Sauluksen kääntyminen Jeesuksen seuraajaksi.

Anonyymi

Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin. Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä; ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?" Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän." Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet. Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon. Ja hän oli kolme päivää näkemätönnä, ei syönyt eikä juonut. Ja Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: "Ananias!" Hän vastasi: "Katso, tässä olen, Herra". Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee; ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen." Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa; ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen. Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden." Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut — Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit — että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä". Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen. Ja kun hän nautti ruokaa, niin hän vahvistui. Ja hän oli opetuslasten seurassa Damaskossa jonkun aikaa. Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika. Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?" Mutta Saulus sai yhä enemmän voimaa ja saattoi Damaskossa asuvat juutalaiset ymmälle näyttäen toteen, että Jeesus on Kristus.
Apostolien teot 9:1‭-‬22 FB38

https://bible.com/bible/365/act.9.1-22.FB38

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja kertojana on Paavali ihan itse - Jeesuksen sanoin fariseus, jonka Jahve Jumala on Perkele ja kaiken valheen isä.

      Täytyy uskovaisilla olla pokkaa väittää, että Paavalin kertomus on totta salamanväläyksestä, kun Jeesus muka käskee tehdä itsestään kirotun uhrilahjan opettamanaan taivasten valtakunnan Isä Jumalana ja verellään uusi liitto saman Jahven kanssa, jonka vastustamisesta tämä samainen Paavali määräsi hänet kidutettavaksi kuoliaaksi.

      • Anonyymi

        Ja niinhän se menee - kumpaako uskot Jeesusta vai Paavalia. Minä en näe tarinassa ensimmäisiäkään aineksia uskoa Paavalia, koska hänen väitteensä syntien valtakunnan palvontaan perustuu jo valheeseen petollisesta Luojajumalasta, joka olisi päästänyt saatanan paratiisiinsa viekoittelemaan omaksi kuvakseen tekemäänsä ihmistä niin, että tuosta ihmisestä olisikin tullut tämän jälkeen saatanan kaltainen ja jo luonnostaan Paavalin sanoin vihattava, mistä syystä olisi itse tosi Jumala, Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä, uhrattava itsen puolesta.

        Saa olla melkoinen saatana vaatimassa, että minä lähtisin itseni puolesta kiroamaan niin Jeesusta kuin taivasten valtakunnan Isä Jumalaa ristille valhetarinalla pelastuakseni vain Paavalin lupaamaan helvettiin Jahven luokse - löytyy edelleen Raamatusta 1.Kor.3:13.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja niinhän se menee - kumpaako uskot Jeesusta vai Paavalia. Minä en näe tarinassa ensimmäisiäkään aineksia uskoa Paavalia, koska hänen väitteensä syntien valtakunnan palvontaan perustuu jo valheeseen petollisesta Luojajumalasta, joka olisi päästänyt saatanan paratiisiinsa viekoittelemaan omaksi kuvakseen tekemäänsä ihmistä niin, että tuosta ihmisestä olisikin tullut tämän jälkeen saatanan kaltainen ja jo luonnostaan Paavalin sanoin vihattava, mistä syystä olisi itse tosi Jumala, Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä, uhrattava itsen puolesta.

        Saa olla melkoinen saatana vaatimassa, että minä lähtisin itseni puolesta kiroamaan niin Jeesusta kuin taivasten valtakunnan Isä Jumalaa ristille valhetarinalla pelastuakseni vain Paavalin lupaamaan helvettiin Jahven luokse - löytyy edelleen Raamatusta 1.Kor.3:13.

        Ja pistetäänpä taas faktaa lisää Raamatusta - tämäkö on 'Jeesuksen seuraamista'?!

        Paavalia:

        2.Korinttolaiskirje:

        <<11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.<<

        1.Korinttolaiskirje:

        <<4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.<<

        Galatalaiskirje:

        <<1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.<<

        Ja siinä ohimennen Paavali tuli kironneeksi taivaan enkelinkin, jos tämä lausuu taivasten valtakunnan evankeliumia, kuten Jeesus opetti.

        Kiivaillessaan Jumalan kiivaudella ja synnyttäessään teidät uskovaiset evankeliuminsa kautta, Paavali todella loi Kristuksesta - tosi Jumalan uhrikultin kiroamalla Jeesuksen ristiin - ihan iki oman evankeliumin, millä ei ole mitään tekemistä Jeesuksesta kertovien evankeliumeiden kanssa, jos ei oteta huomioon Paavalin saarnaajien syntioppilisäyksiä niihin.

        Tämä löytyy Paavalin Roomalaiskirjeen 2. luvusta:

        <<2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, MINUN EVANKELIUMINI mukaan.<<

        Jos joku väittää, että tämä Paavalin puhe on 'Jeesuksen seuraamista' kirota hänet ristille tosi Jumalana, niin on todella surkeaakin surkeampi valehtelija, ei yhtään mitään muuta.


    • Anonyymi

      Saul taisi olla vähän kuin Sauli eli päässä viirasi 🤣

      • Anonyymi

        Niin, miten tänä päivänä, jos massamurhaaja kertoo tekevänsä sitä pahaa mitä vihaa, eikä pysty olemaan tekemättä (Room.7), ja tekee sitten kuoliaaksi kiduttamastaan ihmisestä Jumalana uskonnon, jonka ihmisen on itse määrännyt teurastettavaksi pääsiäisen uhrilampaana ja kiroaa tämän ristiin (Gal.3:13)?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, miten tänä päivänä, jos massamurhaaja kertoo tekevänsä sitä pahaa mitä vihaa, eikä pysty olemaan tekemättä (Room.7), ja tekee sitten kuoliaaksi kiduttamastaan ihmisestä Jumalana uskonnon, jonka ihmisen on itse määrännyt teurastettavaksi pääsiäisen uhrilampaana ja kiroaa tämän ristiin (Gal.3:13)?

        Ja pyhäksi tämä uskonto muuttuu, kun saman henkilön käskystä sitten syömme tämän uhrilampaan kuvitellen veren ja ruumiin olevan todellisesti läsnä tai muuten tulemme Raamatun mukaan vikapäiksi.


    • Anonyymi

      Paavalista tuli uuden liiton palvelija ja Jumala tarvitsi juuri hänet entisten fariseuksen kertomaan siitä mikä on uuden liiton sisältö. Ei se vaellus mennyt niillä Paavalin vainoamilla uskovilla aivan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan, vaan siinä oli vielä mukana juutalaista lakihenkisyyttä.

      Paavali julisti voimallisesti uutta Hengen liittoa lakiliiton sijaan kohdaten ymmärrettävästi vanhoillisissa vastustusta ja siksi hänen piti kertoa asiat niin voimallisesti. Mikä kaikki on täysin ajankohtaista tänäkin päivänä. Samat ongelmat meillä on täysin edessämme juuri nyt kuin mitä Paavali kohtaisi ja miksi hänen piti julistaa niin voimallisesti.

      • Anonyymi

        monet uskovat rupee seuraan Paavalia, vaikka Jeesus sanoo Raamatussa:

        "Seuraa sinä minua" Joh: 21: 22


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe