Boris Johnson allekirjoittaa poulustussopimuksen Ruotsin kanssa

Anonyymi

Saas nähdä mitä Boris tekee Suomessa, kun saapuu Suomeen. ILtasanomat.

27

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ettei Suomen turvallisuusasia unohtuisi ylös vaan.

    • Anonyymi

      Jos Boris ei kirjoita myös Suomen kanssa puolustuksesta sopimusta niin mikä olisi syy?

      Olisiko syy ehkä, että Ukrainan rauhansopimuksen täkynä Putinille saattaakin olla sittenkin Suomen uhraaminen.

      Ukrainassa on 45 milj.asukasta ja se on maailman vilja-aitta, Suomi on 5 milj.asukkaan minivaltio, jonka ainut anti maailmalle on aikomus 15 vuotta ennen muuta EU:ta tulla hiilineutraaliksi sekä sukupuolineutraalit liikennemerkit.

      • Anonyymi

        Seurataanpa tilanteen kehitystä päivän aikana.


    • Tuo tosiaan heti alkoi pohdituttaa...no, ehkä britit tarjoavat sitä teetä & sympatiaa!

      • Anonyymi

        Täyden tuen Britit tarjosivat sotilaallista tuesta alkaen.


    • Anonyymi

      No nyt se turvasopimus on allekirjoitettu ja odotellaan Ylen TV1 uutisia.

      • Anonyymi

        Sauli Niinistö sen sanoi ihan suoraan Venäjälle : " Te sen aiheutitte katsokaa peiliin " .
        Tuota viestiä ei tarvitse arvuutelle mitä, se tarkoittaa.


    • Anonyymi

      "mini-NATO"ksi sitä on kommentoitu. Sama julistus kuin Ruotsinkin kanssa. Churchill-hetkeä elävän Boriksen ja Niinistön yhteinen tiedotustilaisuus oli aika hyvä. Niinistön suorat sanat Putinille: "Sinä aiheutit tämän. Katso peiliin!" jäivät eritoten mieleen.

      • Anonyymi

        Suomen kansaa aivopestään näillä vessapapereilla natoon.
        Hallituksen olisi parempi varautua tulevaan hintojen nousuun ja kansa nousee barrikadeille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen kansaa aivopestään näillä vessapapereilla natoon.
        Hallituksen olisi parempi varautua tulevaan hintojen nousuun ja kansa nousee barrikadeille.

        Elä yritä Pietarin trolli turhaa on työsi.


      • Anonyymi

        Kansan aivopesua natokannalle nämä sopimukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansan aivopesua natokannalle nämä sopimukset.

        Onko tämä Pietarin virallinen mielipide? Vastaus siihen: Katsopa peiliin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansan aivopesua natokannalle nämä sopimukset.

        Venäjällä kanssa aivopestään kirveellä tehdyillä itsemurhilla, ikkunoista putoilemalla, kalsareita myrkyttämällä ja jäljettömiin häviämisillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjällä kanssa aivopestään kirveellä tehdyillä itsemurhilla, ikkunoista putoilemalla, kalsareita myrkyttämällä ja jäljettömiin häviämisillä.

        Niin myös itsemurha selkään ammuttuna.


    • Anonyymi

      Tuollaiset kahdenkeskiset puollustus sopimukset ovat Suomen näkökulmasta puollustuksen turvaamisessa parempi tie kuin suorat sotilaalliset liittoumat ,sillä ne takaavat tarpeen mukaan riittävän puollustuksellisen turvan ilman sitoutumista liittoumiin jotka tuvat omat velvoitteensa mukanansa ja puolen valinnan jolloin neutaraalisuus yleisen politiikan harjoittamisessa kärsii ja taloudelliset velvoitteet lisääntyvät. Vaihtoehtona tuo on myös liennyttävämpi kuin suoraa vastakkain asettelua lisäävä Nato sopimus.

      https://yle.fi/uutiset/3-12441832

      • Anonyymi

        Kahdenväliset sopimukset eivät tietenkään korvaa Naton 5. artiklaa. Eikä kyseessä edes ole valtiosopimus, vaan yhteistyöpöytäkirja. Noudattaminen riippuu hyvästä tahdosta. Kauanko sitä riittää, on sitten toinen asia. Tässä tilanteessa toki hyvä signaali ulkopuolisille.


    • Anonyymi

      Englanti on IHANA MAA. Paljon ihanampi kuin mikään muu natomaa tai eurostoliiton maa.

      • Anonyymi

        Se tarjoaa auliisti sotilasapua maallemme. Miten voisimme kyllin kiittää Englantia tästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tarjoaa auliisti sotilasapua maallemme. Miten voisimme kyllin kiittää Englantia tästä?

        Ranska ja Saksa ovat paskoja maita tässäkin suhteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ranska ja Saksa ovat paskoja maita tässäkin suhteessa.

        Ei niiltä ole kuulunut mitään apua Suomen natoprosessin ajaksi.


      • Anonyymi

        Tuo pooris on ihana mies. Ei voi muuta sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo pooris on ihana mies. Ei voi muuta sanoa.

        Hän vaalii länsimaista kulttuuria ja sivistystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ranska ja Saksa ovat paskoja maita tässäkin suhteessa.

        Puhut itse paskaa. Suomelle on tarjottu apua monesta Nato- maasta. Ei kaikkien kanssa tarvitse erikseen sopimuksia tehdä. Britannian kanssa se oli luontevaa, koska Suomi on mukana JEF- yhteistyössä (nopean toiminnan joukot).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niiltä ole kuulunut mitään apua Suomen natoprosessin ajaksi.

        Ei todista mitään, jos sinä et ole kuullut, tai et ole ymmärtänyt kuulemaasi.:D


    • Anonyymi

      Britannia pystyi antamaan julkilausuman Suomen sotilaallisesta avustamisesta, koska Tarja Halonen ei ollut enää Suomen tasavallan presidenttinä.

      • Anonyymi

        Juttunne ovat jo ikävystyttäviä.


    • Anonyymi

      Ei vaadi kauheasti mielikuvitusta.:D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe