Ovatko taksiyrittäjät maailman tyhmin ammattiryhmä?

Anonyymi

Taksiyrittäjät myyvät työnsä alihintaan ja nöyristelevät välitysyhtiöiden orjina. Kaikista typerintä on ajaa julkisen sektorin lakisääteisiä ajoja alihintaan, vaikka julkisilla on ostopakko, olkoon hinta mikä tahansa.

20

884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Omituista, että taksiyrittäjät eivät ole perustaneet heidän etujaan ajavaa liittoa. Toimiva liitto vaatisi julkisen sektorin kuljetuksista minimihinnan tai yrittäjät menisivät lakkoon koko maassa.

      • Anonyymi

        On vain Suomen taksiliitto, joka ei ole koskaan saanut aikaiseksi muuta kuin hintojen polkemista ja omia yrityksiään kähmimään autoilijoiden rahoja.


      • Anonyymi

        taksiliitto oli ennen autoilijoiden etua ajava järjestö. homma meni pieleen siinä kohdassa kun keskukset otettiin liittoon jäseneksi. sen jälkeen on ajettu vain keskusten asiaa. Hyvänä esimerkkinä kelasähläys kymmenisen vuotta sitten. Siinä kelakyydit vietiin autoilijoilta ja siinähän ei hävinnyt kuin autoilijat ja asiakkaat ja tietysti kela. Mutta kuitenkin tämä kelojen sosialisointi keskuksille oli taksiliiton aikaan saannoksia.Ehkäpä autoilijoilla pitäisi olla oma liitto eikä näiden puupäitten pyörittämää välityskeskusliittoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        taksiliitto oli ennen autoilijoiden etua ajava järjestö. homma meni pieleen siinä kohdassa kun keskukset otettiin liittoon jäseneksi. sen jälkeen on ajettu vain keskusten asiaa. Hyvänä esimerkkinä kelasähläys kymmenisen vuotta sitten. Siinä kelakyydit vietiin autoilijoilta ja siinähän ei hävinnyt kuin autoilijat ja asiakkaat ja tietysti kela. Mutta kuitenkin tämä kelojen sosialisointi keskuksille oli taksiliiton aikaan saannoksia.Ehkäpä autoilijoilla pitäisi olla oma liitto eikä näiden puupäitten pyörittämää välityskeskusliittoa.

        taksiliitto oli ennen autoilijoiden etua ajava järjestö

        Tää taksiliitto ei ole vaikustusvaltainen,aivan turha nykyjään. Ei päättäjät ota huomioon rupeloliittoa ja he eivät pysty vaikuttamaan vain kehoittamaan..Eli onko se muka liitto:))
        Rahaa keräävät kyllä..


    • Anonyymi

      Markkinat ovat vapaat! Tervetuloa alalle, tietä riittää! Kirjoita sitten uudelleen kun olet ollut yrittäjänä edes vuoden. Ps. Kaikki pienyrittäjät ovat jonkun ketjun torppareita halusi tai ei. Siitä vaan vapauden markkinoille.

      • Anonyymi

        Ei kukaan täysijärkinen edes harkitse taksikuskiksi ryhtymistä. Suharit ovat yhteiskunnan pohjasakkaa jolle nauraa kaikki.


      • Anonyymi

        Taksiautoilijaa on aina kutsuttu isännäksi ja kuskia rengiksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksiautoilijaa on aina kutsuttu isännäksi ja kuskia rengiksi!

        Kuvaavammat termit olisivat pelle ja orja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksiautoilijaa on aina kutsuttu isännäksi ja kuskia rengiksi!

        Homoilufantasiasi ei kuulu yritysmaailmaan.


      • Anonyymi

        Lainsäätäjän pitäisi kieltää taksikeskuksilta muu toiminta kuin puhelimeen vastaaminen ja kyydin autoon välittäminen. Aina kun keskus alkaa tekemään muuta kärsii asiakas ja autoilija.


      • Anonyymi

        Juu! olen toiminut yrittäjänä yli 15 vuotta ja nähnyt miten keskusten valta on kasvanut taksiliiton suosiollisella avustuksella. Asia tulisi korjata siten että autoilijat käyttäisivät valtaa joka niille kuuluu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvaavammat termit olisivat pelle ja orja.

        Kuvaavin on orja ja orja.


    • Anonyymi

      Asiaa! Siksi tarvitsemmekin entistä sahanomistajaa lainaten uutta verta remmeihin. Eli tulisi polkaista vaihe 2 käyntiin taksiuudistuksessa.
      Se merkitsee, että loputkin kantasuomalaiset poistuvat taksihommista lakaten syömästä siellä matujen leipää. Olisi miehekäs kädenojennus tänne sodan jaloista paenneille, kun matuille soveliain työ annettaisiin vain heille.

      Toinen näkökohta on syntyvyyden ja siten huoltosuhteen parantaminen. Viriilimmät matut voisivat taksityössä suhteita luodessaan saattaa vähemmän viehettävätkin siskot siunattuun tilaan työn ohessa. Mieskunnottomilta kartelliruunilta tuo ei onnistu.
      Terv. Valtuutettuna Lausunnonantajana
      Väestönsuunnitteluviraston Keskuslaboratorion Siitosasiainosasto VKS

    • Anonyymi

      Totta. Ehdottomasti fiksumpaa on tuhertaa auton katolle "Taksi Helsi" ja mennä tolpalle huijaamaan junantuomia ylihinnoilla.

    • Anonyymi

      Mutta jos kyydistä pyytää kunnon hinnan, väsää asiakas itkuvirren lehteen. Ks. alla:
      Kolmen kilometrin taksimatkani maksoi 41,36 euroa

      https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008828138.html?share=4e7e9353d7e066caf5517b285e7e5df4

      Esim. em. artikkelissa huomioidaan vain ajoaika. Kuinkahan kauan taksi oli odottanut tolpalla kyydin saadakseen? Tunnin? Puolitoista? Jotain tuollaista?
      Katsonevatko asiakkaat, että kyydin odottelu tolpalla on hupi- tai vapaa-aikaa? Ilmeisesti.

      Pikkujoulukautena aamuyöllä yli 10 min. taksin odottelu on monien asiakkaiden mielestä katastrofi. Unohdetaan, ettei taksi ole joukkoliikennettä korvaava vaan sitä täydentävä osa julkista liikennettä. Taksit ovat aamuöisin lähes ainoina kuljettamassa kaupunkien keskustoista sinne illalla yl. joukkoliikennevälineillä tulleita.

      Vertailun vuoksi mainittakoon, että n. vuosi sitten jouduin asioimaan Helsingissä Aleksanterinkadun verotoimistossa. Odotusaika oli 2 1/2 tuntia. En ole millään saitilla nähnyt ketään valittamassa odotusajan pituudesta. Jotenkin merkillistä, kun sietoraja alhaisuudessaan liittyen taksin odotukseen on aivan omaa luokkaansa.

      • Anonyymi

        Ei tuollaista paskasakkia kannata ottaa koskaan autoon. Pummit kävelkööt.


    • Anonyymi

      Pakkohan se raha on jostakin ottaa kun välitysyhtiöt määrittelee kela hinnat

    • Anonyymi

      Olen taksiyrittäjä ja sanon ON NE TYHMIÄ!
      Viikko ettei autot kulkisi jopa vähemmän,niin hinnat nousisi.
      En ole välityksessä,en kelassa..TÄYSIN ORJA HINNAT!
      Kelassa,en ole voinut olla hintojen takia 3v.vaikka on invataksi.
      Ajan kyytejä,joilla saa edes leivän pöytään.

    • Anonyymi

      Vastaus kysymykseesi: Ovat.

    • Anonyymi

      Eiköhän auto- ja kone alalle ole aina joku tulossa. Yksi tekee konkurssin niin kaksi tulee tilalle. Luottamus meni taksia-alaan kun säännöstely loppui. Kuka luottaa postin jakeluun, ei kukaan. Ennen kirjeposti oli pyhä asia. Sama oli taksialalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi teki aloitteen?

      😃 häh
      Ikävä
      109
      4083
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

      paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      78
      3406
    3. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

      Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      68
      3091
    4. Karhuryhmä

      Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      24
      3089
    5. Mitä kaikkea sä

      Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      62
      2802
    6. Just alkoi ottamaan päähän

      Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      20
      2700
    7. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

      Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      34
      2679
    8. Raisionkaaren koira hyökkäys

      Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      42
      2419
    9. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

      Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      82
      2416
    10. Ei me saada toisiamme

      Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      32
      2280
    Aihe