Sanalla ”muualle” en meinaa kuolemista
Olen siis ala ikäinen todella nuori lapsi vielä jolla menee huonosti. Olen perhe kodissa ja tämä paikka missä olen ei ole minulle, kun täälä olevat aikuiset eivät ymmärrä tilannettani tai osaa auttaa minua (muutenkin on paljon vähättelyä omasta ahdistuksestani, masennuksesta, itse tuhoisuudesta)
Olen tullut siihen tulokseen että en täälä pysty olemaan. Koska aikuiset eivät minun masennusta, ahdistusta, itse tuhoisuutta usko tai ota tosissaan niin jos jollain on keino miten päästä muualle kuten osastolle niin vinkkejä saa heittää koska selvästikään pelkkä puhe ei riitä enkä haluaisi yrittää itse murhaa vain siinä toivossa että pääsen pois täältä
Jos jollain on kokemusta miten saada apua tai päästä pois perhekodista otan ilomielin vastaan kaikki keinot.. kiitos (anteeksi epäselvä kirjoitus)
Miten päästä muualle
2
102
Vastaukset
- Anonyymi
Kerro tilanteesta vanhemmillesi tai soskun työntekijälle. Uskon että sinulle on sellainen määrättynä. Tai yritä vielä kerran ensiksi kertoa perhekodin maksullisille auttajillesi että olet tosissasi ja sinusta tuntuu pahalta vähättely, he voisivat sitten järjestää sinulle enemmän apua ja tukea mitä tarvitset tällä hetkellä.
Tsemppiä ja parempaa huomista! Toivottavasti kaikki järjestyy parhain päin. - Anonyymi
Kun puhut aikuisille pahasta olostasi, masennuksesta, ahdistuksesta, itsetuhoisuudesta, niin kerro samalla miltä susta tuntuu olla siellä perhekodissa.
Joku jo mainitsi sossun, en tiedä minkä tahojen kanssa perhekodit tai niissä asuvat ovat tekemisissä.
Olisiko mahdollista kertoa vaikka koulun terveydenhoitajalle tilanteesta, millaista siellä perhekodissa on?
Tai käytkö jonkun kanssa säännöllisesti jossain juttelemassa, terapiaa tms. keskustelua?
En tosin voi tietää, kuinka olet puhunut niille aikuisille, vain pelkästä pahasta olostasi, vai myös perhekodissa asumisen vaikeudesta.
Mutta kannattaa kertoa miltä tuntuu, ja miksi tuntuu, mikä aiheuttaa sitä pahaa oloa.
Itse oon jo aika iäkäs, mutta tulee jotenkin huono fiilis, kun kuulee tai lukee, ettei jollain lapsella tai nuorella mene hyvin, tai on jostain syystä paha olla.
Toivon, että löydät ja saat haluamaasi apua ja tilanteesi tulee paranemaan, ehkä mahdollisuus muuttaa jonnekin muualle.
Jaksamista, ja hyvää alkavaa kesää joka tapauksessa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389