Sinun oma uskosi sekä halusi auttaa muita, on tärkeää kaikille osapuolille!!!

Anonyymi

Älä myöskään jakele tuomioitasi muiden niskaan, sillä se vahingoittaa myöskin sinua itseäsi!!!

Matteuksen evankeliumi:
9:2 Ja katso, hänen tykönsä tuotiin halvattu mies, joka makasi vuoteella. Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, ole turvallisella mielellä; sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi."

Ei Jeesus sille halvatulle antanut sen halvatun uskon tähden tälle sen syntejä anteeksi vaan Jeesus antoi sen halvatun kantajien uskon tähden tämän halvatun synnit anteeksi !!!
Hämmästyttää muuten se että miksei Jeesus sanonut antavansa myös näille kantajille näiden syntejä anteeksi, vaikka kehui näiden uskoa, mutta onhan se tässä kyllä “rivien välistä” luettavissa että syntinsä saivat kyllä hekin siinä samalla anteeksi, vai..!?!
Se ei aina ole omasta itsestä kiinni, vaan muista, että tuomitaanko vai saako syntinsä anteeksi !!!
Sietäisi siis jokaisen miettiä tarkoin, että tuomitseeko muita, vai jättääkö tuomitsematta !!!
Muiden kanssaihmistensä tuomitseminen kun palaa bumerangina takaisin näille muiden tuomitselijoille !!!

Tässä on hyvä esimerkki, että mitä hyvää seuraa kaikille osapuolille siitä, kun ei ole turhan innokas tuomitsemaan muita!!!

Johanneksen evankeliumi:
8:10 Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
8:11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan." Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee."

Juudaan kirje:
1:9 Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"

2.Pietarin kirje:
2:11 vaikka enkelitkään, jotka väkevyydeltään ja voimaltaan ovat suuremmat, eivät lausu heitä vastaan herjaavaa tuomiota Herran edessä.

Syyttäessään ja tuomitessaan muita kanssaihmisiään, on tällainen ihminen lähinnä verrattavissa itseensä saatanaan, sillä saatana on syyttäjä!!!

Sakarja:
3:1 Ja hän näytti minulle ylimmäisen papin Joosuan seisomassa Herran enkelin edessä ja saatanan seisomassa hänen oikealla puolellaan, häntä syyttämässä.
3:2 Ja Herra sanoi saatanalle: "Herra nuhdelkoon sinua, saatana. Nuhdelkoon sinua Herra, joka on valinnut Jerusalemin. Eikö tämä ole kekäle, joka on tulesta temmattu?"

Matteuksen evankeliumi:
7:1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
7:3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
7:4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
7:5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä

En ole minäkään tuossa täydellinen, mutta yritetään yhdessä tulla paremmiksi kanssaihmisiksi muille!!!

3

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Synnyin köyhään perhe.jäin orvoksi 11 vuotiana. Töihin kansakoulujälken itseni elätäkseni ja eläkellä naisena työstä. koko aikuisijän autoin muita ja se autaminen minulle maksoi.Monasti jäin itse ruatta ja näin nälkää.Kun en Itä-Helsinki osanut ihmisä ohjesta toimentulolukulle,En leipäjonoihin ymm. Kyllä se on nin iminen on susi ihmiselle,jos annat pikkurillin vievät koko kämenen.Miten ne hyväksikäytäjät opivat tunista empatisen ihmisen jota vie vaikka tuhkatkin pesästä?Tarvitan ilmasta lasten hoitajaa ja ostaa nille lapsille ruuat vaipat tai ilmasta sivojaa oma suku vanhukselle ja sama asia,ravintoa,pykäystä ymm. Käytetän torkeästi hyväkisi. Kuka huolehti auttajista?Olisi iva tietää? Kun vain lähiomaisille on kerhoja tukia ,jotka tetää työn juri nillä suvussaa joilla herkkä autava sydän? Me autajat ollan näkymättömiä,ei tulla kuluksi,meille ei ole omashoitajien kerhoja ei rahoja. Kun sitten kietäyty ilmanen avun anto hylätän.Oikeinko!

      • Anonyymi

        Sinulla on ollut kova elämä!
        Olet katkera ja siihen on syytäkin, mutta syyttäjänä et voi itseäsi pitää, kuten ei kukaan muukaan!
        Sinulla on täysi oikeus kertoa siitä, mitä pahaa sinulle muut ihmiset ovat tehneet, eikä se ole sellaista turhaa syyttelyä, josta tuossa aloituksessa oli kyse!
        Näytät käyneen kansakoulun jo ennen sotia, joten olet jo kohta korkeat sata vuotta iältäsi.
        Onneksi olkoon!
        Toivon Sinulle kaikkea hyvää!

        P.S. Minua jäi mietityttämään että käytätkö itse tietokonetta vai auttaako siinä sinua joku?
        Itse olet ainakin kirjoittanut tuon kommenttisi.

        Hauskaa kesää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on ollut kova elämä!
        Olet katkera ja siihen on syytäkin, mutta syyttäjänä et voi itseäsi pitää, kuten ei kukaan muukaan!
        Sinulla on täysi oikeus kertoa siitä, mitä pahaa sinulle muut ihmiset ovat tehneet, eikä se ole sellaista turhaa syyttelyä, josta tuossa aloituksessa oli kyse!
        Näytät käyneen kansakoulun jo ennen sotia, joten olet jo kohta korkeat sata vuotta iältäsi.
        Onneksi olkoon!
        Toivon Sinulle kaikkea hyvää!

        P.S. Minua jäi mietityttämään että käytätkö itse tietokonetta vai auttaako siinä sinua joku?
        Itse olet ainakin kirjoittanut tuon kommenttisi.

        Hauskaa kesää!

        Tuomitseminen kuuluu vain Jumalalle, pitäisi miettiä ensin niitä omia vikojaan, ennenkuin menee tuomitsemaan toisia, kun eihän hyvää ja synnitöntä ihmistä ole olemassakaan


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe