Velka on ansa.

Anonyymi

Kun on velaton ei työttömyys tunnu missään, mutta velalinen kärvistelee omassa ongelmassan ja huutaa apua!

Velallinen näkee jopa oman ongelmansa väärin eli hän tarvitsee apua toisilta itse tehtyyn velkaan? Velallinen jopa tinkii kaikesta elämiseen liittyvästä ja kokee elävänsä upeaa elämää?

Velallinen ei ymmärrä, etä elättää velan antajaa joka luvannut suuria tuottoja tulevaisuudessa ja niitä saaa oikeasti odotella pitkään...kallis odottelu tulee extrakalliiksi eikä koskaan tuota tiliä.

Suomalaiset on saatu velka-ansaan ja syvään kyykkyyn työnantajien naruun ja löysään hirteen! Pässejä narussa idealla elämään onnellista ainoaa elämää!...

12

279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Velka vaan mahdollistaa helposti nuo isommat hankinnat, jos vain ymmärtää pitää velkasumman kohtuuden rajoissa, niin ei itse joudu vaikeuksiin.

• Anonyymi

Periaatteessa jos ostaa vain käteisellä, niin saa aina ostetuksi enemmän tavaraa, koska lainakorkoihin ei mene ollenkaan rahaa. Myös ennakkosäästäminen onnistuu nopeammin, koska ei samanaikaisesti joudu lyhentelemään erilaisia lainoja.

• Anonyymi

Aloitus on provo! Työttömänä , pitkäaikais työttömänä yms ongelmissa elävä ei pysty savuttamaan tärkeitä asioita kohtuullisesti.

Ei sillä! Vaikka olisi töissä säännöllisesti vuosikymmeniä niin pitää olla järkeä! Ei kukaan voi elää ikuisesti piikki auki ja kerätä kymmentä eri velkaa toisensa päälle. Jos olet päässyt säännölliseen elämään 25v iässä niin 55-60 v kohdalla pitää valmistautua työelämästä luopumiseen. Kenelläkään ei saisi olla yli 60v iässä tilannetta jonka ratkominen sopimuksen mukaan kestää yli 70 tai 80 ikävuoteen saakka. Edellä mainittuja tilanteita valitettavasti on ja niiden syy on järjestelmässä joka perustuu siihen että pankeille riittää ”pitkäaikaiset” säännölliset tulot! Pankeilla kuitenkin on ihan hyvät työkalut asiakastuntemukseen, miksi niitä ei käytetä!

Jos ihminen on esim 50v ja elämä jaetaan tuleviin 5v jaksoihin, niin ei 50v ikäiselläkään niitä montaa ole ja ajan myötä se riski kaiken pääättymiseen kasvaa kokoajan. Terve 55v ikäinen voi saada slaagin milloin vain ja olla pitkään toipilas, työkyvytön tai jopa kuolla heti!

• Anonyymi

Minä olen saavuttanut , mutta tuo voi kuolla sairastua koska tahansa , pitää paikkansa .

• Anonyymi

Velka on rahaa , jota ei oikeasti ole , se mahdollistaa pyramidipelin kaltaisen himmelin.
      Kaikki ottaa aina vuoronperään velkaa ja lyö ne samaan asiaan .
      Se että kauppaa käydään 5% kerralla mahdollistaa tämän , järjettömän hintojen nousun.

• Anonyymi

Ei velka ole ansa, jos korot ovat 8% luokkaa . 0% korolla velka on ansa .

• Anonyymi

Silloin 90-luvun lamassa tarvittiin todellista kansalaisrohkeutta . kun lainan korot olivat hurjia eli -92 vuonna 15 % ja seuraavanakin vielä 9% . Isoja summia ei uskaltanut lainata eikä pankki olisi varmaan antanutkaan. Piti olla lainan ottajalla todella tukeva työpaikka, kun mikä tahansa firma saattoi hetkessä kaatua. Mutta tarkalla taloudella siitäkin selvittiin.

• Anonyymi

En enää anna sukulaisille lainaa, jos pyytävät.
      Lainasin serkulle tuhansia euroja, eikä ole takaisin maksanut velkakirjaan sovittuna aikana.
      Jos velallinen on velan osalta maksuhalukas, niin ainakin yrittää lyhentää velkaa sitä takaisin maksamalla.
      Jos minulla olisi velkaa sukulaiselle, niin kyllä minä takaisin maksaisin, jos en koko summaa kerralla, niin lyhentäisin velkaa.
      Miksi velan antaja pitää pyydellä velkaa takaisin, jos haluaa omansa takaisin.
      Toista kertaa ei velkaa enää saa.

• Anonyymi

Minä hyvin harvoin lainaan mitään kenellekkään !!!!varsinkaan rahaa mitään suuria summia. Jos joku minulta kysyy jota en tunne ...vetoan omaan köyhyyteen rahattomuuteen että minulla ei ole kuin kymppi taskussa. .moni jättää rauhaan.. koska velka on velipoika otettaessa ja serkkupoika maksun aikana... Enkä ymmärrä ollenkaan että moni elää velaksi ostetaan elintasoa johon ei oikeastaan ole varaa ja myydään vapaus eliniäksi. Ollaan riippuvaisia kehdosta hautaan . Minä en ole rikas oikeastaan köyhä. Mutta nautin elämästä siitä ettei velkojat juokse perässä siitä etten ole minkään työ orja jotta saisin rahaa. Herään aamulla sitten kun sopivalta tuntuu.. hyvin nukutun yön jälkeen ei stressiä lähden vanhalla toimivalla fillarilla vaikka päiväksi onkimaan järven rantaan. jos on mukava sää harrastan hyödyllisiä harrasteita joihin ei mene rahaa. Teen itselleni työtä sopivasti en väkisin. Tavoitteeni on pieniä enkä halamoi mainetta enkä kunniaa .en tavoittele muiden arvostusta. Autojen talojen veneiden ym.... omistamisen kautta. Elän itselleni

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä hyvin harvoin lainaan mitään kenellekkään !!!!varsinkaan rahaa mitään suuria summia. Jos joku minulta kysyy jota en tunne ...vetoan omaan köyhyyteen rahattomuuteen että minulla ei ole kuin kymppi taskussa. .moni jättää rauhaan.. koska velka on velipoika otettaessa ja serkkupoika maksun aikana... Enkä ymmärrä ollenkaan että moni elää velaksi ostetaan elintasoa johon ei oikeastaan ole varaa ja myydään vapaus eliniäksi. Ollaan riippuvaisia kehdosta hautaan . Minä en ole rikas oikeastaan köyhä. Mutta nautin elämästä siitä ettei velkojat juokse perässä siitä etten ole minkään työ orja jotta saisin rahaa. Herään aamulla sitten kun sopivalta tuntuu.. hyvin nukutun yön jälkeen ei stressiä lähden vanhalla toimivalla fillarilla vaikka päiväksi onkimaan järven rantaan. jos on mukava sää harrastan hyödyllisiä harrasteita joihin ei mene rahaa. Teen itselleni työtä sopivasti en väkisin. Tavoitteeni on pieniä enkä halamoi mainetta enkä kunniaa .en tavoittele muiden arvostusta. Autojen talojen veneiden ym.... omistamisen kautta. Elän itselleni

Olen sanonut aiemmin ja uudelleen nyt. Kahden yksityisen ihmisen velka on aika huono. Velallinen on huonolla hetkellä päällä ja velkaa-antava saa kirjata velan suoraan roskiin.

Nykyaikana ei enää kannata rakentaa mitään siihen, että inflaatio kuittaa. Eikä se rahan arvon muutos koskaan ole ihan simppeli. TIetenkin jos olet maksanut satatonnia viidessä vuodessa ilman ongelmia, niin voit elää hyvässä uskossa.

• Anonyymi

Ei omat velat ole ansa, mutta jos toiset ottaa järjestelmällisesti velkaa ja kaatavat sen lähellä olevan ulkopuolisen niskaan, niin siitä tulee ulkopuoliselle koukku. Omavelkainen velka, osatakaus tai nimikirjoitus tarkoittaa sitä, että sen minkä takaat tai allekirjoitat olet valmis myös maksamaan. Verarikkoon menneen lapsuudekodin 1918 syntynyt naapuri sanoi aika hyvin, että " ei nimeä edes todistajaksi, sillä siitä voi joutua kuseen". Totta helvetissä velassa on kymmenen hyvääkin asiaa, mutta onko mikään sen arvoista, että istut pimeässä ja hakkat exceliä nähdäksesi kymmemen vuoden päähän, ja sen, että joudut ottamaan lisää velkaa jotta pärjäät aiemmin otetun velan vuoksi. Kymmenen vuotta voi tuntua 20v iässä lyhyelle nopealle ajalle, mutta 40-vuoden jälkeen tukka lähtee järjen tieltä.

Mutta vikahan ei ole velkaa ottavassa ihmisessä vaan sitä loputtomiin antavassa pankissa tai pankissa joka antaa sitä huonolla tutkimuksella. Täällä jotkin kysyy parasta pankkia. Se on paras pankki joka antaa huonolla tutkimuksella lainaa ja se on huono pankki joka ottaa yhteyttä tilanteessa jossa asiakas on mennyt tai menossa nurin ja neuvottelut on loppu. Suomessa on jonkin arvion mukaan 300 000 ihmistä joiden tilanne on huono tai äärimmäisen huono. Tuo luku on ehkä 80& todellisuudesta ja elää sen vuoksi, että osa kusessa olevista pääsee hyvällä tai huonolla tavalla ulos joukosta ja uusia tulee.... 300 000 ihmisen vaikutus voi olla 100 000 ihmiseen, sillä heillä on lähellä olevia ihmisiä joiden elämään se vaikuttaa ja saattaa jopa pilata lopullisesti kuten itselleni kävi.

Menee varmaan 15v tästä päivästä kun 1980-1990 luvun kotitalouksien velkaongelmien viimeiset kuprut on oikeasti pois. 2040 1970 luvun alussa syntyneet on 70v iässä ja paskassa ryvettyneet kuolee tai sairastavat muistisairautta unohtaekseen kaiken.

Tästä voisi kirjoittaa vaikka mitä jos vaan nyt muistaisi. Mutta älkää etsikö puolustuksia tilanteelle jos olette kusessa ja yritätte selvitä ilman ulkopuolista apua.

• Anonyymi

Velattomana on helpompi elää. Ja varmasti on onnellisempi velattomana kuin jonkun satojen tuhansien asuntolainan tm kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8948
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2368
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1552
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1320
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe