Jo terveenä ollessaan isästä alkoi tulla esiin narsisti, muiden arvostelua ja syyttelyä milloin mistäkin. Nyt kun vuoden verran sairastanut muistisairautta, niin jo vain ollaan syyttämässä muita asioista joihin asianosaiset ei millään tapaa osallisia. En alkuunkaan kuuntele moista ja puolustan rakkaitani. Isäni saa minun verenpaineet nousemaan tuollaisella käytöksellä. Vaikka on sairas ketään ei kohdella noin.
Muistisairaus ja narsismi
3
573
Vastaukset
- Anonyymi
Muistisairaus on rankka ja raskas omaisille. Sitä usein kuvataankin "omaisten sairaudeksi".
Jos isäsi narsistiset piirteet on tulleet esille vasta ikääntyessä, voi jopa olla, että ne ovat olleet sen muistisairauden ensimmäinen merkki. Tietynlainen puolustusmekanismi.
Mitään helppoa tietä, ei muistisairauden kanssa ole. Parasta on keskittyä oman pään peliin, ja tehdä se minkä voi. Hei,
Hyvä, että kirjoitit tänne. On tärkeää puhua mieltä painavista asioista.
Muistisairaiden omaisille löytyy tukea esim. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n ylläpitämästä Tukinetistä https://tukinet.net/. Siellä on Muisti ja muistisairaudet keksusteluryhmä https://tukinet.net/teemat/muisti-ja-muistisairaudet-752231380/forum/. Myös Muistiliiton työntekijät osallistuvat keskusteluihin.
Keskusteluihin pääsee osallistumaan, kun on anonyymisti rekisteröitynyt ja kirjautunut Tukinettiin. Myös kahdenkeskistä keskusteluapua on saatavilla esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta sekä Solmussa-chatistä.
Ystävällisin terveisin
SOS-kriisikeskus/Kata- Anonyymi
Muistisairaat puhelevat estoitta mitä vain, toiset ottavat sen vastaan vittuiluna ja toiset ymmärtävät että tämä oire kuuluu sairauteen.
Tietysti ikävää kuultavaa, etenkin jos potilas on ollut terveenä "mukava"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984