Olen ollut nyt 2 kk

Anonyymi

työttömänä, ja odotukset pn palkittu. Juuri sellasta kun kuvittelinkin työttömyyden olevan.
Heti huomasin kun ei tarvinnut enää herätä aikaseen ja lähtä stressaantuneena duuniin, joka päivä ja raataa itseään, niin olo on huomattavasti parempi, ei väsytä eikä uupumus vaivaa.Jaksaa kaikkea tehdä ja olla ja mennä. Ja kun ei tarvi mennä ei lähde.

Rahaa on hyvin ja riittämiin, en kuluta sen enempää kuin töissä ollessakaan.

Kaikki harrastukset on palauteuneet ja ystävi nähnyt, jotka jätin lähes pois elmästäni, kun ei jaksanut.

Kaupoissa jaksaa kierrellä ja etsiä asioita, työssä ollessa osti ensimmäisen jonka näki ja ne olivat ihan hutiostoja, nyt rahalle saa arvoisen asian. Josta tykkää.

Kyll työtömyys on parasta. Ja eihän tässä työttömänä olla , on kotityöt ja lastenlapset jotka ovat meillä useasti viikossa, ennen ei edes heitä jaksanut kun harvakseltaan ja sillonkin ei jaksanut heidän kanssaan touhuta mitään,, hyvä kun jaksoi edes nähdä.

On niinn parasta. Ja se vielä ettei työkkristäkään kukaan ole olemassaoloaan ilmoitellut, onneksi, rauhassa on saanu olla. Pelkkää puppua moinen mainonta heilläkin. Ihanaa, ei enää ikinä töitä!!!

27

205

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Alussa toki noin. Mutta jossakin vaiheessa alkaa tilanne suurimmalla osalla tympimään ja rahatkin loppuvat. Kun kahden kuukauden sijaan takana on yli viisi vuotta työttömyyttä niin ääni kellossa on toinen. Jos rahaa riittää loppuelämäksi ilman työttömyyskorvauksia ja kelan tukia niin sitten tilanne on toki toisenlainen. Silloin voi tehdä mitä haluaa.

Suomessa työeläke kertyy viimeisten kymmenen vuoden aikana juuri ennen eläkeikää. Siinä vaiheessa on suuri todennäköisyys olla työttömänä.

• Anonyymi

Yhdistelmä kommentistasi.
        Pisin "oikea" työttömyysjaksoni oli 13 kalenteripäivää eli melkein 2 työviikkoa.
        En osannut asettua joutilaaksi.
        Viimeisessä vakituisessa työpaikassa työsopimukseni purettiin ilman perusteita ja liittoni avustuksella sain siitä hyvästä vähintäänkin riittävän korvauksen.
        Olin 52v ikäinen ja purkukorvauksen aiheuttaman 9kk karenssin ajan tein keikkahommia ja niiden jälkeen heittäydyin ansiosidonnaiselle joka silloin kesti 500pv.
        Entinen työkaverini jolla oli yhden hengen toiminimi tarjosi minulle pätkiä ja niiden sekä ansiosidonnaisten kanssa passaillen tavoitin 57v saakka karanneen putken pään.
        Kun 60v ikäisenä olin ollut eläkkeellä pari kuukautta niin ajatuskin töihin lähtemisestä kauhistutti.

Missään vaiheessa en olisi saanut mitään tukiaisia. Vaimoni lopetti oman marketin kassapuuhansa samaan aikaan kun minä ryhdyin putkeilemaan.
        Taloutemme oli siinä kunnossa, että eläkkeelle siirtymisen vaiheessa olisimme pystyneet jatkamaan totunnaista elämäämme lopun ikää ilman eläkkeitäkin.
        Nyt 78v / 73v.

Oleellista on ollut hallinnan tunne tapahtumiin. Eivät ulospäin näkyvät aineelliset puitteet!

• Anonyymi

karensi paukkuu ilman sitä rahaa niin.....on se ihanaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

karensi paukkuu ilman sitä rahaa niin.....on se ihanaa

Mikä se on? Minä en ole koskaan ollut missään karenssissa. Millasta se on?

Olen ollut työttömänä varmasti enempi kuin työssä, ja se työttömyysaika on ollut parasta. Työssä olin aina sairaana ja väsynyt, enkä jaksanut koskaan edes kotona siivota enkä laittaa ruokaa. Se on olut aina rankkaa.

Itse arvostan itseäni niin paljon että haluan jaksaa ja olla ihmisten kanssa tekemisissä. Haluan olla terve ja iloinen ihminen.

Kaikki työlliset on aina väsyneitä ja sairaita ja klenkkaa tai valittaa joka ikisestä asiasta.
        En ymmärrä kuka ihannoi sairatusmista ja ainaisia kolotuksia ja ärtyneisyyttä? Sitä se työ vaan tuo elämään, ei mitään muuta.

• Anonyymi

Alussa? Puhu vaan omasta puolestasi. JOs olet tuhlari, niin eihän sulle riitä mikään raha mitä saat, kaikki saat kulumaan. Kannataisiko sun alkaa miettimään pmaa rahan kulutusta ja budjetoida tulosi? Näkisit mihin rahasi menee, ja käytä käteistä, älä korttia. Se on sulle vaarallista, kun et näe sitä rhaa, niin kuittaat kaikki mitä näet, etkä mieti mitä mikäkin maksaa.

Tiedätkö, minä olen ollut vuosia työtön ja saan rahani riittämään. Ei heikkoakaan. Olen nuuka ihmien ja en rahoita kauppoja. Sen verran vaan mitä todella tarvin ostan, ja käytän kirppareita ja kierrätän. E siksi että olisin sun mielesä käyhä, vaan siksi että olen nuuka ja mietin tarkkaan mihin rahani laitan.

Työttömyys on ihan samanlainen olotiula kuin työssä ollessa. Mikä sinusta siinä on outoa? Samanlaiset tarpeet heillä on kummallakin. Työliven vaan tuhlaa, tuhlaamisen vuoksi ja haluaa näyttäää että minä voin ostaa mitä vaan.
        Toinen vaas käyttää sen mitä todella tarvii, eikä sorru sinunlaiseen humpuukin ostamiseen. Sulle viinakin on tärkeempää kuin mikään muu. Muuten et huutelisi käyhyyttä.

• Anonyymi

Olen ollut työttömän ja työssä vuoroisesti. Pitkiä jaksoja ja lyhyitä jaksoja. Ja kyllä voin allekoiroittaa sen että työttömänä voi paljon paremmin uin työssä ollessa. Se raha mikä tulee työstä, ei ole juurikaan suurempi kuin työttömyyskorvausu ym muut edut siihen päälle.

Sanoisin että liki tasoihin menee ellei korvukset ole jopa suuremmat.

Ja se mikä ihmisen voinnissa työttömyydestä tulee on kaikki positiivisia, jaksaminen on täydellistä, ja olo muutenkin on jaksavampaa ja terveempää. Sairastumisiakaan ei ollut mun työttömyys jaksolla yhtään. Aina oli pirtee.

Työssä ollessa oli aina sivuvaikutuksia niin jaksamisessa kuin muutenkin, eikä sillonkaan eletty ruhtinaallisesti, eikä tarvikkaan, mutta rahallisesti ei eroa.

Nyt olen työttömänä ja aion jäädäkkin. Ei työ todellakaankannata suomessa. Sinä elätät täällä pakolaisia ja ostelet sotkaoneita pakolla, sinne ne menee eikä meille itsellmme verorahat.

Kylä ihmisen olo on vapaana elämisen arvoista, työ ressaa ja sairastuttaa ja syrjäyttää ihmisen täysin muusta maailmasta. Ei vaan jaksa. Tiedän monia jotka uupuvat työssä ja romahtavat, mutta vapaalle päästessään ovat elämänsä kunnossa.

Kukaan ei vaan myönnä, että työ on suurin sairastuttaja. Pitää olla ilmaisia työntekijöitä ja sen jälkeen sairaaloille ja lääkäreille töitä.

Työttömyys on ihmisen paras ystävä.

• Anonyymi

Täällä näkee miten paljon sitä turhaa rahaa kannetaan ihmisille kuin vettä kaivoon. Tukia pitäisi leikata todella isolla kädellä ja tuleva hallituksemme sen tuleekin tekemään. Hullua tällaisen elämän rahoittaminen.

• Anonyymi

Juuri noin! Samaan aikaan on useilla aloilla ja alueilla pulaa työntekijöistä. Siis ei työvoimasta vaan TYÖN TEKIJÖISTÄ.
        Uskon, että riittävä puute piristäisi lorvijoita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri noin! Samaan aikaan on useilla aloilla ja alueilla pulaa työntekijöistä. Siis ei työvoimasta vaan TYÖN TEKIJÖISTÄ.
        Uskon, että riittävä puute piristäisi lorvijoita.

Paljoks sulla oli velkaa. Työtön ei sitä saa.

• Anonyymi

Totta, eduskuntalaiset on turhia ihmisiä, Hiädn palkkojaan tosiaan pitää leikata. Jos saa palkkaa 10 000 kk ja muut edut, niin reippasti voi viedäheitlä 20 000 e kk. He ovat niitä jotka suomen käyhydyttää omilla palkoillaan.

• Anonyymi

se on hullua mennä myymään oman vapaa-aikansa alihintaan työnntajalle nälkäpalkasta, varsinkin jos pk-seudulla asuu, kun tietää paskaduunin liksasta jää kouraan saan verran kun tuista. sen kun vaan roudaatte ulkomailta halpatyö voimaa. tätä te kokoomuksen tukijat haluutte että töihin vaan mutta ei paskaduunin liksalla elä. maksakaa kunnon palkka

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljoks sulla oli velkaa. Työtön ei sitä saa.

Kaikki saa velkaa jos haluaa. Velka ei ole ylpeyden aihe vaan tyhmyyden aihe.

• Anonyymi

Mikä ihmeen autuus työttömyys on kun tiedän henkilöitä jotka mennyt huonoon kuntoon työttömyyden myötä,kuolema ja toinen hirtti itsensä. Ei ole raha tehdä mitään ja masentuneena makaa puolillepäiville.

• Anonyymi

Voi surku, heillä on ollut todella huono elämä ja surkeita töitä kun työn vuoksi ovat itsensä tappaneet. Se on valitettavaa.
        Itse olen ollut työttömänä ison osan elämästä, ja voin erittäin hvyin, paremmin kuin tissä ollessa. Varmasti jos olisin ollut työssä, voisi ollamielessä huo sun kuvaamaat asiat, työ vie kaikki ihmisestä.

Työttömänä on elämä ihanaa. oma vapaus on parasta.

• Anonyymi

Totta joka sana. Itse olen ollut joulusta asti työtön, ja voin niin hyvin että en töihin enää halua. Vointi ja kunto on loistavaa ja jaksaminen. Aloitin kaikki harrastukset uudelleen mitä työssä en jaksanut jatkaa. Syksyllä aion ottaa vielä lisää harrasteita.

Lapsenlapsia näen joka päivä lähes, mitä työaikana en jaksanu kun pari kertaa kuussa. Nyt on koti siisti ja piha loistokunnossa. On se vaan hienoa huomata miten asiat sujuu, ja elämä on kirkkaampaa ja loistokkaampaa kun jaksaa tehdä ja hoitaa asioita.

Jos joku on laiskamto ja luuseri ja maksaa sohvalla, se on työllinen itse. Sillon ei vaanjaksa yhtään mitään.

• Anonyymi

Antaa hullujen hullutella. Kohta tulee kuitenkin kylmät oltavat.

• Anonyymi

Kuka ton jouten olon maksaa ja sitten kun siirrytään eläkkeelle kitistään kun se pieni. Tottakai koti on siisti ni miks helkkarit sotkette. Lähipiirissä ketkä töissä niin on harrastuksia ja kuskaa lapsia harrastuksiin.Teiltä puuttuu elämänhallinta taidot selvästi ja olette ylipainoisia.

• Anonyymi

Ei sun kannata olla katkera ja kateellinen. Sinäkin voi valita haluatko olla orja vai haluatko olla oman elämän onnellinen ihminen??? Kenenkään ei ole pakko huhkia viimeisiä v oimia kenenkää norja töissä.

Onhan se tietysti katkeraa kun toisilla on elämä hyvin ja itse raataa ja saa siitä 9 e päivä!!! MKukapa ei olisi. Me muut ollaan valittu oma itsemme ja hyvinvointi, jos sinä valitsit orjailun ja työnantajan hyvinvoinnin omasi edelle, se on sun oma asia.

katso eduskuntaa, sielläkin he ovat ymmrätäneet miten saa helposti rahaa, tekemättä mitään. Ei ne töitä tee, senkun kuluttaa muiden tienaamia rahoja. Niin ota oppia, mekin ollan sieltä opittu miten rikastuu tekemättä mitään.

Katsos mitä rehelliempi olet sen enempi menetät mutta mitä epärehellsempi olet sen parempaa elämää vietät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sun kannata olla katkera ja kateellinen. Sinäkin voi valita haluatko olla orja vai haluatko olla oman elämän onnellinen ihminen??? Kenenkään ei ole pakko huhkia viimeisiä v oimia kenenkää norja töissä.

Onhan se tietysti katkeraa kun toisilla on elämä hyvin ja itse raataa ja saa siitä 9 e päivä!!! MKukapa ei olisi. Me muut ollaan valittu oma itsemme ja hyvinvointi, jos sinä valitsit orjailun ja työnantajan hyvinvoinnin omasi edelle, se on sun oma asia.

katso eduskuntaa, sielläkin he ovat ymmrätäneet miten saa helposti rahaa, tekemättä mitään. Ei ne töitä tee, senkun kuluttaa muiden tienaamia rahoja. Niin ota oppia, mekin ollan sieltä opittu miten rikastuu tekemättä mitään.

Katsos mitä rehelliempi olet sen enempi menetät mutta mitä epärehellsempi olet sen parempaa elämää vietät.

Kuka on kirjoittanut että joku 9eur harjoittelija on sulla vääntyy ja kääntyy nyt ajatukset omasta itsestä. Melko syvältä ajatus että autuus toimeentulotuella huh. Ota huomioon kansanedustajista se että saattavat maksaa koko kauden vaalikampanjasta tulleita kuluja.Jos meinaa jatkoa niin täytyy olla esillä ja mennä kaikenmaailman kissan ristiäisiin yms.. uuvuttavia hotelliyöpymisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka on kirjoittanut että joku 9eur harjoittelija on sulla vääntyy ja kääntyy nyt ajatukset omasta itsestä. Melko syvältä ajatus että autuus toimeentulotuella huh. Ota huomioon kansanedustajista se että saattavat maksaa koko kauden vaalikampanjasta tulleita kuluja.Jos meinaa jatkoa niin täytyy olla esillä ja mennä kaikenmaailman kissan ristiäisiin yms.. uuvuttavia hotelliyöpymisiä.

Ei heidän tarvi maksaa mitään vaaleissa, kansan kukkarolla he käyvät, etkä sitä tiennyt. Kaikki mitä ja mihin he rahaa käyttävät, ei ole heidän omaa vaan yhteiskunnasta nyysittyä tavalla tai toisella. Eduskunnassa ei kukaan käytä omaa rahaa, vaan vetelee yhteiskunnan piikkiin kaikki ostokset. Palkkaansa eivät käytä muuhun kun ulkomaille verottomiin piiloihin. Ei heidän mitään tarvi maksaa itse, sinä ja me kansa maksamme kaiken. Siksi kansa on käyhä ja luuserit eduskunnassakaikki piilottelee rahansa.

• Anonyymi

Tunnen monia kansanedustajia ja paljon enemmän saivat rahaa yksityiseltä puolelta ennen eduskunnan hommia. Ja hirveetä paskaduunia hyysätä ongelmaköyhien asioita huonolla palkalla 24/7. Itse valitsin yksityisen puolen 8-16 työajalla ja paremmalla palkalla.

Eikä kukaan kyttää suurennuslasilla tekemisiä.

• Anonyymi

Niinpä että yksityisellä puolella eikä tarvi olla esillä koko ajan.Moni kertoo vaaleissa mitä aikoo tehdä eduskunnassa mutta selviääkin totuus ettei ne asiat tuosta vaan hoidu.Tietenki kaikki edut mitä mahdollista saada.Eihän riviedustajalla ny mikään iso palkka ole,ministeri voi tienata.

• Anonyymi

Et ole saanut vielä yhtäkään työttömyyskorvausta, eka kuukausi meni kesälomia pidellessä.

• Anonyymi

Jaa olen ollu työtön 8 vuotta. Arki rullaa samalla lailla joka päivä. Kiire ei ole ja tekemistä riittää kuitenkin- Rahat riittää hyvin koska en polta tupakkia ja kalastuksella tienaa lisää rahaa. Työhakemuksen lähettää parissa minuutissa ettei tuet katkee mutta muuten elämä on ihanaa ja saa olla vapaa.

• Anonyymi

Olen ollut työtön 26 vuotta. Käyn salilla aamupäivisin ja ihmettelen, että olen ainoa aamupäivänä kävijä. Työttömänähän on aikaa ja aamupäivisin ei ole tungosta.
        Korona aika on vakioinut ajankäytön sisällön.
        Ennen koronaa matkustelimme työttömän vaimoni kanssa mutta se on estynyt tällä hetkellä muustakin syystä.
        En tupakoi enkä viihdy baareissa enkä pubeissa.
        A-juomani tilaan saksalaisesta juomakaupasta. Kaverini tilaavat porukalla olutta kuormalavoittain. Siinä on meidän hintoihimme nähden räikeä ero.
        Itse tilaan tisleet 12 pullon laatikoissa.
        Yritän maksimoida hyötysuhteen. Mahdollisimman vahvat juomat litran pulloissa.
        80%, 75%, 70%, 40% ja 36%. Kahdessa viimeisessä lipsahtaa jo miedolle puolelle mutta kun litramäärän painottaa vahvempaan päähän niin hyötyy enemmän.
        Vaimoni on täysraitis joten juomat ovat vain minua varten.

Kotisapuska sesongin mukaan halvimmista raaka-aineista. Tähän saakka olen käyttänyt varsin paljon kananmunia mutta nyt nekin ovat kallistuneet törkeästi.

6 salikäyntiä viikossa ja siinä yhteydessä maailman parantaminen salin kahviossa tyydyttää sosiaaliset tarpeeni. Aamupäivän porukka muodostuu vuorotyöläisistä ja eri alueen ja tason yrittäjistä. Joukossa yksi naispappikin.

• Anonyymi

Juu, työttömyysaika on ihmisen parasta aikaa, näin on.

• Anonyymi

On täällä ihme turisjoita. Ja ne kaikki on ns työllisiä, jotka valittaa kun ei jaksa eikä palkka riitä elämiseen ja väysttää ja stressa.

iinpä niin, sellasta se on kun pitää orjailla, ei suomessa kukaan palkkaa maksa jolla elää.

Ihan naurattaa tuo älämölö, ja kakeruus työttömiä kohtaan, mutta itseppä ovat orjatyön valinneet.

Voi tätä onnea kun saa vaan olla ja rahaa ivertaa tilille aina sovitusti. Korvauksilla ja kelan etuuksilla elää hyvää elämää, , eikä tarvi sairastaa eikä väsyä. Kun vaan on ja nauttii elämästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjän sotilaiden raiskaama 1 vuotias poika kuoli vammoihinsa

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/fac86480-df24-41b8-be6c-6ab6ff6476e4 Järkyttävää tämä jatkuva raiskaaminen. patriarkka Kirilin mielestä p
      Maailman menoa
      368
      3597
    2. Lasta odottava Johanna Harlin hehkuu Cannesin juhlissa - Some ylistää: "Maailman kaunein mama"

Oi, mitkä kuvat suoraan Ranskan Rivieralta. Onnea loppuodotukseen, Johanna ja Renny Harlin! Oletko muuten katsonut The Harlins -realityä? Mielipiteit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      3046
    3. Martina taitaa olla Hangossa

Mitäköhän siellä tapahtuu…
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1664
    4. Meidän Hanko

Siis toi ämmä. Mitähän Stefu maksoi (ehkä ponin), että astuu tiluksilleen kuittailemaan Sohville. Nyt on pappa siinä kunnossa, että kannattanee olla h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1430
    5. 64
      1235
    6. Sano mies jotain mistä tietäisin että tykkäät

Olen itse kirjoittanut tosi tunnisteellisesti, tiedät mun naisen olevan täällä, jos olet hän. Ihan siksi että uskallan paremmin irl, jos tiedän että t
      Ikävä
      131
      1211
    7. Onko Suomi huonompi kotimaa kuin Venäjä?

Täällä kirjoittelee muutama ihminen Suomesta siihen sävyyn, että kysymys on pakko esittää. Jos siis vertailet toisiinsa näitä kahta maata, onko Venä
      Maailman menoa
      443
      864
    8. Kaikkeuden kauniimmat simmut

Olet timanttia ja ja. Ikävä on.
      Ikävä
      24
      763
    9. Suomen kuherruskuukausi Ukrainan kanssa on ohi. Väitän, että suomalaisia on harhautettu.

Aivan ensimmäiseksi haluan sanoa, että jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Voi myös olla sitä mieltä, että saa haluta Suomen liittymistä Natoon. Enne
      Maailman menoa
      225
      754
    10. Tänään puhutaan loukkauksista

(En huomioi sua röllikkä tänään, koska päänsärkyisenä ei huvita vääntää sun kans riitaa) Ihmisetkokee erilailla asioita. Toiset loukkaantuu pienemmis
      Ikävä
      118
      739
    Aihe