Peto ja sen tuomat haasteet uskoville, maailmalle ei ole toivoa, ellei ota Herra vastaan pelastajana

Anonyymi

Ilm. 13:
13 Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
14 Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.
15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

Nyt tässä on kaksi osaa, joista ensimmäistä, hetken ihmettelen:

Matt. 24:
21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.

aj tässä on taas monta kohtaa, mutta tarkennan havaintosi, vain tähän:
tulee, vääriä ja pahoja selä kieroja, opettajia sekä profeetoja, ja
itke ja valita:
"he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

eli ihmeet ja merkit, ovat aintoja sekä merkit varmoja!
eli niitä tulee tapahtumaan ja kaikki kansa on ihmeissään ja "ilolla" ottavat vastaan mitä he, ketä lie, julistavat ja kehoittavat!

ja sama on sitten Paavali Tessaloniakin seurakunnille;
2. Tess. 2:9,10
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.

havaitse ha HUOMIO sana, viettelys, eli sitä sanaa ja merkitystä voi muistella.
eli viettelys, "ota tätä ja tätä ja sitten taivas aukeaa ja saat mitä tahdot"

"viettelijä, viettelijätär, viettely, viettelys"
Miehille on tuttua, esim; "viettelijätär" ei tarvii naisen kauan vietellä ja mies menee kuin, pässi, kuin uhrattava narunpäässä:

Sananl. 5:
1 Poikani, kuuntele minun viisauttani, kallista korvasi minun taidolleni
2 ottaaksesi vaarin taidollisuudesta, ja huulesi säilyttäkööt tiedon.
3 Sillä hunajaa tiukkuvat vieraan vaimon huulet, hänen suunsa on öljyä liukkaampi.
4 Mutta lopulta hän on karvas kuin koiruoho, terävä kuin kaksiteräinen miekka.
5 Hänen jalkansa kulkevat alas kuolemaan, tuonelaan vetävät hänen askeleensa.
ja
Sananl. 7:
13 Hän tarttui nuorukaiseen, suuteli häntä ja julkeasti katsoen sanoi hänelle:
14
16 Olen leposijalleni peitteitä levittänyt, kirjavaa Egyptin liinavaatetta.
17 Vuoteeseeni olen pirskoitellut mirhaa, aloeta ja kanelia.

18 Tule, nauttikaamme lemmestä aamuun asti, riemuitkaamme rakkaudesta.

21 Hän taivutti hänet paljolla houkuttelullaan, vietteli liukkailla huulillansa:
---
ja HUOM viettelys:
22 äkkiä hän lähti hänen jälkeensä, niinkuin härkä menee teuraaksi, niinkuin hullu jalkaraudoissa kuritettavaksi,

eikö kaikki luonnostaan tiedä että, ei tästä tule hyvää, vaikka se hunaja on makeaa!
joten viettelys on voimallinen jos siihen tartuu, mutta sinä ja minä PAETKAAMME SITÄ JA TÄTÄ!

- - houkutella
yrittää saada tulemaan luokse tai tekemään jotakin esim. lahjomalla
(kuvaannollisesti) kutsua luokseen

Joten tämä osa ei teille ole tuntematon.

ja sitten vielä kerran:
Ilm. 13:13,14
13 Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
14 Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.

yllyttää, viettelee ja houkuttelee, ihmisiä VAPAA_EHTOISESTI, tekemään, VALINTOJA, Jumalan kehoitusta ja opetusta vastaan!
eli pedon merkki eli, MAHDOLLISESTI, uskollisuus petoa ja sen ilmoitusta ja MAHDOLLISESTI, esn uutta uskontoa kohtaa.

se ei ole pakollinen vaan se tapahtuu, kaikella valheella ja ihmeillä ja tunnusmerkeillä. eli kansaa petätään ja uskoo ja tekee mitä käsketään!

jatkuu 1/4

4

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ilm. 13:
      13 Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
      14 Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.
      15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
      16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
      17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
      18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

      Nyt tässä on kaksi osaa, joista jälkimmäinen on:

      pedon merkki, mitä lie se onkaan!

      - - - Elintarvikkeiden säännöstely Suomessa toisen maailmansodan aikana
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Elintarvikkeiden_säännöstely_Suomessa_toisen_maailmansodan_aikana

      aj tämä aikaa ei ole kovin kaukana takana ja se tulee eteen meille kovin pian ja äkkiä!
      ja tästä voi ihmetellä sitä korttia ja lippuja!
      https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f4/Valtion_yleisostokortti.jpg
      sekä
      https://www.vastavalo.net/albums/userpics/10119/normal_kupongit.jpg

      Nyt itselläni on jossain "varastossa" isäni perheen vanhoaj kuponkeja sekä lippuja ja lappuja tältä ajalta.

      Mitä tämä merkitsee ja mitä se liittyy Ilmestyskirjan petoon ja merkkiin!
      paljonkin, monin tavoin.

      Jos joku on lukenut, tahi jopa itse TUTKINUT, niin tietää että, JO NYT, tänäpäivänä, mikä lie päivä: 21-5-2022, on JOPA SUOMESSA säännöstelyä!
      ja sitä kovaa vauhtia aj äkkiä tulalan tekemään ja mitään et voi tehdä, apkko sopeutua ja pakko tehdä mitä jhe, kuka lie sanoo ja määrää!

      Monellailia kieltoja sekä määräyksiä, on jo Suomessa ja lisää tulee, valitettavasti:
      Ja kuten olet tietoinen niin:
      esim pahan päämajasta. YK;sta sekä pankki-maailmasta sekä EU.sta on tullut selviä ilmoituksia ja JO KÄSKYJÄ, miten tulee laman-aikana SÄÄNNÖSTELLÄ persutarvikkeita ja kuka ja ketä niitä saa ja millä perusteella!

      vielä ja mahdollisesti se on VAPAA-ehtoista mutta sen taustalla on kuintekin PAKKO, eli jos et tottele vapaaehtosia käskyjä et saa koro-na-piikkiä ja kuolet, eikun et saa ravintoa etkä alppuaj joilla niitä ostaa ellet tottele.

      eli monta erialista koetta, on tehty maailmalla ja Suomessa ja kansa ilolla tottelee vaikka ei tiedä mitä se ja ne, mitä lie hoito-muodot sisältää.

      TULEVA lama, joka on jo tuhansia vuosia sitten ilmoitettu on edesssä!

      eli tulee leivän ja maidon-puute.
      ja runsaasti rajoiotuksia, kuten esimerkki tästä:

      esin tämän arvovaltaisen keskustelu foorumin jossa on sanan-ja kirjoituksen sekä tietysti ajattelun eli ilmaisun vapaus, niin tästä eräässä ketjussa:
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17435475/eu--haluaa-rajoittaa-ajonopeuksia

      aj sitten se eräs iso paha sanoo:
      "EU ehdottaa 9 eri säästökikkaa, jotta energiariippuvuus Venäjästä voidaan katkaista: Ajonopeuksia hidastettava ja kotien lämmitystä vähennettävä"

      "Komissio esitteli keskiviikkona valtavat suunnitelmat, joilla riippuvuutta Venäjästä vähennetään. Uhrauksia vaaditaan niin valtioilta, yrityksiltä kuin kansalaisiltakin."

      "Säästötoimia ovat suositelleet niin Sitra kuin Kansainvälinen energiajärjestö IEA:kin, lue lisää:"
      eli sitra ja kuka tomppeli siellä on, tullut takaisin maailmalta! eikö toppelien toppeli "käteinen"!

      ja valtavat summat rahaa palaa !
      "Ehdotus sisältyy suunnitelmaan, jolla EU valmistautuu käynnistämään yhteensä 300 miljardin euron investoinnit päästäkseen eroon Venäjän energiasta vuoteen 2027 mennessä."

      ja mistä ne sen saavat, ei mistään se vain tehdää sillä nyky raha on nollia jaykkösiä, tietokoneen sisällä ja kun sähköt katkeaa kaikki menettää kaiken!
      eli nyky rahan takana ON USKO, ja LUOTTAMUS, poliittisiin päättäjiin!
      ei siellä ENÄÄ ole oravan nahkoaj saati muuta, oikeaa ja hyödyllistä!
      jatkuu 2/4

      • Anonyymi

        ja taas JO etukäteen aletaa kansaa VALMISTELEMAAN täydellisiin sulkuihin, tässä ei nyt lisää!
        eli ISOROKON muunneltu, ei luonnollisesti muuttunut muoto joka tulee sitten, WHO yksin-oikeudella mitä valmistetaan NOPEASTI, eli kaikki tahdotaan tehdä nopeasti ja pika-istuinnoilla, rajaton valta, WHO_lle!

        https://yle.fi/uutiset/3-12454556
        "THL:n mukaan viruksen aiheuttamaa apinarokkoa on todettu etenkin Länsi- ja Keski-Afrikassa, ja siihen on tyypillisesti liittynyt kontakti villieläimiin. Euroopassa tartunnat ovat levinneet ihmisten välillä."


        "4. Onko apinarokkoon olemassa lääkettä?

        Pääosin se paranee itsestään. Siihen ei ole olemassa lääkettä, mutta joitakin kokeellisia viruslääkkeitä on ollut, Lakoma kertoo.

        Hänen mukaansa apinarokko on sukua isorokolle, vaikka se on tautina varsin erilainen. Luultavasti sairastettu isorokko tai rokote voi jonkin verran suojata taudilta, Lakoma sanoo."

        eli ihmisen oamn immuniteeti voi sen helposti voittaa:
        MUTTA
        MUTTA
        kun se kor-o-na-hoito vei ihmisen OMAN immunitetin POIS!
        eli valmsi käsikirjoitus ja selvät askel-merkit on esillä, jos tahdot nähdä ellet työnnä pää pensaaseen!

        No ei tästä enempää sillä, tämä teko-nuha vei ihmisen oman LUONNOLLISEN vastuskyvyn ja siihen voi sitten ottaa pilleri purkista uutta potkua joka on tietysti taas VAPAA_ehtoinen eli. jos otat saat elää ellet ota kuole pois.

        Joten tästä lamasta joka ON TEKEMÄLLÄ tehty, alkeen nyt kor-na-sta ja sitten tuli stoa, joka oli jo valmistettu, mutta ei huolella, ja sen jälkeen tulee luonnollisesti, ravinto eli ruoka pula ja kaikesta muusta pulaa.

        "Englannin keskuspankki varoittaa ”apokalyptisesta” maailmanlaajuisesta ruokapulasta – Vaatii lännen sotavoimia Ukrainaan"

        "Englannin keskuspankin pääjohtaja Andrew Bailey varoitti Treasury Select Committee-komitean kuulemisessa tällä viikolla, että ”apokalyptinen” ruokapula ympäri maailmaa on tulossa, joka on seuraista kiihtyvän inflaatiosta."

        https://mainland.press/2022/05/19/bank-of-england-warns-about-apocalyptic-global-food-shortage/
        joten monesta paikasta voit tätä lukea ja ihmetellä!

        "Rockefeller Foundation’s Shah Sees ‘Massive’ Global Food Crisis"
        https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-04-21/rockefeller-foundation-s-shah-sees-massive-global-food-crisis

        https://www.youtube.com/results?search_query=global food crisis
        ja tämä on se viesti mitä tahdotaan esittää kansalle:

        "Russian invasion of Ukraine could cause global food crisis, UN warns - BBC News"

        elu YK eli pahat ja sitten siinä sivussa n-ato!

        eli kaiken pahan takan on sitten putin, heidän sanojen valheiden perusteella!
        MUTTA
        MUTTA
        jos olet lukenut ja itse tutkinut, mistä voi tietoa saada, niin
        jenkit eli n-ato on sen sodan takana!

        VOIT etsiä ja kuunnella, esim Nigel Farage youtuben vuosia sitten ilmoittaman kehitys kulun UE:parlamentissa!
        eli se eli sota on tiedetty jo vuosia, ellei kymmenen (10) vuotta sitten! ! !

        https://www.youtube.com/results?search_query=nigel farage
        ITKE JA VALITA!

        Farage reacts as Bank Chief warns of 'apocalypse'!
        https://www.youtube.com/watch?v=PklM-rhwdsU

        ja kuka muu sitten syyttää jenkejä-n-atoa tästä sodasta:

        Kiina sekä Intia sekä monet pikku-valtiot:

        eli kuten olen esille tuonnut jo aikaa sitten, sota on tässä ja tästä:
        uusi uljas maailma! ja kuka on sitten sen pää ja hallitsija!

        TUTKIKAA ja ihmetelkää!

        ja tietoa on saatavilla JOS TULEVAIDUUDEN tapahtumat kiinnostavat!

        Joten en tästä kaikille varmasti tiedossa olevilla pula-aijoille, JOKA EI TULE LOPPUMAAN, on selvää jos on uskallusta sitä aivoitella!

        jatkuu 3/4


      • Anonyymi

        Nyt sitten takaisin Ilmestyskirjan tapahtumiin jotka ovat JO OVEN EDESSÄ!
        eli mitä lie, kesä ja syksy sitten tuo tullessaan!

        Ilm. 13:
        13 Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
        14 Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.
        15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
        16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
        17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
        18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi

        Nyt sisi tulee vääriä opettajia, vääriä profeettoja ja he kykenevät tekemään, EI JUMALAN VOIMALLA vaan pahan, suuria ihmeitä ja merkkejä sekä tunnustekoja, jotka ovat sitten oikeita mutta perkeleen tekoja, niin että
        valitut, eli uskovat ottaisivat sen merkin ja kumartaisivat petoa!

        maailmasta ei perkeleellä ole huolta, se on jo perkeleen oma ja "tallessa".
        joten ne kaksi, säkkipukuista tulee TAISTELEMAAN ja voittamaan heidät, mutta Herra sallii heidän surmansa, ja miten se eli HE vaikuttavat KOKO MAAILMAAN!

        he kiusavat, piinaavat KOKO MAAILMAAN!

        eli kuvittele tähän pula-aikaa vielä, nämä jotka tekevät sitten elämisen vielä hankalammaksi!

        Joten ei ole ihme että koko maailma juhlii ja iloitsee kun he ovat kuolleet!

        no siitä lisää myöshemmin. jos Herra suo, ja olen selvästi saanut siitä ja näistä ilmoituksen Itsensä Jumalan opettamana kuten Mooses ja Paavali sekä tiedän ja ymmärrä, mitä Daniel eikä Johannes eikä yleensä OIKEAT Profeetat ymmärtänee vaan kysyivät:

        "27 Ja minä, Daniel, olin raukea ja sairastin jonkin aikaa. Sitten minä nousin ja toimitin palvelusta kuninkaan tykönä; ja minä olin hämmästyksissäni näyn tähden enkä sitä ymmärtänyt."
        ja Johannes sanoo:
        lm. 17:
        6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.

        eli tästä sitten, nyt lisää.

        eli, kun oli sota-aika suomessa ja ravintoa ja kaikkea säännösteltiin, niin kuka ja ketä sai ostaa ravintoa sekä bensaa ja mitä lie?
        Nyt Jopa lapsille oli oma kortti eli kuponki ja tietysti, äiti sitä käytti sillä ei syli-lapset mene itse kauppaan :)

        Nyt kuka ja ketkä ottavat merkin?
        Kaikki sanoo Johannes:
        "16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,"

        No,ei sylilapsi voi sitä omasta puolesta päättää joten saattaa olla että osa heistä on ulkopuolella tästä systeemistä, ja toisaalta sitten tulee aivoitella kuak ja minkä-ikäiset sen voivat saada eli ottaaa.

        eräs uskonto määrittelee että poika-lapsi on 13 vuoden iässä, vastullinen ja ymmärtää.
        itse olen toista mieltä mutta sana se!

        Nyt miten koko maailma saatii ottamaan VAPAA_EHTOISESTI, tämä teko-nuhan uusi HOITO-muoto ei siis perinteinen lääke?
        viettelemällä ja huokuttelemalla ja suurella valheella ja petoksella!

        ja se ydin on ja oli.
        Jos et ota varmasti kuolet ja lapsille, jos et ota vapaa-ehtoisesti, tapat omat vanhemmat ja ukit ja mummot!
        joten heitä ei tarvitse kauaa vietellä, ja ottavat sen pelosta, sillä muuta ei ole tarjolla.
        aikuiset, jotka ovat vastuussa omistaan ja itsestään, tietävät mutta eivät välitä. kunhan saavat elää!

        aj tässä on sitten usean harjoituksen loppu tulos, jos
        et lama-aikana. sodassa tahi ilman suuressa nälässä ota merkkiä , mitä lie, et saa ruoka-kuponkia ja sitten elää.

        OTA merkki, he vaativat, mutta eivät pakota, mutta jos et ota et saa ostaa ja kuollet, nälkää ja kaikkeen muuhun!

        eli esim digitaalinen identitetti, eli joku siru, mikä EI OLE PEDON MERKKI, niin siinä on esi, koko sairas-kertomsu ja kaikki terveys tiedot.
        aj taas et pääse sairaalaan jos ei ole tarpeellista sirua erli identiteetti_sairas-tietoa esittää!
        eli kuolet esim apina.rokkoon
        Mutta jos tottelet, saat elää!

        eli tämä on se tarjous mistä maailma ei kieltäydy:
        Tottela valpaa-ehtosesti tahi kuole pois!

        loppu 4/4
        ja sitten teen uutta tuoretta kahvia kun se vielä on mahdollista.
        Miksi johannes ei sanonut että paha ei saa koskea kahviin!!! :(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9059
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      385
      3750
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2785
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2635
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2485
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2484
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      151
      1767
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1592
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1550
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe