Autoa ajaessa tuntuu että tie liikkuu, ei itse auto

Anonyymi

Tuleeko teille koskaan esim. motarilla tunnetta, kuin auto olisikin paikoillaan ja vain tie alla liikkuisi? Minulle tuollainen tuntemus tulee aika usein, kun ajan pitempää matkaa. Tänään 3 tunnin ajomatkan aikana tunne oli harvinaisen voimakas ja toistuva. Se ei varsinaisesti tunnu vaarantavan ajoa, mutta tuntuu epämiellyttävältä. Tunne poistuu, kun katselen aktiivisesti esim. muita autoja ja liikutan silmiä pois tiestä.

14

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet oikeassa. Samaa pohti joku ähly-prinssi. Lentokoneista.
      Totuushan on että pallo pyörii ja jos pysyt paikkallasi, niin vain maa liikkuu. Et sinä.

    • Anonyymi

      Kaikki on suhteellista.

    • Anonyymi

      Ehkäpä sinulla on jokin aivo-oire joka aiheuttaa sen että näkötuntemus tuntuu epätodelliselta. Kannattaa varmistaa ettei oireesta ole todellakaan vaaraa itselle tai muille tielläliikkujille.

    • Anonyymi

      No ei tuollaista, mutta aikanaan kun tuli ajettua Yhdysvalloissa enemmänkin, niin niillä pitkillä suorilla moottoriteillä saattoi joskus tulla tunne, ettei liikuta minnekään. Suora tasainen tie ilman mäkiä, ja ympärillä vain peltoa tai tasankoa. Vauhdin tunne katosi, kun ei ollut mitään kiintopistettä.

    • Anonyymi

      Vai että oikein yhdysvalloissa ajelit

    • Anonyymi

      Tässä kohti itse tulee painettua kaasua, kyllä se lopulta alkaa maisema vilisemään silmissä.

    • Anonyymi

      Aloittajalle: kerro tuo lääkärille ja sen jälkeen on testiä testin perään ja mikä parasta heti eka toiminta on: ajo-oikeus otetaan määräajaksi pois. Ajokorttia ei vielä tässä vaiheessa oteta koska testit ja kokeet on kesken ja menee aikaa. Se on vasta edessä.

    • Anonyymi

      AIkoinaan Xantialla tuli joskus tuollainen tunne, varsinkin pimeällä. Auto ei tärissyt enempää kuin parkkipaikalla seistessä, auto oli hiljainen, ja tien reunat lipuivat ohi. Sittemmin C5:t tehtiin jo jäykemmällä jousituksella, joten liikkeen huomasi, vaikkei siinäkään tärinä ja melu häirinnyt. Nykyisin ajan Bemarilla, joka tärisee koko ajan ajossa. Toki siihenkin on tottunut, mutta liikkumisen huomaa aina.

      • Anonyymi

        Olisko aika ostaa auto.


    • Anonyymi

      Kannattanee hankkia joku tojota tms. kippana, jossa ei jää epäselväksi mikä liikkuu ja mikä ei. Se on kai liian tasaisesti kulkeva auto, joka voi aiheuttaa tuollaisen harhan, vähän sama kuin junassa ei aina välttämättä tiedä, liikkuuko viereinen juna vai se missä itse istuu.

      • Anonyymi

        Tärisemättä liikkuva auto lienee suurimmalle osalle autoilijoista täysin tuntematon. Itse kyllä pidän niistä. En kaipaa ns. urheilullista alustaa, joka kertoo kaiken huonosta tien pinnasta kuskille. Parempi jättää ne tienpitäjän huoleksi. Ei tärisemättömän alustan tarvitse olla kuitenkaan löysä alusta. Siksi kai ilmajousitus on yleistynyt autoissa.


      • Anonyymi

        Totta turiset tojotassa kyllä huomaa ja tuntee, että se liikkuu. Meteli ja tärinä on karmeeta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta turiset tojotassa kyllä huomaa ja tuntee, että se liikkuu. Meteli ja tärinä on karmeeta.

        Toisaalta tollolootassa voi ratin takanakin istuessaan tuntea olevansa pelkkä matkustaja - etenkin talvikelillä.

        Kaipa ao. merkin ostajat moisesta tykkää. Pimpattuihin tollootiin (Lepsus) tulee pian uutuutena sähköinen ohjaus, jossa ei ole lainkaan mekaanista yhteyttä eturenkaisiin. Eivät varmaan menetä mitään tuntumassa, eivätkä ao pappamobiilin ostajat kaipaakaan kuin tunnottoman pulla-auton.

        Ottaen huomioon, miten paljon tollolootissa on sähkövikoja, sähköaujaus tulee varmasti aiheuttamaan myös viihdettä....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe