Velka on ansa.

Anonyymi

Kun on velaton ei työttömyys tunnu missään, mutta velalinen kärvistelee omassa ongelmassan ja huutaa apua!

Velallinen näkee jopa oman ongelmansa väärin eli hän tarvitsee apua toisilta itse tehtyyn velkaan? Velallinen jopa tinkii kaikesta elämiseen liittyvästä ja kokee elävänsä upeaa elämää?

Velallinen ei ymmärrä, etä elättää velan antajaa joka luvannut suuria tuottoja tulevaisuudessa ja niitä saaa oikeasti odotella pitkään...kallis odottelu tulee extrakalliiksi eikä koskaan tuota tiliä.

Suomalaiset on saatu velka-ansaan ja syvään kyykkyyn työnantajien naruun ja löysään hirteen! Pässejä narussa idealla elämään onnellista ainoaa elämää!...

8

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Velka vaan mahdollistaa helposti nuo isommat hankinnat, jos vain ymmärtää pitää velkasumman kohtuuden rajoissa, niin ei itse joudu vaikeuksiin.

      • Anonyymi

        Periaatteessa jos ostaa vain käteisellä, niin saa aina ostetuksi enemmän tavaraa, koska lainakorkoihin ei mene ollenkaan rahaa. Myös ennakkosäästäminen onnistuu nopeammin, koska ei samanaikaisesti joudu lyhentelemään erilaisia lainoja.


    • Anonyymi

      Aloitus on provo! Työttömänä , pitkäaikais työttömänä yms ongelmissa elävä ei pysty savuttamaan tärkeitä asioita kohtuullisesti.

      Ei sillä! Vaikka olisi töissä säännöllisesti vuosikymmeniä niin pitää olla järkeä! Ei kukaan voi elää ikuisesti piikki auki ja kerätä kymmentä eri velkaa toisensa päälle. Jos olet päässyt säännölliseen elämään 25v iässä niin 55-60 v kohdalla pitää valmistautua työelämästä luopumiseen. Kenelläkään ei saisi olla yli 60v iässä tilannetta jonka ratkominen sopimuksen mukaan kestää yli 70 tai 80 ikävuoteen saakka. Edellä mainittuja tilanteita valitettavasti on ja niiden syy on järjestelmässä joka perustuu siihen että pankeille riittää ”pitkäaikaiset” säännölliset tulot! Pankeilla kuitenkin on ihan hyvät työkalut asiakastuntemukseen, miksi niitä ei käytetä!

      Jos ihminen on esim 50v ja elämä jaetaan tuleviin 5v jaksoihin, niin ei 50v ikäiselläkään niitä montaa ole ja ajan myötä se riski kaiken pääättymiseen kasvaa kokoajan. Terve 55v ikäinen voi saada slaagin milloin vain ja olla pitkään toipilas, työkyvytön tai jopa kuolla heti!

      • Anonyymi

        Minä olen saavuttanut , mutta tuo voi kuolla sairastua koska tahansa , pitää paikkansa .


    • Anonyymi

      Velka on rahaa , jota ei oikeasti ole , se mahdollistaa pyramidipelin kaltaisen himmelin.
      Kaikki ottaa aina vuoronperään velkaa ja lyö ne samaan asiaan .
      Se että kauppaa käydään 5% kerralla mahdollistaa tämän , järjettömän hintojen nousun.

    • Anonyymi

      Ei velka ole ansa, jos korot ovat 8% luokkaa . 0% korolla velka on ansa .

      • Anonyymi

        Silloin 90-luvun lamassa tarvittiin todellista kansalaisrohkeutta . kun lainan korot olivat hurjia eli -92 vuonna 15 % ja seuraavanakin vielä 9% . Isoja summia ei uskaltanut lainata eikä pankki olisi varmaan antanutkaan. Piti olla lainan ottajalla todella tukeva työpaikka, kun mikä tahansa firma saattoi hetkessä kaatua. Mutta tarkalla taloudella siitäkin selvittiin.


    • Anonyymi

      En enää anna sukulaisille lainaa, jos pyytävät.
      Lainasin serkulle tuhansia euroja, eikä ole takaisin maksanut velkakirjaan sovittuna aikana.
      Jos velallinen on velan osalta maksuhalukas, niin ainakin yrittää lyhentää velkaa sitä takaisin maksamalla.
      Jos minulla olisi velkaa sukulaiselle, niin kyllä minä takaisin maksaisin, jos en koko summaa kerralla, niin lyhentäisin velkaa.
      Miksi velan antaja pitää pyydellä velkaa takaisin, jos haluaa omansa takaisin.
      Toista kertaa ei velkaa enää saa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1669
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      26
      1483
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1149
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      6
      1111
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1082
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      5
      991
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      964
    8. 6
      960
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      2
      960
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      954
    Aihe