Silloin saapuu uusia ratikkavaunuja, Tienvarret taas täyttyy ihmisistä hurraamassa noille ihmeellisille laitteille.
https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000008841255.html
2024 taas kansanjuhlat
17
70
Vastaukset
- Anonyymi
Taitavat olla ilmaisia kun jutussa ei kerrota mitä ne maksavat. Vihervassareille yleensä kun kaikki on ilmaista.
- Anonyymi
Tuolla Tamperelaisen jutussa kerrotaan, että optiovaunut maksavat 20 miljoonaa. Siis 4 miljoonaa/kpl.
"Optiovaunujen ja niiden yhteydessä hankittavien varaosien arvo on noin 20 miljoonaa euroa."
https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/4628160 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla Tamperelaisen jutussa kerrotaan, että optiovaunut maksavat 20 miljoonaa. Siis 4 miljoonaa/kpl.
"Optiovaunujen ja niiden yhteydessä hankittavien varaosien arvo on noin 20 miljoonaa euroa."
https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/4628160Ilmaisjakelun toimittaja osaa työnsa paremmin kuin Aamu-Sannan vihervassaritoimittaja.
- Anonyymi
No siis voi että kun taas harmittaa!
- Anonyymi
Ota boomeri iisimmin.
- Anonyymi
Torila tavataan v. 2024
- Anonyymi
Torilla tavataan kohta ja myös ensi vuonna.
- Anonyymi
Raitioliikenne on ja pysyy Tampereella. Hyväksy se. Ratikkareitit pysyvät ja tulevat lisääntymään, koska näin nyt on päätetty. Ratikan jälkijättöinen vastustaminen on aivan turhaa leukojen lonksutusta, joka nostaa verenpainetta eniten sinulta itseltäsi.
- Anonyymi
Ratikkaliikenne tulee laajenemaan viime kädessä siksi, että se täyttää siihen asetetut odotukset.
Raitiotie on kohtuuhintainen ja tehokas tapa kehittää joukkoliikennettä. Sen avulla kaupunkia voidaan tiivistää. Matkustajat suosivat sitä.- Anonyymi
Sekä raitiotien vaunut että rata ovat hyvin pitkäikäisiä. Helsingissä on yhä kovassa käytössä 1970-luvulla Tampereella tehtyjä vaunuja.
- Anonyymi
Helsingissä km-kohtainen asiaksahinta on busseilla selvästi edullisempi kuin ratikalla. Busseihin verrattuna ratikka on kallis Helsingissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helsingissä km-kohtainen asiaksahinta on busseilla selvästi edullisempi kuin ratikalla. Busseihin verrattuna ratikka on kallis Helsingissä.
Joukkoliikenteen kustannuslaskenta ei ole mikään helppo kysymys.
Helsingin linjastolle tyypillistä nykyään on se, että raitiotiet ajavat paljon nopeudeltaan hitaita linjoja, joilla vastaavasti on paljon "nousuja" eli matkustajien tuloja kyytiin yhtä lähtöä kohden. Vastaavasti bussit ajavat paljon jopa moottoritienopeuksillia kulkevia linjoja, joilla on verrattain vähän nousuja ja pysähdyksiä, mutta kilometrikustannukset ovat verrattain alhaiset.
Tätä ollaan muuttamassa niin, että rakennetaan lisää pitkiä, tehokkaita spåralinjoja. Linjastoa ei siis aiota muuttaa niin, että spårat vaihdetaan busseiksi myös keskustalinjoilla. Raitiotieliikenteen lisääminen Helsingissä on taloudellisesti terveellä pohjalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joukkoliikenteen kustannuslaskenta ei ole mikään helppo kysymys.
Helsingin linjastolle tyypillistä nykyään on se, että raitiotiet ajavat paljon nopeudeltaan hitaita linjoja, joilla vastaavasti on paljon "nousuja" eli matkustajien tuloja kyytiin yhtä lähtöä kohden. Vastaavasti bussit ajavat paljon jopa moottoritienopeuksillia kulkevia linjoja, joilla on verrattain vähän nousuja ja pysähdyksiä, mutta kilometrikustannukset ovat verrattain alhaiset.
Tätä ollaan muuttamassa niin, että rakennetaan lisää pitkiä, tehokkaita spåralinjoja. Linjastoa ei siis aiota muuttaa niin, että spårat vaihdetaan busseiksi myös keskustalinjoilla. Raitiotieliikenteen lisääminen Helsingissä on taloudellisesti terveellä pohjalla."Joukkoliikenteen kustannuslaskenta ei ole mikään helppo kysymys."
Niinpä, vaatii todella paljon luovuutta että täysin kannattamaton toiminta saadaan osoitettua kannattavaksi... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Joukkoliikenteen kustannuslaskenta ei ole mikään helppo kysymys."
Niinpä, vaatii todella paljon luovuutta että täysin kannattamaton toiminta saadaan osoitettua kannattavaksi...Eri liikennemuodoille on kullekin optimaaliset linjat. Joillakin linjoilla tarvitaan paljon kapasiteettia, toisilla taas vähemmän. Jos kysyntää on riittävästi, raideliikenne on hyvä vaihtoehto.
- Anonyymi
Ratikkaliikenne tulee laajenemaan riippumatta täyttääkö se siihen asetetut vaatimukset. Tähän mennessä ollaan budjetoiduista käyttäjämääristä reippaasti alle. Tässä käy niin kuin pirun kanssa, kun sille antaa pikkusormen.
- Anonyymi
Aamen!
- Anonyymi
"Tampereen seudun joukkoliikenteen toimintakate v 2021 oli -27,4 milj. euroa. Toimintakate toteutui 8,8 milj. euroa vuosisuunnitelmaa huonompana."
Hyvin ratikka toimii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit327261Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e784314Mies sinä olet kaunis katsella
Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne562640- 552136
Sinulle, tahtoisin kertoa mitä
ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi281679Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s71657Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen
Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu3421410Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?
Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us131232Miksi miehet pelkäätte jotain naista?
Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.561077- 761030