Helluntailaisten usko on käännyttämällä aikaansaatua päänuskoa.

Anonyymi

Helluntailaisten usko on saatu aikaiseksi agressiivisen ja suggestiivisen käännyttämisen tuloksena. Se on sitä tyhjänpäiväistä kuulosta tulevaa sielullista päänuskoa. Sellainen usko ei ketään pelasta yhtään mistään. Ei pese syntejä, eikä uudestisynnytä ihmistä vedestä ja Hengestä.

Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat.
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön.
Helluntailaisten pääusko johtaa tekojen tielle, josta ei tule loppua.
Lahkon johtoryhmä määrää, mitkä teot ovat niitä oikeita parannuksen tekoja, joilla sitten se pelastus saavutetaan.
He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Gal.5,1,20 "lahkot" lopun ajan pahoilla uskonlahkoilla tarkoitetaan vihamiehen kylvämää lustetta, joka on päällepäin parempaa ja rehevämpää kuin alkuperäinen hitaasti kasvanut kristillisyys.

      Gal.5:1 lopun ajan uskonlahkojen perustamisen motiivi on "lihan himot", lahkoissa ei peritä Jumalan valtakuntaa.

      Kristillisillä kirkoilla on katkeamaton historia Israeliin ja Jeesukseen.

      Lahkojen historia päättyy useasti Amerikkaan vain sadan vuoden päähän.

      Lahkot eivät ole minkään Kristillisen kirkon haarautumia, vaan ihan kuin tyhjästä ilmestyneitä uskontoja, jotka alkavat syrjäyttää maasta pois peristeistä tervettä kristinuskoa ja yrittävät tulla sen tilalle omine oppeineen ja rituaaleineen.

      • Anonyymi

        Amerikasta lähteneet ei-kristityt uskonlahkot ja niiden perustajat

        Ellen G. White Adventismi
        Charles Russell Jehovantodistajat
        Charles Fox Parham Helluntailaisuus
        Joseph Smith Mormonismi


    • Anonyymi

      sellanen "oma päänusko" houkuttaa lihallista ihmistä, saahan siinä sitten vähän
      pröystäillä rintaansa > "kun MINÄ valitsin . . .

      "Raamattu kylläkin sanoo:
      "te ette valinnneet minua , vaan minä valitsin teidät"
      Joh: 15: 16

      helluntailaiset mielestä Jeesuksen sanat , ei niin toissaan .. . .

      "Jos te pysytte minun sanassai, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani"
      Joh: 8: 31

      • Anonyymi

        Mitä tekemistä noilla on luterilaisuuspalstalla?
        Onkohan joillakin luterilaisilla fanaatikoilla suuri murhe siitä, että väki vähenee kirkosta.. Ei helluntaiseurakunnat ole syynä siihen, vaan lut kirkon luopumus Jumalan sanan auktoriteetista ja keskittyminen vain sukupuolisen tasa-arvon ja homoagendan esilläpitämiseen.
        Lut kirkolla on syytä katsoa peiliin. Ihmiset kaipaavat hegellistä ravintoa sielulleen eikä mitään uskonnollisfilosofista höttöä.


    • Anonyymi

      Ei kirkon pidä vastata hengelliseen tarpeisiin, vaan nykyaikaistua ja seurata kaikessa maailman menoa siten että vähäkin hengellisyys karisee eikä se vain loukkaa ketään. Eikä ole oikein mitään muuta mahdollisuuttakaan kun edes lähtökohta ei ole ollut ihmisten hengelliset tarpeet.

      • Anonyymi

        Ja hän opetti ja sanoi heille: "Eikö ole kirjoitettu: `Minun huoneeni on kutsuttava
        KAIKKIEN KANSOJEN rukoushuoneeksi"
        Mark: 11: 17

        lahkot on lahkoja, eivät siis ole "kaikkien kansojen" !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hän opetti ja sanoi heille: "Eikö ole kirjoitettu: `Minun huoneeni on kutsuttava
        KAIKKIEN KANSOJEN rukoushuoneeksi"
        Mark: 11: 17

        lahkot on lahkoja, eivät siis ole "kaikkien kansojen" !!!

        Mikä ongelma sinulla on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ongelma sinulla on?

        Amerikasta tänne tuodut "hurmoslahkot" on sitä lopun ajan lustetta, joka on koottu jo "nippuihin" eli uskonnollisiin yhdistyksiin temmattavaksi "ensin" pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amerikasta tänne tuodut "hurmoslahkot" on sitä lopun ajan lustetta, joka on koottu jo "nippuihin" eli uskonnollisiin yhdistyksiin temmattavaksi "ensin" pois.

        Miksi kopioit tuta samaa iskulausettasi? Eikö sinulla ole mitään järkevämpää kommenttia?


    • Anonyymi

      Hurmoshenget juuri vastaavat ihmisten hengellisiin tarpeisiin. Juuri niitä ihmiset kaipaavat eivätkä jotain vastenmielisiä inttäjiä. Hengellinen nälkä kasvaa ihmisissä ja vaikka aina eivät hurmahenget niihin vastaisi, niin niiden kautta kuitenkin ihmisen on mahdollista kokea yhteys Jumalaan. Jankuttajien kautta sitä ei ikinä tule saavuttamaan.

    • Anonyymi

      Ovatko ne niitä , jotka huutavat sitä kiitos jeesus kiitos kiitos juttua vaikka käsi murtuisi ?

    • Anonyymi

      Hurmahenkiä ihminen juuri kaipaa ja silloin pelkät tyhjät höpötykset ei riitä eikä kinastelu, vaan ihminen kaipaa todellista yhteyttä Jumalaan tai ainakin yrittää sitä. Sitä ihmiset enenevässä määrin janoavat ja se aivan luonnollista koska uskon pitäisi antaa jotain hyvää eikä tuoda elämään vain typeriä päähänpinttymiä.

    • ”Helluntailaisten usko on saatu aikaiseksi agressiivisen ja suggestiivisen käännyttämisen tuloksena”

      En ihan noin yksinkertaistaisi asiaa, sillä ymmärrän osan tämän liikkeen ideaa.
      Onhan se toisaalta kepeämpää ja vapaampaa ilmaisultaan. Riippuu kovasti seurakunnista, millaisia oppeja ja käännytyskeinoja siellä käytetään.

      Helluntailaisilla ei oikeastaan ole yhtenäistä oppirakennelmaa, joten joukkoon mahtuu kaikenlaista.

      • Anonyymi

        "Helluntailaisilla ei oikeastaan ole yhtenäistä oppirakennelmaa, joten joukkoon mahtuu kaikenlaista."

        Teologista oppirakennelmaa ei juurikaan ole muuta kuin se apostolinen usko ja apostolinen kaste. Periaatteet otetaan vain suoraan Raamatusta ilman teologista ihmisjärkeilyä. Jotenkin vapaiden suuntien usko Jeesukseen edustaa sitä kristinuskoa, mikä oli alunperin perustettiin, paluuta apostolien aikaan kaikkene käytäntöineen jotka ovat nykyaikana mahdollisia. Myös ilman historian rasitetta, mikä nykyään ratkaisevalla tavalla rasittaa kaikkea kolme kirkkolaitosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Helluntailaisilla ei oikeastaan ole yhtenäistä oppirakennelmaa, joten joukkoon mahtuu kaikenlaista."

        Teologista oppirakennelmaa ei juurikaan ole muuta kuin se apostolinen usko ja apostolinen kaste. Periaatteet otetaan vain suoraan Raamatusta ilman teologista ihmisjärkeilyä. Jotenkin vapaiden suuntien usko Jeesukseen edustaa sitä kristinuskoa, mikä oli alunperin perustettiin, paluuta apostolien aikaan kaikkene käytäntöineen jotka ovat nykyaikana mahdollisia. Myös ilman historian rasitetta, mikä nykyään ratkaisevalla tavalla rasittaa kaikkea kolme kirkkolaitosta.

        Apostolit tutki kasteen Vanhan liiton kirjoituksista.
        Uutta testamenttia ei Apostoleilla ollut. voi kai tutkimisenkin tehdä samoin kuin Apostolit, pääsis jyvälle asian merkityksestä, ja samahan se on kaikissa asioissa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolit tutki kasteen Vanhan liiton kirjoituksista.
        Uutta testamenttia ei Apostoleilla ollut. voi kai tutkimisenkin tehdä samoin kuin Apostolit, pääsis jyvälle asian merkityksestä, ja samahan se on kaikissa asioissa,

        Olet oikeassa ja tuon tutkimisen perusteella apostolit kastoivat vain uskoontulleita, ei kaikkea kansaa eikä vauvoja. Ap 18


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Helluntailaisilla ei oikeastaan ole yhtenäistä oppirakennelmaa, joten joukkoon mahtuu kaikenlaista."

        Teologista oppirakennelmaa ei juurikaan ole muuta kuin se apostolinen usko ja apostolinen kaste. Periaatteet otetaan vain suoraan Raamatusta ilman teologista ihmisjärkeilyä. Jotenkin vapaiden suuntien usko Jeesukseen edustaa sitä kristinuskoa, mikä oli alunperin perustettiin, paluuta apostolien aikaan kaikkene käytäntöineen jotka ovat nykyaikana mahdollisia. Myös ilman historian rasitetta, mikä nykyään ratkaisevalla tavalla rasittaa kaikkea kolme kirkkolaitosta.

        "Periaatteet otetaan vain suoraan Raamatusta ilman teologista ihmisjärkeilyä."

        Typerä mantra. Aivot on uskovaisellekin annettu käytetäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa ja tuon tutkimisen perusteella apostolit kastoivat vain uskoontulleita, ei kaikkea kansaa eikä vauvoja. Ap 18

        Kuluneita väitteitä, keksi parempia.


    • Anonyymi

      Kyllä heidän PH on Pyhä Hulluus !

    • Anonyymi

      Kaikki lahkolaiset on uskon huutokauppakeisareita ja pakko- käännyttäjiä ja on käynyt ja käyttää lavahypnoosin menetelmiä ja kikkoja.

      Monet on entisiä linnakundeja ja narkkareita, jotka tietää kaikki konstit, kuinka sitä julistusta taotaan päähän ja oma ajattelu kielletään.

      Raamattu varoittaa vapaiden suuntien lahkoihin menemästä.

      2. Piet. 2:19

      He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

      Asiaan voi perehtyä lisää Uskontojen Uhrien sivuilta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2903
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1526
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      22
      1058
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe