Ajoneuvorahoitus irtisanottu

Anonyymi

Elikkäs tämmönen tapaus. Ostin auton vuosi sitten jonka jälkeen oma taloustilanne horjahti kunnolla. Nykyään olen töissä ja makselen joka kuukausi noin 700-1000€ ulosottoon koska laskuja meni sinne asti siittä ajasta kun olin työtön yms. Autosta velkaa noin 16 500€ ja auton arvo 16-20k. Miten tässä on menettelytapa että vienkö auton/hakevatko auton pois multa ja he sitten myyvät huutokaupassa pois. Jos vaikka saavat siittä 15k niin kuitataanko sen verran mun velasta pois ja loppu jää mun maksettavaksi? Tohon alkuun vielä palaan vaikka olen töissä ja on säännölliset tulot niin ei silti jää senvertaa yli että voisin/olisin voinut maksaa rahoitusta sen 350€ kuussa. Koska on vuokra ja muut laskut/menot.

10

614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö se auto kannata luovuttaa autoliikkkeen kautta rahoitusyhtiölle ja laskea jäännösvelan määrä.

    • Anonyymi

      Onhan se kahelia ostaa persaukisena tuon hintaluokan autoa siinä luulossa,että kuuluu "kun kaikilla muillakin on"

      • Anonyymi

        Se on just tämä rahojen allokoinnin ero. Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot. Eikä ulospäin kannata näyttää menestystä, jos sitä ei oikeasti ole.


    • Anonyymi

      Jos olet lyhentänyt autovelkaasi sopimuksen mukaisesti, ei sitä olisi pitänyt voida irtisanoa.

      • Anonyymi

        Jaa, luinpa viestisi tarkemmin, eli et ole pystynyt lyhentämään rahoitusvelkaasi. Kaipa se yhtiö käy sitten hakemassa auton pois.


    • Anonyymi

      Kannattaa kysyä autoja ostavilta liikkeiltä suoraostotarjous pikaisesti. Saatat saada loppuvelan kuitattua. Aina siitä tulee kuluja jos rahoitusyhtiö hakee auton pois. Silloin jäät varmasti velkaa. Myymällä voit päästä ~ nollatulokseen.

      • Anonyymi

        Minulla on käsitys että eräät isot autoliikkeet ostaa tietyntyyppisiä autoja ja lunastavat loppuvelan. Taitaa vaan olla niin, että ap. auto on sellainen ettei autoliikkeissä kuten Rintajouppi tai Laakkonen ole vaihtoon autoa joka sopii hänen budjettiin. Pihakirppiksellä ei loppuvelkoja lunastella vaikka maksaahan se auto sielläkin sen 15000€ niinkuin liikkeessäkin!

        Mutta entäs jos rahotusyhtiö ei haekaan autoa pois vaan antavat kaksi vaihtoehtoa! Myy tai maksa! Tiedän tapauksen jossa vellka-auto oli laitettu seisomaan ja kuuden kuukauden päästä tuli rahoitusyhtiöltä käsky laittaa auto käyttöön tai myydä se velkakuittia vastaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on käsitys että eräät isot autoliikkeet ostaa tietyntyyppisiä autoja ja lunastavat loppuvelan. Taitaa vaan olla niin, että ap. auto on sellainen ettei autoliikkeissä kuten Rintajouppi tai Laakkonen ole vaihtoon autoa joka sopii hänen budjettiin. Pihakirppiksellä ei loppuvelkoja lunastella vaikka maksaahan se auto sielläkin sen 15000€ niinkuin liikkeessäkin!

        Mutta entäs jos rahotusyhtiö ei haekaan autoa pois vaan antavat kaksi vaihtoehtoa! Myy tai maksa! Tiedän tapauksen jossa vellka-auto oli laitettu seisomaan ja kuuden kuukauden päästä tuli rahoitusyhtiöltä käsky laittaa auto käyttöön tai myydä se velkakuittia vastaan!

        Ei sieltä tarvitse löytyä vaihtoautoa. Auton voi myös myydä, ja kyllä, myös autoliikkeelle.

        Ja tuota alempaa tapausta et ole kuullut koskaan, vaan keksit sen jurrissa itse


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sieltä tarvitse löytyä vaihtoautoa. Auton voi myös myydä, ja kyllä, myös autoliikkeelle.

        Ja tuota alempaa tapausta et ole kuullut koskaan, vaan keksit sen jurrissa itse

        Aika vaikea on myydä autoa, joka ei ole oma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika vaikea on myydä autoa, joka ei ole oma.

        Ei mikään kummoinen homma. Noita loppuvelan lunastuksia tehdään varmasti satoja päivittäin.
        Sama tilanne on myös silloin, jos annat velkaisen auton vaihdossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe