Helluntailaisilta puuttuu kokonaan

Anonyymi

Helluntailaisuudesta puuttuu kokonaan sellainen Kristittyjen kaste, jossa Jumala pesee ihmisen synnit pois.

Ap. t. 22:16

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

16 Varför dröjer du då nu? Stå upp och låt döpa dig och avtvå dina synder, och åkalla därvid hans namn.' [Apg. 2,38]

16 And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

207

702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloitus on totta.

    • Anonyymi

      Ei todella puutu uskovien vesikaste. Ei ole puuttunut koskaan, eikä tule puuttumaan. Mainitussa kohdassa on kyse Paavalin uskoontulosta ja kasteesta. Ei mistään kippokasteesta. Anna kastaa, siis pitää pyytää. Kolmen kk n ikäinen vauva ei pyydä kastetta. Asia on selvä kuin kaivovesi. Nauti edes lämpimästä päivästä. Tasosi on kuin opettelisit lukemaan. Olet pelle.

      • Anonyymi

        Helluntailaisten valekasteet ei liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan.

        Samoin helluntailaisten ehtoolliset eivät liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan.

        Parhamin keksimän harhaopin mukaan helluntailaiset ovat synnittömiä syntyessään ja kasteelle mennessään.

        Helluntailiikkeen perustaja ja sen oppien kehittäjä Charles Fox Parham tuli kuuluisaksi ihan muista asioista, kuin Raamatun tuntemuksestaan.

        Helluntailaisilla on ihan omat pyhät kirjat ja raamatut, väittelyoppaat ja traktaatit, joiden avulla he yrittävät omia uskonoppejaan levittää kristittyihin maihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisten valekasteet ei liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan.

        Samoin helluntailaisten ehtoolliset eivät liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan.

        Parhamin keksimän harhaopin mukaan helluntailaiset ovat synnittömiä syntyessään ja kasteelle mennessään.

        Helluntailiikkeen perustaja ja sen oppien kehittäjä Charles Fox Parham tuli kuuluisaksi ihan muista asioista, kuin Raamatun tuntemuksestaan.

        Helluntailaisilla on ihan omat pyhät kirjat ja raamatut, väittelyoppaat ja traktaatit, joiden avulla he yrittävät omia uskonoppejaan levittää kristittyihin maihin.

        Hellunntailaisten harhaopit ja ylpeyden synti estää heitä tunnustamasta olevansa syntisiä heti Adamin sukuun syntyissään ja tähän maaimaan tullessaan. Helluntailaiset joutuvat kieltämään harhaoppinsa vuoksi koko syntiinlankeemuksen eli perisynnin kadottavan vaikutuksen ja kaikkien ihmisten syntisyyden Jumalan edessä.

        Haagarin perilliset ja Ismaelin rintaperilliset eivät tunnusta olevansa syntisiä heti synnyttyään tähän maailmaan. Eivätkä he tunnusta olevansa syntisiä kasteelle mennessään.
        He korottavat itsensä kasteasiassa ja ehtoollisasiassa synnittömän Jeesuksen asemaan ja vertaavat itseään suoraan Jeesukseen. Harhaoppisille kaste eikä ehtoollinen ei liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisten valekasteet ei liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan.

        Samoin helluntailaisten ehtoolliset eivät liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan.

        Parhamin keksimän harhaopin mukaan helluntailaiset ovat synnittömiä syntyessään ja kasteelle mennessään.

        Helluntailiikkeen perustaja ja sen oppien kehittäjä Charles Fox Parham tuli kuuluisaksi ihan muista asioista, kuin Raamatun tuntemuksestaan.

        Helluntailaisilla on ihan omat pyhät kirjat ja raamatut, väittelyoppaat ja traktaatit, joiden avulla he yrittävät omia uskonoppejaan levittää kristittyihin maihin.

        Päinvastoin . Heillä on keskeisenä korkeimpana oppina ja auktoriteettina Jumalan ilmoitus Raamattu.

        Tuntemistani helluntailaislla lähes kaikilla on Ramattu, jota he lukevat.

        Helluntailaisuus on perustettu ensimmäisenä helluntaina, kun Jumalan lupaama Pyhä Henki tuli ihmisiin. Silloin taphtui samalla tavalla alkuseurakunnassa, kuin nykyiusinkin Helluntaiseurakunnissa. Siksi nimitys Helluntaiseurakunta.

        Apt.2:
        1. Pyhän Hengen vuodattaminen
        Kun helluntaipäivä oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla.
        2. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle,
        4. ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
        5. Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääviä miehiä, kaikista kansoista, mitä taivaan alla on.
        6. Kun tämä ääni kuului, koolle tuli paljon väkeä, ja ihmiset joutuivat ymmälle, sillä kukin kuuli puhuttavan omaa kieltään.
        7. He olivat hämmästyksissään ja sanoivat ihmetellen: "Eivätkö nuo kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
        8. Kuinka me sitten kuulemme kukin omaa kieltämme, sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
        9. Me parthialaiset, meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa, Kappadokiassa, Pontoksessa ja Aasiassa(2),
        10. Frygiassa, Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Libyan alueella, me täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
        11. kreetalaiset ja arabialaiset - me kaikki kuulemme heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suurista teoista."
        12. He olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja he kyselivät toisiltaan: "Mitä tämä oikein on?"
        13. Mutta jotkut sanoivat ivaten: "He ovat täynnä makeaa viiniä."
        14. Pietarin puhe helluntaipäivänä
        Silloin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Juutalaiset miehet ja te kaikki, jotka asutte Jerusalemissa! Tulkoon tämä teille tiettäväksi, kuulkaa mitä sanon:
        15. Eivät nämä ole juovuksissa, niin kuin te luulette, onhan nyt vasta päivän kolmas tunti,
        16. vaan tämä on sitä, mistä on puhuttu profeetta Jooelin kautta:
        17. 'Viimeisinä päivinä on tapahtuva, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaisenne näkevät näkyjä ja vanhuksenne uneksivat unia.
        18. Myös palvelijoitteni ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he profetoivat.
        19. Minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta, tulta ja savupatsaita.
        20. Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennen kuin tulee Herran päivä, suuri ja loistava.
        21. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
        22. Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat! Jeesus Nasaretilainen oli mies, josta Jumala todisti teille voimateoilla, ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala teki hänen kauttaan teidän keskuudessanne, niin kuin itse tiedätte.
        23. Hänet Jumala antoi teidän käsiinne edeltäpäin tekemänsä päätöksen ja ennaltatietämisensä mukaisesti, ja hänet te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristiin ja tapoitte.
        24. Mutta Jumala herätti hänet ja päästi hänet kuoleman tuskista. Eihän ollut edes mahdollista, että kuolema olisi voinut pitää häntä vallassaan,
        25. sillä Daavid sanoo hänestä:
        'Minä näen alati edessäni Herran. Hän on minun oikealla puolellani-, etten horjahtaisi.
        26. Sen tähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, myös ruumiini on lepäävä toivossa,
        27. sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.
        28. Sinä olet ilmoittanut minulle elämän tiet ja täytät minut ilolla kasvojesi edessä.'
        29. Miehet, veljet! Kantaisästämme Daavidista voin teille varmasti sanoa, että hän on kuollut ja että hänet on haudattu. Onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä.
        30. Mutta koska Daavid oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen luvannut asettaa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen,
        31. hän ennalta nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta ja sanoi, että Kristusta ei hylätä tuonelaan eikä hänen ruumiinsa maadu(3).
        32. Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
        33. Koska hänet siis on korotettu Jumalan oikealle puolelle ja hän on saanut Isältä lupauksen Pyhästä Hengestä, hän on vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.
        ....


      • Välva kirjoitti:

        Päinvastoin . Heillä on keskeisenä korkeimpana oppina ja auktoriteettina Jumalan ilmoitus Raamattu.

        Tuntemistani helluntailaislla lähes kaikilla on Ramattu, jota he lukevat.

        Helluntailaisuus on perustettu ensimmäisenä helluntaina, kun Jumalan lupaama Pyhä Henki tuli ihmisiin. Silloin taphtui samalla tavalla alkuseurakunnassa, kuin nykyiusinkin Helluntaiseurakunnissa. Siksi nimitys Helluntaiseurakunta.

        Apt.2:
        1. Pyhän Hengen vuodattaminen
        Kun helluntaipäivä oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla.
        2. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle,
        4. ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
        5. Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääviä miehiä, kaikista kansoista, mitä taivaan alla on.
        6. Kun tämä ääni kuului, koolle tuli paljon väkeä, ja ihmiset joutuivat ymmälle, sillä kukin kuuli puhuttavan omaa kieltään.
        7. He olivat hämmästyksissään ja sanoivat ihmetellen: "Eivätkö nuo kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
        8. Kuinka me sitten kuulemme kukin omaa kieltämme, sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
        9. Me parthialaiset, meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa, Kappadokiassa, Pontoksessa ja Aasiassa(2),
        10. Frygiassa, Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Libyan alueella, me täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
        11. kreetalaiset ja arabialaiset - me kaikki kuulemme heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suurista teoista."
        12. He olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja he kyselivät toisiltaan: "Mitä tämä oikein on?"
        13. Mutta jotkut sanoivat ivaten: "He ovat täynnä makeaa viiniä."
        14. Pietarin puhe helluntaipäivänä
        Silloin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Juutalaiset miehet ja te kaikki, jotka asutte Jerusalemissa! Tulkoon tämä teille tiettäväksi, kuulkaa mitä sanon:
        15. Eivät nämä ole juovuksissa, niin kuin te luulette, onhan nyt vasta päivän kolmas tunti,
        16. vaan tämä on sitä, mistä on puhuttu profeetta Jooelin kautta:
        17. 'Viimeisinä päivinä on tapahtuva, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaisenne näkevät näkyjä ja vanhuksenne uneksivat unia.
        18. Myös palvelijoitteni ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he profetoivat.
        19. Minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta, tulta ja savupatsaita.
        20. Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennen kuin tulee Herran päivä, suuri ja loistava.
        21. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
        22. Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat! Jeesus Nasaretilainen oli mies, josta Jumala todisti teille voimateoilla, ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala teki hänen kauttaan teidän keskuudessanne, niin kuin itse tiedätte.
        23. Hänet Jumala antoi teidän käsiinne edeltäpäin tekemänsä päätöksen ja ennaltatietämisensä mukaisesti, ja hänet te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristiin ja tapoitte.
        24. Mutta Jumala herätti hänet ja päästi hänet kuoleman tuskista. Eihän ollut edes mahdollista, että kuolema olisi voinut pitää häntä vallassaan,
        25. sillä Daavid sanoo hänestä:
        'Minä näen alati edessäni Herran. Hän on minun oikealla puolellani-, etten horjahtaisi.
        26. Sen tähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, myös ruumiini on lepäävä toivossa,
        27. sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.
        28. Sinä olet ilmoittanut minulle elämän tiet ja täytät minut ilolla kasvojesi edessä.'
        29. Miehet, veljet! Kantaisästämme Daavidista voin teille varmasti sanoa, että hän on kuollut ja että hänet on haudattu. Onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä.
        30. Mutta koska Daavid oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen luvannut asettaa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen,
        31. hän ennalta nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta ja sanoi, että Kristusta ei hylätä tuonelaan eikä hänen ruumiinsa maadu(3).
        32. Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
        33. Koska hänet siis on korotettu Jumalan oikealle puolelle ja hän on saanut Isältä lupauksen Pyhästä Hengestä, hän on vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.
        ....

        Room. 8:
        1. Luku 2
        Pyhän Hengen vuodattaminen
        Kun helluntaipäivä(1) oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla.
        2. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle,
        4. ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
        5. Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääviä miehiä, kaikista kansoista, mitä taivaan alla on.
        6. Kun tämä ääni kuului, koolle tuli paljon väkeä, ja ihmiset joutuivat ymmälle, sillä kukin kuuli puhuttavan omaa kieltään.
        7. He olivat hämmästyksissään ja sanoivat ihmetellen: "Eivätkö nuo kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
        8. Kuinka me sitten kuulemme kukin omaa kieltämme, sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
        9. Me parthialaiset, meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa, Kappadokiassa, Pontoksessa ja Aasiassa(2),
        10. Frygiassa, Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Libyan alueella, me täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
        11. kreetalaiset ja arabialaiset - me kaikki kuulemme heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suurista teoista."
        12. He olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja he kyselivät toisiltaan: "Mitä tämä oikein on?"
        13. Mutta jotkut sanoivat ivaten: "He ovat täynnä makeaa viiniä."
        14. Pietarin puhe helluntaipäivänä
        Silloin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Juutalaiset miehet ja te kaikki, jotka asutte Jerusalemissa! Tulkoon tämä teille tiettäväksi, kuulkaa mitä sanon:
        15. Eivät nämä ole juovuksissa, niin kuin te luulette, onhan nyt vasta päivän kolmas tunti,
        16. vaan tämä on sitä, mistä on puhuttu profeetta Jooelin kautta:
        17. 'Viimeisinä päivinä on tapahtuva, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaisenne näkevät näkyjä ja vanhuksenne uneksivat unia.
        18. Myös palvelijoitteni ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he profetoivat.
        19. Minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta, tulta ja savupatsaita.
        20. Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennen kuin tulee Herran päivä, suuri ja loistava.
        21. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
        22. Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat! Jeesus Nasaretilainen oli mies, josta Jumala todisti teille voimateoilla, ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala teki hänen kauttaan teidän keskuudessanne, niin kuin itse tiedätte.
        23. Hänet Jumala antoi teidän käsiinne edeltäpäin tekemänsä päätöksen ja ennaltatietämisensä mukaisesti, ja hänet te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristiin ja tapoitte.
        24. Mutta Jumala herätti hänet ja päästi hänet kuoleman tuskista. Eihän ollut edes mahdollista, että kuolema olisi voinut pitää häntä vallassaan,
        25. sillä Daavid sanoo hänestä:
        'Minä näen alati edessäni Herran. Hän on minun oikealla puolellani-, etten horjahtaisi.
        26. Sen tähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, myös ruumiini on lepäävä toivossa,
        27. sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.
        28. Sinä olet ilmoittanut minulle elämän tiet ja täytät minut ilolla kasvojesi edessä.'
        29. Miehet, veljet! Kantaisästämme Daavidista voin teille varmasti sanoa, että hän on kuollut ja että hänet on haudattu. Onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä.
        30. Mutta koska Daavid oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen luvannut asettaa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen,
        31. hän ennalta nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta ja sanoi, että Kristusta ei hylätä tuonelaan eikä hänen ruumiinsa maadu(3).
        32. Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
        33. Koska hänet siis on korotettu Jumalan oikealle puolelle ja hän on saanut Isältä lupauksen Pyhästä Hengestä, hän on vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisten valekasteet ei liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan.

        Samoin helluntailaisten ehtoolliset eivät liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan.

        Parhamin keksimän harhaopin mukaan helluntailaiset ovat synnittömiä syntyessään ja kasteelle mennessään.

        Helluntailiikkeen perustaja ja sen oppien kehittäjä Charles Fox Parham tuli kuuluisaksi ihan muista asioista, kuin Raamatun tuntemuksestaan.

        Helluntailaisilla on ihan omat pyhät kirjat ja raamatut, väittelyoppaat ja traktaatit, joiden avulla he yrittävät omia uskonoppejaan levittää kristittyihin maihin.

        Hellareilla ei ole mitään muuta sitovaa ylintä kirjaa, kuin vain Raamattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisten valekasteet ei liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan.

        Samoin helluntailaisten ehtoolliset eivät liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan.

        Parhamin keksimän harhaopin mukaan helluntailaiset ovat synnittömiä syntyessään ja kasteelle mennessään.

        Helluntailiikkeen perustaja ja sen oppien kehittäjä Charles Fox Parham tuli kuuluisaksi ihan muista asioista, kuin Raamatun tuntemuksestaan.

        Helluntailaisilla on ihan omat pyhät kirjat ja raamatut, väittelyoppaat ja traktaatit, joiden avulla he yrittävät omia uskonoppejaan levittää kristittyihin maihin.

        Älä höpötä ja mussuta rivissä, jos taivaisiin aikonet. Martti ei ole välimies, mutta Jeesus on.
        Ja se veri - sovintoveri se on viety jopa Isän eteen, ei sinne teitin kirkon manusvettä ole viety.
        Älkää aina valehdeko omalle sielullenne, taivastiestä, tulkaa pimeydestänne VALOON.
        Te eksytte, ellette tunne kirjotuksia. Ei sakramenttivalheet ole koskaan pelastanut, vaan tehneet murhia, veritekoja, joka kirkkoisänne - jota päivissänne palvotten on murhannut poikansa - vaimonsa - sukulaisensa ja siinä perustuksella te mussutatte Jumalaanne vastaan.
        Ei teille tarvitse kuluttaa aikaa - tyhjää mussutusta, kun ja koska se ei tavoita marttilaista kivisydäntänne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisten valekasteet ei liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan.

        Samoin helluntailaisten ehtoolliset eivät liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan.

        Parhamin keksimän harhaopin mukaan helluntailaiset ovat synnittömiä syntyessään ja kasteelle mennessään.

        Helluntailiikkeen perustaja ja sen oppien kehittäjä Charles Fox Parham tuli kuuluisaksi ihan muista asioista, kuin Raamatun tuntemuksestaan.

        Helluntailaisilla on ihan omat pyhät kirjat ja raamatut, väittelyoppaat ja traktaatit, joiden avulla he yrittävät omia uskonoppejaan levittää kristittyihin maihin.

        Parham 1900-luvun alun amerikkalainne,höh,höh..Kaikkee paskaa ne ihmiset uskoo.
        Hänellä parhamilla ei ole mitään tekoa taivaan kanssa,siihen aikaan oli niin paljon silmän kääntäjiä amerikassa ja viinan/wiskin ja huoruuden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellunntailaisten harhaopit ja ylpeyden synti estää heitä tunnustamasta olevansa syntisiä heti Adamin sukuun syntyissään ja tähän maaimaan tullessaan. Helluntailaiset joutuvat kieltämään harhaoppinsa vuoksi koko syntiinlankeemuksen eli perisynnin kadottavan vaikutuksen ja kaikkien ihmisten syntisyyden Jumalan edessä.

        Haagarin perilliset ja Ismaelin rintaperilliset eivät tunnusta olevansa syntisiä heti synnyttyään tähän maailmaan. Eivätkä he tunnusta olevansa syntisiä kasteelle mennessään.
        He korottavat itsensä kasteasiassa ja ehtoollisasiassa synnittömän Jeesuksen asemaan ja vertaavat itseään suoraan Jeesukseen. Harhaoppisille kaste eikä ehtoollinen ei liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan.

        Haagarin perilliset ja Ismaelin rintaperilliset eivät tunnusta olevansa syntisiä heti synnyttyään tähän maailmaan.

        He ovat Islamin ihmisiä,haagarin ja saaran perlliset.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Päinvastoin . Heillä on keskeisenä korkeimpana oppina ja auktoriteettina Jumalan ilmoitus Raamattu.

        Tuntemistani helluntailaislla lähes kaikilla on Ramattu, jota he lukevat.

        Helluntailaisuus on perustettu ensimmäisenä helluntaina, kun Jumalan lupaama Pyhä Henki tuli ihmisiin. Silloin taphtui samalla tavalla alkuseurakunnassa, kuin nykyiusinkin Helluntaiseurakunnissa. Siksi nimitys Helluntaiseurakunta.

        Apt.2:
        1. Pyhän Hengen vuodattaminen
        Kun helluntaipäivä oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla.
        2. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle,
        4. ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
        5. Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääviä miehiä, kaikista kansoista, mitä taivaan alla on.
        6. Kun tämä ääni kuului, koolle tuli paljon väkeä, ja ihmiset joutuivat ymmälle, sillä kukin kuuli puhuttavan omaa kieltään.
        7. He olivat hämmästyksissään ja sanoivat ihmetellen: "Eivätkö nuo kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
        8. Kuinka me sitten kuulemme kukin omaa kieltämme, sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
        9. Me parthialaiset, meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa, Kappadokiassa, Pontoksessa ja Aasiassa(2),
        10. Frygiassa, Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Libyan alueella, me täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
        11. kreetalaiset ja arabialaiset - me kaikki kuulemme heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suurista teoista."
        12. He olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja he kyselivät toisiltaan: "Mitä tämä oikein on?"
        13. Mutta jotkut sanoivat ivaten: "He ovat täynnä makeaa viiniä."
        14. Pietarin puhe helluntaipäivänä
        Silloin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Juutalaiset miehet ja te kaikki, jotka asutte Jerusalemissa! Tulkoon tämä teille tiettäväksi, kuulkaa mitä sanon:
        15. Eivät nämä ole juovuksissa, niin kuin te luulette, onhan nyt vasta päivän kolmas tunti,
        16. vaan tämä on sitä, mistä on puhuttu profeetta Jooelin kautta:
        17. 'Viimeisinä päivinä on tapahtuva, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaisenne näkevät näkyjä ja vanhuksenne uneksivat unia.
        18. Myös palvelijoitteni ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he profetoivat.
        19. Minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta, tulta ja savupatsaita.
        20. Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennen kuin tulee Herran päivä, suuri ja loistava.
        21. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
        22. Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat! Jeesus Nasaretilainen oli mies, josta Jumala todisti teille voimateoilla, ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala teki hänen kauttaan teidän keskuudessanne, niin kuin itse tiedätte.
        23. Hänet Jumala antoi teidän käsiinne edeltäpäin tekemänsä päätöksen ja ennaltatietämisensä mukaisesti, ja hänet te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristiin ja tapoitte.
        24. Mutta Jumala herätti hänet ja päästi hänet kuoleman tuskista. Eihän ollut edes mahdollista, että kuolema olisi voinut pitää häntä vallassaan,
        25. sillä Daavid sanoo hänestä:
        'Minä näen alati edessäni Herran. Hän on minun oikealla puolellani-, etten horjahtaisi.
        26. Sen tähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, myös ruumiini on lepäävä toivossa,
        27. sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.
        28. Sinä olet ilmoittanut minulle elämän tiet ja täytät minut ilolla kasvojesi edessä.'
        29. Miehet, veljet! Kantaisästämme Daavidista voin teille varmasti sanoa, että hän on kuollut ja että hänet on haudattu. Onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä.
        30. Mutta koska Daavid oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen luvannut asettaa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen,
        31. hän ennalta nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta ja sanoi, että Kristusta ei hylätä tuonelaan eikä hänen ruumiinsa maadu(3).
        32. Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
        33. Koska hänet siis on korotettu Jumalan oikealle puolelle ja hän on saanut Isältä lupauksen Pyhästä Hengestä, hän on vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.
        ....

        Niin,1800-1900-luvun parhamiko on se oikea..hyi helvata ja amerikasta oleva sekoittaja.
        Kaiken alku ON JUMLA JA KRISTUS !
        Lahkolaiset on huonoa oppia ja varsin amerikasta mistä on jehovat ja muut rahan ahneet lahkot!


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Room. 8:
        1. Luku 2
        Pyhän Hengen vuodattaminen
        Kun helluntaipäivä(1) oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla.
        2. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle,
        4. ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
        5. Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääviä miehiä, kaikista kansoista, mitä taivaan alla on.
        6. Kun tämä ääni kuului, koolle tuli paljon väkeä, ja ihmiset joutuivat ymmälle, sillä kukin kuuli puhuttavan omaa kieltään.
        7. He olivat hämmästyksissään ja sanoivat ihmetellen: "Eivätkö nuo kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
        8. Kuinka me sitten kuulemme kukin omaa kieltämme, sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
        9. Me parthialaiset, meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa, Kappadokiassa, Pontoksessa ja Aasiassa(2),
        10. Frygiassa, Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Libyan alueella, me täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
        11. kreetalaiset ja arabialaiset - me kaikki kuulemme heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suurista teoista."
        12. He olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja he kyselivät toisiltaan: "Mitä tämä oikein on?"
        13. Mutta jotkut sanoivat ivaten: "He ovat täynnä makeaa viiniä."
        14. Pietarin puhe helluntaipäivänä
        Silloin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Juutalaiset miehet ja te kaikki, jotka asutte Jerusalemissa! Tulkoon tämä teille tiettäväksi, kuulkaa mitä sanon:
        15. Eivät nämä ole juovuksissa, niin kuin te luulette, onhan nyt vasta päivän kolmas tunti,
        16. vaan tämä on sitä, mistä on puhuttu profeetta Jooelin kautta:
        17. 'Viimeisinä päivinä on tapahtuva, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaisenne näkevät näkyjä ja vanhuksenne uneksivat unia.
        18. Myös palvelijoitteni ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he profetoivat.
        19. Minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta, tulta ja savupatsaita.
        20. Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennen kuin tulee Herran päivä, suuri ja loistava.
        21. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
        22. Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat! Jeesus Nasaretilainen oli mies, josta Jumala todisti teille voimateoilla, ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala teki hänen kauttaan teidän keskuudessanne, niin kuin itse tiedätte.
        23. Hänet Jumala antoi teidän käsiinne edeltäpäin tekemänsä päätöksen ja ennaltatietämisensä mukaisesti, ja hänet te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristiin ja tapoitte.
        24. Mutta Jumala herätti hänet ja päästi hänet kuoleman tuskista. Eihän ollut edes mahdollista, että kuolema olisi voinut pitää häntä vallassaan,
        25. sillä Daavid sanoo hänestä:
        'Minä näen alati edessäni Herran. Hän on minun oikealla puolellani-, etten horjahtaisi.
        26. Sen tähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, myös ruumiini on lepäävä toivossa,
        27. sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.
        28. Sinä olet ilmoittanut minulle elämän tiet ja täytät minut ilolla kasvojesi edessä.'
        29. Miehet, veljet! Kantaisästämme Daavidista voin teille varmasti sanoa, että hän on kuollut ja että hänet on haudattu. Onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä.
        30. Mutta koska Daavid oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen luvannut asettaa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen,
        31. hän ennalta nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta ja sanoi, että Kristusta ei hylätä tuonelaan eikä hänen ruumiinsa maadu(3).
        32. Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
        33. Koska hänet siis on korotettu Jumalan oikealle puolelle ja hän on saanut Isältä lupauksen Pyhästä Hengestä, hän on vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.

        Kaiken tämän kopioit mutta et tunne mitään silti ?
        Miksi et tunne tai koe?
        Missä sinun pyhä henkesi on ,missä Kristus?
        Oletko oppinut mitään kirjoituksista?
        Et varmaan,koska et ymmärrä alkukantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä höpötä ja mussuta rivissä, jos taivaisiin aikonet. Martti ei ole välimies, mutta Jeesus on.
        Ja se veri - sovintoveri se on viety jopa Isän eteen, ei sinne teitin kirkon manusvettä ole viety.
        Älkää aina valehdeko omalle sielullenne, taivastiestä, tulkaa pimeydestänne VALOON.
        Te eksytte, ellette tunne kirjotuksia. Ei sakramenttivalheet ole koskaan pelastanut, vaan tehneet murhia, veritekoja, joka kirkkoisänne - jota päivissänne palvotten on murhannut poikansa - vaimonsa - sukulaisensa ja siinä perustuksella te mussutatte Jumalaanne vastaan.
        Ei teille tarvitse kuluttaa aikaa - tyhjää mussutusta, kun ja koska se ei tavoita marttilaista kivisydäntänne

        Martti ei ole välimies, mutta Jeesus on.

        Jahas, jos Martti on Jeesus Kristus,niin pitänee puhutella herraa Martii nimellä:)
        toivottavasti en mussuta:)
        kuin nää läskiposket!


    • Anonyymi

      Kaikilla Amerikasta tänne tulleilla uskonlahkoilla on omat ohjeet kuinka Kristittyjä kirkkokuntia vastaan hyökkäillään ja tarkat ohjeet kuinka heidän kanssa tulee väitellä esim. kasteasiasta, Jumalan nimestä jne.

      Silloin kun he huomaavat, että mahdollisen uusi käännynnäinen osaa jo Raamatun hyvin, he jättävät sellaisen ihmisen rauhaan ja menevät seuraavan potentiaalisen kohteen luo.

    • Helluntailaisuudesta puuttuu kokonaan sellainen Kristittyjen kaste, jossa Jumala pesee ihmisen synnit pois.

      Putinilta ei puutu.
      🥰🥰🥰🥰🥰

      • Anonyymi

        Putinin ja Hitlerin -kortin heiluttelu kertoo, että sellaisella keskustelijalla on jo pää tyhjä.


    • Anonyymi

      Helluntailaisilla on Gerhard Olsen-Smidt:n suunnittelema kirjallisen ohje, kuinka Luterilaisten kanssa väitellään kasteesta.
      Olsseni sai sen Kritillisen kasteen korvaavan "henkikasteen" Amerikan veljiltä.
      Ehkä itseltään Parhamilta.

    • Anonyymi

      Eikö sinulle mitenkään riitä oma luterilainen kirkko, jossa kaikki on täydellistä ja jolla on jopa pakanallinen pelastava vesirituaali ja pride-messut????
      Mitä sinulta vielä puuttuu????
      Miki kaivat hellareitten puutteita ja vikoja??? EIKÖ KIRKKO RIITÄ??

      • Anonyymi

        Luterilaisesa kirkossa ei ole kaikki täydellistä.


      • Anonyymi

        Aloittaja sanoikin mitä helluntailaisilta puuttuu


      • Anonyymi

        Palstan aihe on helluntailaisuus, sen synty, historia ja ilmenemismuodot nykyaikana.


    • Anonyymi

      16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

      16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

      16 Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

      Edes Ananias ei voinut antaa perisynnin kirousta ja murhamiehen raskaita syntejä suoraan anteeksi ennen kastetta, kuten helluntailaisuudessa tehdään. Käsi vaan ylös ja toinen uskonveli julistaa vaikka murhat ja perisynnit selvitetyksi ja voi alkaa puhtaalta pöydältä.

      16 Varför dröjer du då nu? Stå upp och låt döpa dig och avtvå dina synder, och åkalla därvid hans namn.' [Apg. 2,38]

      16 And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

    • Anonyymi

      Syntejä kun on montaa eri lajia, niin ei niitä ihminen voi kaikkia toiselle ihmiselle mennä lupaiselemaan anteeksi.

      Silloin kun on rikottu Jumalaa vastaan ja tehty Jumalan vastainen synnin teko, ei siihen ihmisen valtuudet riitä niiden anteeksi antamiseen ja julistamiseen kuten harhaoppiset helluntailaiset tekevät ja leikkivät Jumalaa ja matkivat Pyhää Henkeä.

      Se on ihan sama asia, kun Ylivainio julisti 1403 tapausta täysin parantuneeksi, vaikka kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.

      Monet herkkäuskoiset luulivat parantuneensa kun kuuluisa saarnamies oikein Jeesuksen nimessä ja veressä messusi yleisön edessä. Tyhmyyttään jättivät lääkkeet ottamatta ja noutaja saapui ennen aikaisesti.

    • Anonyymi

      Aloittaja

      Eikö se mene jo kalloosi. Täältä et saa ainuttakaan käännynnäistä. Älykkyysosamääräsi on todella pieni. Sama mylly jauhaa 365 x /v. Kyllä monet on aika yksinkertaisia. Täysin hyödytöntä. Et tiedä edes mikä on propri ja yleisnimi. Jo kielioppisi on ala-aste tasoa.

    • Anonyymi

      Pelkkä vesikaste eli ihmisteko uskonyhteisän jäseneksi ei kenenkään synteje pese pois.

      Lapsen viattoman uskon ja kasteen armon rippeetkin se kuitenkin näyttäisi pesevän tehokkaasti kokonaan pois.

    • Anonyymi

      Ihmiset voivat keskenään antaa toisilleen toisiaan koskevat synnit anteeksi.

      Perisynnin kirous ja esim. henkirikokset ovat sellaisia syntejä, joita ihminen ei voi toiselle ihmiselle anteeksi antaa eikä julistaa selvitetyksi, kuten hellarit toimivat.

      • Anonyymi

        Room. 5:12 Perisynti, eli syntiinlankeemuksen kirous,koskee koko luomakuntaa

        Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]


    • Anonyymi

      Jso hellarit olisivat täydellisiä kuten luiterilainen kirkko, niin sinulta puuttuisi koko elämäsi siältö eli hellareitten vainoaminen ja hellareitten syyttäminen.
      Ilman helluntailaisuutta sinulla ei ole yhtään mitään.

      • Anonyymi

        Suomessa ollut kristinusko jo 1100 -luvulta alkaen.

        Helluntailaiset tuli käännyttään kirkkokunnista jäseniä itselleen 1900 -luvun alussa.
        mieti sitä, kuka on "viimeksi" tullut = helluntailaiset.


    • Anonyymi

      Kristinusko ei syntynyt Amerikassa 100 v. sitten pahojen miesten keksimän Parhamilaisuudeen muodossa. Hellariliikkeen perustajat eivät olleet kristittyjä.

    • Anonyymi

      Hellareilla on sammumaton viha Kristittyjä kirkkoja kohtaan, joissa kaste ja usko on alkuperäinen, eikä sitä ole vaihdettu villitseviin henkiin ja riivaajien oppeihin.

      • Anonyymi

        1. Piet. 4:4

        Nyt he kummeksuvat sitä, että te ette enää riennä heidän kanssaan samaan riettauden virtaan, ja syytävät herjauksiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Piet. 4:4

        Nyt he kummeksuvat sitä, että te ette enää riennä heidän kanssaan samaan riettauden virtaan, ja syytävät herjauksiaan.

        Sentähden he oudoksuvat sitä, ettette juokse heidän mukanansa samaan riettauden lätäkköön, ja herjaavat. (33/38)

        He oudoksuvat, ettette heidän kanssansa juokse samaan säädyttömän hekuman menoon, ja pilkkaavat. (Biblia 1776)

        Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.


      • Anonyymi

        sitä minäkin ihmettelin, kun josku hellarisaarnaajaa kuuntelin, ainoa mikä ensimmäisenä tuli mieleeni: "ei kirkko ole minulle mitään pahaa tehnyt",

        ei ole kiva käydä tällaisia kuuntelemassa, joissa "Jumalan huoneessa " sätitään toisia/ toisia kirkkokuntia.

        siirrryin sitten kirkkoon , ja kirkossa en ole koskaan kuullut / tarvinnut kuunella mitään toisten arvosteluja, vaan keskitytään Jumalanpalvelukseen.

        "sellainen kokemus"


    • Anonyymi

      Ei uskoisi että sivistysvaltiossa ? heitellään kivillä toisiaan. Eikö teillä ole parempaa tekemistä ? Tämä mylly jauhaa 365 X/v. Det förstår jag inte. Så små barn !!!!!!!

      • Anonyymi

        Oletko sieltä Ringgebystä vai Knutbystä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sieltä Ringgebystä vai Knutbystä?

        Nej, men jag lever i ett svenskspråkigt område i Finland.


    • Anonyymi

      Helluntailiike on Amerikasta tullut antikristillinen uskonkultti, kristinuskon vastavoima.
      Kristinuskon vastavoiman on tarkoitus syrjäyttää maasta pois vanha terve kristillisyys ja tulla sen tilalle. Se on just sitä henkivaltojen hyökkäystä, mitä uskonlahkot ja uskonkultit tekee.

      • Anonyymi

        Jeesuksen opetuksista on 1/3 varoituksia lopun aikana ilmestyvistä väärähenkisistä uskonlahkoista, jotka esiintyy palautettuna "alkuseurakuntana" ja palautettuna helluntain kieli-ihmeenä,
        tai muuhun sellaiseen illuusioon kääriytyneenä.

        "He tulevat luoksenne lammasten vaatteissa"....

        1. Joh. 4:1

        Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13]


    • Anonyymi

      Helluntailaisten lahkokaste ei liity syntien pesuun mitenkään.

      Hellarit sanovat olevansa synnittömiä kasteelle mennessään.

      Helluntailaiset kieltää myös koko perisynnin ja sanovat olevansa synnittömiä jo syntyessään.

      Karmea Amerikasta tänne työnnetty harhaoppi ja eksytys.

    • Anonyymi

      Kun lapsi syntyy, niin syntymän jälkeen hänet pestään.
      Samoin on uudestisyntymässä, vasta uudestisyntymän jälkee kastetaan upotuskasteella.

    • Anonyymi

      Jo kristinuskon alkuaikoina alettiin kristittyjä nimittämään lahkoksi.

      Apt,24:
      14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa ja uskon kaiken, mitä laissa ja profeetoissa on kirjoitettu.
      15. Minä pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskaiden että väärintekijöiden.

      • Anonyymi

        Samoin tekevät nykyisinkin ymmärtämättömät.


    • Anonyymi

      Ei Jeesus kastanut lapsia, vaan siunasi heitä.

      Mark.10:
      15. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niin kuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
      16. Hän otti lapset syliinsä, pani kätensä heidän päälleen ja siunasi heitä.

      • Anonyymi

        Jeesus ei maan päällä eläissään kastanut silloin käytössä olleella Johanneksen kasteella sen paremmin aikuisia eikä lapsia. Joh.4: 2 -vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa-

        Jeesuksella oli maan päällä eläissään valta antaa synnit anteeksi ja parantaa sairaita ilman Johanneksen kastetta, keitä hän vain tapasikin matkoillaan: syntinen naine, sokea mies, lapset, ristinryöväri.

        Luuk. 5:24

        Mutta jotta tietäisitte, että Ihmisen Pojalla* on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" -- hän puhui nyt halvaantuneelle -- "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

        Kristillisen kasteen sisällön ja merkityksen Jeesus valmisti ristinkuolemalla ja sovintoverelläänn. Kristillsisen kasteen aika vedestä ja Hengestä alkoi vasta helluntaina, kun kastaminen käynnistyi perhekunnittain. Perheenpään määräyksestä koko perhe kastettiin heti samaan uskoon perheenpään kanssa. Mitään sekauskoisia perheitä ei hyväksytty siihen aikaan patriarkaalisessa Lähi-Isän kulttuurissa.

        Helluntailaiset eivät tunne Raamattua eli Jumalan sanaa.

        He toistelevat samojan eksytyskikkojaan vuodesta toiseen, koska monet heistä on huonosti koulutettuja ja uskovat kaiken mitä uskonveljet ja -sisaret heille puhuvat tarkistamatta itse Raamatusta pitääkö sellaiset väitteet paikkaansa.


      • Anonyymi

        Kulunut hellariväite, keksi parempia.


    • Anonyymi

      Alkuseurakunnan ajalta ei ole yhtään tapausta, että lapsi vietäisiin kasteen korvikkeena jonkun henkilön syliin saamaan pelkkää ihmissiunausta Kristityksi kastamisen korvikkeena.

      Amerikassa tyhmät vanhemmat veivät sodomiasta tavatun Parhamin syliin lapsiaan kosketeltavaksi ja paijailtaviksi. Sodomia tarkoittaa homoseksuaalisuuden lisäksi lapsiin ja eläimiin sekaantumista.

      Heiltä kun oli Kristillinen kaste ankarasti kielletty lahkon sääntöjen perusteella.

      • Anonyymi

        Mormonin Kirja, Moroni luku-8

        Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi Kristityiksi.


    • Anonyymi

      Lopun ajan lahkot eivät ole mitään palautettuja alkuseurakuntia eikä palauatettuja helluntain kieli-ihmeitä.

      Gal.5 "lihan teot ja himot ovat ilmeiset....eriseurat, lahkot...jotka sellaista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa."

    • Viittaamasi Rammatunkohdan olet irrotanut asiayhteydestään ja vääntänyt sen väärin valheeksi. Kyseessä on tapahtuma Apt. 21 jakeessa , kun Paavali puolustautuu kansan edessä

      Apt.21:
      .......
      39. Paavali vastasi: "Minä olen juutalainen, Tarsoksen, tunnetun Kilikian kaupungin, kansalainen. Pyydän sinua, salli minun puhua kansalle."
      40. Komentaja antoi luvan. Portailla seisten Paavali viittasi kädellään kansalle, ja kun oli syntynyt syvä hiljaisuus, hän puhui heprean kielellä:
      ...
      Luku 22.
      4. Minä vainosin tätä tietä aina kuolemaan asti, sidoin ja heitin vankilaan miehiä ja naisia.
      5. Sen voi minusta todistaa ylipappi ja koko vanhimpien neuvosto. Heiltä minä myös sain kirjeitä veljille Damaskokseen ja matkustin sinne tuodakseni nekin kristityt, jotka siellä olivat, sidottuina Jerusalemiin rangaistaviksi.
      6. Mutta kun olin matkalla ja lähestyin Damaskosta, taivaasta leimahti keskipäivän aikaan yhtäkkiä kirkas valo ympärilläni.
      7. Kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
      8. Minä vastasin: 'Herra, kuka olet?' Hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat.'
      9. Ne, jotka olivat minun mukanani, näkivät kyllä valon mutta eivät kuulleet sen ääntä, joka minulle puhui.
      10. Minä sanoin: 'Herra, mitä minun pitää tehdä?' Herra vastasi minulle: 'Nouse ja mene Damaskokseen. Siellä sinulle sanotaan kaikki, mitä tehtäväksesi on määrätty.'
      11. Koska en nähnyt mitään sen valon kirkkauden tähden, matkatoverini taluttivat minua, ja niin pääsin Damaskokseen.
      12. Siellä Ananias, muuan lakiin nähden hurskas mies, josta kaikki sikäläiset juutalaiset todistivat hyvää,
      13. tuli luokseni, astui eteeni ja sanoi minulle: 'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen!' Samalla hetkellä sain näköni ja näin hänet.
      14. Ananias jatkoi: 'Isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan tahtonsa, näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen.
      15. Sinusta tulee hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
      12. Siellä Ananias, muuan lakiin nähden hurskas mies, josta kaikki sikäläiset juutalaiset todistivat hyvää,
      13. tuli luokseni, astui eteeni ja sanoi minulle: 'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen!' Samalla hetkellä sain näköni ja näin hänet.
      14. Ananias jatkoi: 'Isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan tahtonsa, näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen.
      15. Sinusta tulee hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
      16. Ja nyt, mitä viivyttelet! Nouse ja huuda avuksi hänen nimeään, anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
      17. Kun olin palannut Jerusalemiin ja olin rukoilemassa temppelissä, jouduin hurmoksiin
      18. ja näin Herran. Hän sanoi minulle: 'Pidä kiirettä! Lähde heti pois Jerusalemista, sillä sinun todistustasi minusta ei oteta täällä vastaan.'
      19. Minä sanoin: 'Herra, he tietävät itse, että minä kaikkialla synagogissa panin vankilaan ja ruoskitin niitä, jotka uskovat sinuun.
      20. Ja kun Stefanoksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, minäkin olin paikalla, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajiensa vaatteita.'
      21. Mutta hän sanoi minulle: 'Mene, sillä minä lähetän sinut kauas pakanoiden luo.' "
      17. Kun olin palannut Jerusalemiin ja olin rukoilemassa temppelissä, jouduin hurmoksiin
      18. ja näin Herran. Hän sanoi minulle: 'Pidä kiirettä! Lähde heti pois Jerusalemista, sillä sinun todistustasi minusta ei oteta täällä vastaan.'
      19. Minä sanoin: 'Herra, he tietävät itse, että minä kaikkialla synagogissa panin vankilaan ja ruoskitin niitä, jotka uskovat sinuun.
      20. Ja kun Stefanoksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, minäkin olin paikalla, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajiensa vaatteita.'
      21. Mutta hän sanoi minulle: 'Mene, sillä minä lähetän sinut kauas pakanoiden luo.' "

      Huom : jakessa 16. ensin huuda avuksi , sitten kaste

      • Anonyymi

        Ananiaalla ei ollut valtaa antaa murhamiehen syntejä anteeksi.

        Paavalin piti oikein kutsua ja huutaa Jumalaa pesemään raskaat synnit pois kasteessa.

        16 Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

        16 And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

        16 Varför dröjer du då nu? Stå upp och låt döpa dig och avtvå dina synder, och åkalla därvid hans namn.' [Apg. 2,38]


    • Anonyymi

      Gal.5 "lihan teot ja himot ovat ilmeiset....eriseurat, lahkot...jotka sellaista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa."

      Parhami vietiin vankilaan ja tuli syyte sodomiasta.

      Olssenin pastori: 6 kk vankeutta homoseksuaalisesta hurjastelusta ja karkotus Norjaan.

      • Anonyymi

        Gerhard Olsen-Smidt oli saanut helluntailaisten henkikasteen Amerikassa ennen Suomeen tuloaan.

        Perusti tänne 40 ens. helluntaiseurakuntaa Helsingistä aina Haapavedelle asti, jossa kävi ahkerasti.

        v. 1925 tuomittiin Helsingin raastuvanoikeudessa 6 kk vankeuteen homoseksuaalisesta hurjastelusta kahden nuoren helluntailaisen pojan kanssa. Vankeustuomion jälkeen karkotettiin Norjaan, josta karkasi takaisin Suomeen ja meni vielä Baltian maihin perustamaan lisää seurakuntia.


      • Anonyymi

        Vieläkö olet siellä vankilassa?


    • Teenpä kysymyksen ja kuka vastaa.
      Lähteekö kasteella kaikki synnit pois vai miten ?
      Entä tulevat joita jokainen tekee.

      • Anonyymi

        tietenkin.

        synnintunnustus , ripitttäytyminen on myös uskovalle sopivaa.
        ja se tietenkin rippi-salaisuus, elikkä ei niitä syntejä ihan missä vaan sovi tunnustella, vaan luotettava rippi-isä.
        lahkoissa se luotettavuus on kyseenalaista. erottavat mahdollisesti seurakunnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tietenkin.

        synnintunnustus , ripitttäytyminen on myös uskovalle sopivaa.
        ja se tietenkin rippi-salaisuus, elikkä ei niitä syntejä ihan missä vaan sovi tunnustella, vaan luotettava rippi-isä.
        lahkoissa se luotettavuus on kyseenalaista. erottavat mahdollisesti seurakunnasta.

        Ja jos menet puhumaan asioistasi entiselle linnakundille, niin ei siitä hyvää seuraa.


      • Anonyymi

        Mitä mieltä olet, tulevatko ufot sisä- vai ulkoavaruudesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mieltä olet, tulevatko ufot sisä- vai ulkoavaruudesta?

        Teiltä varmaan.


    • Anonyymi

      Eihän vastasyntyneitä vauvoja pestä ennen syntymää. Eikä kasteelle mennä ennen uudestisyntymää.

      Room. 8:
      14. Kaikki, joita Jumalan Henki johdattaa, ovat Jumalan lapsia.
      15. Te ette ole saaneet orjuuden henkeä elääksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden Hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
      16. Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
      17. Mutta jos olemme lapsia, olemme myös perillisiä, Jumalan perillisiä ja perillisiä yhdessä Kristuksen kanssa, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.

      • Anonyymi

        Jumalaan uskovat ja sanaa tottelevat Kristityt kastaa heti lapsensa kristityiksi Jeesuksen omiksi. Ja ovat tehneet niin jo 2000 vuotta ja kastavat lapsensa Kristityiksi Jeesuksen paluuseen asti, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään. Silloin ei enää ketään ehditä kastaa Kristityiksi. Kastamattomat pakanat eivät kuulu Kristuksen ruumiiseen.

        Room. 9:8

        Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."


      • Tuo osuus tarkoittaa...olemmeko uskossa vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalaan uskovat ja sanaa tottelevat Kristityt kastaa heti lapsensa kristityiksi Jeesuksen omiksi. Ja ovat tehneet niin jo 2000 vuotta ja kastavat lapsensa Kristityiksi Jeesuksen paluuseen asti, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään. Silloin ei enää ketään ehditä kastaa Kristityiksi. Kastamattomat pakanat eivät kuulu Kristuksen ruumiiseen.

        Room. 9:8

        Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

        Ei kristityksi tule kastamalla. Kristitty nimitys on alunperin pilkkanimitys Kristuksen opetuslapsista. Se ei ole uskonto, sydämen usko joka on seurausta uudestisytymisestä.

        Samoin kuin esikuva lapsen syntymisestä ja sen jälkeen pesusta, on myös uudestisyntymisen jälkeen vapaaehtoinen kaste.

        Ketään lasta ei pestä kohdussa ennen syntymää. Samoin kastetta ei anneta ennen uudestisyntymää.


    • Anonyymi

      Rakastatko Jumalaa?

      Room. 8:
      28. Me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa, niiden, jotka hän on suunnitelmansa mukaan kutsunut.
      29. Sillä ne, jotka hän on ennalta tuntenut, hän on myös ennalta määrännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa.
      30. Mutta ne, jotka hän on ennalta määrännyt, hän on myös kutsunut, ja ne, jotka hän on kutsunut, hän on myös vanhurskauttanut. Ja ne, jotka hän on vanhurskauttanut, hän on myös kirkastanut.

      • Tämä on se ihme, joka jää usein mietinnästä ihmisiltä.
        Jumala on aina ja tiedämme,että Jumala on JO tulevaisuudessakin eli Häneen ei ajalla ole vaikutusta.
        Eilen..tänään ..huomenna.
        Jumala kertoo raamatussa myös tulevan .Loppuun saakka.


    • Anonyymi

      Helluntailiikkeen eli Pentecostalismin perustaja vietiin vankilaan ja sai syytteen sodomiasta.

      Sodomassa ja Gomorrassa ei puhuttu mitään rakkauden kaksoiskäskystä.

      Eikä sieltä enää löytynyt yhtään synnitöntä eli vanhurskasta lasta, vaikka sen kokoisissa kaupungeissa lapsia oli tuhansia.

      • Se oli aika ennen Jeesusta..


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Se oli aika ennen Jeesusta..

        Jumala on sama eilen, tänää iankaikkisesti. Jumala ei muutu.

        Enkeli sanoi sodomassa: "Ja nyt pojat, tulta munille!

        En liittyisi sodomiamiehen perustamaan uskonlahkoon! Liian iso riski joutua kuumille kiville.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on sama eilen, tänää iankaikkisesti. Jumala ei muutu.

        Enkeli sanoi sodomassa: "Ja nyt pojat, tulta munille!

        En liittyisi sodomiamiehen perustamaan uskonlahkoon! Liian iso riski joutua kuumille kiville.

        Se tuomio koko maailmalle tulee nyt lopussa.
        Siellä sitten vasta...


    • Anonyymi

      Helluntailaisten esi-isät Hutteriitit alkoivat kapinaan Jumalaa vastaan ja erosivat Kirkosta ja kieltäytyivät asepalveluksesta ja kieltäytyivät kastamasta lapsiaan Kristityiksi. Sekin lahko oli vain väliaikainen. Helluntailaisuus on haarautuut moneen keskenään nokittelevaan kuppikuntaan. Se tietää sen lahkon loppua.

      • Anonyymi

        Hutteriittien lahko oli väliaikainen Saksassa, kun Luther käski tappaa heidät. Tuhansia tapettiin loput pakeni Amerikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hutteriittien lahko oli väliaikainen Saksassa, kun Luther käski tappaa heidät. Tuhansia tapettiin loput pakeni Amerikkaan.

        Sama henki näkyy olevan nykyisinkin luterilaisilla voimissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama henki näkyy olevan nykyisinkin luterilaisilla voimissaan.

        Helluntailaiset täällä uhkailevat luterilaisia ja niiden lapsia.


    • Anonyymi

      Ei ihminen ole mikään uudestisyntynyt ennen kuin kasteessa on synnit pesty pois ja saatu Pyhän Hengen lahja puhtaaseen sydämeen. Sitä prosessia, mitä Kristittyjen yhdessä syntisten kasteessa Jumalan tekona tapahtuu kutsutaan uudestisyntymiseksi ylhäältä vedestä ja Hengestä.

      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

      1. Piet. 3:21

      Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

      1. Kor. 12:13

      Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

      Jumala ottaa syntisen ihmisen uuden liiton jäseneksi kasteessa pesemällä kaiken syntisyyden ja syyllisyyden ihmisestä pois ja liittää ihmisen Kristuksen ruumiin jäseneksi.
      Kasteessa Jumala pesee synnit pois ja antaa sydämeen uskon Hengen lahjan, niin siitä seuraa hyvä omatunto.

    • Anonyymi

      Parhamin paljussa ei kukaan saanut syntejään anteeksi. Pikemminkin päinvastoin. Synnit vaan kasvoi siitä toimituksessa.

    • Anonyymi

      Kun katselen kirjoituksia, olette kaukana Jeesuksen lähetyskäskystä. Työn tekemisestä. Kippokaste ei liity mitenkään evankeliumiin. Aloittajalle ja monelle muulle väittely on huvia. Kaukana olette elävästä kristillisyydestä.

      • Anonyymi

        >"kippokast ei liity">

        liittyykö tämä :
        "Ja puhdistaaksesi heidät, tee näin: "Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"
        4 Moos: 8: 7


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >"kippokast ei liity">

        liittyykö tämä :
        "Ja puhdistaaksesi heidät, tee näin: "Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"
        4 Moos: 8: 7

        Teurasta ensin punainen lehmä ja sitten uhraa lehmä syntiuhriksi. Syntiuhrin tuhkasta valmista kastevettäsi!
        ALA TOIMIA! MUISTA PALKATA AARONIN JÄLKELÄINEN UHRAAMAAN SYNTIUHRI!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teurasta ensin punainen lehmä ja sitten uhraa lehmä syntiuhriksi. Syntiuhrin tuhkasta valmista kastevettäsi!
        ALA TOIMIA! MUISTA PALKATA AARONIN JÄLKELÄINEN UHRAAMAAN SYNTIUHRI!!!!

        Vanhan liiton kirjoitukset kertoo kaiken , mikä Uudesa testamentissa toteutuu.

        Uudessa testamentissa toteutui Vanhan liiton säädökset , Jeesuksen Kristuksen kasteeseen.
        "ja ymmärrystä erottaa ne toisistaan"

        Vanhan liiton uhrit jäi taakse > "katso Vanha on kadonnut, Uusi on sijaan tullut"

        Uhrina on Jumalan Poika Jeesus Kristus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teurasta ensin punainen lehmä ja sitten uhraa lehmä syntiuhriksi. Syntiuhrin tuhkasta valmista kastevettäsi!
        ALA TOIMIA! MUISTA PALKATA AARONIN JÄLKELÄINEN UHRAAMAAN SYNTIUHRI!!!!

        Tässä tarkat ohjeen kasteveden valmistukseen: Ja Herra puhui Moosekselle ja Aaronille sanoen:"Tämä on lakimääräys, jonka Herra sääsi sanoen: Käske israelilaisia tuomaan sinulle ruskeanpunainen, virheetön hieho, jossa ei ole mitään vammaa ja jonka päälle iestä ei vielä ole pantu. Antakaa se pappi Eleasarin haltuun, ja vietäköön se leiristä ulos ja teurastettakoon hänen edessänsä. Sitten pappi Eleasar ottakoon sen verta sormeensa ja pirskoittakoon sen verta ilmestysmajan etupuolta kohti seitsemän kertaa.
        Ja hieho poltettakoon hänen nähtensä; nahkoinensa, lihoinensa ja verinensä ynnä rapoinensa se poltettakoon.Mutta pappi ottakoon setripuuta, isoppikorren ja helakanpunaista lankaa ja viskatkoon ne tuleen, missä hieho palaa.
        Sitten pappi pesköön vaatteensa ja pesköön ruumiinsa vedessä; sitten menköön leiriin. Mutta pappi olkoon saastainen iltaan asti. Sekin, joka hiehon poltti, pesköön vaatteensa vedessä ja pesköön ruumiinsa vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.
        Sitten joku, joka on puhdas, kootkoon hiehon tuhan ja pankoon sen talteen leirin ulkopuolelle puhtaaseen paikkaan. Ja säilytettäköön se israelilaisten seurakunnalle puhdistusvettä varten. Tämä on syntiuhri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tarkat ohjeen kasteveden valmistukseen: Ja Herra puhui Moosekselle ja Aaronille sanoen:"Tämä on lakimääräys, jonka Herra sääsi sanoen: Käske israelilaisia tuomaan sinulle ruskeanpunainen, virheetön hieho, jossa ei ole mitään vammaa ja jonka päälle iestä ei vielä ole pantu. Antakaa se pappi Eleasarin haltuun, ja vietäköön se leiristä ulos ja teurastettakoon hänen edessänsä. Sitten pappi Eleasar ottakoon sen verta sormeensa ja pirskoittakoon sen verta ilmestysmajan etupuolta kohti seitsemän kertaa.
        Ja hieho poltettakoon hänen nähtensä; nahkoinensa, lihoinensa ja verinensä ynnä rapoinensa se poltettakoon.Mutta pappi ottakoon setripuuta, isoppikorren ja helakanpunaista lankaa ja viskatkoon ne tuleen, missä hieho palaa.
        Sitten pappi pesköön vaatteensa ja pesköön ruumiinsa vedessä; sitten menköön leiriin. Mutta pappi olkoon saastainen iltaan asti. Sekin, joka hiehon poltti, pesköön vaatteensa vedessä ja pesköön ruumiinsa vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.
        Sitten joku, joka on puhdas, kootkoon hiehon tuhan ja pankoon sen talteen leirin ulkopuolelle puhtaaseen paikkaan. Ja säilytettäköön se israelilaisten seurakunnalle puhdistusvettä varten. Tämä on syntiuhri.

        kastevesi vaihtui Uudessa liitossa , kasteeseen , KRISTUKSEEN.
        "Katso VANHA on kadonnut, Uusi on sijaan tullut"

        "Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"
        1 Moos: 8: 7

        "Kaikki te, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette KRISTUKSEN päällenne pukeneet"
        Gal: 3: 27


    • Anonyymi

      Helluntailaiset eivät ole kristittyjä, vaan Amarikasta tänne tuotu uskonkultti.

      Helluntailaiset eivät tunnusta Jumalan sanan totuuksia.

      Kristillinen yksi kaste on syntisten kaste, ei mikään jenkkilahkojen teatteriesitys.

      1. Joh. 5:8

      Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

      Room.6:3

      Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

      Kuolema, sovintoveri, verensuoja saadaan Kristittyjen kasteessa
      (ei lahkokasteissa)

      • Anonyymi

        "Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat."


    • Anonyymi

      Oletteko huomanneet, että helluntailaiset eivät puhu mitään heidän oman kasteensa merkityksestä?

      He alkavat haukkua ja herjata heti Kristillisten kirkkojen toimittamaa kastetta.

      Samoin he vievät huomion heti pois kasteen merkityksestä alkamalla puhua kastetavasta, tekniikasta, veden määrästä ja muista kasteen ulkoisista asioista.

      Jaak. 2:7

      Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

      • Anonyymi

        kristillinen kaste Jeesukseen ei kuitenkaan ole "ymmärryksen" kaste, vaan nimenomaan
        USKON kaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kristillinen kaste Jeesukseen ei kuitenkaan ole "ymmärryksen" kaste, vaan nimenomaan
        USKON kaste.

        2. Kor. 4:13

        "Meillä on sama uskon Henki"

        Usko on lahja, ei ymmärryksen seurauksta, vaan Hengen lahja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2. Kor. 4:13

        "Meillä on sama uskon Henki"

        Usko on lahja, ei ymmärryksen seurauksta, vaan Hengen lahja.

        1. Kor. 1:19

        Onhan kirjoitettu: -- Minä hävitän viisaitten viisauden ja teen tyhjäksi ymmärtäväisten ymmärryksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Kor. 1:19

        Onhan kirjoitettu: -- Minä hävitän viisaitten viisauden ja teen tyhjäksi ymmärtäväisten ymmärryksen.

        Helluntailaisten puheet lapsen teologisten asioiden ymmärryksellä kasteen ehtona on täyttä valhetta sellaiset selitykset. Käärmeen ajatuksia sellaiset on.

        Käärme lupasi naiselle, että ymmärrys lisääntyy kun syö sitä kielletyn puun hedelmää.

        1. Moos. 3:6

        Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2. Kor. 4:13

        "Meillä on sama uskon Henki"

        Usko on lahja, ei ymmärryksen seurauksta, vaan Hengen lahja.

        Ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi niin silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan eli uskon lahjan puhtaaseen sydämeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi niin silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan eli uskon lahjan puhtaaseen sydämeen.

        Nuorta viiniä eli Pyhää Henkeä ei vuodateta synnin sekaan, vaan Kristittyjen kasteessa täydellisesti pestyyn, puhtaaseen, uuteen ja tyhjään leiliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuorta viiniä eli Pyhää Henkeä ei vuodateta synnin sekaan, vaan Kristittyjen kasteessa täydellisesti pestyyn, puhtaaseen, uuteen ja tyhjään leiliin.

        Joka ei ota vastaanJumalan valtakuntaa niinkuin pieni lapsi sen ottaa vastaan, ei sinne pääse sisälle. Monet koittavat, mutta eivät voi.Portti on ahdas, mutta pieni lapsi siitä kasteessa hyvin sisälle mahtuu Jumalan valtakuntaan Jeesuksen opetuslapseksi, kun Jumala hänet sinne sisälle vetää. Ei muuten.

        Joh. 10:1

        "Totisesti, totisesti: se, joka ei mene lammastarhaan portista vaan kiipeää sinne muualta, on varas ja rosvo."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka ei ota vastaanJumalan valtakuntaa niinkuin pieni lapsi sen ottaa vastaan, ei sinne pääse sisälle. Monet koittavat, mutta eivät voi.Portti on ahdas, mutta pieni lapsi siitä kasteessa hyvin sisälle mahtuu Jumalan valtakuntaan Jeesuksen opetuslapseksi, kun Jumala hänet sinne sisälle vetää. Ei muuten.

        Joh. 10:1

        "Totisesti, totisesti: se, joka ei mene lammastarhaan portista vaan kiipeää sinne muualta, on varas ja rosvo."

        Joh. 10:9

        Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen.

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuorta viiniä eli Pyhää Henkeä ei vuodateta synnin sekaan, vaan Kristittyjen kasteessa täydellisesti pestyyn, puhtaaseen, uuteen ja tyhjään leiliin.

        Jeesus antoi kastekäskyn vasta sen jälkeen, kun "Isä on Kirkastanut Pojan"

        Jeesus ilmestyy Maria Magdaleenalle, ja sanoo:
        "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö" Joh: 20: 17

        Jeesus antaa kastekäskyn VASTA sen jälkeen , kun "Isä on Kirkastanut Pojan"

        miten sitten lapset on syntyesään synnittömiä, kun Jeesuskaan EI antanut "KOSKEA",, ennekuin "mennyt Isän tykö ja Kirkastettu"

        kasteessa täytyy olla "salaisuus", koska Maria Magdaleena, ei saanut koskea , ENNENKUIN " Isä on Kirkastanut Pojan", SEN JÄLKEEN, Jeesus vasta antaa kastekäskyn:

        "Menkää siis, ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä,
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Mt: 28: 19


    • Anonyymi

      Kastekäksyn antaessaan viimeisenä päiväkäskynä maan päällä helatorstaina,
      Jeesus sanoi, että hänelle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Jeesus antoi omaa kastevaltaansa 11 apostolille. Jeesus kastaa mukana hengellä, kun apostolit alkoivat kastaa ihmisiä helluntaina 3000 ihmistä kastettiin vedestä ja Hengestä uusiksi luomuksiksi Jeesuksen opetuslapsiksi.

      • Anonyymi

        1. Joh. 5:8 Yksi kaste Ef.4:5, kolme yhtä pitävää todistajaa läsnä yhtä aikaa kasteessa.

        "Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."

        Ihmisten ei pidä suostua uskonlahkojen ja uskonkulttien tarjoamiin epämääräisten irtohenkien kosketuksista ja aikaansaamista hurmostiloista, joita he sanovat "henkikasteiksi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Joh. 5:8 Yksi kaste Ef.4:5, kolme yhtä pitävää todistajaa läsnä yhtä aikaa kasteessa.

        "Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."

        Ihmisten ei pidä suostua uskonlahkojen ja uskonkulttien tarjoamiin epämääräisten irtohenkien kosketuksista ja aikaansaamista hurmostiloista, joita he sanovat "henkikasteiksi".

        Etkö osaa lukea??? "Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat." Henki ja vesi ja veri todistavat JUMALAN POJASTA!
        OPETTELE LUKEMAAN!!!!!


      • Anonyymi

        Sinulle on näköjänn ja mitä ilmeisemmin annettu ikuinen päïväkäsky valehdella netissä ja vainota Jeesuksen omia ja keksiä kaikki mahdollinen, mistä voi syyttää helluntailaisia!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö osaa lukea??? "Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat." Henki ja vesi ja veri todistavat JUMALAN POJASTA!
        OPETTELE LUKEMAAN!!!!!

        Kristillisessä kasteessa synneistä puhdistettu sielu liitetän osaksi Kristuksen ruumista eli Jumalan Poikaa, joka on kasteessa läsnä. Raamatun mukaan syntinen ihminen pestään synnistä puhtaaksi kasteessa ja ihmisen sielu kätketään Kristukseen kasteessa.

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillisessä kasteessa synneistä puhdistettu sielu liitetän osaksi Kristuksen ruumista eli Jumalan Poikaa, joka on kasteessa läsnä. Raamatun mukaan syntinen ihminen pestään synnistä puhtaaksi kasteessa ja ihmisen sielu kätketään Kristukseen kasteessa.

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

        Kristillisellä oikealla Kasteella on aina kova kiire, koska kyse on syntien pesusta eli pelastuksesta. Puhtaaseen sydämeen vuodatetaan kasteessa taivaan lahjoja.
        Syntien pesua kasteessa seuraa hyvä omatunto.

        Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

        Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle on näköjänn ja mitä ilmeisemmin annettu ikuinen päïväkäsky valehdella netissä ja vainota Jeesuksen omia ja keksiä kaikki mahdollinen, mistä voi syyttää helluntailaisia!!!!

        ei näillä ole mitään tajua terveestä opista. he ovat raukat kirkkoisien uskollisia seuraajia vaikka porakaivoon pää edellä.

        sieltäkin kuuluu vielä ääni kasteen armosta.


    • Anonyymi

      Kun lapsi syntyy, niin sen jälkeen lapsi pestään vedellä.

      Kun ihminen uudestisyntyy, niin vasta sen jälkeen hän pyyttä upotuskastetta.

      Muutaman kourallisen liruttamisella ymmärtämättömän vauvan otsalle ei ole mitenkään verrattavissa kasteeseen.

      Eihän lastakaan pestä kohdussa ennen hänen syntymäänsä.
      Samoin ei ennen uudestisyntymistä mitään pestä millään tavalla. Ei ihminen voi toista ihmistä uudestisynnyttää.

      Raamatussa ei kaikki vesi tarkoita fyysistä vettä, vaan :
      Joh.4:
      13. Jeesus vastasi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, tulee uudelleen janoiseksi,
      14. mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, sille ei ikinä tule jano. Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."

      Joh. 3:
      5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha, ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
      7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
      8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Näin on jokaisen Hengestä syntyneen laita."

      Joh.1:
      12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä.
      13. He eivät ole syntyneet verestä, eivät lihan tahdosta eivätkä miehen tahdosta vaan Jumalasta.

      • Anonyymi

        Jeesus ja Nikodemos
        Joh. 3:
        1. Fariseusten joukossa oli Nikodemos-niminen mies, yksi juutalaisten hallitusmiehistä.
        2. Hän tuli Jeesuksen luo yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinä olet Jumalan lähettämä opettaja. Eihän kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssaan."
        3. Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
        4. Nikodemos kysyi: "Kuinka ihminen voi vanhana syntyä? Ei kai hän voi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä uudestaan?"
        5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha, ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Näin on jokaisen Hengestä syntyneen laita."
        9. Nikodemos kysyi häneltä: "Kuinka tämä kaikki voi tapahtua?"
        10. Jeesus vastasi: "Etkö sinä, joka olet Israelin opettaja, ymmärrä tätä?
        11. Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme siitä, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        12. Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista asioista, kuinka sitten voisitte uskoa, jos puhun teille taivaallisista?
        13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen paitsi hän, joka tuli alas taivaasta, Ihmisen Poika.
        14. Ja niin kuin Mooses korotti käärmeen autiomaassa, niin on Ihmisen Poika korotettava,
        15. että jokaisella, joka uskoo häneen, olisi iankaikkinen elämä.
        16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17. Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa vaan sitä varten, että maailma pelastuisi hänen kauttaan.
        18. Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita. Mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainutsyntyisen Pojan nimeen.
        19. Ja tämä on tuomio: valo on tullut maailmaan, mutta ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valoa, sillä heidän tekonsa olivat pahoja.
        20. Sillä jokainen, joka tekee pahaa, vihaa valoa eikä tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.
        21. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat Jumalassa tehdyt."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ja Nikodemos
        Joh. 3:
        1. Fariseusten joukossa oli Nikodemos-niminen mies, yksi juutalaisten hallitusmiehistä.
        2. Hän tuli Jeesuksen luo yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinä olet Jumalan lähettämä opettaja. Eihän kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssaan."
        3. Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
        4. Nikodemos kysyi: "Kuinka ihminen voi vanhana syntyä? Ei kai hän voi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä uudestaan?"
        5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha, ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Näin on jokaisen Hengestä syntyneen laita."
        9. Nikodemos kysyi häneltä: "Kuinka tämä kaikki voi tapahtua?"
        10. Jeesus vastasi: "Etkö sinä, joka olet Israelin opettaja, ymmärrä tätä?
        11. Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme siitä, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        12. Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista asioista, kuinka sitten voisitte uskoa, jos puhun teille taivaallisista?
        13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen paitsi hän, joka tuli alas taivaasta, Ihmisen Poika.
        14. Ja niin kuin Mooses korotti käärmeen autiomaassa, niin on Ihmisen Poika korotettava,
        15. että jokaisella, joka uskoo häneen, olisi iankaikkinen elämä.
        16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17. Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa vaan sitä varten, että maailma pelastuisi hänen kauttaan.
        18. Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita. Mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainutsyntyisen Pojan nimeen.
        19. Ja tämä on tuomio: valo on tullut maailmaan, mutta ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valoa, sillä heidän tekonsa olivat pahoja.
        20. Sillä jokainen, joka tekee pahaa, vihaa valoa eikä tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.
        21. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat Jumalassa tehdyt."

        hyvä joskus ihan tavaamalla tavata: : "joka uskoo HÄNEEN", pitänee paljon sisällään.


    • Anonyymi

      Jumalan sanassa on totuus. Ei missään helluntailaisten hevosmiesten tarinoilla, kuinka karmea krapula ravisteli aamulla ja sitten näkyi niitä valoilmiöitä ja pikku-ukkoja hyppi joka puolella ja päästä kuului kummallisia ääniä.

      Raamatun mukaan
      Ei se voi pieni lapsikaan mennä takaisin äitinsä kohtuun syntymään uudeksi.
      Kastaa pitää. Jeesus kun ei laita kasteessa tapahtuvalle uudestisyntymisen pesolle helluntailaisten tapaan mitään ylä- eikä alaikärajaa. Eikä kuullun ymmärtämisen koetta. Uudestisyntyminen pitää olla kaikilla taivaaseen menijöillä. Kukaan ei pääse sinne sisälle keittiön oven kautta vetoamalla pelkkään viattomuuteensa.

      "Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset."

      "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: JOS IHMINEN EI UUDESTISYNNY
      VEDESTÄ JA HENGESTÄ, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

      "Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta."

      "Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta. "

      • Anonyymi

        voi lapsraukkaa mitä ropaskaa !


      • Anonyymi

        Hyvin kirjoitat, vaikka se käkätystä harmittaa


    • Anonyymi

      Helluntailaiset ovat vaihtaneet kasteen uudestisyntymisen lahkolaisten uudestikastamiseen, jossa ei ihmiselle tapahtu muuta kuin sanan vastainen laittomuuden teko eli synti.

      • Anonyymi

        lutterin kirkko viskoo viimeisiään ja evankelistat ihan paniikissa, rahat loppuu ja väki katoaa, papit marjassa jo ens syksynä !

        muutama uskollinen vielä kerää piispalleen sataatuhatta vaikka arpoja myymällä, kohta kai alkavat myydä aneita kun hautapaikoista ei enää tienaa mitään.

        kaikella on aikansa. ja hyvä niin.


    • Anonyymi

      Jeesus Kristus otetaan vastaan Kristittyjen kasteessa, kun Jumala liittää ihmisen yhteen Kristuksen kanssa.

      1. Kor. 12:13 Yksi kaste, Hen Baptisma, Yksi kaste on Jumalasta.

      Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

      Kristittyjen yhdessä kasteessa ihminen saa uskon Hengen lahjan kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.

      Kristukseen kastamaton pakana ei kuulu Kristuksen ruumiiseen.

      Toinen kaste lahkoon - toisen herran kaste.

    • Tässä ei ole mitään kastetta, vaan:

      Room. 10:
      8. Mitä se siis sanoo?
      "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi",
      nimittäin se uskon sana, jota me julistamme.
      9. Jos sinä siis tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, niin sinä pelastut,
      10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
      11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka uskoo häneen, joudu häpeään."

      • Anonyymi

        Hyvä tieysti otaa yksi Raamatunn kohta ja kertoa mitä siinä ei ole


      • Anonyymi

        Sydämen eli Hengen tason usko saadaan vasta kun kasteessa on ensin synnit pesty pois ja puhtaaseen sydämeen Jumala on kasteessa vuodattanut sen uskon Hengen lahjan.

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

        2. Kor. 4:13

        Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."

        Kristittyjen yhdessä kasteessa ihminen saa lahjaksi Jeesuksen omaa Totuuden Henkeä,
        ja siksi kasteessa saatava uskon Henki on Jeesuksen uskoa meissä.

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sydämen eli Hengen tason usko saadaan vasta kun kasteessa on ensin synnit pesty pois ja puhtaaseen sydämeen Jumala on kasteessa vuodattanut sen uskon Hengen lahjan.

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

        2. Kor. 4:13

        Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."

        Kristittyjen yhdessä kasteessa ihminen saa lahjaksi Jeesuksen omaa Totuuden Henkeä,
        ja siksi kasteessa saatava uskon Henki on Jeesuksen uskoa meissä.

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

        Pietari sanoo ihan selvästi. Ensin syntien tunnustaminen (mielenmuutos), sitten kaste syntien pesemiseksi ja sen jälkeen saadaan uskon Hengen lahja sydämeen. Miehet ja miesten lapset piti heti kastaa Kristityiksi, eikä vasta 15. päivä.

        Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen
        Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietari sanoo ihan selvästi. Ensin syntien tunnustaminen (mielenmuutos), sitten kaste syntien pesemiseksi ja sen jälkeen saadaan uskon Hengen lahja sydämeen. Miehet ja miesten lapset piti heti kastaa Kristityiksi, eikä vasta 15. päivä.

        Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen
        Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsia.

        Totuus on yksin Jumalan sanassa. Ei helluntailauluissa, eikä sekavissa hurmoskielissä.

        Mutta jolla ei ole kasteessa saatua Pyhän Hengen lahjaa, se ei ole Kristuksen oma, eikä sellaisella ole sydämen tason eli Hengen tason uskonyhteyttä Jeesuksen kanssa, joka on taivaassa ja ihminen on täällä maan päällä. Ja jos me valkeudessa vaellamme, niin meillä on Kristukseen kasteessa liitetyillä on yhteys Kristuksen kanssa ja hänen verensä puhdistaa meitä koko ajan kaikesta synnistä.
        Kristittyjen yhdessä Kasteessa ihminen liitetään Kristuksen verenkiertoon.

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä tieysti otaa yksi Raamatunn kohta ja kertoa mitä siinä ei ole

        Room.10 kyllä siinä puhutaan Kristukseen kasteessa liitetyille ihmisille. Rooman seurakuntalaisille.

        Kristukseen kasteessa liitettyjä alettiin kutsua Kristityiksi ja uskoviksi, kreikaksi "pistos, pistou" . Uskovan tiltelin sai vain Kristukseen kasteessa liitetty henkilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä tieysti otaa yksi Raamatunn kohta ja kertoa mitä siinä ei ole

        Lue sitten mitä siinä on. "Anonyymi 25.05.2022 17:15"

        Room. 10:
        8. Mitä se siis sanoo?
        "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi",
        nimittäin se uskon sana, jota me julistamme.
        9. Jos sinä siis tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, niin sinä pelastut,
        10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka uskoo häneen, joudu häpeään."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sydämen eli Hengen tason usko saadaan vasta kun kasteessa on ensin synnit pesty pois ja puhtaaseen sydämeen Jumala on kasteessa vuodattanut sen uskon Hengen lahjan.

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

        2. Kor. 4:13

        Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."

        Kristittyjen yhdessä kasteessa ihminen saa lahjaksi Jeesuksen omaa Totuuden Henkeä,
        ja siksi kasteessa saatava uskon Henki on Jeesuksen uskoa meissä.

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

        1. Kor. 13:
        13. Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on yhdessä Hengessä (HENGESSÄ) kastettu yhdeksi ruumiiksi, ja kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. ( JUODA SAMAA HENKEÄ)

        Hengessä - pneumati

        Mitä Jeesus tarkoitti puhuessaan vedestä.
        Joh.4:
        7. Eräs samarialainen nainen tuli ammentamaan vettä, ja Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juotavaa."
        8. Hänen opetuslapsensa olivat näet menneet kaupunkiin ostamaan ruokaa.
        9. Samarialainen nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, voit pyytää juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Juutalaiset eivät nimittäin ole missään tekemisissä samarialaisten kanssa.
        10. Jeesus vastasi hänelle: "Jos sinä tuntisit Jumalan lahjan ja hänet, joka sanoo sinulle: 'Anna minulle juotavaa', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
        11. Nainen sanoi Jeesukselle: "Herra, eihän sinulla ole edes ammennusastiaa, ja kaivo on syvä. Mistä sitten saisit sitä elävää vettä?
        12. Et kai sinä ole suurempi kuin isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon? Hän joi siitä itse, samoin hänen poikansa ja karjansa."
        13. Jeesus vastasi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, tulee uudelleen janoiseksi,
        14. mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, sille ei ikinä tule jano. Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."
        .....
        Jeesus vastasi ............23. Mutta tulee aika, ja se on jo nyt, jolloin oikeat rukoilijat palvovat Isää hengessä ja totuudessa. Sellaisia palvojia Isä etsii.
        24. Jumala on Henki, ja niiden, jotka häntä palvovat, tulee palvoa hengessä ja totuudessa."


    • Room. 10:
      13. Sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
      14. Mutta kuinka he voivat huutaa avukseen häntä, johon eivät usko? Kuinka he voivat uskoa häneen, josta eivät ole kuulleet? Kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
      15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Onhan kirjoitettu: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka julistavat hyvää sanomaa!"

      • Anonyymi

        Raamatussa pelastava sydämen eli Hengen tason usko ei ole mikään irrallinen asia kasteen Pyhän Hengen lahjasta. Usko on Henki. Kristuksen Henki meissä. Ei mikään vakaumus tai totenapitäminen. Käännyttämällä kuulosta tuleva päänusko eli mielenmuutos,
        ei ole pelastavaa Hengen uskoa ollenkaan.

        2. Kor. 4:13

        "Meillä on sama USKON HENKI."

        Kasteessa synneistä pestyyn sydämeen lahjaksi annettava Pyhän Hengen ominaisuuksia on: usko, toivo, rakkaus, rauha, ilo ja terve harkintakyky eli terve järki.

        Jenkkkilahkojen uudestikasteissa lahkoon ei pestä syntejä pois, mutta järki siinä kyllä näyttäisi peseytyvän pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa pelastava sydämen eli Hengen tason usko ei ole mikään irrallinen asia kasteen Pyhän Hengen lahjasta. Usko on Henki. Kristuksen Henki meissä. Ei mikään vakaumus tai totenapitäminen. Käännyttämällä kuulosta tuleva päänusko eli mielenmuutos,
        ei ole pelastavaa Hengen uskoa ollenkaan.

        2. Kor. 4:13

        "Meillä on sama USKON HENKI."

        Kasteessa synneistä pestyyn sydämeen lahjaksi annettava Pyhän Hengen ominaisuuksia on: usko, toivo, rakkaus, rauha, ilo ja terve harkintakyky eli terve järki.

        Jenkkkilahkojen uudestikasteissa lahkoon ei pestä syntejä pois, mutta järki siinä kyllä näyttäisi peseytyvän pois.

        Alussa oli Sana. Sana=latinaksi Logos=Järki, Viisaus, Tieto

        2. Tim. 1:7

        Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman, rakkauden ja terveen harkinnan hengen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alussa oli Sana. Sana=latinaksi Logos=Järki, Viisaus, Tieto

        2. Tim. 1:7

        Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman, rakkauden ja terveen harkinnan hengen.

        Sananl. 15:14

        Järkevä ihminen tavoittelee tietoa, houkalle maistuu vain järjettömyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sananl. 15:14

        Järkevä ihminen tavoittelee tietoa, houkalle maistuu vain järjettömyys.

        Dan. 12:4

        "Mutta sinä, Daniel, pidä nämä asiat salassa ja sulje tämä kirja sinetillä lopun aikaan saakka. Monet harhailevat, mutta tieto lisääntyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dan. 12:4

        "Mutta sinä, Daniel, pidä nämä asiat salassa ja sulje tämä kirja sinetillä lopun aikaan saakka. Monet harhailevat, mutta tieto lisääntyy.

        Hurmoslahkoissa uskotaan enemmän Afrikasta tuotuihin poppamiehiin kuin oman maan korkeasti koututettuihin Raamatun tuntijoihin.

        2. Tim. 4:3

        Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee.


      • Anonyymi

        Jeesus julisti henkimaailmassa evankeliumin kaikille ihmisille.

        Room. 10:18

        Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus julisti henkimaailmassa evankeliumin kaikille ihmisille.

        Room. 10:18

        Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin".

        Ihminen on sekä fyysinen että hengellinen olento, joka on saanut sen elämän hengen Jumalalta ja voi saada tietoa suoraan henkensä välitykseltä Luojaltaan.

        Perisynnissä tuo hengen yhteys Luojan kanssa katkesi, mutta Kristittyjen kasteessa se kytketään takaisin. "Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette."

        1. Kor. 12:13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä. Ikuisen elämän lahja saadaan Kristittyjen yhdessä kasteessa lahjaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on sekä fyysinen että hengellinen olento, joka on saanut sen elämän hengen Jumalalta ja voi saada tietoa suoraan henkensä välitykseltä Luojaltaan.

        Perisynnissä tuo hengen yhteys Luojan kanssa katkesi, mutta Kristittyjen kasteessa se kytketään takaisin. "Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette."

        1. Kor. 12:13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä. Ikuisen elämän lahja saadaan Kristittyjen yhdessä kasteessa lahjaksi.

        Helluntailaiset eivät hyväksy Vanhan Testamentin totuuksia ollenkaan.

        Syntiinlankeemuksen he ohittavat puhumalla vertauskuvista ja symbooleista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset eivät hyväksy Vanhan Testamentin totuuksia ollenkaan.

        Syntiinlankeemuksen he ohittavat puhumalla vertauskuvista ja symbooleista.

        Raamatun mukaan Jumala on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Jumala ei muutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan Jumala on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Jumala ei muutu.

        Jumalan luona ei ole aikaa ollenkaan sellaisena kuin me sen käsitämme. Jumala on ikuinen.

        Jumalan eri liitot voivat olla voimassa yhtä aikaa. Ne eivät kumoa toisiaan ja täydentävä toisiaan.

        Jumalan säätämät hengelliset lait ovat ikuisia riippumatta siitä minkä liiton aikaa eletään.

        kuten tämä

        4. Moos. 14:18

        'Herra on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä on suuri. Hän antaa anteeksi pahat teot ja rikkomukset, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen hän panee lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista.'

        Matt. 5:17

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan luona ei ole aikaa ollenkaan sellaisena kuin me sen käsitämme. Jumala on ikuinen.

        Jumalan eri liitot voivat olla voimassa yhtä aikaa. Ne eivät kumoa toisiaan ja täydentävä toisiaan.

        Jumalan säätämät hengelliset lait ovat ikuisia riippumatta siitä minkä liiton aikaa eletään.

        kuten tämä

        4. Moos. 14:18

        'Herra on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä on suuri. Hän antaa anteeksi pahat teot ja rikkomukset, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen hän panee lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista.'

        Matt. 5:17

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.

        2. Sam. 12:13

        Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

        2. Sam. 12:15

        Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

        18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.


      • Jes. 12:
        1. Sinä päivänä sinä sanot: "Minä kiitän sinua, Herra. Sinä olit minuun vihastunut, mutta vihasi kääntyi pois, ja sinä lohdutit minua.
        2. Katso, Jumala on pelastajani. Minä olen turvassa enkä pelkää, sillä Herra, Herra on minun väkevyyteni ja ylistyslauluni. Hän tuli minulle pelastukseksi."
        3. Te saatte iloiten ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.
        4. Sinä päivänä te sanotte: "Kiittäkää Herraa, huutakaa avuksi hänen nimeään, ilmoittakaa hänen tekonsa kansojen keskuudessa, julistakaa, että hänen nimensä on korkea.
        5. Laulakaa ylistystä Herralle, sillä hän on tehnyt jaloja tekoja; tulkoot ne tunnetuiksi kaikessa maassa.
        6. Huutakaa ja riemuitkaa, Siionin asukkaat, sillä suuri on teidän keskellänne Israelin Pyhä."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on sekä fyysinen että hengellinen olento, joka on saanut sen elämän hengen Jumalalta ja voi saada tietoa suoraan henkensä välitykseltä Luojaltaan.

        Perisynnissä tuo hengen yhteys Luojan kanssa katkesi, mutta Kristittyjen kasteessa se kytketään takaisin. "Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette."

        1. Kor. 12:13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä. Ikuisen elämän lahja saadaan Kristittyjen yhdessä kasteessa lahjaksi.

        Room. 10:
        13. Sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
        14. Mutta kuinka he voivat huutaa avukseen häntä, johon eivät usko? Kuinka he voivat uskoa häneen, josta eivät ole kuulleet? Kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
        15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Onhan kirjoitettu: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka julistavat hyvää sanomaa!"
        16. Kaikki eivät kuitenkaan ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Jesaja sanookin: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
        17. Usko tulee siis kuulemisesta mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        Ef. 1:
        13. Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki,
        14. joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus julisti henkimaailmassa evankeliumin kaikille ihmisille.

        Room. 10:18

        Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin".

        Nyt hieman oikaisen.
        Jeesus suoritti suvituksen ihmisenä ollessaan tässä meidän mailmassamme. Mutta silti vaikutus ulottuu koko maailman kaikkeuteen, myös henkimaailmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hurmoslahkoissa uskotaan enemmän Afrikasta tuotuihin poppamiehiin kuin oman maan korkeasti koututettuihin Raamatun tuntijoihin.

        2. Tim. 4:3

        Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee.

        "Anonyymi 25.05.2022 18:09" puheesi osuu omaan itseesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset eivät hyväksy Vanhan Testamentin totuuksia ollenkaan.

        Syntiinlankeemuksen he ohittavat puhumalla vertauskuvista ja symbooleista.

        Mieti "Anonyymi 25.05.2022 18:58" Mikä on se , joka saa sinut valehtelemaan pahaa Jeesukseen turvautuvista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan luona ei ole aikaa ollenkaan sellaisena kuin me sen käsitämme. Jumala on ikuinen.

        Jumalan eri liitot voivat olla voimassa yhtä aikaa. Ne eivät kumoa toisiaan ja täydentävä toisiaan.

        Jumalan säätämät hengelliset lait ovat ikuisia riippumatta siitä minkä liiton aikaa eletään.

        kuten tämä

        4. Moos. 14:18

        'Herra on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä on suuri. Hän antaa anteeksi pahat teot ja rikkomukset, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen hän panee lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista.'

        Matt. 5:17

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.

        Huom. jae 6. mutta osoitan armoa niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja pitävät minun käskyni.
        2. Moos. 20:
        Sitten Jumala puhui kaikki nämä sanat:
        2. "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka toin sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        3. Älköön sinulla olko muita jumalia minun rinnallani.
        4. Älä tee itsellesi patsasta äläkä mitään kuvaa mistään, mikä on ylhäällä taivaalla(26) tai alhaalla maan päällä tai vesissä maan alla.
        5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Minä vaadin lapset tilille isien pahoista teoista kolmanteen ja neljänteen polveen saakka, jos he vihaavat minua,
        6. mutta osoitan armoa niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja pitävät minun käskyni.
        7. Älä lausu turhaan Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka lausuu hänen nimensä turhaan.

        Huom. jae 10. mutta osoitan armoani tuhansille, jotka rakastavat minua ja pitävät minun käskyni.
        5.Moos.5:
        6. 'Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka toin sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        7. Älköön sinulla olko muita jumalia minun rinnallani.
        8. Älä tee itsellesi veistettyä kuvaa äläkä mitään kuvaa mistään, mikä on ylhäällä taivaalla tai alhaalla maan päällä tai vesissä maan alla.
        9. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Minä vaadin isien pahoista teoista tilille heidän lapsensa kolmanteen ja neljänteen polveen asti, ne, jotka vihaavat minua,
        10. mutta osoitan armoani tuhansille(8), jotka rakastavat minua ja pitävät minun käskyni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa pelastava sydämen eli Hengen tason usko ei ole mikään irrallinen asia kasteen Pyhän Hengen lahjasta. Usko on Henki. Kristuksen Henki meissä. Ei mikään vakaumus tai totenapitäminen. Käännyttämällä kuulosta tuleva päänusko eli mielenmuutos,
        ei ole pelastavaa Hengen uskoa ollenkaan.

        2. Kor. 4:13

        "Meillä on sama USKON HENKI."

        Kasteessa synneistä pestyyn sydämeen lahjaksi annettava Pyhän Hengen ominaisuuksia on: usko, toivo, rakkaus, rauha, ilo ja terve harkintakyky eli terve järki.

        Jenkkkilahkojen uudestikasteissa lahkoon ei pestä syntejä pois, mutta järki siinä kyllä näyttäisi peseytyvän pois.

        Kaste ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta.


    • Anonyymi

      Suomessa on uskonnonvapaus. Vaatimuksesi hellareitten muuttumiseksi täysin luterilaisen kirkkosi eli porttoseurakunnan kaltaiseksi on laittomuutta ja pahuutta ja pimeyttä, jota olet ääriäsi myöten täynnä.
      Luterilainen kirkko on kammotus ja oksennus Jumalan edessä! Jeesus opettaa: Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita, Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet!
      Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.
      Lutherin opit ja käskyt olivat pohja ja perustus miljoonien Jeesuksen omien murhaamiseen. Luther oli myös yksi holokaustin oppi-isistä.
      Luterilaiset fariseukset ovat rakentaneen kirkot Lutherin nimelle ja korottaneet jumalattoman murhamiehen opit Jumalan Sanan rinnalle ja yläpuolelle.
      Luterilainen kirkko on toiminut kuin Jeesus varoitti fariseuksia: Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita, Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet!
      Alttarin alla on myös miljoonat Lutherin nimessä mestatut: Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.
      Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
      Luterilaisten opetus perisynnistä ja kirkon omistama pelastava kaste, tekevät luterilaisen kirkon ulkopuolisista arvottomia ali-ihmisiä ja mahdollistaa kirkon ulkopuolisten murhaamiset ilman syyllisyyttä; joutuvathan luterlaisuudsen ulkopuolella ovat ali-ihmiset helvettiin, pienet vauvatkin!

      • Anonyymi

        Kristinusko syntyi Juudan mailla tuhansia vuosia sitten.

        Helluntailaisuus on pahojen miesten kehittämä eksytys, joka tuli Amerikasta tänne 1910-luvulla Gerhard Olsen-Smidt:in tuomana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinusko syntyi Juudan mailla tuhansia vuosia sitten.

        Helluntailaisuus on pahojen miesten kehittämä eksytys, joka tuli Amerikasta tänne 1910-luvulla Gerhard Olsen-Smidt:in tuomana.

        Sotaa edeltänyt aikakausi 1920–1939

        Lauri Hokkanen

        Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä.

        Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[18]

        Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[21] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[22] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[18] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristinusko syntyi Juudan mailla tuhansia vuosia sitten.

        Helluntailaisuus on pahojen miesten kehittämä eksytys, joka tuli Amerikasta tänne 1910-luvulla Gerhard Olsen-Smidt:in tuomana.

        Valehtelet "Anonyymi 25.05.2022 20:32"

        Valehtelijat palvelevat isäänsä saatanaa.

        Joh. 8:
        42. Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, te rakastaisitte minua, sillä Jumalasta minä olen lähtenyt ja tänne tullut. En minä ole tullut omasta aloitteestani, vaan hän on minut lähettänyt.
        43. Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuulla minun sanaani.
        44. Te olette isästä Paholaisesta, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, eikä hän pysy totuudessa, koska hänessä ei ole totuutta. Kun hän valehtelee, hän puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
        45. Mutta koska minä puhun totta, te ette usko minua.
        46. Kuka teistä voi osoittaa minut syylliseksi syntiin? Jos minä puhun totta, miksi ette usko minua?
        47. Se, joka on Jumalasta, kuulee Jumalan sanat. Te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."


      • Anonyymi

        Lukisit itse, mitä kirjoittelet.


    • Anonyymi

      Ei kaikille saa antaa kastetta.

      Matt. 3:
      6. Hän kastoi heidät Jordanissa, kun he tunnustivat syntinsä.
      7. Mutta nähdessään monien fariseusten ja saddukeusten tulevan kasteelle Johannes sanoi heille: "Te kyykäärmeiden sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaa vihaa?
      8. Tehkää hedelmää, jossa kääntymyksenne näkyy.
      9. Älkää luulko, että voitte sanoa: 'Onhan Abraham meidän isämme.' Minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Abrahamille.
      10. Kirves on jo pantu puiden juurelle. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.

    • Anonyymi

      Kuinka se nyt tosiaankin puuttuu, vaikka helluntailaiset uskoon tulonsa jälkeen menevät Jeesuksen antaman esimerkin mukaisesti uskovien upotuskasteelle, jossa syntinen minuus jää kasteen hautaan ja uusi luomus nousee kasteen haudasta?

      • Anonyymi

        Helluntailaisten opn mukaan he ovat uskovaisia ja uudestisyntyneitä ja synnittömiä kasteelle mennessään. He vartaavat omaa kastettaan vain synnittömän Jeesuksen kasteeseen.

        Helluntailaiset eivät tunnusta eikä usko, että kaste on tarkoitettu syntisille syntien pesemikseksi ja vasta sen jälkeen kasteessa annetaan se uskon Henki ihmiselle asuvaiseksi, kuten Raamattu opettaa.

        Helluntailaiset eivät tunnusta olevansa syntisiä ennen kastetta

        Helluntailaisten kaste on ihmisteko, pelkkää vettä, ei siinä Jumala pese syntejä pois. Clubi-kaste, vain siihen kerhoon ja clubiin liittymisen merkiksi tehtävä rituaali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisten opn mukaan he ovat uskovaisia ja uudestisyntyneitä ja synnittömiä kasteelle mennessään. He vartaavat omaa kastettaan vain synnittömän Jeesuksen kasteeseen.

        Helluntailaiset eivät tunnusta eikä usko, että kaste on tarkoitettu syntisille syntien pesemikseksi ja vasta sen jälkeen kasteessa annetaan se uskon Henki ihmiselle asuvaiseksi, kuten Raamattu opettaa.

        Helluntailaiset eivät tunnusta olevansa syntisiä ennen kastetta

        Helluntailaisten kaste on ihmisteko, pelkkää vettä, ei siinä Jumala pese syntejä pois. Clubi-kaste, vain siihen kerhoon ja clubiin liittymisen merkiksi tehtävä rituaali.

        Helluntilaiset ovat harhaoppisia lahkolaisia, ei oikeita kristittyjä.

        Helluntailailaiset eivät tunnusta, että Jumala pesee kasteessa synnit pois.

        Ap. t. 22:16

        Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

        Kasteella on aina kova kiire, koska kyse on syntien pesusta eli pelastuksesta. Miehet ja miesten lapset piti heti kastaa helluntaina Jeesuksen omiksi.

        Ap. t. 16:33

        Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

        Ps.51:7 (Perisynti)

        Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntilaiset ovat harhaoppisia lahkolaisia, ei oikeita kristittyjä.

        Helluntailailaiset eivät tunnusta, että Jumala pesee kasteessa synnit pois.

        Ap. t. 22:16

        Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

        Kasteella on aina kova kiire, koska kyse on syntien pesusta eli pelastuksesta. Miehet ja miesten lapset piti heti kastaa helluntaina Jeesuksen omiksi.

        Ap. t. 16:33

        Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

        Ps.51:7 (Perisynti)

        Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun.

        Kristittyjen kasteella kastamaton lahkopakana ei kuulu Kristuksen ruumiiseen. Pelkkä vesikaste ja hurmosteot ei lahkolaisia pelasta yhtään mistään.

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.


      • Anonyymi

        Ei Jeesus tullut mihinkään helluntailaiseksi ja sen takia kasteelle mennyt.

        Jeesus varoitti helluntailaisten uskosta ja lahkoista ihan selvin sanoin:

        Matt. 7:15

        "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesus tullut mihinkään helluntailaiseksi ja sen takia kasteelle mennyt.

        Jeesus varoitti helluntailaisten uskosta ja lahkoista ihan selvin sanoin:

        Matt. 7:15

        "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]

        Kristillinen kaste alkoi vasta helluntaina kun miehet ja miesten lapset kastettiin kristyiksi.

        Apt.2
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39 Teitä tämä LUPAUS tarkoittaa, teitä ja teidän lapsia

        Room. 9:8

        "Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan LUPAUKSEN voimasta syntyneet lapset."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillinen kaste alkoi vasta helluntaina kun miehet ja miesten lapset kastettiin kristyiksi.

        Apt.2
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39 Teitä tämä LUPAUS tarkoittaa, teitä ja teidän lapsia

        Room. 9:8

        "Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan LUPAUKSEN voimasta syntyneet lapset."

        Kiimasi lapsia kohtaan taas kukassaan!


    • Anonyymi

      Veikataan sitä piikkiä. Niskassa.

    • Anonyymi

      Myös Raamatusta puuttuu kokonaan mainostamasi Kristillinen kaste.

      • Anonyymi

        Jeesuksen Kristuksen määräämällä kasteella syntisistä ihmisistä tehtiin Kristittyjä,
        jolla nimellä Kristukseen kastettuja alettiin ensimmäiseksi Antiokiassa kutsumaan.
        Helluntaina kastamalla tehtiin jo 3000 kristittyä. Jeesuksen opetuslasta.

        Jeesus antoi Helatorstaina viimeisinä käskynään kastekäskyn 11 oikealle opetuslapselleen.
        Matt.28:18-20

        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


    • Anonyymi

      Charles Fox Parhami ja Suomen Parhami Gerhard-setä olivat kovia kielimiehiä ja tykkäsivät tehdä mielellään sitä lapsityötä.

      • Anonyymi

        Saatana lahkoapureineen yrittää estää lapsilta Kristillisen kasteen kaikella valheen voimalla.

        Ilm. 12:17

        Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana lahkoapureineen yrittää estää lapsilta Kristillisen kasteen kaikella valheen voimalla.

        Ilm. 12:17

        Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.

        "Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."


    • Anonyymi

      Eräs nimeltä mainitsematon Amerikasta tullut lahkouskonto käyttää Raamatun kertomuksia helluntain tapahtumista omiin tarkoituuksiinsa, eksyttääkseen, jos mahdollista, niin valitut eli Juutalaiset ja Kristityt.

      Helluntain tapahtumat olivat ainutkertaisia siihen aikaan ja tilanteeseen liittyviä tapahtumia Jerusalemissa, joiden ei ollut tarkoituskaan toistua sen jälkeen missään muualla.

      • Anonyymi

        helluntailaisuus on väkevä eksytys, - kristillisen kasteen pilkkaaminen on lähes päätavoite, heille OMA usko, menee Jeesuksen Krisutksen edelle.

        "kieltävät , jopa Herran Jeesuksen Kristuksenkin"
        helluntailaiset KIELTÄVÄT , sen,että kaste on "Jumalan teko", Sanalla.
        siis, KIELTÄVÄT, että Jumalan SANAN > Sanan voiman.

        järkyttävä eksytys, ihan niinkuin Raamatussa: "eksyttävät, jos mahdolista , valitutkin"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuus on väkevä eksytys, - kristillisen kasteen pilkkaaminen on lähes päätavoite, heille OMA usko, menee Jeesuksen Krisutksen edelle.

        "kieltävät , jopa Herran Jeesuksen Kristuksenkin"
        helluntailaiset KIELTÄVÄT , sen,että kaste on "Jumalan teko", Sanalla.
        siis, KIELTÄVÄT, että Jumalan SANAN > Sanan voiman.

        järkyttävä eksytys, ihan niinkuin Raamatussa: "eksyttävät, jos mahdolista , valitutkin"

        Vaikene ja ole hiljaa perkeleen sikiö!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuus on väkevä eksytys, - kristillisen kasteen pilkkaaminen on lähes päätavoite, heille OMA usko, menee Jeesuksen Krisutksen edelle.

        "kieltävät , jopa Herran Jeesuksen Kristuksenkin"
        helluntailaiset KIELTÄVÄT , sen,että kaste on "Jumalan teko", Sanalla.
        siis, KIELTÄVÄT, että Jumalan SANAN > Sanan voiman.

        järkyttävä eksytys, ihan niinkuin Raamatussa: "eksyttävät, jos mahdolista , valitutkin"

        Misssä kohtaa Sanassa on mainittu syntinä: "kristillisen kasteen pilkkaaminen"?


    • Anonyymi

      Helluntailaisuus on juuri se VÄKEVÄ EKSYTYS, kirous, joka on tuleva Kristittyjen kirkkojen sekaan. Saatana saa vapaasti seuloa ihmisiä.

      • Anonyymi

        Jumala käytti homomiestä lahkon perustamiseen Amerikassa.

        2. Tess. 2:11

        Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen


    • >>Helluntailaisuudesta puuttuu kokonaan sellainen Kristittyjen kaste, jossa Jumala pesee ihmisen synnit pois.>>

      Onneksi Putinilta ei puutu.

      • Anonyymi

        Hitlerkortin ja Putinkortin heiluttelu kertoo, että keskustelijalla on hävinnyt väittelyn.

        Saatana meni Juudakseen, Saatana meni Parhamiin ja moneen muuhun


    • Anonyymi

      Ei helluntalaisten, eikä muittenkaan kannata näitä pakanallisia vauvavaelujuttuihin junttaantua kiinni. Ei perkele aluettaan halua luovuttaa - vaan kastelee älyttömien päitä, kummitukset puhuvat - ja pappi hokaa, kummituspuheista, että vauva ikäänkuin on tunnustanut uskonsa - ja sitten tehdään nimenantorituaalissa pakanllinen muotouskonnollinen teko.

      Sen jälkeen tuo riivaajahenki heittelee vauvavalelutuja sen saduissa eteenpäin ja ikäänkuin perkeleen luvalla annetaan taivaspaikkoja - ilman veren evankeliumin lupaa- eli asettuvat hyvän ja pahantiedon puulla yhtä alastomaksi, kuin käärme on. Ilman elämää ja halu hallita Jumalan aluetta. Siitähän tässä on kyse.

      Ei perkeleen vauvapää valelu ole kaste - se ei ole koskaan ollut, ei ole nyt, eikä ole tulvaisuudessakaan. Vaan tulkaa verenevankeliumin suojaan, sijaisuhrinne tuntemaan ja jos sitten halullisuus on seurata Jeesusta, voitte mennä kasteelle.
      Eli suorittaa se kaste "loppuun" - upostuskaseessa. Jos tuntuu, että pää on pesty, käykää sitten, aivankuin rippikoulussa nykyään, kirkko kastaa upostuskasteellakin.
      Siis sellainen kaste on tosi. Ymmärtääkö hän?

      • Anonyymi

        Jumala lähetti Saatanan enkeli Paavaliin. Jumala ei katso henkilöön.


    • Anonyymi

      Martti Luther – kristittyjen vainooja ja massamurhaaja
      http://www.inri.fi/kaste/luther.htm
      JEESUSKO laittoi Lutherin tappamaan ja kiduttamaan Tosiuskovia! Lutheri EI KOSKAAN TEHNYT TÄSTÄ PARANNUSTA ELI KÄÄNTYNYT JEESUKSEN PUOLEEN! Lutherin kirkko jatkoi Uskovien tappamista ja vainoa Lutherin kuoltua vuosisatojen ajan!
      -> "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat!”

      Luterilaiset vainosivat ns. anabaptisteja eli uudelleenkastajia uskonpuhdistuksen jälkeen 1500-1600-luvulla. He jatkoivat vainoa myös myöhemmin historian kuluessa eri puolilla maailmaa.
      Luterilaisten kirkot ovat julkaisseet vuosisatojen ajan harhaanjohtavia tietoja anabaptisteista, vaienneet heihin kohdistuneista vainoista sekä sivuuttaneet kirkkohistorioissaan anabaptisteille tehdyt vääryydet.

      Stefanos kivitetään
      ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen. Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!" (Apt 7:58-59)

      Apostolien teot: Saulus vainoaa seurakuntaa

      Myös Saulus hyväksyi Stefanuksen surmaamisen. Ja sinä päivänä nousi suuri vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan; ja kaikki hajaantuivat ympäri Juudean ja Samarian paikkakuntia, paitsi apostolit. Ja muutamat jumalaapelkääväiset miehet hautasivat Stefanuksen ja pitivät hänelle suuret valittajaiset. Mutta Saulus raateli seurakuntaa, kulki talosta taloon ja raastoi ulos miehiä ja naisia ja panetti heidät vankeuteen.
      (Apt 8:1-3)

      Apostolien teot: Saulin kääntyminen

      Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin. Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä; ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?" Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
      (Apt 9:1-5)



      Martti - " Uskovista puhdistaja" - Luther - kristittyjen ja juutalaisten vainooja ja massamurhaaja! Lutherin oppi ei ole muuttunut ajatellen Juutalaisia ja Tosiuskovia!
      Luther kehotti polttamaan ja karkottamaan juutalaiset. Vuosisatoja myöhemmin natsit toteuttivat hänen ajatustaan.

      Kristalliyön tapahtumat - 80 vuotta 9.-10.11.2018. Lutherin 535v-syntymäpäivä! Juutalaisia synagoogeja poltettiin, järjestettiin juuri Lutherin syntymäpäivänä "suuren saksalaisen profeetan" kunniaksi. Kristalliyö on natsi-Saksassa vuoden 1938 marraskuun 9. ja 10. päivän välisenä yönä juutalaisiin kohdistunut väkivallan aalto. Noita Lutherin antisemitistisiä kirjoituksia käytti hyväkseen Hitlerin ajan propagandakoneisto.
      https://www.fotopete.net/…/sakasti…/63-lutherin-pimeae-puoli


      .... ja tämäkin syntisäkki opetuksessa harhaisesti on kastattamassa martin tuoman kummitustarinan - kummijutun kautta teidätkin.
      Ajatelkaa - te olette nielleet syvän harhan ja kiivailettekin sen perkeleellisen opin puolesta. Te menette - meidän kaikkien kanssa Jumalan eteen tuomiolle.
      Teistä ei ole verivelan maksajaa - mutta vedätte opillanne monet helvetin ovista sisään, kun eivät ole oppineet veren evankeliumia, vaan mussutetun veden opin, joka ei pese, vaan hukuttaa - helvetin tuleen

    • >>Eli suorittaa se kaste "loppuun" - upostuskaseessa. Jos tuntuu, että pää on pesty, käykää sitten, aivankuin rippikoulussa nykyään, kirkko kastaa upostuskasteellakin.>>

      Putin kastettiin upotuskasteella. Samoin Teuvo Hakkarainen, Toimi Kankaanniemi, Jimmy Carter, Bill Clinton, sekä minä.

      Kaikilla todistetusti korkea moraali.

      • Anonyymi

        Kuis - olitko Putinin kasteessa mukana?
        Kuten upostuskasteessa - siinä ollaan tietoisessa tilassa, veren evankeliumiin nähden, senjälkeen on tietoinen kilvoittelu. Vanhanliiton puolella niskoittelu Jumalaa kohtaan oli varoittava esimerkki lopun aikaa eläville.
        Niskoittelevat kuolivat.

        Vietä Putiniin, kävikö hän tietoisena uskonsa tunnustaen kasteella, vai oliko sielläkin joku kummiporukka, joka tunnusti väärän valan toisen uskosta.


    • >>Hitlerkortin ja Putinkortin heiluttelu kertoo, että keskustelijalla on hävinnyt väittelyn.>>

      Onneksi Putin ei ole vielä hävinnyt "väittelyä" Zelenskin kanssa.

      • Anonyymi

        Putin on hävinnyt mies.


      • Anonyymi

        Putin ei ole hävinnyt --- Mutta, Jumalanpuolella kyllä. Hän on tapattanut hartaita uskoviakin ja heitä, joille on Jumala antanut elämänhengen. Niillä teoilla kyllä häviää iankaikkisen elämän armolahjasta, se ei pelasta, jos on lapsena kastettu, ja vielä huitoo ristinmerkkejä rinnuksiin.
        Kuoleman enkeli hoitaa loput - huitojista. Hyökkääjä ei ole veren suojissa, puolustaja ennemminkin on.


    • Anonyymi

      Upotuskasteen tekniikka tulee Hinduilta sieltä Gagnes-virran kasteelta, josta sen eräs Parhami toi perustamaansa uskonlahkoon. Maassa kierittelu hurmoshengen vallassa tulee kanssa Hinduilta.
      Kaatumisen ja sekavat hurmoskielet on peräisin Woodoo-uskonnosta, jota ensimmäisen slummien mustat helluntailaiset harjottivat.

      • Anonyymi

        Azusakadun mustien hurmosmiesten kodin uskonto oli noituus ja henkien palvonta. He olivat Afrikasta sinne Amerikkaan orjiksi vietyjen mustien perillisiä, ja pitivät lujasti kiinni esi-isiensä uskonnosta, ottivat vain uutta sanastoa ja termejä mukaan niihin rituaaleihinsa.


      • Anonyymi

        Älä viitti olla aina lapsellinen. Uskovenkaste on jopa luterilaisuudessa, kun rippikoululainen haluaa uskovienkasteen. Hän saa sen.
        Myös vapaat suunnat. Vapaakirkko - joka on luterilaisuudesta alalahko- sielläkin on uskovainkaste.

        Mutta, tuo sinun mantrasi on täysin jo typeryyden aikaansaamaa hurmosta -
        Siitäkin on mittapaikka edessäsi, kun Jumala ottaa elämänhengen tässä ajassa, tuomiot lähtee Herran huoneesta. Eli pelkää Häntä, äläkä ole typeryydessäsi aina mussu, mussu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitti olla aina lapsellinen. Uskovenkaste on jopa luterilaisuudessa, kun rippikoululainen haluaa uskovienkasteen. Hän saa sen.
        Myös vapaat suunnat. Vapaakirkko - joka on luterilaisuudesta alalahko- sielläkin on uskovainkaste.

        Mutta, tuo sinun mantrasi on täysin jo typeryyden aikaansaamaa hurmosta -
        Siitäkin on mittapaikka edessäsi, kun Jumala ottaa elämänhengen tässä ajassa, tuomiot lähtee Herran huoneesta. Eli pelkää Häntä, äläkä ole typeryydessäsi aina mussu, mussu

        Luterilaisilla on Kritittyjen kaste syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi. Yksi kaste riittää. Ei pääle mitään lahkojen lisä- ja uusintakasteita.


    • >>Putin on hävinnyt mies.>>

      Putin on voitolla.

      • Anonyymi

        Sinulla on sama henki kuin Putinilla. Sitä se helluntailaisuus teettää.


      • Anonyymi

        pelaako hän kotonaan omalla pajatsolla, ruplilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on sama henki kuin Putinilla. Sitä se helluntailaisuus teettää.

        Sinulle helluntailaisuus on koko päivä työ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle helluntailaisuus on koko päivä työ.

        helluntailaiset on putinin puolella ja uskoo kaikenlaisiin salaliittoteorioihin ja vastustaa rokotuksia jne.
        uskoo omiin harha-aistimuksiinsa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaiset on putinin puolella ja uskoo kaikenlaisiin salaliittoteorioihin ja vastustaa rokotuksia jne.
        uskoo omiin harha-aistimuksiinsa

        Vauvakastetut tappaa ja raiskaa Ukrainassa.
        Ortodoksi kirkon johtaja Kirill siunaa teot.
        Tälläisiä ovat valtion kirkot. Myös Luterilainen kirkko on valtiokirkko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauvakastetut tappaa ja raiskaa Ukrainassa.
        Ortodoksi kirkon johtaja Kirill siunaa teot.
        Tälläisiä ovat valtion kirkot. Myös Luterilainen kirkko on valtiokirkko.

        Luterilaisia kirkkoja on myös valtiosta erillään.


      • Anonyymi

        Kommentti on kunnianloukkaus ja valhe. YHDESSÄKÄÄN HELLUNTAISEURAKUNNASSA EI RUOKOILLA: "mahdollisimman moni vauvakastettu kuolisi sodassa".
        Olet oppisi-isäsi murhaajan ja Jeeesuksen omien vainoojan, Lutherin seuraaja. Et häpeä valhdella.


      • Anonyymi

        Kuka noista hulluista selvän ottaa, mitä ne suunnittelee tekevänsä uskonkiihkossaan.

        Korasinin lahko ja Mansonin lahko on varoittavia esimerkkejä mihin kiihkouskovaisuus voi johtaa. Nuoria ainakin pitäisi varoittaa ettei niihin villityksiin sotkeentuisi.


    • Anonyymi

      Hellarit levittää valheita. Suomessa valtio ei omista yhtään kirkkoa eikä seurakuntaa.

      Ainoa poikkeus on Kenttärovastin tehtävä.

      • Anonyymi

        kenttärovastin tehtävä on siunata tykkien kiikarit että kranaatti osuu mahdollisimman monen vihollisen pään menoksi !

        ja sama miehistöle että silmä olisi tarkka ja joka kuti vie hengen naapurikuopassa makaavalta!

        semmoista se on kentttäpapin työ.


    • Anonyymi

      Ensimmäisiä hurmoslahkoja 1700-luvulla maailmassa oli Mennoniitat ja Hutteriirit,jotka alkoivat kapinaan Jumalaa ja laillista yhteiskuntaa vastaan. Kieltäytyivät asepalveluksesta ja kieltäytyivät kastamasta lapsiaan kristityiksi.
      Jättivät tahallaan lapsensa kastamattomiksi pakanoiksi tämän maailman ruhtinaan valtakuntaan.

    • Anonyymi

      Kaste ei ole lihan saastan poistamista vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
      1.Piet. 3:21

    • Anonyymi

      Raamattu opastaa, ettei kaikkia saa kastaa.

      Matt.3:
      4. Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö. Hänen ruokanaan olivat heinäsirkat ja luonnonhunaja.
      5. Hänen luokseen tuli paljon ihmisiä Jerusalemista ja kaikkialta Juudeasta sekä Jordanin ympäristöstä.
      6. Hän kastoi heidät Jordanissa, kun he tunnustivat syntinsä.
      7. Mutta nähdessään monien fariseusten ja saddukeusten tulevan kasteelle Johannes sanoi heille: "Te kyykäärmeiden sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaa vihaa?
      8. Tehkää hedelmää, jossa kääntymyksenne näkyy.
      9. Älkää luulko, että voitte sanoa: 'Onhan Abraham meidän isämme.' Minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Abrahamille.
      10. Kirves on jo pantu puiden juurelle. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
      11. Minä kastan teidät vedessä parannukseen, mutta minun jälkeeni tulee toinen, joka on minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes kantamaan hänen kenkiään. Hän kastaa teidät Pyhässä Hengessä ja tulessa.
      12. Hänellä on kädessään viskain, ja hän puhdistaa puimatantereensa. Jyvät hän kokoaa aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."

      • Anonyymi

        Jeesus käski kastaa kaikki ihmiset, koska kaikki ovat syntisiä sikiämisestä alkaen.

        Jeesus ei vapauta ketään kastamisesta omaksi opetuslapsekseen ja ylösnousemusruumiin jäseneksi. Kristukseen kastetut on puettu Krituksen vanhurskauteen (hääpuku)
        Kastamaton pakana ei kuulu kristuksen ruumiiseen.

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus käski kastaa kaikki ihmiset, koska kaikki ovat syntisiä sikiämisestä alkaen.

        Jeesus ei vapauta ketään kastamisesta omaksi opetuslapsekseen ja ylösnousemusruumiin jäseneksi. Kristukseen kastetut on puettu Krituksen vanhurskauteen (hääpuku)
        Kastamaton pakana ei kuulu kristuksen ruumiiseen.

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

        Luther on yksi suurimmista eksyttäjistä, mitä maailman on koskaan nähnyt. Väärä profeetta joka antoi antisemitismin Hitlerille. "minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista."
        Lutherin hapatus on levinnyt koko kristilliseen opetukseen myös ns. vapaisiin suuntiin. Luther toi kristinoppiin Mooseksen lain ja sotki Vanhan liiton lain Paavalin ja Jaakobin selvään opetukseen Jeesuksen omille annetusta Kristuksen laista.
        Luterilaisen nikolaiittain opin mukaan on papisto, hengellinen yläluokka ja rahvas, alistetut, jonka hengellistä elämää papit hallitsevat.
        Jeesus opetti aktiivisuutta: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. Sen sijaan Luther opit loivat laitoskirkon kuin tehtaan, joka tuottaa jäsenilleen sakramenttien kautta ikuisen elämän.
        Luterilaisen opetuksen mukaan ei tarvitse etsiä Taivasten valtakuntaan, ei laskea kustannuksia, ei tarvitse taistella päästäkseen ahtaasta portista sisälle, vaan kaikki tulee kirkkolaitoksen kautta valmiita pöytään. Lähes kaikki Jeesuksen opetukset ovat poljetut kirkon taholla jalkoihin. Luterilaisen kirkon kaikkein tärkeimmästä opista: vauvojen vedenvaluttelurituaalista ei löydy yhtä ainoaa esimerkkiä tai opetusta Jumalan Sanasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther on yksi suurimmista eksyttäjistä, mitä maailman on koskaan nähnyt. Väärä profeetta joka antoi antisemitismin Hitlerille. "minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista."
        Lutherin hapatus on levinnyt koko kristilliseen opetukseen myös ns. vapaisiin suuntiin. Luther toi kristinoppiin Mooseksen lain ja sotki Vanhan liiton lain Paavalin ja Jaakobin selvään opetukseen Jeesuksen omille annetusta Kristuksen laista.
        Luterilaisen nikolaiittain opin mukaan on papisto, hengellinen yläluokka ja rahvas, alistetut, jonka hengellistä elämää papit hallitsevat.
        Jeesus opetti aktiivisuutta: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. Sen sijaan Luther opit loivat laitoskirkon kuin tehtaan, joka tuottaa jäsenilleen sakramenttien kautta ikuisen elämän.
        Luterilaisen opetuksen mukaan ei tarvitse etsiä Taivasten valtakuntaan, ei laskea kustannuksia, ei tarvitse taistella päästäkseen ahtaasta portista sisälle, vaan kaikki tulee kirkkolaitoksen kautta valmiita pöytään. Lähes kaikki Jeesuksen opetukset ovat poljetut kirkon taholla jalkoihin. Luterilaisen kirkon kaikkein tärkeimmästä opista: vauvojen vedenvaluttelurituaalista ei löydy yhtä ainoaa esimerkkiä tai opetusta Jumalan Sanasta.

        Helluntailaiset ovat kristittyjen kirkkojen kimpussa kuin herhiläiset.

        Eiköhän se kannattaisi ensin selvittää sen oman lahkon perustajan sodomiateot ja hävetä niitä ja pyytää anteeksi harhaoppeja, joita sieltä Amerikasta on tänne levitetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther on yksi suurimmista eksyttäjistä, mitä maailman on koskaan nähnyt. Väärä profeetta joka antoi antisemitismin Hitlerille. "minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista."
        Lutherin hapatus on levinnyt koko kristilliseen opetukseen myös ns. vapaisiin suuntiin. Luther toi kristinoppiin Mooseksen lain ja sotki Vanhan liiton lain Paavalin ja Jaakobin selvään opetukseen Jeesuksen omille annetusta Kristuksen laista.
        Luterilaisen nikolaiittain opin mukaan on papisto, hengellinen yläluokka ja rahvas, alistetut, jonka hengellistä elämää papit hallitsevat.
        Jeesus opetti aktiivisuutta: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. Sen sijaan Luther opit loivat laitoskirkon kuin tehtaan, joka tuottaa jäsenilleen sakramenttien kautta ikuisen elämän.
        Luterilaisen opetuksen mukaan ei tarvitse etsiä Taivasten valtakuntaan, ei laskea kustannuksia, ei tarvitse taistella päästäkseen ahtaasta portista sisälle, vaan kaikki tulee kirkkolaitoksen kautta valmiita pöytään. Lähes kaikki Jeesuksen opetukset ovat poljetut kirkon taholla jalkoihin. Luterilaisen kirkon kaikkein tärkeimmästä opista: vauvojen vedenvaluttelurituaalista ei löydy yhtä ainoaa esimerkkiä tai opetusta Jumalan Sanasta.

        Väärä profeetta ei korota Kristusta kuten Luther teki. Luterilaisuus on ihan tosita kuin mitä yrität väittää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset ovat kristittyjen kirkkojen kimpussa kuin herhiläiset.

        Eiköhän se kannattaisi ensin selvittää sen oman lahkon perustajan sodomiateot ja hävetä niitä ja pyytää anteeksi harhaoppeja, joita sieltä Amerikasta on tänne levitetty.

        Niin ovat!!! He ovat polkeneet Raamatun opetukset täysin, pelastusesta on tehty ihmisten ansio, uskosta ihmisen ratkaisu ja kasteesta symbolinen kuuliaisuusteko. Uudestikastajien tärkeimmästi opista: uudestikasteesta, ei löydy yhtään esimerkkiä Raamatusta.
        ei mylskään mitään symbolikastetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ovat!!! He ovat polkeneet Raamatun opetukset täysin, pelastusesta on tehty ihmisten ansio, uskosta ihmisen ratkaisu ja kasteesta symbolinen kuuliaisuusteko. Uudestikastajien tärkeimmästi opista: uudestikasteesta, ei löydy yhtään esimerkkiä Raamatusta.
        ei mylskään mitään symbolikastetta

        Luterilaisuus on sisimmältään täysin samaa kuin se, mitä tuot esillle hellaripalstalla: Jeesuksen omien vainoamista ja valheitten toistamista!!!


    • Anonyymi

      Jenkkilahkojen suorittama harhaoppinen ja entuudestaan Kristityksi ihmisen kastaminen lahkon uudestikasteella on pelkkää vettä, eikä se pese mitään syntejä pois. Päinvastoin uudestikaste lahkoon on sanan vastainen teko, eli laittomuuden teko ja synti.

      Mitä nämä ovat kaikki lahkoonsa uudestikastettuja helluntailaisia.

      Mt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      Mark. 13:22

      Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut.

      Valitut=Kristittyjä ja Juutalaisia

      • Anonyymi

        Helluntailaiset eivät ole mitään "valittuja", koska he tekevät itse sen valinnan, kun luulevat, että siellä heidän kaatolahkossa nyt otetaan sitä Jeesusta vastaan, vaikka ei siellä Jeesus ole koskaan edes käynyt.


        Mt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


    • Anonyymi

      "Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'"

      Ei takuulla Paavali Saharan autiomaassa käynyt tuollaisia puhumassa!

    • Anonyymi

      Parhami 1900-luvun alussa voiteli amerikassa wiskillä kaikkien hanurit..ja soi edelleen tyhjän päiväisyyttä!

      • Anonyymi

        Parhami vietti sitä laatuaikaa kavereineen siellä paljussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhami vietti sitä laatuaikaa kavereineen siellä paljussa.

        Pesiköhän ne koskaa sitä paljua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pesiköhän ne koskaa sitä paljua?

        Saatana on täyttänyt mielesi, Parham-luterilainen!


    • Anonyymi

      Luterilaisuudella ei ole yhtään mitään merkitystä kenenkään taivaspaikan saamisessa, ei siis pennin vertaa!

      siellä ei ole ketään jolla olisi mitään annettavaa kenellekkään ainoa on pakkoverotus ulosoton uhalla, siinä se on lutterin evankeliumi ja mailman kallein hautapaikka lopussa.

      kirkon opeilla kukaan ei mene välikattoa ylemmäksi.

      ei ihme jos maksajat karkaa solkenaan pelastusveneestään suoraan uinnille ja rantaan kovalle maalle !

      • Anonyymi

        menkää tekemään kalluppia kirkkoväen keskuuteen ja kysykää oletteko uudestisyntyneitä ja seuraatteko Jeesusta opissa ja elämässä !

        veikkaan että varttitunnin päästä tulet silmä mustana kotiin kalluppisi kanssa.


      • Anonyymi

        "Luterilaisuudella ei ole yhtään mitään merkitystä kenenkään taivaspaikan saamisesa"

        Ei sen enempää kuin helluntailasuudellakaan.

        "siellä ei ole ketään jolla olisi mitään annettavaa kenellekkään"

        Siellä nimenomaan on uskovia jotka jakavat evankeliumia

        Mutta uudestikastajissa tuntuu olevan vain noita pänaukojia, niiden opeilla ei kukaan mene taivaaseen. Ei ihme että nuo porukat ovat niin pieniä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        menkää tekemään kalluppia kirkkoväen keskuuteen ja kysykää oletteko uudestisyntyneitä ja seuraatteko Jeesusta opissa ja elämässä !

        veikkaan että varttitunnin päästä tulet silmä mustana kotiin kalluppisi kanssa.

        On tehdy ja kirkossa kyvistä lähes jokainen joka sanoo olevansa uudestisyntynyt Jeesuksen seuraaja

        Mutta joskysytnsaman uudestikastajilta niin ne ei musta silmä riitä van ne haluaa tappaa teidät kuten täällä on nähty


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      421
      4689
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      249
      2334
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1740
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1477
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      325
      1460
    6. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1161
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1157
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      80
      1130
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1095
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1015
    Aihe