Nuorempana onnistuminen masensi minua

Anonyymi

Kun onnistuin jossakin, niin masensi minua.
En halunnut onnistua.

Mikä on syy?

Mielellään jättäydyin pois kaikesta.
En päässyt edes alkuun.
Onnistumisen lisäksi työn tekeminen masensi.
Se tyhjensi pääni ja olo alkoi paksuta sellaiseksi,
jota kutsutaan angstiksi.

Siksi elin nuorena työttömänä ja vaikka tahdoin olla kuuluisa ja haluttu,
mutta toisaalta en halunnut sellaista.
Kun sain jonkun tehtävän tehdä, niin aika nopeasti tajusin, että tekeminen ei kannata.
"Kaikki on pelkkä paskaa".

Sain hyvää oloa kun epäonnistuin.
Sain tyydytystä siitä, etten ollut kukaan, mutta oli ei kukaan.
Sillä jaksoi elää pitkään.

Nyt asiat muuttuvat, että en koe liian syvää huonoa tunnetta onnistumisesta.
Mutta toisinaan jälleen kerran, en pääse pitkälle, koska alan voida huonosti.
Jos saavutan liikaa kerralla, niin kysyn koko ajan itseltäni, siis koko ajan,
että miksi minä sellaista onnistumista tarvitsen?
Minä en tarvitse sellaista. Minua pelottaa sellainen. Minä jään jostakin paitsi kun minusta tulee menestyjä. Minä kuolen - pahimmassa tapauksessa.
Kun kaikki on hyvin, minä alan voida huonosti.
Siksi en koskaan saavuta mitään elämässä.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mutta kappas vain, yllätykseksi minä saan rahaa käteen siitä, että tein jotakin palvelusta.
      En ajatellut palvelusta tärkeänä, mutta sain rahaa käteen.
      Tämä tapahtui vasta vanhemmiten.

      Sanovat joskus että raha on oikein kun se on helppo raha.

    • Anonyymi

      meitä on opetettu että maalin saavuttaminen ja voittaminen tuovat ilon ja menestyksen. Se ei juurikaan ole totta. Hetken päästä maaliintulosta iskee alakulo. Tyhjyys. Onneksi on toinen parempi tapa palkita itseänsä. Siinä tavassa iloitaan itse matkanteosta ja ponnistelusta ja tekemisestä. Taidemaalarille valmis taulu ei ole enää mitään. Sen sijaan maalaaminen ja uuden taulun ideointi ja työn keskeneräisyys on se ilon lähde. Kolmas tapa ratkaista ongelma on ajatella että kun joku juttu tuli maaliinsa niin jokin uusi juttu voi silloin alkaa. Sen sijaan että jää tyhjyyden tilaan masentuneena oleilemaan alkaakin järkeilemään itsellensä uutta erilaista "projektia". Itselläni on useita erilaisia keskeneräisiä rinnakkaisia projekteja. Kun joku projekteista valmistuu niin ei tule masennusta kun voin tehdä halutessani jotain keskeneräistä projektia. Kun joku juttu loppuu niin silloin jokin uusi voi alkaa. Mieti sitäkin sekoitatko masennuksentunteesi ja kenties haikeudentunteesi ( = menettämisen) keskenänsä. Ne ovat samanlaisia mutta silti niin erilaisia tunteita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe