vaan luota Herran opetukseen ja koettele kunnolla kaikki Sanalla !


    • >>Maksoin aikanaan säännöllisesti raamattu-kansalle työstä ja sain vinon pinon keltaisia vihkosia. mielestäni nyt ajatellen täysin turha työ. mitä siitä on ollut apua ja kenelle?>>

      Kääntäjä sai leppoisan työn muutamaksi vuodeksi ja tyhmät maksoivat. Mukavampaa kuin lapioida paskaa pellolla tai olla Mäkkärin keittiössä.

    • Anonyymi

      Raamattuun on saatava SELKEÄ ohje, kuinka homot tulee tuomita.

      • Anonyymi

        Liittymällä sellaiseen uskonyhteisöön hyväksyy tietenkin uskonyhteisön perustajien teot ja tulee niistä osallisiksi.


      • Anonyymi

        Anonyymi
        11.05.2022 21:01 hölynpälyä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liittymällä sellaiseen uskonyhteisöön hyväksyy tietenkin uskonyhteisön perustajien teot ja tulee niistä osallisiksi.

        Meidän isämme ovat syntiä tehneet, heitä ei enä ole, mutta me kannamme heidän syntivelkaansa. Velka tulee aina maksettavaksi jollekin.

        Valit. 4:6

        Tyttären, minun kansani, syntivelka on Sodoman syntiä suurempi; Sodoma hävitettiin yhtäkkiä kätten siellä riehumatta.

        En ole koskaan kuullut, että helluntailaiset rukoilisivat Parhamin ja Olssenin syntivelan puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän isämme ovat syntiä tehneet, heitä ei enä ole, mutta me kannamme heidän syntivelkaansa. Velka tulee aina maksettavaksi jollekin.

        Valit. 4:6

        Tyttären, minun kansani, syntivelka on Sodoman syntiä suurempi; Sodoma hävitettiin yhtäkkiä kätten siellä riehumatta.

        En ole koskaan kuullut, että helluntailaiset rukoilisivat Parhamin ja Olssenin syntivelan puolesta.

        Olet pahasti eksyksissä kirkkokuntien perisynti oppeinesi !

        Sillä Sana sanoo selvästi:

        Hesekiel 18

        !!!
        19 Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
        20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
        !!!
        21 Ja jos jumalaton kääntyy pois kaikesta synnistänsä, mitä hän on tehnyt, ja noudattaa kaikkia minun käskyjäni ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava.
        22 Ei yhtäkään hänen synneistänsä, jotka hän on tehnyt, muisteta; vanhurskautensa tähden, jota hän on noudattanut, hän saa elää.
        23 Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra; eikö se, että hän kääntyy pois teiltänsä ja elää?
        24 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, tekee kaikkien niiden kauhistusten kaltaisia, joita jumalaton tekee-saisiko hän tehdä niin ja elää? Ei yhtäkään hänen vanhurskasta tekoansa, jonka hän on tehnyt, muisteta. Uskottomuutensa tähden, johon hän on langennut, ja syntinsä tähden, jota on tehnyt, niiden tähden hänen on kuoltava.
        25 Ja vielä te sanotte: 'Herran tie ei ole oikea'. Kuulkaa siis, te Israelin heimo! Minunko tieni ei olisi oikea? Eikö niin: teidän omat tienne eivät ole oikeat!
        26 Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, sentähden hänen on kuoltava; vääryytensä tähden, jota on tehnyt, hänen on kuoltava.
        27 Ja jos jumalaton kääntyy pois jumalattomuudestaan, jota on harjoittanut, ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän säilyttää sielunsa elossa.
        28 Koska hän näki ja kääntyi pois kaikista synneistänsä, joita oli tehnyt, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava.
        29 Mutta Israelin heimo sanoo: 'Herran tie ei ole oikea'. Minunko tieni eivät olisi oikeat, te Israelin heimo? Eikö niin: teidän omat tienne eivät ole oikeat!
        30 Niinpä minä tuomitsen teidät, te Israelin heimo, itsekunkin hänen teittensä mukaan, sanoo Herra, Herra. Kääntykää, palatkaa pois kaikista synneistänne, ja älköön syntivelka tulko teille lankeemukseksi.
        31 Heittäkää pois päältänne kaikki syntinne, joilla te olette rikkoneet, ja tehkää itsellenne uusi sydän ja uusi henki. Ja minkätähden te kuolisitte, Israelin heimo?
        32 Sillä ei ole minulle mieleen kuolevan kuolema, sanoo Herra, Herra. Siis kääntykää, niin te saatte elää."


    • Anonyymi

      Raamattu Kansalle käännös on erittäinb hyvä käännös.

    • Anonyymi

      Helluntailaisuuden harhaoppi kieltää koko perisynnin ja isiltä perittävän syntivelan.
      Eikä he edes kasta lapsiaan kristityiksi.

      3. Moos. 26:40

      "Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan"

    • Anonyymi

      >>>>>Kullakin paikallisella Seurakunnalla on yksi kaitsija, eli siis paimen/opettaja !<<<<<<

      Tälle lauseelle ei löydy tukea Raamatusta.

    • Anonyymi

      <<<<<5 Minä jätin sinut Kreettaan sitä varten, että järjestäisit, mitä vielä jäi järjestämättä, ja että asettaisit, niinkuin minä sinulle määräsin, joka kaupunkiin vanhimmat,
      6 jos missä olisi joku nuhteeton, yhden vaimon mies, jonka lapset ovat uskovia, eivät irstaudesta syytettyjä eivätkä niskoittelevia.>>>>>

      Tässä puhutaan ja monessa muussakin Raamatun jakeessa puhutaan vanhemmista monikossa yhdessä seurakunnassa. Jos siinä puhuttaisiin monen seurakunnan yhdestä vanhimmasta, siinä pitäisi lukea "kaikkiin kaupunkeihin vanhimman". Seurakunnassa pitää olla useita vanhimpia. Tuo sana "vanhin" on sama sana kreikan kielessä kuin "paimen" tai " kaitsija".

      <<<<<Eli perheelläkin on YKSI pää, joka johtaa ja huolehtii kaikista.>>>>>

      Seurakunnalla pitäisi todellakin olla yksi pää mutta monet seurakunnat ovat luopuneet päästään.
      Efesolaiskirje:
      5:23 niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja.

      • Anonyymi

        Olet sokea näköjään !

        Olen edellä jo rautalangasta vääntänyt tuon Raamatunkohdan !

        Siinä on siis USEITA paikallis seurakuntia, joihin kuhunkin valitaan kaitsija !

        Eli kun on useita seurakuntia, niin sitä kautta on isompi joukko myös kaitsijoita !

        Edellä JO kirjoitin senkin, että VANHEMMISTOON kuuluvat kaitsijan, eli paimen/opettajan lisäksi myös ne apostolit ja evankelistat ja profeetat !

        Mutta vain YKSI kaitsija siis !

        Mutta kun nyt on kaikki sotkettu seurakunnissa ja on "yhteis johtajuus", eli oikeasti siis kukaan ei kanna vastuuta kunnolla !

        Niin se nimittäin menee, eli jos on YHTEISVASTUU, niin kukaan ei sitä vastuuta oikeasti kanna yleensä !

        Vain Jumalan valitsema srk kaitsija eli paimen/ opettaja sen vastuun kantaa, eli oikeasti huolehtii laumasta eli perheestä ja sen KAIKISTA tarpeista.

        Vai väitätkö sinä vänkääjä niin, että teidän "seurakunnassanne" kaitsija eli paimen/opettaja oikeasti huolehtii KAIKISTA perheen eli laumansa tarpeista ???

        TUSKIN !

        Olen sen verran nähnyt "seurakuntia", että niissä ne sinun "vanhimpasi" oikeasti huolehtivat vain itse itsestään ja omista tarpeistaan ja toistensa tarpeista !

        Köyhät ja rikkinäiset ja haavoittuneet jätetään ihan oman onnensa nojaan !

        Niin siinä käy, kun on palkkalaiset teillä paimenina, eikä todellista paimenuutta ole missään näkyvissä !


      • Anonyymi

        Niin ja Yksi on Paimen, mutta sitten on myös työntekijät / srk palvelijat !

        Ja lue nyt edes vähän enemmän sitä Raamattuasi, eli Jumala asetti Seurakuntaan, keitä ja miksi ja mihin tehtävään siis ???

        11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
        12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,

        13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
        14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
        15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,

        Tässä siis on KAKSI eri joukkoa, eli ensin ne VANHIMMAT on lueteltu ja sitten heidän tehtävänsä, eli juuri VANHIMMAN tehtävät !

        Eli noiden VANHIMPIEN piti kasvattaa auttaa noita lapsista / nuoria uskovia täyteen miehuuteen, jotta heistä siten valmistuisi tulevia VANHIMPIA !

        LUE SITÄ RAAMATTUASI KUNNOLLA !!!

        Ennen kuin alat väittämään täysin sen opetuksia vastaan !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja Yksi on Paimen, mutta sitten on myös työntekijät / srk palvelijat !

        Ja lue nyt edes vähän enemmän sitä Raamattuasi, eli Jumala asetti Seurakuntaan, keitä ja miksi ja mihin tehtävään siis ???

        11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
        12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,

        13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
        14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
        15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,

        Tässä siis on KAKSI eri joukkoa, eli ensin ne VANHIMMAT on lueteltu ja sitten heidän tehtävänsä, eli juuri VANHIMMAN tehtävät !

        Eli noiden VANHIMPIEN piti kasvattaa auttaa noita lapsista / nuoria uskovia täyteen miehuuteen, jotta heistä siten valmistuisi tulevia VANHIMPIA !

        LUE SITÄ RAAMATTUASI KUNNOLLA !!!

        Ennen kuin alat väittämään täysin sen opetuksia vastaan !!!

        Haluan vielä tarkentaa noita viimeisiä sanojani !

        Siis JOS sinä alat väittämään jotakin VARMAKSI, niin TUTKI ENSIN ASIAT KUNNOLLA !

        Siis ENNENKUIN alat väittämään mitään varmaksi !

        Ja jos et ole ITSE oikeasti kyllin tutkinut näitä asioita Raamatusta, ja saanut niistä Herralta kunnolla opetusta, niin sitten sinun ei todellakaan pitäisi alkaa vänkäämään vastaan.

        Siis se ei kepaa Totuudeksi, jos joku toinen on sinulle jotakin opettanut, sinun tulee ITSE aina selvittää se, mikä niistä toisen ihmisen opetuksista on oikeasti totta ja mikä taas ei sitä ole, vaan on valhetta ja vääristelyä vain !

        Tuo srk VANHIMPIEN lista ja siitä kertova kohta (Efesolaiskirje 4. 11-16), on niin todella selvää puhetta, että siinä ei voi erehtyä, ja se siis, että sinä siinä erehdyit noin, kertoo vain sinun perehtymättömyydestäsi tässä asiassa, ikävä kyllä.

        Siis se ei haittaa, jos ei tiedä kaikkea, sillä kukaan meistä ei ole täysin oppinut !

        Mutta varmaksi ei pidä väittää, jos ei oikeasti tiedä kunnolla asioita vielä !

        Tässä osin siitä puhutaan:

        1. Tim. 1:7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.

        Niin ja jos esim. sinä väität täällä varmaksi asioita, joita et siis vielä kyllin tiedä, etkä ole niihin kyllin perehtynyt ja ne ovatkin sitten valhetta, niin sinähän eksytät muitakin silloin uskomaan samaa valhetta kanssasi !

        Näetkö nyt sen, miksi ei pidä alkaa väittämään varmaksi ?

        Siis sinulla on vastuu Jumalan edessä toimistasi ja niiden vaikutuksista myös muihin uskoviin.


    • Anonyymi

      Kaikkea sinäkin jaksat valittaa! Hanki elämä!

    • Anonyymi

      Jos joku alkaa seurakunnassa esiintymään seurakunnan päänä ja johtajana, on se selvästi jumalanpilkkaamista ja suurta röyhkeyttä ja itsensäkorottamista. Ja se seurakunta on muuttunut antikristilliseksi seurakunnaksi. Jeesus on syrjäytetty seurakunnan toiminnasta.

      • Anonyymi

        Höpö höpö !

        Jumala ITSE on asettanut seurakunta palvelutehtävät / virat !

        Siis ei ole kyse siitä, että syrjäytetään Jeesus Opettajana, vaan lauman kaitsemis ja opettamis tehtävästä !

        11 Ja hän ( JUMALA) antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
        12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
        13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
        14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
        15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,

        1. Kor. 12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi

        Jos sinä alat taistelemaan tätä Jumalan säätämystä vastaan, niin sinä silloin taistelet siis Jumalaa itseään vastaan !

        Mutta sitten on ihan toinen asia se, että kuka kaitsija / vanhin on Jumalan oikeasti tehtävään asettama !

        Nykyään kun ei enää Jumala pääse päättämään asiasta, vaan ihmiset vallan ja aseman ja mammonan himoissaan ovat itse itsensä väärin korottaneet niihin tehtäviin, vaikka Jumalan tahto se ei ole !

        Ei siis pidä kuitenkaan kieltää Jumalan säätämystä, vaikka ihmiset ja uskovatkin toimisivat väärin !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Jumala ITSE on asettanut seurakunta palvelutehtävät / virat !

        Siis ei ole kyse siitä, että syrjäytetään Jeesus Opettajana, vaan lauman kaitsemis ja opettamis tehtävästä !

        11 Ja hän ( JUMALA) antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
        12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
        13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
        14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
        15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,

        1. Kor. 12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi

        Jos sinä alat taistelemaan tätä Jumalan säätämystä vastaan, niin sinä silloin taistelet siis Jumalaa itseään vastaan !

        Mutta sitten on ihan toinen asia se, että kuka kaitsija / vanhin on Jumalan oikeasti tehtävään asettama !

        Nykyään kun ei enää Jumala pääse päättämään asiasta, vaan ihmiset vallan ja aseman ja mammonan himoissaan ovat itse itsensä väärin korottaneet niihin tehtäviin, vaikka Jumalan tahto se ei ole !

        Ei siis pidä kuitenkaan kieltää Jumalan säätämystä, vaikka ihmiset ja uskovatkin toimisivat väärin !!!

        Sinä ja sinun säätämiset. Sinä kiellät Jeesuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ja sinun säätämiset. Sinä kiellät Jeesuksen.

        Höpö höpö !

        Aivan järjetön heitto sinulta !

        Etkö muuhun kykene ?


    • Anonyymi

      Jer.23:3-5 Voi paimenia, jotka hukuttavat ja hajoittavat minun laitumeni lampaat, sanoo Herra. Sentähden näin sanoo Herra, Israelin Jumala, paimenista, jotka kaitsevat minun kansaani: Te olette hajoittaneet minun lampaani ja karkoittaneet ne pois ettekä ole pitäneet niistä huolta. Katso, minä pidän huolen teidän pahain tekojenne rankaisemisesta, sanoo Herra. Ja minä kokoan lampaitteni tähteet kaikista maista, joihin olen ne karkoittanut, ja tuon ne takaisin laitumelleen, ja ne ovat hedelmälliset ja lisääntyvät. Ja minä herätän heille paimenia, ja ne kaitsevat heitä; eivät he enää pelkää eivätkä säiky, eikä heistä yhtäkään puutu, sanoo Herra. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jollon minä herätän Daavidille vanhurskaan vesan; hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa.

    • Anonyymi

      Jer.30:8-11 Ja sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä särjen ikeen sinun kaulaltasi ja katkaisen sinun siteesi. Eivät tee enää muukalaiset heitä palvelijoikseen, vaan he saavat palvella Herraa Jumalaansa, ja Daavidia, kuningastansa, jonka minä heille herätän. Mutta sinä, minun palvelijani Jaakob, älä pelkää, sanoo Herra, älä säiky, Israel. Sillä katso, minä pelastan sinut kaukaisesta maasta, sinun jälkeläisesi heidän vankeutensa maasta. Ja Jaakob on palajava, elävä rauhassa ja turvassa, kenenkään peljättämättä. Sillä minä olen sinun kanssasi, sanoo Herra, ja pelastan sinut. Minä teen lopun kaikista kansoista, joiden sekaan minä olen sinut hajoittanut; ainoastaan sinusta minä en loppua tee; minä kuritan sinua kohtuudella, mutta rankaisematta minä en sinua jätä.

    • Anonyymi

      Jer.46:27-28 Mutta sinä palvelijani Jaakob, älä pelkää, älä säiky, Israel. Sillä katso, minä pelastan sinut kaukaisesta maasta, sinun jälkeläisesi heidän vankeutensa maasta. Ja Jaakob on palajava, elävä rauhassa ja turvassa, kenenkään peljättämänä. Sinä, minun palvelijani Jaakob, älä pelkää, sanoo Herra, sillä minä olen sinun kanssasi. Minä teen lopun kaikista kansoista, joiden sekaan minä olen sinut karkoittanut; mutta sinusta minä en loppua tee: minä kuritan sinua kohtuudella, mutta rankaisematta minä en sinua jätä.

    • Anonyymi

      Jer.46:28 Biblia (1776) Sentähden älä mitään pelkää, sinä Jakob palveliani, sanoo Herra, sillä minä olen sinun tykönäs sillä minä lopetan kaikki pakanat, kuhunka minä olen sinut ajanut, mutta en sinua lopeta, vaan tahdon kurittaa sinua kohtuudella, ja en sinua peräti rankaisematta pidä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1686
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      748
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      727
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe