Silloin saapuu uusia ratikkavaunuja, Tienvarret taas täyttyy ihmisistä hurraamassa noille ihmeellisille laitteille.
https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000008841255.html
2024 taas kansanjuhlat
17
61
Vastaukset
- Anonyymi
Taitavat olla ilmaisia kun jutussa ei kerrota mitä ne maksavat. Vihervassareille yleensä kun kaikki on ilmaista.
- Anonyymi
Tuolla Tamperelaisen jutussa kerrotaan, että optiovaunut maksavat 20 miljoonaa. Siis 4 miljoonaa/kpl.
"Optiovaunujen ja niiden yhteydessä hankittavien varaosien arvo on noin 20 miljoonaa euroa."
https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/4628160 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla Tamperelaisen jutussa kerrotaan, että optiovaunut maksavat 20 miljoonaa. Siis 4 miljoonaa/kpl.
"Optiovaunujen ja niiden yhteydessä hankittavien varaosien arvo on noin 20 miljoonaa euroa."
https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/4628160Ilmaisjakelun toimittaja osaa työnsa paremmin kuin Aamu-Sannan vihervassaritoimittaja.
- Anonyymi
No siis voi että kun taas harmittaa!
- Anonyymi
Ota boomeri iisimmin.
- Anonyymi
Torila tavataan v. 2024
- Anonyymi
Torilla tavataan kohta ja myös ensi vuonna.
- Anonyymi
Raitioliikenne on ja pysyy Tampereella. Hyväksy se. Ratikkareitit pysyvät ja tulevat lisääntymään, koska näin nyt on päätetty. Ratikan jälkijättöinen vastustaminen on aivan turhaa leukojen lonksutusta, joka nostaa verenpainetta eniten sinulta itseltäsi.
- Anonyymi
Ratikkaliikenne tulee laajenemaan viime kädessä siksi, että se täyttää siihen asetetut odotukset.
Raitiotie on kohtuuhintainen ja tehokas tapa kehittää joukkoliikennettä. Sen avulla kaupunkia voidaan tiivistää. Matkustajat suosivat sitä.- Anonyymi
Sekä raitiotien vaunut että rata ovat hyvin pitkäikäisiä. Helsingissä on yhä kovassa käytössä 1970-luvulla Tampereella tehtyjä vaunuja.
- Anonyymi
Helsingissä km-kohtainen asiaksahinta on busseilla selvästi edullisempi kuin ratikalla. Busseihin verrattuna ratikka on kallis Helsingissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helsingissä km-kohtainen asiaksahinta on busseilla selvästi edullisempi kuin ratikalla. Busseihin verrattuna ratikka on kallis Helsingissä.
Joukkoliikenteen kustannuslaskenta ei ole mikään helppo kysymys.
Helsingin linjastolle tyypillistä nykyään on se, että raitiotiet ajavat paljon nopeudeltaan hitaita linjoja, joilla vastaavasti on paljon "nousuja" eli matkustajien tuloja kyytiin yhtä lähtöä kohden. Vastaavasti bussit ajavat paljon jopa moottoritienopeuksillia kulkevia linjoja, joilla on verrattain vähän nousuja ja pysähdyksiä, mutta kilometrikustannukset ovat verrattain alhaiset.
Tätä ollaan muuttamassa niin, että rakennetaan lisää pitkiä, tehokkaita spåralinjoja. Linjastoa ei siis aiota muuttaa niin, että spårat vaihdetaan busseiksi myös keskustalinjoilla. Raitiotieliikenteen lisääminen Helsingissä on taloudellisesti terveellä pohjalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joukkoliikenteen kustannuslaskenta ei ole mikään helppo kysymys.
Helsingin linjastolle tyypillistä nykyään on se, että raitiotiet ajavat paljon nopeudeltaan hitaita linjoja, joilla vastaavasti on paljon "nousuja" eli matkustajien tuloja kyytiin yhtä lähtöä kohden. Vastaavasti bussit ajavat paljon jopa moottoritienopeuksillia kulkevia linjoja, joilla on verrattain vähän nousuja ja pysähdyksiä, mutta kilometrikustannukset ovat verrattain alhaiset.
Tätä ollaan muuttamassa niin, että rakennetaan lisää pitkiä, tehokkaita spåralinjoja. Linjastoa ei siis aiota muuttaa niin, että spårat vaihdetaan busseiksi myös keskustalinjoilla. Raitiotieliikenteen lisääminen Helsingissä on taloudellisesti terveellä pohjalla."Joukkoliikenteen kustannuslaskenta ei ole mikään helppo kysymys."
Niinpä, vaatii todella paljon luovuutta että täysin kannattamaton toiminta saadaan osoitettua kannattavaksi... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Joukkoliikenteen kustannuslaskenta ei ole mikään helppo kysymys."
Niinpä, vaatii todella paljon luovuutta että täysin kannattamaton toiminta saadaan osoitettua kannattavaksi...Eri liikennemuodoille on kullekin optimaaliset linjat. Joillakin linjoilla tarvitaan paljon kapasiteettia, toisilla taas vähemmän. Jos kysyntää on riittävästi, raideliikenne on hyvä vaihtoehto.
- Anonyymi
Ratikkaliikenne tulee laajenemaan riippumatta täyttääkö se siihen asetetut vaatimukset. Tähän mennessä ollaan budjetoiduista käyttäjämääristä reippaasti alle. Tässä käy niin kuin pirun kanssa, kun sille antaa pikkusormen.
- Anonyymi
Aamen!
- Anonyymi
"Tampereen seudun joukkoliikenteen toimintakate v 2021 oli -27,4 milj. euroa. Toimintakate toteutui 8,8 milj. euroa vuosisuunnitelmaa huonompana."
Hyvin ratikka toimii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä suoraan
Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.691920Voisitko nainen kertoa mulle
Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun1641509- 1301307
- 901298
Miehelle naiselta
Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te491210Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa
Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-2701009- 75962
- 107925
Olen syvästi masentunut
En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi110890Nainen, millainen tilanne oli
kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin47733