Iso osa venäjän IT-osaamisen parhaimmistosta on jo muuttanut venäjältä pois. Jäljelle on kuitenkin jäänyt jo tehdyt järjestelmät ja jonkin verran niiden käyttäjiä.
Meillä on USA:n kanssa hyvin tiivis yhteistyö. Oletan, että osin jo toteutunut yhteistyö verkon kautta toteutetuissa rikosten torjunnassa ja selvittämisessä on hyvä alku sotilaalliselle yhteistyölle kryptohyökkäyksen kanssa.
Mitä mieltä olette USA:n ja UK:n avun tarpeellisuudesta esimerkiksi sähköverkkoomme, terveydenhuoltoomme jne kohdistuvien kryptohyökkäysten torjunnassa?
Itse näen, että meidän hyvä valmiutemme voidaan parantaa yhteistyöllä liittolaistemme kanssa.
Onko tarvetta?
Kuinka tärkeää on apu kryptohyökkäyksen torjunnassa
2
148
Vastaukset 2
- Anonyymi
Onko tällaisten keskustelujen tarkoitus hämätä kansaa luulemaan että tietokone ongelmat on ainoa vaara meille? Ettei pommituksia tule? Ettei helsinki tuhoudu?
Meiltä voi bensa loppua, meillä voi olla hernekeitossa liikaa suolaa tai jopa grillimakkaraa ilman sinappia. Huonoja juttuja kaikki.
Herätän siis keskustelua kyberturvallisuudestamme joka on iso osa kokoneisturvallisuuttamme.
Venäjällä ei ole miehiä eikä oikein kalustoa aloittaa sotatoimia mutta tuo kyber-häirintä on osaamisalusta johon heillä on rauta, softa ja ihmiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 51863
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan63643- 54619
Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli43552Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik29507Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk4492En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.27437- 33415
- 66409
- 32405