Elikkäs tämmönen tapaus. Ostin auton vuosi sitten jonka jälkeen oma taloustilanne horjahti kunnolla. Nykyään olen töissä ja makselen joka kuukausi noin 700-1000€ ulosottoon koska laskuja meni sinne asti siittä ajasta kun olin työtön yms. Autosta velkaa noin 16 500€ ja auton arvo 16-20k. Miten tässä on menettelytapa että vienkö auton/hakevatko auton pois multa ja he sitten myyvät huutokaupassa pois. Jos vaikka saavat siittä 15k niin kuitataanko sen verran mun velasta pois ja loppu jää mun maksettavaksi? Tohon alkuun vielä palaan vaikka olen töissä ja on säännölliset tulot niin ei silti jää senvertaa yli että voisin/olisin voinut maksaa rahoitusta sen 350€ kuussa. Koska on vuokra ja muut laskut/menot.
Ajoneuvorahoitus irtisanottu
10
634
Vastaukset
- Anonyymi
Eikö se auto kannata luovuttaa autoliikkkeen kautta rahoitusyhtiölle ja laskea jäännösvelan määrä.
- Anonyymi
Onhan se kahelia ostaa persaukisena tuon hintaluokan autoa siinä luulossa,että kuuluu "kun kaikilla muillakin on"
- Anonyymi
Se on just tämä rahojen allokoinnin ero. Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot. Eikä ulospäin kannata näyttää menestystä, jos sitä ei oikeasti ole.
- Anonyymi
Jos olet lyhentänyt autovelkaasi sopimuksen mukaisesti, ei sitä olisi pitänyt voida irtisanoa.
- Anonyymi
Jaa, luinpa viestisi tarkemmin, eli et ole pystynyt lyhentämään rahoitusvelkaasi. Kaipa se yhtiö käy sitten hakemassa auton pois.
- Anonyymi
Kannattaa kysyä autoja ostavilta liikkeiltä suoraostotarjous pikaisesti. Saatat saada loppuvelan kuitattua. Aina siitä tulee kuluja jos rahoitusyhtiö hakee auton pois. Silloin jäät varmasti velkaa. Myymällä voit päästä ~ nollatulokseen.
- Anonyymi
Minulla on käsitys että eräät isot autoliikkeet ostaa tietyntyyppisiä autoja ja lunastavat loppuvelan. Taitaa vaan olla niin, että ap. auto on sellainen ettei autoliikkeissä kuten Rintajouppi tai Laakkonen ole vaihtoon autoa joka sopii hänen budjettiin. Pihakirppiksellä ei loppuvelkoja lunastella vaikka maksaahan se auto sielläkin sen 15000€ niinkuin liikkeessäkin!
Mutta entäs jos rahotusyhtiö ei haekaan autoa pois vaan antavat kaksi vaihtoehtoa! Myy tai maksa! Tiedän tapauksen jossa vellka-auto oli laitettu seisomaan ja kuuden kuukauden päästä tuli rahoitusyhtiöltä käsky laittaa auto käyttöön tai myydä se velkakuittia vastaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on käsitys että eräät isot autoliikkeet ostaa tietyntyyppisiä autoja ja lunastavat loppuvelan. Taitaa vaan olla niin, että ap. auto on sellainen ettei autoliikkeissä kuten Rintajouppi tai Laakkonen ole vaihtoon autoa joka sopii hänen budjettiin. Pihakirppiksellä ei loppuvelkoja lunastella vaikka maksaahan se auto sielläkin sen 15000€ niinkuin liikkeessäkin!
Mutta entäs jos rahotusyhtiö ei haekaan autoa pois vaan antavat kaksi vaihtoehtoa! Myy tai maksa! Tiedän tapauksen jossa vellka-auto oli laitettu seisomaan ja kuuden kuukauden päästä tuli rahoitusyhtiöltä käsky laittaa auto käyttöön tai myydä se velkakuittia vastaan!Ei sieltä tarvitse löytyä vaihtoautoa. Auton voi myös myydä, ja kyllä, myös autoliikkeelle.
Ja tuota alempaa tapausta et ole kuullut koskaan, vaan keksit sen jurrissa itse - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sieltä tarvitse löytyä vaihtoautoa. Auton voi myös myydä, ja kyllä, myös autoliikkeelle.
Ja tuota alempaa tapausta et ole kuullut koskaan, vaan keksit sen jurrissa itseAika vaikea on myydä autoa, joka ei ole oma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika vaikea on myydä autoa, joka ei ole oma.
Ei mikään kummoinen homma. Noita loppuvelan lunastuksia tehdään varmasti satoja päivittäin.
Sama tilanne on myös silloin, jos annat velkaisen auton vaihdossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35089481 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692368- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161552Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601320Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227