Olen menettämässä uskoni Jumalaan

Anonyymi

Tämä kirjoitus on avunpyyntö. Olen epätoivoinen, turhautunut ja ahdistunut. En tiedä, mitä muuta tekisin.

Jumala tuntuu olevan ilkeä ja epäreilu, etenkin naisia kohtaan. 1. Mooseksen kirja 3:16-19:

Naiselle hän sanoi: ”Minä teen raskaudestasi yhä vaivalloisempaa, ja lasten synnyttäminen on sinulle kivuliasta. Sinä tunnet voimakasta halua olla miehesi kanssa, ja hän hallitsee sinua.”17 Aadamille hän sanoi: ”Koska kuuntelit vaimoasi ja söit siitä puusta, josta esitin kiellon: ’Et saa syödä siitä’, maa on kirottu sinun takiasi. Sadon saaminen siitä on sinulle työn ja tuskan takana niin kauan kuin elät.18 Maa tulee kasvamaan orjantappuroita ja ohdakkeita, ja sinun on syötävä sen kasveja.19 Sinä syöt leipää otsa hiessä, kunnes palaat maahan, sillä siitä sinut on tehty. Tomua sinä olet, ja tomuun sinä palaat.”

Miksi naisten pitää kärsiä enemmän kuin miesten, vaikka molemmat tekivät saman teon? Naiset kärsivät raskaudesta ja synnytyksestä, mutta miehet eivät kärsi mitään vastaavia kipuja. Naiset saivat tässä todella huonon osan. Joko he voivat olla yksin koko elämänsä tai sitten pelätä jatkuvasti raskautta. Miehen takia tuli vain jokin epämääräinen maan kirous, joka koskettaa naisia aivan samalla tavalla.

Koko jutussa ei muutenkaan tunnu olevan järkeä. Miksi miljardien ja miljardien ihmisten pitää vuosisadasta toiseen kärsiä siitä, että tuhansia vuosia sitten jotkut kaksi tyyppiä tekivät jotain, mistä Jumala suuttui? Milloin riittää, ja mikä tämän kaiken kärsimyksen pointti edes on? Olen kuullut väitettävän, että tässä yritetään ratkaista jotain kiistakysymystä Saatanan ja Jumalan välillä, mutta minulle ei millään aukea, että mitä tällä todistetaan ja kenelle. Jos elämä on kurjaa, koska Jumala teki siitä kurjaa, niin miten tämä tapahtumaketju kertoo mitään kenestäkään muusta kuin Jumalasta?

Ehkä olen liian tyhmä ymmärtämään, tai ehkä Jumalaa ei sitten vain ole olemassa. En haluaisi luovuttaa vielä, mutta en tiedä, miten jatkaa uskomistakaan.

77

1442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ole pettynyt Jumalaan koska olen aina ollut ateisti, ryhdy sinäkin ateistiksi eikä sinun tarvitse olla mitään mieltä Jumalasta koska sellaista ei ole olemassa.

      • Anonyymi

        Niin, kaipa sitä. En jaksa yrittää uskoa johonkin, missä ei tunnu olevan järkeä. Olen tosi väsynyt. On lohdutonta ajatella, että olisin vuosia uskonut valheisiin ja kaikki kuvittelemani rukousvastaukset olisivatkin olleet vain sattumia tai sitä, että halusin vain niin kovasti uskoa. En tosin ole enää kuukausiin rukoillut.


      • Anonyymi

        Ateistit ovat nimenomaan ihmisiä, jotka ovat viimeiseen pisaraan asti pettyneet Jumalaan, joka ei ilmestynytkään heidän silmiensä eteen heidän tahtomallaan tavalla ja sanonut Minä olen Jumala, tai tanssinut muulla tavoin heidän pillinsä mukaan. 😂 Mutta asia on niin, että Jumalaa ei kukaan käskytä.

        Uskoonkaan ei voi tulla koska vain, vaan ainoastaan sellaisina aikoina, kun Jumala vetää ihmistä puoleensa eli järjestää ns. etsikkoajan ja tarjoaa mahdollisuutta pelastua. Silloin ihmistä kiinnostavat uskonasiat ja iankaikkisuusasiat. Mahdollisesti kristinuskon keskustelupalstalla väitteleminen yms., missä ihminen joutuu tekemisiin uskonasioitten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kaipa sitä. En jaksa yrittää uskoa johonkin, missä ei tunnu olevan järkeä. Olen tosi väsynyt. On lohdutonta ajatella, että olisin vuosia uskonut valheisiin ja kaikki kuvittelemani rukousvastaukset olisivatkin olleet vain sattumia tai sitä, että halusin vain niin kovasti uskoa. En tosin ole enää kuukausiin rukoillut.

        Itsehän tunnustit, että sinä et ole kuukausiin vaivaantunut edes rukoilemaan, vaikka se ei ole vaikeaa, vaan kaivaudut peittosi alle ja alat kuorsata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kaipa sitä. En jaksa yrittää uskoa johonkin, missä ei tunnu olevan järkeä. Olen tosi väsynyt. On lohdutonta ajatella, että olisin vuosia uskonut valheisiin ja kaikki kuvittelemani rukousvastaukset olisivatkin olleet vain sattumia tai sitä, että halusin vain niin kovasti uskoa. En tosin ole enää kuukausiin rukoillut.

        Silti sinä kärsisit esittämistäsi naistenvaivoista, vaikka alkaisit ateistiksi. Ketä sinä sitten kiroaisit, evoluutiotako, Darwinia. sattumaa, että synnyit naiseksi? Sinun ei ole pakko synnyttää, voi elää ilman lapsia mainiosti. Silti sinua ei pakoteta armeijaan, eikä sodan kurimukseen. kärsimään haavoja, kylmää, nälkää, väsymystä ja kuolemaa. Eikä sinua käsketä ampumaan vihollisiasi, joita Jeesus käski rakastaa. Muista, että Jeesus tuli sovittamaan viimeisenä veriuhrina synnin rangaistuksen, joka on kuolema. Hän oli ainoa kelvollinen ihminen kärsimään ihmisten tuottaman synnin paljouden rangaistuksen. Kuolemattomat Aatami ja Eeva toivat kuoleman ihmiselle ensimmäisinä, Me toimme loput. Jeesuksen uhri, toi meille taas kuolemattomuuden. Kun otamme Jeesuksen Herraksemme ja olemme Hänen tahdolleen kuuliaisia, niin fyysisen kuoleman jälkeen siirrymme, tässä aikakaudessa, Jeesuksen valmistamaan kotiimme taivaaseen. Jotka hylkäävät Jeesuksen, siirtyvät tuonelaan, odottamaan viimeistä tuomiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateistit ovat nimenomaan ihmisiä, jotka ovat viimeiseen pisaraan asti pettyneet Jumalaan, joka ei ilmestynytkään heidän silmiensä eteen heidän tahtomallaan tavalla ja sanonut Minä olen Jumala, tai tanssinut muulla tavoin heidän pillinsä mukaan. 😂 Mutta asia on niin, että Jumalaa ei kukaan käskytä.

        Uskoonkaan ei voi tulla koska vain, vaan ainoastaan sellaisina aikoina, kun Jumala vetää ihmistä puoleensa eli järjestää ns. etsikkoajan ja tarjoaa mahdollisuutta pelastua. Silloin ihmistä kiinnostavat uskonasiat ja iankaikkisuusasiat. Mahdollisesti kristinuskon keskustelupalstalla väitteleminen yms., missä ihminen joutuu tekemisiin uskonasioitten kanssa.

        Ateisteja ovat uskuntunnustuksen antaneet, ymmärtämättäminä luopuneet pelastuksestaankin....:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        Luopumalla Heistä yhdestä, luopuu Heistä ja pelastuksesta.
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."

        Ilman Pyhää Isää tai/ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!


    • Anonyymi

      Ei työnteko ole aina ollut naisten osa tässä määrin mitä nyky-yhteiskunnassa. Itse ovat sen vaivakseen ottaneet ja päässeet siten Jumalan kirousta "pakoon". Sotiminen tuli myös miesten osaksi.

      Ei Jumala ole länsimainen liberaali humanisti. Ei myöskään konservatiivi. Hänellä on ihan oma tahtonsa.

      Pidät tärkeämpänä sitä mitä ihmiset ovat ja ajattelevat kuin sitä mitä Jumala on ja mitä hän ajattelee mistäkin. Meille kristityille Jeesus on kaiken a ja o.

      Raamattu opettaa että ihminen on syntinen Jumalan edessä ja että Jumala voi koska tahansa meille kostaa syntisyytemme jos haluaa. Näin hän myös käski Israelin tehdä tietyille pakanakansoille ja helvetti on myös hänen kostonsa syntisille. Empatia ja sääli eivät kerro sitä onko jokin asia oikein. Itse säälin ihmisiä jotka helvettiin joutuvat mutta ymmärrän että me olemme kaikki sen ansainneita. Mutta Jeesuksessa on armo niille jotka uskovat.

      Ristiä varten maailmankaikkeus on luotu, että Jumala saisi kärsiä rakastamiensa puolesta. Häntä varten kärsimys ja kuolema on ensisijaisesti luotu. Hän onkin Raamatun mukaan "kuolleiden esikoinen". Meidän ihmisten kärsimys on Jumalan kuvan kärsimystä, Jeesuksessa täydellinen kuva ja Jumala itse kärsivät. Tuossa vähän kontrastia. Ei liioitella kärsimyksiämme vaikka ne joskus suuria ovatkin ihmisten mittapuulla.

    • Anonyymi

      Testaa omaisuutesi seurakunnalle, voit vielä pelastua.

    • Anonyymi

      Jumalakuvitelmat ovat niin menneestä maailmasta.

      • Anonyymi

        Jumalakuvitelmasi voi olla vaikkapa hieno vessanpönttösi harja, ja se voi riittää sinulle. Minulle ei riitä, vaan halusin tietää enemmän, ja itse uskon siihen edelleen, mitä Raamatussa lukee.


    • Anonyymi

      Kuten tiede sanoo; tee noin, ja huonosti käy.

    • Anonyymi

      Eihän se ole mitään uskon menettämistä Jumalaan, että huomataan Jumala syylliseksi, ja syytellään Jumalaa sitten. Näinhän Job juuri teki, ja lopulta Jumala myönsi hänen puhuneen oikein.

      Tosin melko harvinaista tuntuu olevan tämä näkökulma ihmisten keskuudessa. Joskus tuntuu siltä, että mitä tekopyhempi lahkolainen tai kirkkolainen, sitä vaikeampaa hänen on ymmärtää: tietenkin Jumala on kaikessa syyllinen, jos ja kun on kaikkivaltias, eli hallitsee kaiken. Tätä näkökulmaa tuntuvat ymmärtäneen agnostikot, ateistit, sellaiset ihmiset, joilla ei luulisi olevan mitään tekemistä kristinuskon kanssa, tai eivät luokittele itseään uskoviksi.

      Kauan sitten väänsin asian tällaiseen muotoon: Jumala on ristiinnaulittu saatana. Tämä ei ole mitään satanismia, eikä saatananpalvontaa. Jos joku väittäisi tuon yhden lauseen perusteella minua saatananpalvojaksi, voisin vastata kysymyksellä, mikä sinä olet, mielipuoli saatanan höppi vai.

      Raamatun hepreassa on saatanaa muistuttava sana 4. Mooseksen kirjan luvussa 22, kun Herran enkeli (Jumalan ilmestys) lähti vastustajaksi Bileamin tielle. Vastustajan paikalla alkutekstissä on saatana. Se on siis käsite, joka tarkoittaa vastustajaa. Jumala on ristiinnaulittu saatana, voidaan ymmärtää: Jumala on voitettu vastustaja.

      Uskonnonfilosofisemmin jos ajatellaan, ottaisin esille Apt 17. luvun, jossa Paavali puhuu kreikkalaisille filosofeille: Hänessä (Jumalassa) me elämme ja olemme ja liikumme. Tätä näkökulmaa voisi nimittää panenteismiksi. Jos on jokin Jumalasta erillinen saatana olentona, sekin olisi Jumalan sisällä.

      Raamatusta löytyy paljon kohtia, joilla Jumalan syyllisyyttä voi todistella. Esim. Roomalaiskirje 9 ja 11. Jumala paaduttaa. Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen. Saman kirjan 8. luvussa annetaan ymmärtää, että kaikki yhdessä vaikuttaa parhaaksi uskoville. Tosin olen monesti ihmetellyt, mitä parasta tai edes hyvää, Jumala on ikinä millään riesalla edes tavoitellut.

      • Anonyymi

        Anteeksi nyt vaan heijari vai kuka lienet?

        Ei siinä Join tapauksessa niin käynyt!

        Jobin ystävät puhuivat omia viisauksiaan kärsineelle Joille, jotka Jumala totesi vääriksi.

        Raamattu

        Silloin Herra vastasi Jobille tuulispäästä ja sanoi:

        2"Kuka olet sinä, joka taitamattomilla puheilla

        pimennät minun aivoitukseni?

        3



        Vyötä nyt kupeesi kuin mies;

        minä kysyn sinulta, opeta sinä minua.

        4


        Missä olit silloin, kun minä maan perustin?

        Ilmoita se, jos ymmärryksesi riittää.

        5


        Kuka on määrännyt sen mitat —

        tottapa sen tiedät —

        tahi kuka on vetänyt mittanuoran sen ylitse?

        6Mihin upotettiin sen perustukset,

        tahi kuka laski sen kulmakiven,

        7kun aamutähdet kaikki iloitsivat

        ja kaikki Jumalan pojat riemuitsivat?

        8



        Ja kuka sulki ovilla meren,

        kun se puhkesi ja kohdusta lähti,

        9kun minä panin sille pilven vaatteeksi

        ja synkeyden kapaloksi,

        10




        kun minä rakensin sille rajani,

        asetin sille teljet ja ovet

        11ja sanoin: 'Tähän asti saat tulla,

        mutta edemmäksi et;

        tässä täytyy sinun ylväiden aaltojesi

        asettua'?

        12Oletko eläissäsi käskenyt päivän koittaa

        tahi osoittanut aamuruskolle paikkansa,

        13


        että se tarttuisi maan liepeisiin

        ja pudistaisi jumalattomat siitä pois?

        14Silloin se muuttuu niinkuin savi sinetin alla,

        ja kaikki tulee kuin vaatetettuna esille;

        15


        jumalattomilta riistetään heidän valonsa,

        ja kohonnut käsivarsi murskataan.

        16Oletko astunut alas meren lähdesuonille asti

        ja kulkenut syvyyden kuilut?

        17Ovatko kuoleman portit sinulle paljastuneet,

        oletko nähnyt pimeyden portit?

        18Käsitätkö, kuinka avara maa on?

        Ilmoita se, jos kaiken tämän tiedät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi nyt vaan heijari vai kuka lienet?

        Ei siinä Join tapauksessa niin käynyt!

        Jobin ystävät puhuivat omia viisauksiaan kärsineelle Joille, jotka Jumala totesi vääriksi.

        Raamattu

        Silloin Herra vastasi Jobille tuulispäästä ja sanoi:

        2"Kuka olet sinä, joka taitamattomilla puheilla

        pimennät minun aivoitukseni?

        3



        Vyötä nyt kupeesi kuin mies;

        minä kysyn sinulta, opeta sinä minua.

        4


        Missä olit silloin, kun minä maan perustin?

        Ilmoita se, jos ymmärryksesi riittää.

        5


        Kuka on määrännyt sen mitat —

        tottapa sen tiedät —

        tahi kuka on vetänyt mittanuoran sen ylitse?

        6Mihin upotettiin sen perustukset,

        tahi kuka laski sen kulmakiven,

        7kun aamutähdet kaikki iloitsivat

        ja kaikki Jumalan pojat riemuitsivat?

        8



        Ja kuka sulki ovilla meren,

        kun se puhkesi ja kohdusta lähti,

        9kun minä panin sille pilven vaatteeksi

        ja synkeyden kapaloksi,

        10




        kun minä rakensin sille rajani,

        asetin sille teljet ja ovet

        11ja sanoin: 'Tähän asti saat tulla,

        mutta edemmäksi et;

        tässä täytyy sinun ylväiden aaltojesi

        asettua'?

        12Oletko eläissäsi käskenyt päivän koittaa

        tahi osoittanut aamuruskolle paikkansa,

        13


        että se tarttuisi maan liepeisiin

        ja pudistaisi jumalattomat siitä pois?

        14Silloin se muuttuu niinkuin savi sinetin alla,

        ja kaikki tulee kuin vaatetettuna esille;

        15


        jumalattomilta riistetään heidän valonsa,

        ja kohonnut käsivarsi murskataan.

        16Oletko astunut alas meren lähdesuonille asti

        ja kulkenut syvyyden kuilut?

        17Ovatko kuoleman portit sinulle paljastuneet,

        oletko nähnyt pimeyden portit?

        18Käsitätkö, kuinka avara maa on?

        Ilmoita se, jos kaiken tämän tiedät.

        Jobin tapauksessa kävi juuri niin, että Job syytti Jumalan tehneen hänelle vääryyttä, ja lopulta Jumala myönsi Jobin puhuneen oikein. Ei asia sillä muutu toiseksi, jos asian vierestä siteeraat tekstiä keskusteluun vaikka kilometrin.


    • Anonyymi

      Et edes ole mikään kristitty . Pysy siellä omissa lahkoissa vaan synagogalla

      • Anonyymi

        Tuollainen herjanheittäjä neuvoineen on suunnilleen sianpaskan arvoinen minulle. Luuletko että "kristitty" on jokin arvonimi, joka tienataan omilla tekemisillä tai omalla hyvyydellä, niin että sillä kerskataan, ärsytellään ja heitellään herjaa? Sinun sianpaskauskontosi ei ole mitään kristinuskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen herjanheittäjä neuvoineen on suunnilleen sianpaskan arvoinen minulle. Luuletko että "kristitty" on jokin arvonimi, joka tienataan omilla tekemisillä tai omalla hyvyydellä, niin että sillä kerskataan, ärsytellään ja heitellään herjaa? Sinun sianpaskauskontosi ei ole mitään kristinuskoa.

        Eihän sinulla mitään uskonpuutetta ole, vaan uskosi on tosi vankalla pohjalla, sanoistasi päätellen. Olet vain ohimenevässä kriisissä tai koetuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sinulla mitään uskonpuutetta ole, vaan uskosi on tosi vankalla pohjalla, sanoistasi päätellen. Olet vain ohimenevässä kriisissä tai koetuksessa.

        Hei, aloittaja tässä. Tuo lainaamasi kommentti ei ole minun kirjoittamani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen herjanheittäjä neuvoineen on suunnilleen sianpaskan arvoinen minulle. Luuletko että "kristitty" on jokin arvonimi, joka tienataan omilla tekemisillä tai omalla hyvyydellä, niin että sillä kerskataan, ärsytellään ja heitellään herjaa? Sinun sianpaskauskontosi ei ole mitään kristinuskoa.

        Jumala antaa uskon kenelle haluaa, ja paaduttaa kenet Hän itse haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen herjanheittäjä neuvoineen on suunnilleen sianpaskan arvoinen minulle. Luuletko että "kristitty" on jokin arvonimi, joka tienataan omilla tekemisillä tai omalla hyvyydellä, niin että sillä kerskataan, ärsytellään ja heitellään herjaa? Sinun sianpaskauskontosi ei ole mitään kristinuskoa.

        Kaiken kukkuraksi olemme kristitty maa, mutta emme elä kristillisten oppien mukaisesti. Emme pyhitä lepopäivää vaan sunnuntainakin kaupat ovat auki ym.
        Jeesus hajoitti koronkiskureiden pöydät. Meillä pankkimaailma perustuu korkojen ottamiseen ym. - osittain mielestäni moraalittomiinkin pankkituotteisiin missä minun tulee voittaa ja muiden hävitä.
        Kuka lähtee seuraamaan Jeesusta ja toimii kymmenen käskyn mukaisesti?

        Älä silti lopeta uskoasi ja vaivu epätoivoon. Emme voi kuin uskoa ja yrittää itse menetellä kymmenen käskyn mukaisesti, vaikka tulee takapakkia.

        Rukoile aina ja kaikkialla. Kyllä se siitä.


    • Anonyymi

      Tyhmä lukee tuhansia vuosia vanhoja textejä kuin piru niitä lukee .

      • Anonyymi

        Hei!

        Sanonta "lukea kuin piru raamattua" tarkoittaa lukutapaa, jossa suurennuslasilla haetaan vain omaa näkökantaa puoltavat kohdat eli tulkitaan tekstiä tahallaan väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei!

        Sanonta "lukea kuin piru raamattua" tarkoittaa lukutapaa, jossa suurennuslasilla haetaan vain omaa näkökantaa puoltavat kohdat eli tulkitaan tekstiä tahallaan väärin.

        Piru lukee raamattua niin, että se väärentää sitä, jättää jotain pois tai lisää jotain.

        Ja laittaa epäilyksen ihmisen sydämeen sanoen "onko Jumala muka todella sanonut niin?"


    • Anonyymi

      >> mikä tämän kaiken kärsimyksen pointti edes on? <<

      En nyt ole ihan varma, oliko aloittaja ihan tosissaan, mutta tarkoitus on, että ihmiset löytävät takaisin Jumalan luokse, josta synti meidät on erottanut. Pointti on siis ihmisten pelastuminen ja kadonneen yhteyden löytäminen Jumalaan, Jeesuksen kautta, ja oppia rakastamaan Jumalaa, muita ihmisiä ja itseä, niin kuin Jeesus opetti.

      Jumala hoitaa sitten siinä ohessa itse tämän oman taistonsa saatanaa vastaan. Se ei ole meidän taistelumme. Ja se, että ihminen tulee uskoon, on aina yksi voitto Jumalan valtakunnalle, sillä Jumalan tahto on "pelastaa ihmiset pimeyden vallasta ja siirtää heidät rakkaan Poikansa valtakuntaan", Kol. 1:13.

      Lopulta hän sitten saattaa oikeuden ja paratiisiolot takaisin maailmaan ja pyyhkii kaikki kyyneleet silmistämme.

      • Anonyymi

        Kiitos kommentistasi. En ole ajatellut asiaa ennen tuolta kannalta.

        Koko aloitusviesti on siis ihan tosissaan kyllä kirjoitettu, vaikka se saattaakin olomuodoltaan olla hieman tajunnanvirtainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi. En ole ajatellut asiaa ennen tuolta kannalta.

        Koko aloitusviesti on siis ihan tosissaan kyllä kirjoitettu, vaikka se saattaakin olomuodoltaan olla hieman tajunnanvirtainen.

        Ehkä sinun kannattaa sitä raamattua tutkia niin, että pyydät Herraa auttamaan sinua siinä. Jos sieltä on vain jäänyt olennaisia asioita huomaamatta ja ymmärrät sitten elämääsi paremmin, kun ne avautuvat.

        Raamattuahan ei saa koskaan loppuun kulutettua, vaikka sen lukisi moneen kertaan kannesta kanteen, koska aina avautuu sellaista, mihin ennen ei ole pysähtynyt, elämäntilanteesta riippuen. Ja joskus todellakin voi taukoakin pitää lukemisesta hyvällä omallatunnolla ja vaikka vain jutella Jumalalle asioitaan ja ajatuksiaan. Myös niistä raamatun asioista. Suhdettahan Jumala haluaa lapsensa kanssa ennen muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sinun kannattaa sitä raamattua tutkia niin, että pyydät Herraa auttamaan sinua siinä. Jos sieltä on vain jäänyt olennaisia asioita huomaamatta ja ymmärrät sitten elämääsi paremmin, kun ne avautuvat.

        Raamattuahan ei saa koskaan loppuun kulutettua, vaikka sen lukisi moneen kertaan kannesta kanteen, koska aina avautuu sellaista, mihin ennen ei ole pysähtynyt, elämäntilanteesta riippuen. Ja joskus todellakin voi taukoakin pitää lukemisesta hyvällä omallatunnolla ja vaikka vain jutella Jumalalle asioitaan ja ajatuksiaan. Myös niistä raamatun asioista. Suhdettahan Jumala haluaa lapsensa kanssa ennen muuta.

        Joo, teen näin. Olen jättänyt Raamatun lukemisen ja rukoilemisen kokonaan pois, koska on tuntunut, että se on ihan turhaa. Mutta ei tästä kyllä ole minulle parempi mieli tullut.

        Kiitos hyvistä neuvoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, teen näin. Olen jättänyt Raamatun lukemisen ja rukoilemisen kokonaan pois, koska on tuntunut, että se on ihan turhaa. Mutta ei tästä kyllä ole minulle parempi mieli tullut.

        Kiitos hyvistä neuvoista.

        Ole hyvä. 😊

        Ja muista, että "samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää", 1. Piet. 5:9.

        Jokaiselle uskovalle tulee kärsimyskin jossain vaiheessa tutuksi. Jeesuksen seuraajan tie on usein tuskien tie, niin kuin Herralla itselläänkin oli, jotta meistä tulisi enempi hänen "näköisiään". Ensin ollaan yhdessä juhla-aterialla ja yrttitarhassa, sitten yhtäkkiä ollaankin yksin Golgatalla...


    • Anonyymi

      Kärsimykset tekevät meistä lujempia ja vahvempia uskossamme. Kultakin koetellaan tulessa, samoin uskomme koetellaan, jotta se havaytaan aidoksi, sanoo raamattu..

      Jos voimat hiipuvat, kuuluu pyytää voimaa ja jaksamista lisää Jumalalta. Hän voi Henkensä kautta vahvistaa väsynyttä, tai ohjata kohtaamaan jonkun, jonka sana tai ele tm. vahvistaa.

      • Anonyymi

        "Antaessaan saa" ja "etsikää ensin Jumalan valtakuntaa, niin kaikki muukin annetaan".

        Eli siirrä sisäiset ristiriitasi sivuun ja ala palvella toisia. Ala vaikka esirukoilemaan tiettyjen asioitten puolesta, jos et jaksa minnekään seurakuntaan tai muualle lähteä palvelemaan. Rukoile Jumalaa johdattamaan sinulle aiheita. Se lähentää sinua häneen. Hänhän lupaa lähestyä sitä, joka häntä lähestyy.

        Koetukset on tarkoitettu voitettavaksi, ei se takia, että usko menisi. Jumala puristaa omistaan vähän taistelutahtoa ym. esiin koetuksissa, että meistä tulisi sitkeämpiä. Meitä valmistetaan tulevaisuutta varten, joten vaatiihan se sentään koulutustakin. Ja jo tässä ajassa kestävyys on monessa asiassa tarpeen. Eikä niitä ominaisuuksia tule kastelukannulla kaatamalla.


    • Anonyymi

      > Miksi naisten pitää kärsiä enemmän kuin miesten, vaikka molemmat tekivät saman teon?

      Mielestäni on mahdoton sanoa kuka kärsii eniten, mutta, ehkä väärin tulkita, että raskauskärsimys oli osoitettu kaikille, eikä vain Eevalle.

      Molemmat eivät kuitenkaan tehneet täysin samaa. Nainen näyttää ottaneen hedelmän turhamaisuudesta ja halusta tulla jumalaksi. Mies näyttää toimineen siksi, että halusi miellyttää naista. Heidän motiivit ovat olleet eri ja siksi uskon myös tuloksen olleen eri. Lisäksi voidaan myös huomioida, että nainen houkutteli myös miehen tekemään väärin, eli hän ei vain syönyt hedelmää, vaan myös johti miehen eroon Jumalasta.

      Näyttää, että moni nainen näyttää vielä nykyään olevan samanlainen kuin Eeva, himoitsee korkeaa asemaa, valtaa ja ihailua yms.

      • Anonyymi

        Mikä on se oleellinen ero siinä, jos raskauskärsimys olisikin osoitettu vain Eevalle? Kuitenkin hänen jälkeläisensä perisivät sen, ja Jumalan on täytynyt tietää se, koska loi ihmiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on se oleellinen ero siinä, jos raskauskärsimys olisikin osoitettu vain Eevalle? Kuitenkin hänen jälkeläisensä perisivät sen, ja Jumalan on täytynyt tietää se, koska loi ihmiset.

        'Raskauskärsmykset' ovat olleet Eevasta aina tähän päivään asti, jos ette ole sattuneet huomaamaan ja itse synnyttämään. Kivulla synnytetään edelleen, vain epiduraali on tullut avuksi.


    • Anonyymi

      Oliko elämässäsi koskaan hetkeä, jolloin tulit parannukseen, eli koit mielenmuutoksen, eli aloit nähdä itsesi syntisenä, helvettiin menevänä, ja kuulit evankeliumin ja uskoit sen? Evankeliumi on se, että Jeesus vuodatti verensä maksaakseen meidän syntivelkamme. Jos uskoit sen, uudestisynnyit. Uudestisyntymistä ei voi menettää, aivan kuin fyysistäkään syntymistään ei voi perua. Sillä hetkellä, kun uskomme, pelastumme. Saamme iankaikkisen elämän. Myöhemmin saattaa tulla epäilyjä, syntiä valitettavasti jokainen tekee. Mutta jos olet uudestisyntynyt, olet menossa taivaaseen. Jos olet vielä hengissä, kun Jeesus tempaa omansa tuuliin ja pilviin, olet mukana joukossamme.

      Mutta ehkä olit niin kuin minä nuorena. Jossain vaiheessa aloin ajatella olevani uskovainen, mutta en koskaan ollut täysin selvä siitä, mitä uskoni sisälsi. Ja se uskon tapainen haihtui hetkessä, kun new age -opetuksiin uskova ystäväni pyysi minua kuvailemaan Jumalaa. Jos olisin ollut oikeasti uskossa Jeesuksen sovitustyöhön, uskoni ei olisi noin vain haihtunut ilmaan.

      Jumala loi Aatamin omaksi kuvakseen. Hänestä syntyneet sukupolvet ovat olleet Aatamin kuvia. Synnin takia ihmiseltä kuoli henki. Nyt armon ajassa Jumalan pyhä henki tulee meihin asumaan, kun tulemme uskoon. Siirrymme sillä hetkellä kuolemasta elämään.

      Käärme petti Eevan lupaamalla, että syötyään kielletystä puusta (viiniköynnös?) hänestä tulisi kuin jumala, joka tietää hyvän ja pahan. Sama harha tulee pian transhumanismin myötä. Jos jäät tänne vihan aikaan, eli et ole koskaan tullut uskoon, älä ota sitä merkkiä. Älä usko pahan valhetta.

      Aatamia käärme ei pettänyt. Aatami rakasti vaimoaan niin paljon, että otti ja söi myös, koska halusi olla hänen kanssaan, tapahtui mitä tahansa. Onko naiselle annetut rangaistukset (synnytystuskat ja käsky totella miestään) sitten kovempia kuin miehelle, en tiedä. Miehet ovat kautta aikojen olleet perheen elatuksen hankkijoita. He ovat sotineet. He ovat joutuneet tekemään raskaita töitä, joihin nainen ei pysty. Olen kiitollinen siitä, etten syntynyt pojaksi.

      Toivon, että olet jo uskossa. Jos et ole, usko nyt Jeesuksen veren sovitus, niin voit luottaa siihen, että olet varmasti pelastunut. Lue sitten Raamattua ja kuuntele hyviä opettajia. Jos paikkakunnallasi on uskovien yhteisö, liity siihen. Minä en valitettavasti tiedä uskovien seurakuntia Suomessa, enkä hyviä opettajiakaan. Osannet englantia? Robert Breaker on valtavan hyvä, selkeä, osaa Raamatun läpi kotaisin.

    • Anonyymi

      Jumala antoi meille tehtäväksi hallita tällä planeetalla. Voimme tehdä sen huonosti, tai Jumalan Raamatussa ilmoittaman hyvän ja rakkaudellisen kaavan mukaisesti. Hän loi meidät mieheksi ja naiseksi, jotka täydentävät toisiaan. Ihanne on, että heistä tulee samaa lihaa olevia, toisilleen rehellisiä, kunnioittavia ja rakastavia kumppaneita ja perheen perustajia. Raamatun ilmaisema rakkaudellinen sanoma, tulisi ulottaa kaikkiin lähimmäisiimme. Rakas sisar, vie kaikki tuskasi ja epäilyksesi avoimesti ja rehellisesti Jeesukselle, Hän aloittaa lenpeän eheytyksesi yksilöllisesti, huomioiden traumasi. Hän ei muserra särkynyttä, vaan kokoaa palaset ja tekee sinusta uuden luomuksen. Olet Hänelle suunnattoman rakas, koska Taivaan Isä loi sinut juuri kaltaiseksesi. Hän antoi sinulle myös tehtävän, joka alkaa hiljaa selvetä sinulle. Tulet vielä riemuiten ja kiittäen ylistämään Taivaan Isää, Jeesusta ja Pyhää Henkeä, kun tuo valtava rakkaus selviää sinulle. Et pelkää mitään, et kuolemaa etkä elämää, voit elää riemuiten elämääsi, Jumalan rakkaana tyttärenä.

      • Anonyymi

        Voi v..u mitä lässytystä. Tekopyhää. Imelää. Oksettavaa. Oletko nyt ylpeä itsestäsi? Tunnetko tehneesi "Jumalan tahdon" ja "evankelioineesi sisarta" ja "pelastaneesi hänet tuomion ja kadotuksen tiel.ä" tai ainakin vähintään koit tehneesi velvollisuutesi jottet joudu itse jumalasi edessä syyhyn siitä ettet varoittanut,ohjannut,neuvonut? V..u mitä aivopestyjä laumahuutelijoita ja hyödyllisiä idiootteja te uskovat olette.


      • Anonyymi

        Kiitos ihanasta kommentistasi. <3 Sanasi lämmittivät sydäntäni.

        Älä välitä tuosta yläpuolisesta kommentoijasta. Hänellä on varmasti jokin huonosti. Aloittanutta viestisi rohkaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi v..u mitä lässytystä. Tekopyhää. Imelää. Oksettavaa. Oletko nyt ylpeä itsestäsi? Tunnetko tehneesi "Jumalan tahdon" ja "evankelioineesi sisarta" ja "pelastaneesi hänet tuomion ja kadotuksen tiel.ä" tai ainakin vähintään koit tehneesi velvollisuutesi jottet joudu itse jumalasi edessä syyhyn siitä ettet varoittanut,ohjannut,neuvonut? V..u mitä aivopestyjä laumahuutelijoita ja hyödyllisiä idiootteja te uskovat olette.

        Pyhä Henki kehoitti minua kirjoittamaan rohkaisun ja opastusta ahdistunneelle , mutta Jeesusta janoavalle sisarelle. Hän on potentiaalinen Jumalan sanoman julistaja, kun Jeesuksen hyvyys valtavuudessaan, alkaa kokonaisuudessaan avautumaan hänelle. Sinä demonisi vallassa kirjoitteleva saatanan kuvottavaa löyhkää levittävä negatiivinen ihminen. myös sinua Jeesus rakastaa, sillä sinäkin olet Jumalan luoma, mutta tehtävästäsi kauas harhautunut pahuuden lähetti. Toivon, että joskus ahdistuksessasi pyydät Jeesusta elämäsi Herraksi, kuten sadat kaltaisesi ennen sinua. Hän tulee ja alkaa työnsä, jos vain haluat. Hän ei tule väkisin, mutta kolkuttaa joskus sydämmesi ovelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi v..u mitä lässytystä. Tekopyhää. Imelää. Oksettavaa. Oletko nyt ylpeä itsestäsi? Tunnetko tehneesi "Jumalan tahdon" ja "evankelioineesi sisarta" ja "pelastaneesi hänet tuomion ja kadotuksen tiel.ä" tai ainakin vähintään koit tehneesi velvollisuutesi jottet joudu itse jumalasi edessä syyhyn siitä ettet varoittanut,ohjannut,neuvonut? V..u mitä aivopestyjä laumahuutelijoita ja hyödyllisiä idiootteja te uskovat olette.

        Miten voit noin ajatella... teksti oli kaunista. Ei meidän tarvitse kirjaimellisesti elää ihmisten ohjeiden mukaisesti, mutta siinä oli hyvää pohjaa myös Sinulle. Lue uudelleen.


    • Anonyymi

      Vahvaa Jumalaa minäkin enimmäkseen kaipaan. Mutta kärsivä Jumala - on niin vaikea hyväksyä. Meillä on jo ohje siihen miten ihmisen toiselle tuottama kärsimys voidaan poistaa . Pari sanaa vain: - Isä meidän.. Se on siinä.

      • Anonyymi

        >> kärsivä Jumala - on niin vaikea hyväksyä <<

        Jeesus kärsi vapaaehtoisesti sinun ja meidän kaikkien tähden, jotta meillä olisi rauha Jumalan kanssa, eikä meidän tarvitsisi kärsiä. Se oli rakkautta.


    • Anonyymi

      Yleensä on ensin varoitettu ihmistä, ettei jotain tekoa ole lupa tehdä. Sitten kun tämä kuitenkin sen tekee, tulee seurauksia: Rangaistus! Jumala rankaisee jos teot eivät ole oikein vaan väärin.

    • Anonyymi

      Juuri näitä olen itsekkin iettinyt ja lopputuloksena olen jäänyt pois srksta vuosia sitten-vain ehtoollisella käyn ahdistuksen käydessä sietämättömäksi, vaikka tiedänkin,että sen tuoma helpotus on samaa luokkaa kuin yhden illan kännien itsepetoksen vuoksi..joten ehkä suosittelen aloittajalle meditaatiota, yleisestikkin ottaen henkistä etsintää myös raamatun ulkopuolelta, kristinuskon ja sitäkautta juutalaisuuden historiallisiin juuriin perehtymistä. eri uskontojen vaikutuksia maailman historiaan ja nykyiseen aikaamme ja dsitä rataa. Sanotaanhan sanassakin: etsiä löytää :) mutta mitä pelastuskysymyksiin ja uskonnollisiiin säännöksiin ja ihmisten arkeen, erityisten naisten asemaan, tulee, niihin minulla ei ole muuta kantaa kuin se, että Jumala, joka VTssä ja osin UTssa esitetään on äärimmäisen julma, kapeakatseinen, ymmärtämätön, sadistinen,sovinistinen ja selkeästi paimentolaisukkojen ja uskonnollisten lähi-itäläisten fanaatikkojen ahdasmielinen kehitelmä, joten ei siitä sen enempää.

      • Anonyymi

        Pyydä Jumalalta ymmärrystä raamatun suhteen.

        Raamatun tarkoitus on opettaa ihmiselle se, minkälainen ihminen itse on, kuka Jumala on, mikä on hänen tahtonsa, mitä seuraa synnistä ja kuinka pelastutaan ja löydetään kadonnut yhteys Jumalaan takaisin, Jeesuksen kautta.


    • Anonyymi

      On ehkä 5-10 tapaa todistella Raamatulla Jumala saatanaksi.

      Yksi tapa on Ilmestyskirjan pedot. Ilm 12-13. Samassa Ilmestyskirjassa on vihje, kun Jeesusta nimitetään Juudan jalopeuraksi, siis pedoksi.

      Ilm 12-13 kuvailee kolmea petoa. Yhdellä oli kuolinhaava, josta parani, ja hallitsee kaikkia kansoja ja kieliä. Tämä on ilmiselvästi Jeesus. Ihmeitä tekevä peto on Pyhä Henki. Psalmeissa sanotaan, Jumala on ainoa joka tekee ihmeitä. Joten tuo kolmas peto, jota Ilmestyskirja nimittää lohikäärmeeksi ja perkeleeksi, tarkoittanee sitten kolminaisuuden isäpersoonaa.

      Tämä on yksi näkökulma Jumalaan.

      • Anonyymi

        On muuten.


    • Et kai vain yritä perustella ateismia Raamatulla?

      • Anonyymi

        Ateismin puolustajat ovat kristityt itse uskontunnustuksen mukaan Jumalasta ja Heistä kolmesta luopuneina:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        Luopumalla Heistä yhdestä, luopuu Heistä ja pelastuksesta.
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää tai/ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!


    • Anonyymi

      Sinun pitäisi uskoa Jeesukseen, niin olosi tulee paremmaksi. Joh. 14:1: "Älköön sydämenne olko levoton. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun.

      Raamatussa on tärkeä myös Pyhä Henki eli puolustaja. Johanneksen evankeliumin koko 14. luku auttaa Sinua uskossasi.

      Luomiskertomus on pelkkä kertomus, joka on keksitty jälkeenpäin. Oikeasti ihmiset tulivat Maapallolle avaruudesta pieninä hiukkasina oltuaan ensin muilla pyöreillä planeetoilla. Jumala on kyllä olemassa ja pitää meistä kaikista huolen. Olemmehan me Jumalan kuvia ja hänen luomiaan. Jonkinlainen pahan ilmestyminen on kuitenkin havaittavissa maailmassa. Voihan sen henkilöidä Saatanaksi, mutta sitten jää liikaa pyörimään vain sen ajatuksen ympärille. Auttaisi, jos näkisi ympärillään erilaisia asioita hyvinä. Jumala ja Saatana ovat kuitenkin samaa olemusta ja Jeesuskin kuvaa Saatanaa tämän maailman ruhtinaaksi Johanneksen evankeliumin 14. luvussa. Ei maailman paha ole oikeasti niin paha, kuin ihminen mieltää asian. Missä muuten Raamatussa kerrotaan, että Saatana oli alussa enkeli, jonka nimi oli Lucifer?

      • Anonyymi

        Tällainen tulkinta, että saatana oli alussa Lucifer-niminen enkeli, on todellakin tulkintaa. Lucifer-nimi on peräisin latinasta, ja tarkoittaa valon kantajaa. Tätä nimeä on joissakin Raamatun käännöksissä käytetty olennosta, jota kuvailee Jesaja 14. Suomalaisessa 1930-luvun käännöksessä Kointähti. Myöhemmin samassa käännöksessä Jeesus sanoi olevansa Kointähtii. Tässä taas yksi tapa todistella Jumala saatanaksi Raamatulla. Mielestäni Jumala on voinut ilmestyä sekä enkelinä, että ihmisenä.

        Mielestäni Jes 14 ei todista, että olisi olemassa Jumalasta erillään saatana-niminen olento. Tämä on vain tulkintaa. Yhtä hyvin voitaisiin tulkita, että Jes 14 kertoo Jeesuksesta, koska Kol 1 seliittää: kaikki on luotu Jumalan sanalla, ja Jumalan sanalla kaikki pidetään yllä. Aatamin ja Eevan toiminta paratiisissa oli riippuvaista tästä sanasta, tai tätä sanaa toteutettiin. Kun siis Aatami ja Eeva lenkesivat, heitä ylläpitävä Jumalan sana, Jeesus, lankesi heidän mukanaan, ja siitä kertoo Jes 14. Toisenlaisilla sanakäänteillä asia voidaan perustella näin:

        IIman Jeesusta ei voida mitään tehdä, Joh15. Ei syntiä, ei syntiinlankeemusta, ei mitään. Kristus on synniksi tehty, 2. Kor 5. Ja on aina sama, Heb 13. Paavali selitti, että hän uskovana ei enää tehnyt syntiä, vaan se synti, joka hänessä asui, Room 7. Joten: Jumala toimi syntinä niissä, jotka syntiä näyttivät tekevän.

        Raamatusta löytyy kohta, että Kristus tuli sitä varten, jotta tyhjäksi tekisi perkeleen teot. Ovatko perkeleen teot tehty nyt tyhjiksi? Miksi maailman väitetään sitten olevan pahan vallassa? Mitä omia tekojaan Jumala tuli tekemään tyhjiksi?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Yksi monista tavoista todistella Jumalaa saatanaksi, on verrata paratiisin käärmettä Jeesukseen. Käärme puussa, Jeesus ristillä. Kun käärmeelle profetoitiin, että tulee vaimon siemenestä hän (messias), joka polkee rikki käärmeen pään, ja että käärme on pistävä sitä (messiasta) kantapäähän, niin Jeesuksen ristiinnaulitsemisessa toteutuivat nämä kaksi asiaa. Käärmeen päätä poljettiin rikki, kun messiaan päähän asetettiin orjantappuroista kruunua. Messiasta pistettiin jalkoihin, kun niitä naulittiin ristille. Joten, hän oli sekä käärme, että messias samaan aikaan. Pidemmälle voidaan edelleen ajatella, että tiedon puun sanoma oli ennakkokuvaa evankeliumista. Käärme sanoi, ette suinkaan kuole. Saman tyyppistä sanomaa julisti Jeesus myöhemmin. Ihmisten kokemus on se, että kuoltiin. Mutta Jumalan näkökulmaa, että hänelle kaikki elävät. Joten Jumalan sanoma kuolevaisille ihmisille oli kuin käärmeen myrkkyä. Uudessa testamentissa sanotaan uskoville: te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa.

        Mielestäni Aatami ja Eeva eivät sinällään olleet mitään ikuisuusolentoja. Jumalalla ainoastaan on kuolemattomuus. Aatamille profetoitiin: sinä päivänä, kun syöt siitä puusta, olet kuolemalla kuoleva. Ei Aatamille missään vaiheessa lupailtu kuolemattomuutta. Uskovat ja uskomattomat päätyvät kuolemassa tuonelaan, josta on ylösnousemus maailman lopulla, ensin uskoville ja sitten, tuhannen vuoden päästä uskomattomille (Dan 12, Joh 5, Ilm 20).


    • Jumala on pelkkä tunne siksi jumalia on niin paljon. Mitään muuta Jumalaa ei ole olemassa

    • Anonyymi

      Jeesuksen evankeliumia;
      Matteuksen mukaan:
      24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

      Siis uskominen on kielletty kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen tekstissä ja syy miksi!

      Kor. 4:4 -- Myös Saatana on 'tämän maailman jumala...
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

    • Anonyymi

      aloittajalle:

      Jumalan aivoituksia ei kaikkia voi ihmisen järjellä ymmärtää, vaan Raamatussa myöskin:

      "Sillä JUMALA oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"
      2 Kor: 5: 19

      • Anonyymi

        Tuo tarkoittaa kristittyjen Barjeesuksen sovitusta....
        Näin raamatussa:
        Kor. 4:4 -- Myös Saatana on 'tämän maailman jumala...
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kootkaa linkki yhteen jos se vaikka toimisi...

      • Anonyymi

        Kirjoittakaa selaajaan "Mitä tapahtui 796 vauvalle" ja painakaan enter; niin saatte tietoja....


    • Anonyymi

      Epäilen, että olet turhaan epätoivoinen sillä suurempi mahdollisuus on, että olet "VALITTUJEN" joukkoon kuuluva, SILLÄ:
      Kristillisten Jeesuksen evankeliumia;
      Matteuksen mukaan:
      24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
      Siis uskominen on kielletty kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen tekstissä ja syy miksi!

      Kristittyjen uskoon liittyvää;
      Kor. 4:4 -- Myös Saatana on 'tämän maailman jumala...
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

      Joten mieti asiaa kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen antaman opin mukaan ja rauhoitu sillä raamattu on kristittyjen eksytyksen tekstiäkin MUTTA kristillisten kaikkivaltiaan Jeesuksen teksteissä on tieto jota en ole huomannut ottaa vastaan....

    • Anonyymi

      No katsos miehet on kirjoitellut vähän omia tarinoitaan siellä Egyptissä faaraoiden pyramideissä.🤣🤣🤣

    • Anonyymi

      Teet tollasen budhapatsaan tapaisen savesta tai puusta ja alat palvoa sitä jumalana päätät että se on sun oma Jumalasi annat sille ruokaa vähän ja kukkia

    • Anonyymi

      Maailman eri kulttuureilla on yhteensä tutkimuksien mukaan yli 11-miljoonaa Jumalaa joissa on kristittyjen Jumalatkin mukaan lastettuuina.
      YHTEISTÄ niille kaikille on se, ettei yksikään niistä Jumalista ole pystynyt maailman kaikkeutta ihmisuntineen jne luomaan!
      Se, totuus siitä kuka loin on VT UT teksteissä raamatussa: "LUOJA"
      Hakuehdolla löytyi 23 jaetta.

      • Anonyymi

        "loin" = loi


    • Anonyymi

      Jo Mooses tiesi ja tunsi Luojansa mutta uskossa sitä ei ilmeisesti tarvita sillä kristittyjen laittomuuden herrasta piti tehdä luoja! "Jumala loi" eksytyksen tietona ja niin kristittyjen ihmisten uskolla riistetään kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Luojan tiedot kristittyjen uskomuksiin valheellisuuden kera.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Lue mieluummin Uutta Testamenttia. Jeesuksen sanoma armosta ja anteeksiannosta on mahtavaa.
      Emme tiedä ja ymmärrä kuin pientä osaa kaikesta. Eikä tarkoitus olekaan tietää.
      Raamatussa puhutaan taivaista monikossa. Koen olevani kristitty, mutta uskon myös jälleen syntymiseen.
      Rakasta itseäsi ja muita, se on tärkeintä.
      Kun epäilet, rukoile tarvitsemaasi tietoa. Herran siunaus ja Isä meidän ovat hyvät rukoukset kun tulee uskon puute.

      • Anonyymi

        J.K. Uskon helvetin olevan myös maan päällä. Joko maanpäällisessä elämässä tai myöhemmin joudumme kohtaamaan mitä olemme tehneet tai jättäneet tekemättä. Jokainen päivä on armo uusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        J.K. Uskon helvetin olevan myös maan päällä. Joko maanpäällisessä elämässä tai myöhemmin joudumme kohtaamaan mitä olemme tehneet tai jättäneet tekemättä. Jokainen päivä on armo uusi.

        Arvaappa kenellä se armon jakamisen oikeus on!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvaappa kenellä se armon jakamisen oikeus on!!!

        Armon jakamisen suhteen on tieto raamatussa mutta myös rikoksista on sovitus tietyissä tapauksissa rikoksen tehneille.
        Rikoksia ei ole kristitllisten Kaikkivaltias sovittanut.
        Poikkeuksena ovat demokraattisten valtioiden sotilaat joiden rikoksta esivalta on vastuussa....
        Siis "älä tapa" Lain vastaisuuskin on rikos sillä mm sotilaat ovat esivallan alaisina pakotettuja rikkomaan lakia ja kieltäytyvä sotilas/sotilaat asetetaan kenttäoikeuden tuomittavaksi joka usein johtaa kuoleman rangaistukseen omien ammuttuna... Sodissa olleet ovat tunnustaneet tietoisesti ampuneensa ohi, etteivät riko Lakia mutta noudattivat esivallan käskyä joutumatta itse tuomituksi! Isänmaallista asennetta tai ei mutta omatunto se on jokaisella ihmisellä ja ilmenee eritavalla asioiden asenteisiin....


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mielipide Jumalasta, ja Jumalaan uskominen ovat kaksi eri asiaa.

      • Anonyymi

        2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."


    • Anonyymi

      Ei ole ihme että olet menettämässä uskosi...
      Kristityt uskovat mutta eivät tiedä mihin se johtaa.
      Matt. 24:23-24
      ............
      Uskonnon opetus on aina ollut puutteellista ja ilmeisesti tulee sellaisena pysymään. Kristityjen oppien mukaan syntyy ristiriitoja monesta syystä mutta perusta kun puuttuu niin ei ole perustaa mille asettaa tiedot.
      Tätä ei ilmeisesti ymmärretä eikä kouluteta:
      Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joille Jeesuksen ei perustanut seurakuntia eikä heillä ole Jeesuksen opetuslapsia vaan apostoleita.
      -
      Kristilliset = Kaikkivaltiaan Lait antaneen Jeesuksen sekä Hänen kristillisten opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen Laille kuuliaisten Pyhän Hengen avulla raamatun mukaan:
      Ilm. 2:1-29 Pergamos, Tyatira, Sardes, Smyrna, Filadelfia, Efeso, Laodikea.
      .........................
      Todellisuudessa pahimmillaan eksytetty alkaa palvelemaan kristittyjen laittomuuden Herroja kristillisten Kaikkivaltiaiksi niitä uskoen:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      Luopumalla Heistä yhdestä, luopuu Heistä ja pelastuksesta.
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää tai/ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

    • Anonyymi

      Isä missä on Jumala. " Lapseni Hän on sielä mihin Hänet jätit ",

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1245
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1185
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe